Forsterker til Puccini

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Innlegg
34.953
Antall liker
19.808
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
Har anskaffet meg dCS Puccini.En fantastisk cd-spiller!Bruker den sammen med Gemme Audio Tanto høyttalere og Chapter Audio Precis mkII integrert forsterker.Denne hadde jeg tenkt å bytte ut med et effekttrinn.Precis er veldig bra,men bruker Puccini som pre,og trenger ergo ikke en integrert forsterker lengre.Bruker Valhalla kabler hele veien-strøm,signal og høyttaler.Det eneste ankepunktet jeg har til Puccini er at den er litt slank i grunntone/mellomtone-området.Valhalla har jo også en tendens til å være litt slanke her.

Det jeg trenger råd om,er altså forsterker til dette oppsettet.Har tilbud om Lindemann Audio 855.Noen som har erfaringer med denne?Ville sette veldig pris på alle råd :D

Lars Erik
 

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Innlegg
34.953
Antall liker
19.808
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
Min opplevelese,og Fidelity sin erfaring,er at den er litt slank.Er ikke dermed sagt at det ikke er en fantastisk spiller.

Men det jeg trenger råd om,er altså forsterker til mitt oppsett.Og om noen har erfaring med Lindemann Audio 855 :)


Lars Erik
 

Efraimsen

Medlem
Ble medlem
26.11.2003
Innlegg
20
Antall liker
0
Det er veldig fint å plugge Puccini rett inn i en amp. Her er det mye som passer. Bruk av forsterker evebtuelt forforsterker kan og ha sine fordeler, selv om det blir veldig klart og gjennomsiktig med Puccini som fortrinn. Har erfaring med begge deler og legger merke til meninger fra fagpresse. Se spesielt på kommentarene til Vadseth.
 

Efraimsen

Medlem
Ble medlem
26.11.2003
Innlegg
20
Antall liker
0
Ja der ser jeg at du har fått med deg den oppfatningen. Ofte kan et fortrinn "korrigere" kilden . Jeg foretrekker nok et fortrinn, men det må være av aller ypperste klasse ellers er det ingen vits, men dette er du sikkert klar over. Har desverre ingen erfaring med Lindemann.
 

tuco

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.11.2004
Innlegg
175
Antall liker
21
Torget vurderinger
1
hei

Har selv Puccini, men i mitt oppsett lyder det mye bedre med pre enn puccini rett i effekt.

Vil du tune lyden ville jeg heller kastet ut nordost ::)

Tuco
 

vih

Hi-Fi interessert
Ble medlem
28.05.2002
Innlegg
69
Antall liker
5
Sted
Slemmestad
Plinius 301 rett i Puccini er en kombo jeg er meget fornøyd med. Det jeg har prøvd av Pre har foringet lyden, altså motsatt erfaring av Tuco.

Viggo.
 

tuco

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.11.2004
Innlegg
175
Antall liker
21
Torget vurderinger
1
VIH skrev:
Plinius 301 rett i Puccini er en kombo jeg er meget fornøyd med. Det jeg har prøvd av Pre har foringet lyden, altså motsatt erfaring Tuco.

Viggo.
Ja, folk har ulike erfaringer her, vanskelig å gi fasitsvar. Tror nok de som liker puccini rett i effekt er i flertall. Dette er vell også diskutert i vennetråden til DCS.
 

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Innlegg
34.953
Antall liker
19.808
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
VTL har jeg hørt anbefalt sammen med Puccini.Hvem fører disse i Norge?Og hvilken modell kan du anbefale?

Lars Erik
 

tuco

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.11.2004
Innlegg
175
Antall liker
21
Torget vurderinger
1
Hifistasjonen.no selger VTL. Tipper det vil kunne være en god match ja.
 

Vermin

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2006
Innlegg
6.999
Antall liker
5.917
Sted
Bjerkreim
Torget vurderinger
45
lars_erik skrev:
VTL har jeg hørt anbefalt sammen med Puccini.Hvem fører disse i Norge?Og hvilken modell kan du anbefale?

Lars Erik
Hifi Stasjonen selger de som nevnt ovenfor ja

Hvilken modell avhenger vel mest hvilke kvalifikasjoner du trenger og hvor mye cash du skal bruke.
Krefter etc.
Du kan jo ta kontakt med de, hyggelige folk :)
 

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Innlegg
34.953
Antall liker
19.808
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
Noen som har en formening om Adyton Cordis 1.7 eller 1.8 i forhold til Puccini?
 

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.223
Antall liker
124
Jeg ville snust på ASR Emitter II Exclusive. Dette er jo ett "multi-input effektrinn" mer enn en integrert...
Denne er ikke nødvendigvis mer fyldig i mellomtonen, men den har jo ettersigende utrolig ekte klang av alt!
Jeg er ikke så sikker på at denne slanke mellomtonen som er i annlegget fra før er
noe ukorrekt, lydmessig heller...

ASR Emitter II har sub out og, bare nevner det... pose og sekk.
+ at den da tillater tilkobling av flere andre kilder, ikke bare Puccini, således opprettholdes jo konnektiviteten i annlegget.

Ja, å gjøre ett annlegg til bare "EN" kilde nå idag, er ikke så lurt synes jeg...
Er viktig å beholde muligheten for flere kilder... purist metoden, tja, sikkert bra, men dog..

mvh
 

EiK

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2007
Innlegg
1.207
Antall liker
714
Sted
Haslum
Torget vurderinger
3
Jeg kjører dCS sammen med VTL, og kan bekrefte at det er en bra kombinasjon. Rørene gir litt fylde og kropp, og det matcher bra til dCS. dCS har jo selv brukt VTL i sine demostrasjoner, og tom importert dette merke til UK.

Det er bare å ta kontakt med Hifistasjonen for å finne en modell som passer din høyttalere.

Mvh

Eivind

PS: Har forøvrig "lillebroren" Vivance. Flotte høyttalere !
 

enw

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.06.2004
Innlegg
199
Antall liker
2
I dag har jeg en dCS P8i i kombo med et effekttrinn BAT VK-75SE (Rør) som fungerer aldeles ypperlig med Valhalla kabler.

Kombinasjonen med dCS som henter ut mye info og er realtivt nøytral, og med soundstage og thight livefølelse fra en fullbalansert High End rørforsterker er en flott kombinasjon.

Det som også er viktig er at effektrinnet også må matche høytalerne.

Erik
 

Grumpy

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2007
Innlegg
5.642
Antall liker
15.510
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Jeg har så gode opplevelser med Puccini i samspill med VTL at jeg sitter i motsatt hjørne som deg lars_erik og drømmer annenhver natt om en Puccini i Karnappet (særskilt DACen).

Lykke til i jakten. Du har en fantastisk spiller jeg både misunner og unner deg 8)
 

tuco

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.11.2004
Innlegg
175
Antall liker
21
Torget vurderinger
1
Jeg synes også rør passer bra til min puccini. Da finnes jo også flere alternativer i tlllegg til VTL fra f.eks. cary og rogue. Har du penger til noe fett fra VTL tror jeg likevel ikke det er så viktig å finne noe alternativ. Blir helt sikkert kanon :D
 

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Innlegg
34.953
Antall liker
19.808
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
Takker for alle dere som engasjerer dere.Setter virkelig pris på det.Ser ut som jeg ender med å kjøpe en Lindemann Audio 855 til en meget fordelaktig pris.Håper Chapter Precis går fort.Er en svært bra integrert forsterker. :D
 

Michail

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.08.2006
Innlegg
184
Antall liker
35
Torget vurderinger
11
Hei, jeg har gode erfaringer med Puccini spesielt etter at jeg tok i bruk pre-amp, det var et løft.

Bruker nå Halcro pre og BAT vk-600se, har også brukt Cary V12R og Accuphase A-45 med godt resultat.
Kjørte Puccini'en rett i A-45, det gikk greit men med Halcro'en i loop'en ble det en ekstra dimensjon av liv.

Puccini'en er nøytral så en kan vel bruke den forsterkeren som har den lydsignaturen en ønsker.

(Lindemann kjenner jeg ikke til, men jeg vet at merket er høyt respektert i Tyskland så det blir nok spennende.)

Lykke til.
 

tuco

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.11.2004
Innlegg
175
Antall liker
21
Torget vurderinger
1
lars_erik skrev:
Takker for alle dere som engasjerer dere.Setter virkelig pris på det.Ser ut som jeg ender med å kjøpe en Lindemann Audio 855 til en meget fordelaktig pris.Håper Chapter Precis går fort.Er en svært bra integrert forsterker. :D
Gratulerer. Det blir sikkert flott. Moro å ha noe alle andre ikke har også ;D
 

ceroxol

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
1.217
Antall liker
186
Sted
Asker
Torget vurderinger
9
Nå har du kanskje allerede kjøpt forsterker....men jeg vil ihvertfall anbefale Pass Labs sammen med dCS. Dette er noe jeg har brukt selv i lang tid og vært meget fornøyd med (dCS Delius+Purcell med X250/INT150). Det to sammen gir en ytterst musikalsk og herlig lyd, gjør at du glemmer elektronikken og bare koser deg med musikken. Vil kanskje fremheve Pass Labs XA30.5 som et meget godt kjøp - en musikalsk perle.

 

yasman

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.10.2006
Innlegg
1.703
Antall liker
296
Sted
Grenland
Torget vurderinger
13
Spennende å høre hva du synes om Lindemann.

Tror som flere at rør i kjeden sammen med puccini blir meget bra, nevnte produkter fra VTL og BAT er sikkert en god match, samt undertegnedes Lamm:)
 
J

Janpe

Gjest
Jeg er helt sikker på at han blir fornøyd med Lindemann ;).

Jeg har brukt Lindemann pre og effekt i noen måneder i et veldig godt system og det er strålende gode produkter. Svært god lyd og topp byggekvalitet med meget generøse garantiordninger. Ikke fnugg av såkalt transistorlyd i det at de ikke oppleves som kalde og kjedelige, men meget musikalske. Krefter i massevis og kullsort bakgrunn.

Jeg bruker også Lindemann CD/SACD spiller og den "gruset" min forrige fullstendig hvis merkenavn ikke nevnes. Det kommer såvidt jeg vet en test av Lindemann 820 S spiller i neste Fidelity, jeg vil bli overrasket hvis den testen ikke blir meget god.
 

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Innlegg
34.953
Antall liker
19.808
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
Ser at flere av dere anbefaler rør.Det er mulig at det er noe jeg etterhvert vil prøve,men har fram til nå vært veldig fornøyd med transistor.Er veldig spent på Lindemann.Er jo en effektforsterker i samme prisklasse som Puccini,så det bør bli en bra oppgradering i forhold til Chapter-selv om den også er veldig bra.Har vel nevnt at jeg har anskaffet meg en Velodyne DD10.En fantastisk musikalsk sub,som utfyller høyttalerne sømløst.Fikk da den fylden jeg følte jeg trengte.Hadde før en Esoteric X03.En varmere spiller enn Puccini,men på langt nær like oppløst.Den hadde også mer forvrengning enn Puccini.
 

jferk

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.02.2004
Innlegg
116
Antall liker
23
Sted
Åkrehamn
lars_erik skrev:
Har anskaffet meg dCS Puccini.En fantastisk cd-spiller!Bruker den sammen med Gemme Audio Tanto høyttalere og Chapter Audio Precis mkII integrert forsterker.Denne hadde jeg tenkt å bytte ut med et effekttrinn.Precis er veldig bra,men bruker Puccini som pre,og trenger ergo ikke en integrert forsterker lengre.Bruker Valhalla kabler hele veien-strøm,signal og høyttaler.Det eneste ankepunktet jeg har til Puccini er at den er litt slank i grunntone/mellomtone-området.Valhalla har jo også en tendens til å være litt slanke her.

Det jeg trenger råd om,er altså forsterker til dette oppsettet.Har tilbud om Lindemann Audio 855.Noen som har erfaringer med denne?Ville sette veldig pris på alle råd :D

Lars Erik

Jeg (og mange andre) har veldig god erfaring med dCS oppimot DP effekt. Det var ihvertfall en veldig god kombinisasjon hos meg. Lykke til med valg av forsterker

Mvh Jostein
 

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Innlegg
34.953
Antall liker
19.808
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
På tide å følge opp denne tråden nå :)

Fikk mange gode forslag på dette spørsmålet. Takk for det! Mange av dere foreslo rør pga. av Puccini sin lyse signatur. Dessuten har jeg jo Valhalla kabling, som jo heller ikke er direkte fet i signaturen. Vurderte lenge rør, men gikk til slutt for et nytt merke i Norge- Lindemann Audio. Kjøpte et meget pent brukt eksemplar av den største effekten deres- 855. Tok egentlig en sjanse her, siden jeg ikke hadde noen som helst mulighet for prøvelytting. Måtte stole på selger. Han virket forøverig både kompetent og til å være en man kunne stole på, så jeg tok sjansen.

Det var en kjempematch fra første sekund! ;D Ble med en gang mer trykk i bassen, og mellomtonen fikk tilbake den varme,fyldige signaturen jeg liker. Kan ikke annet enn anbefale denne sterkt, kanskje særlig om resten av utstyret heller mot det lyse. Nå er denne langt fra fet og sidrumpa, bare så det er sagt- heller fra nøytral mot det varme.
 

Vedlegg

SAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.10.2006
Innlegg
3.472
Antall liker
4.271
Torget vurderinger
10
Har vært på lytt hos Eik, kan trygt anbefale VTL! Som flere påpeker, putt på noe med litt varme og/eller rør!

Mvh.
SAL
 
Topp Bunn