lleon
Medlem
- Ble medlem
- 23.11.2006
- Antall liker
- 0
Skal ha ny forsterker til mine kappa.. Kjører denon PMA-1500 mk2 på de, vil oppgradere. Noen tips?
Her er jeg dypt uenig på bakgrunn av egen erfaring!Min far har ett sett kappa 6.2 som han driver med en onkyo hjemmekinoreceiver. Slår meg hvor lyttevennlige disse høyttalerne er, og all verdens av makt trenger de heller ikke.
;D ;DNydelig sett dette Stasi settet!Nakamichi PA5 og PA7 ble ofte brukt i kombinasjon med Infinity kappa serien, disse fungerer meget godt til disse høytallerene ,
det kan jeg bekrefte..
Alt er jo relativt, men i denne sammenheng må jeg si meg meget enig.Det og kalle en h.k. 85. for en strømsterk forsterker er helt feil.
Og H1 varm i klangen ??Kappa 6.1i er ikke spesielt vanskelige å dra. Å gi en anbefaling er vanskelig, for man har jo så forskjellige preferanser.
Personlig synes jeg høyttalerne kler utstyr som er fra nøytralt til varmt i klangen. Typiske japse-forsterkere er de ikke glade i. Selv bruker jeg Hegel H2/P2 på en 7.1i of er ok fornøyd med det. Tror nok jeg bytter høyttalere før jeg bytter forsterkere. Vil anta at en H1 er en god match til 6'erne.
Javel Var vel ganske klart at det var i forhold til den nevnte Rotelen som ble forsøkt, men ingen tvil om at en AVR 85 har greit med krefter i 2 kanaler i forhold til mye annet. H/K generelt er brukbart strømsterke, ihvertfall i forhold til oppgitte effekter...Det og kalle en h.k. 85. for en strømsterk forsterker er helt feil.
Nakamichi PA5 og PA7 ble ofte brukt i kombinasjon med Infinity kappa serien, disse fungerer meget godt til disse høytallerene ,
det kan jeg bekrefte..
Har du noen anbefalinger til preamp til nakamichi forsterkeren , jeg bruker en rimelig surround reciever som forforsterker og syntes dette fungere meget godt.Dette er helt riktig, når vi solgte Kappa før, så var det veldig, veldig ofte med Pa5/7 som match og dette fungerte veldig fint, Nakamichi var i stand til å lokke musikk ut av Infintyer som veldig lite annet var, de hadde alltid lett for å bli kjedelig med feil elektronikk, og igjen; her må man ha orden på kilden, eller så faller Kappaen sammen til en billig og livløs høyttaler som ikke leverer den grandiose flyten av lyd de er i stand til. Ellers
må jeg si meg veldig enig i råd ang tidligere ML modeller, har hørt både 20,5, 23,5 og 27,5 spille på ulike Kappaer, og det fungerer bedre enn hva jeg har hørt Krell kan klare på de, men dette har ALLTID vært med en god kilde, ellers var det lite vits. Tidligere Parasound trinn har også fungert fint, men kanskje et lite hakk mer hifi-ish enn Nakamichi hvis man slurvet med pre/kilde.
OT
Har du noen anbefalinger til preamp til nakamichi forsterkeren , jeg bruker en rimelig surround reciever som forforsterker og syntes dette fungere meget godt.
recieveren har romkorreksjon funksjon som jeg syntes fungerer meget godt også til stereo musikk, fordi høytallerene er langt fra opptimalt plassert.
Tidliger har jeg aldrig justert på bass/diskant ,men syntes romkorreksjon funsjon absolutt kan anbefales.
Må bare kommentere kommentaren til min kommentar
Neida, jeg mener ikke at H1 er varm i lyden. Har faktisk aldri hørt på den. Men min H2A/P2A, som jeg heller ikke vil karakterisere som spesielt varme synes jeg låter ok. Dersom H1 spiller tilsvarende, så er den absolutt noe å prøve.
Nå har du fått mange gode tips. Mye fint utstyr som vekker gode minner. Personlig har jeg aldri likt hvordan Kappa låter på Rotel eller HK, men Nakamichi er en fin kombo. Onkyo låter også pent, men kanskje litt kjedelig. Iallefall de integrerte.
Fikk aldri Parasound-slutttrinnene til å spille på dem heller, selv om de låter bra på mye annet. ML er vel alltids en safe bet men det koster jo litt da.
Det er tildels store forskjeller i hvordan gamle Parasound-trinn spiller. HCA-2200, HCA1500 HCA1000 var tre vidt forskjellige forsterkere etter min mening. Har ikke hørt på nyere.) Likte ingen av dem på Kappa. Men smaken er som baken.
Prøvde en gang en Counterpoint pre. Den veldig låt fint. En rør-pre fra Audio Innovations ble brukt i flere år og den var vi godt fornøyd med.
Ble overrasket hvor godt et større tilårskommen Adcom-trinn låt på disse. Husker ikke modellbetegnelsen. GFA5800?
Prøvde også noen Classe-trinn som låt veldig bra, men var alt for dyrt nytt.
Lykke til med letingen!
jeg vet at når Aker mic eksistere ,de solgte både infinity og Tandberg og de anbefalte disse 2.Sulle vist være en bra match.
Hej,2roll skrev:Det er tildels store forskjeller i hvordan gamle Parasound-trinn spiller. HCA-2200, HCA1500 HCA1000 var tre vidt forskjellige forsterkere etter min mening.