Hadde et par slike for mange år siden. Min erfaring er at de krever skikkelige kratfverk for gi noe som med god vilje kan kalles en tilnærmet akseptabel gjengivelse. Prøvde forsterkere på 150w (BAT) og 200w (Meridian) uten at at de spilte bra. Særlig bassen var det umulig å få til. Det endte med at jeg ga opp og skaffet meg noe annet.
Men la ikke mine dårlige erfaringer ta motet fra deg. Til syvende og sist er det rommet ditt som avgjør om høyttalerne spiller bra eller ikke.
Jeg fikk heller ikke bassen til å funke på de Patosene (forsøkte kun Doxa, før jeg ga meg alltfor fort) - kanskje noen kan tipse trådstarter om en "stram" amp som ikke koster skjorta?
Shanling SLM-A40MKII/III er meget god match med Patos Lyric-serien.Vet ikke hvordan det er med tilgjengeligheten på disse nå om dagen.Men kommer du over en på brukten eller noe slikt så er den i allefall ikke noe bommert.
2x50 watt klasse A,så det er nok med krefter å ta av og den har god kontroll over hele frekvensspekteret.
Kommer du over en MKII så har denne i tillegg en meget kapabel innebygget DAC Burr-Brown PCM1738 med Cirrus CS8420 upsampler.
Hos meg er det (etter min mening) svært vellykket med en electrocompaniet AW100.
Mine høyttalere er modifiserte 301, nå nærmere 302 Mk II, og rommet er ca 40 kvm.