Forsterkere Forsterker til Sonus Faber Concerto Domus

Vermin

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2006
Innlegg
7.000
Antall liker
5.919
Sted
Bjerkreim
Torget vurderinger
45
Jeg bruker ett par med Concerto Domus i stueannlegget, som både jeg og frøkna er strålende fornøyde med. Hun pga utseendet og jeg pga lyden.
Per nå bruker jeg en integrert forsterker fra Clones Audio, det låter bra, men det er lett og høre at 50w er i snaueste laget i vår medium store stue.
Har lyst på en integrert transistorforsterker, gjerne med ikke for mye dybde så jeg kan plassere den i skapet, og gjerne over 100w.

Vet jo det er endel erfaringer med disse høytalerene heromkring, og jeg vet jo at Audionet ofte er nevnt som bra match. Men jeg setter pristaket på 10K.
(innebygd dac og slikt er slett ikke nødvendig, men det er heller ingenting i veien for det)
 

janerlen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.11.2003
Innlegg
273
Antall liker
16
Torget vurderinger
3
Nøytralt og evt litt leken festkul kler Domus. Avh av hva den skal brukes til. Jeg hadde disse i to år ca, og spilte mest med Hegel H200, som fungerte meget bra. Nuforce ref 9 v2 med paßiv pre var enda bedre. Mer nøytral, sortere og mer oppløst. ECI5 ble testet et par dager, men det ble bare grøt.
 

The Gunner

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.05.2010
Innlegg
9.944
Antall liker
17.253
Sted
Oslo
Torget vurderinger
7
Jeg ville gått for en Lyngdorf TDAI2200
 

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.583
Antall liker
2.783
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
Xindak 6950!
Hadde ellers vært fristende å si Copland, men de har vel neppe noen integrert transe i denne kategorien.....

mvh
Proffen
 

vrøvl

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.05.2009
Innlegg
943
Antall liker
308
Torget vurderinger
1
Roksan Kandy gjør susen.
 
Topp Bunn