Forsterkere Forsterkere. Hva gjelder?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Prodigy

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.01.2019
    Innlegg
    274
    Antall liker
    87
    Nøytralt er jo ikke det samme som "låter best", så jeg synes ikke det er merkelig overhodet. Man trenger ikke føle seg snurt selv om måleapparatene ikke er enige med ens egne preferanser.
    Har hørt mye som måler bra, men låter langt i fra bra....jeg hører musikk, og måler ikke musikk.
    Og nei snurt er jeg ikke, men skjønner ikke di som måler musikk...da jeg bruker ørene til å høre musikk.
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.027
    Antall liker
    7.629
    Sted
    Oslo
    Det er uansett gode og viktige poenger i diskusjonen. Innen profflyd er aktiv deling nær et must for å virkelig få lyden til å sitte.
    Innen hifi finnes det flere veier til Rom, eller deromkring.
    Vel, noen vil til Rom,andre til Paris eller en jazzbule på Manhattan.
    For andre igjen er det Hi-fi i München
     

    HC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    4.110
    Antall liker
    2.594
    Torget vurderinger
    16
    Har hørt mye som måler bra, men låter langt i fra bra....jeg hører musikk, og måler ikke musikk.
    Og nei snurt er jeg ikke, men skjønner ikke di som måler musikk...da jeg bruker ørene til å høre musikk.
    Hvem er det som måler musikk? Vi snakker om å måle elektronikk og høyttalere.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.323
    Sted
    Smurfeland
    Gammel vane vond å vende. Dessuten er mye av det nøytrale utstyret for rimelig priset og har feil logo.

    -BB-
    Sier du at man avfeier nøytralt målende utstyr av gammel vane fordi det sies å måle nøytralt? Så hvis man hører på det og syns det låter uengasjerende, så er det bare negativ forventningsbias som slår ut?

    For meg er det kanskje så enkelt at enten høres det ut som musikk, eller så høres det ikke ut som musikk. Pris og måledata har ikke så veldig mye med det å gjøre, men jeg hører jo med en gang om det låter engasjerende eller ikke. Har ingen grunn til å tro at ikke andre også skulle klare å tolke sine egne sanser såpass.
     

    Prodigy

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.01.2019
    Innlegg
    274
    Antall liker
    87
    Hvem er det som måler musikk? Vi snakker om å måle elektronikk og høyttalere.
    Hva er så interesangt med det da, er det ikke meningen å høre på det som kommer ut i fra elektronikk og høytalere da?
    Ellers så ser en jo på målinger da....
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.283
    Antall liker
    34.817
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Det interessante med å "måle musikk" er å forstå mer av f eks hvor dypt i bassen forskjellige innspillinger går, hvor mye dynamikk det er på dem, hvordan nivået faller med frekvens osv. Mye lettere å dimensjonere høyttalere og forsterkere hvis man har en idé om hva man forsøker å gjengi.
     
    Sist redigert:

    Prodigy

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.01.2019
    Innlegg
    274
    Antall liker
    87
    Det interessante med å "måle muskkk" er å forstå mer av f eks hvor dypt i bassen forskjellige innspillinger går, hvor mye dynamikk det er på dem, hvordan nivået faller med frekvens osv. Mye lettere å dimensjonere høyttalere og forsterkere hvis man har en idé om hva man forsøker å gjengi.
    Ja for noen er det visst viktig, men ikke for meg, da det ikke er interesangt i forhold til hvordan det høres ut.
    Men det måler som regel kanskje ikke så værst heller, når det høres bra ut.
    Og vet jeg har nok forsterker til høytalerne jeg spiller med. 6kva trafo og over en farad duger til di fleste høytalere tror jeg, hvertfall for mine.
     
    2

    2xJ

    Gjest
    Meg meg meg... alle skal forsvare sine egne valg, både hardware og lydfilosofi.
    Se ting ifra et større perspektiv, og tenk litt på utsia av boxen !!

    Det hjelper jo ikke og høre på nøytal elektronikk, når høyttalere ikke er istand til og gjengi fullfrekvent , og attpåtil med HEADROOM.

    Det hjelper lissom ikke med en "referanse", når referansen er feil... :cool:
     

    HC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    4.110
    Antall liker
    2.594
    Torget vurderinger
    16
    Hva er så interesangt med det da, er det ikke meningen å høre på det som kommer ut i fra elektronikk og høytalere da?
    Ellers så ser en jo på målinger da....
    Personlig så ser jeg på målinger for å finne ut om utstyret er nøytralt, f.eks at en forsterker kun forsterker signalet og intet annet. Jeg ønsker utstyr som ikke legger til eller trekker fra noe.
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.371
    Antall liker
    12.375
    Sted
    Sørlandet
    Sier du at man avfeier nøytralt målende utstyr av gammel vane fordi det sies å måle nøytralt? Så hvis man hører på det og syns det låter uengasjerende, så er det bare negativ forventningsbias som slår ut?
    Indirekte ja. Det er ørene (hodet) som avfeier nøytralt utstyr fordi man har blitt vant til forvregningene/sminken/karakteren som ikke-nøytralt utstyr har. Og så har vi mangelen på objektiviet som skinner igjennom gang etter gang.

    -BB-
     

    duc999

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2007
    Innlegg
    2.205
    Antall liker
    4.544
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    3
    Meg meg meg... alle skal forsvare sine egne valg, både hardware og lydfilosofi.
    Se ting ifra et større perspektiv, og tenk litt på utsia av boxen !!

    Det hjelper jo ikke og høre på nøytal elektronikk, når høyttalere ikke er istand til og gjengi fullfrekvent , og attpåtil med HEADROOM.

    Det hjelper lissom ikke med en "referanse", når referansen er feil... :cool:
    I forhold til hva? Din?
     

    alfegutt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.03.2015
    Innlegg
    928
    Antall liker
    1.306
    Sted
    Østfold
    Så la oss bare være uenige på de punktene.
    For meg er livet ALT for kort (og stadig kortere) til å forholde meg til hifi jeg opplever som lite troverdig og levende. :)

    Så får Amir ta seg av det perfekte, sånt ligger ikke for meg.
    Her må du ha meg litt unnskyldt, men jeg forstår ikke logikken i dette avsnittet:

    1) Nøytral (tro mot originalen) er lite troverdig?
    2) Amir som liker perfekt gjengitt lyd interesserer deg ikke?
     

    Prodigy

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.01.2019
    Innlegg
    274
    Antall liker
    87
    Personlig så ser jeg på målinger for å finne ut om utstyret er nøytralt, f.eks at en forsterker kun forsterker signalet og intet annet. Jeg ønsker utstyr som ikke legger til eller trekker fra noe.
    Men når du har sett på målingen, vil jeg tro det blir ørene som avgjør hva du liker uansett til slutt.
    Og når det da høres bra ut, er det vel det som teller mest vil jeg tro....
     
    I

    Ikke33206

    Gjest
    Indirekte ja. Det er ørene (hodet) som avfeier nøytralt utstyr fordi man har blitt vant til forvregningene/sminken/karakteren som ikke-nøytralt utstyr har. Og så har vi mangelen på objektiviet som skinner igjennom gang etter gang.

    -BB-
    Jeg er delvis enig i at man venner seg til "karakter" i lyden, men mye som blir presentert som nøytralt er uengasjerende åkke som.
     

    Prodigy

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.01.2019
    Innlegg
    274
    Antall liker
    87
    Meg meg meg... alle skal forsvare sine egne valg, både hardware og lydfilosofi.
    Se ting ifra et større perspektiv, og tenk litt på utsia av boxen !!

    Det hjelper jo ikke og høre på nøytal elektronikk, når høyttalere ikke er istand til og gjengi fullfrekvent , og attpåtil med HEADROOM.

    Det hjelper lissom ikke med en "referanse", når referansen er feil... :cool:
    Jeg vet ikke hva som er den absolutte referansen til å gjengi lyd med er, men vil gjerne høre om den, jeg har den nok absolutt ikke, det duger det nok ikke til, da det finnes mye bedre høytalere og utstyr å velge blandt en det jeg har.
    Men hører store forskjeller godt, og sier at det er det ikke alltid målingene som avgjør.
    Jeg bruker å si at det spiller ikke bedre en det svakeste leddet i kjeden.
     

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.396
    Antall liker
    1.867
    Torget vurderinger
    8
    Indirekte ja. Det er ørene (hodet) som avfeier nøytralt utstyr fordi man har blitt vant til forvregningene/sminken/karakteren som ikke-nøytralt utstyr har. Og så har vi mangelen på objektiviet som skinner igjennom gang etter gang.

    -BB-
    Helt feil! gått fra nøytralt til farging her vil jeg tro og foretrekker sistnevnte 😂 Målinger av min nåværende forsterker kontra min Gato tror jeg går i favør Gato, tror også at La Scalaene taper kampen men vet jo at ørene mine og de som pleier og være innom foretrekker det som måler minst riktig 😊
     

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.037
    Antall liker
    2.485
    Det er jo mange som kjøper dyrere dacer, en ares, og jeg regner med di kjøper det etter hva di hører med ørene, og ikke hva det måler.Har jo hørt flere dacer med samme chip, med stor forskjell på lyd, men måler likt...så ørene avgjør i hvertfall for meg.
    Det tror jeg di fleste handler ut i fra også hvertfall viss di har råd.
    Tror ikke vi blir enige uansett, men tror di som har kjøpt en litt mer kostbar dac synes den er bedre en en billig, ellers hadde di nok ikke gjort det.
    Vel, innlegget var ment som en spøk. Jeg kjører selv R2R DAC som måler helt ræl ;) Mest fordi produsenten har brukt mye tid på å fargelegge analogkretsene etter DAC chippene. Men det passer min nåværende filosofi med så lite farge som mulig i forsterker/høytaler i håp om å finne kilder med god grunnlyd.
     
    I

    Ikke33206

    Gjest
    Jeg vet ikke hva som er den absolutte referansen til å gjengi lyd med er, men vil gjerne høre om den, jeg har den nok absolutt ikke, det duger det nok ikke til, da det finnes mye bedre høytalere og utstyr å velge blandt en det jeg har.
    Men hører store forskjeller godt, og sier at det er det ikke alltid målingene som avgjør.
    Jeg bruker å si at det spiller ikke bedre en det svakeste leddet i kjeden.
    Du må huske at her inne kan det noen ganger virke som det er ett ledd i kjeden som betyr noe - høyttalere + det de har på kuleis i Danmark - Topping med guffe;)
     
    Sist redigert av en moderator:

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.017
    Torget vurderinger
    2
    Her må du ha meg litt unnskyldt, men jeg forstår ikke logikken i dette avsnittet:

    1) Nøytral (tro mot originalen) er lite troverdig?
    2) Amir som liker perfekt gjengitt lyd interesserer deg ikke?
    Aner ikke hva Amir liker.
    Og det interesserer meg forsåvidt ikke, heller. For meg dreier hobbyen seg om å oppleve samt spre gleden ved musikk avspilt gjennom et musikkanlegg som bidrar til nettopp denne gleden.
    Andre har en annen motivasjon, og det synes jeg er helt fint.
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.017
    Torget vurderinger
    2
    Delvis. Sett en målemonster DAC i et Mcintosh chassis og send den til review og se hva som skjer.
    Det forklarer uansett ikke det relativt store antall ganger jeg har opplevd det diametralt motsatte av hva jeg forventet, og de gangene jeg trodde noe annet enn hva som var tilfellet. På den annen side har jeg alltid hatt et åpent sinn, og ikke servert enkle dogmer som fasit på noe som helst.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Hvis kongs-tanken er at musikken skal høres nøyaktig slik den hørtes ut i studio, og det er det samme som nøytral gjengivelse, så er det en lost case... Så kan en diskutere grader, og hva en tenker betyr mest for sin egen ide av lyden som ble tatt opp av noen andre, et helt annet sted..

    Og hva er det med denne sutringen om "at vi blir lurt"? Grow a pair, vi er da voksne menn, som har drevet med dette ei stund. Bare guttevalper mekrer om sin frykt for å bli lurt..
     

    HC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    4.110
    Antall liker
    2.594
    Torget vurderinger
    16
    Men når du har sett på målingen, vil jeg tro det blir ørene som avgjør hva du liker uansett til slutt.
    Og når det da høres bra ut, er det vel det som teller mest vil jeg tro....
    Ja selvfølgelig, men målinger vil være retningsgivende når det gjelder hva jeg gidder å teste. Jeg har forøvrig hatt masse utstyr opp gjennom årene, også ting som har målt helt ræva. Problemet med slikt utstyr er ikke at det ikke kan låte bra, men jeg finner at det ikke er konsistent. Jeg vet det er populært å mene at "nøytralt" utstyr kun låter bra på gode innspillinger, men mine erfaringer er litt det motsatte. Jeg synes utstyr som farger mye har en tendens til å låse meg til enkelte sjangere og innspillinger i langt større grad en mer transparent utstyr.
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.017
    Torget vurderinger
    2
    Hvis kongs-tanken er at musikken skal høres nøyaktig slik den hørtes ut i studio, og det er det samme som nøytral gjengivelse, så er det en lost case... Så kan en diskutere grader, og hva en tenker betyr mest for sin egen ide av lyden som ble tatt opp av noen andre, et helt annet sted..

    Og hva er det med denne sutringen om "at vi blir lurt"? Grow a pair, vi er da voksne menn, som har drevet med dette ei stund. Bare guttevalper mekrer om sin frykt for å bli lurt..
    Din holdning til denne hobbyen burde være et forbilde for hele hurven, HCS. :)
     

    HC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    4.110
    Antall liker
    2.594
    Torget vurderinger
    16
    Delvis. Sett en målemonster DAC i et Mcintosh chassis og send den til review og se hva som skjer. Den blir 10 - 20 - 30 ganger dyrere, måler bra og får gode anmeldelser.

    -BB-
    Jeg skal vedde mye på at "Fet Amerikansk V8 lyd" vil være nevnt i anmeldelsen.
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.027
    Antall liker
    7.629
    Sted
    Oslo
    Din holdning til denne hobbyen burde være et forbilde for hele hurven, HCS. :)
    Musik skal fylles ut av glädje, av glädje fyllar man musik.
    Mitt første "anlegg" var ITT 600 kassettspiller ca 1975.
    Mange år, svarte bokser, glødende vakum og beist av noen høytalere, har jeg mye bedre lyd.
    Men fortsatt tenker jeg tilbake til gutterommet og walk on the wild side, formidlet via kassettspilleren
     

    Prodigy

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.01.2019
    Innlegg
    274
    Antall liker
    87
    Ja selvfølgelig, men målinger vil være retningsgivende når det gjelder hva jeg gidder å teste. Jeg har forøvrig hatt masse utstyr opp gjennom årene, også ting som har målt helt ræva. Problemet med slikt utstyr er ikke at det ikke kan låte bra, men jeg finner at det ikke er konsistent. Jeg vet det er populært å mene at "nøytralt" utstyr kun låter bra på gode innspillinger, men mine erfaringer er litt det motsatte. Jeg synes utstyr som farger mye har en tendens til å låse meg til enkelte sjangere og innspillinger i langt større grad en mer transparent utstyr.
    Det du skriver nå kan jeg holde med deg i, da det oftest også måler veldig bra når det spiller bra, og da kan en jo høre på det meste av musikk også, uten at det går på ræva.
     
    • Liker
    Reaksjoner: HC

    yasman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.10.2006
    Innlegg
    1.703
    Antall liker
    296
    Sted
    Grenland
    Torget vurderinger
    13
    Musik skal fylles ut av glädje, av glädje fyllar man musik.
    Mitt første "anlegg" var ITT 600 kassettspiller ca 1975.
    Mange år, svarte bokser, glødende vakum og beist av noen høytalere, har jeg mye bedre lyd.
    Men fortsatt tenker jeg tilbake til gutterommet og walk on the wild side, formidlet via kassettspilleren
    Jeg hadde en Sony monospiller og spilte dire Straits kasetter om og om igjen southbound again var en favoritt
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.027
    Antall liker
    7.629
    Sted
    Oslo
    Min ITT var også mono. Kopierte tidlig Beatles og fikk bare kanalen m instrumenter uten vokal.
    Sang godt med så godt jeg kunne. Den første i Norge m karaoke?
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.506
    Antall liker
    14.210
    Sted
    Langesund
    Ja selvfølgelig, men målinger vil være retningsgivende når det gjelder hva jeg gidder å teste. Jeg har forøvrig hatt masse utstyr opp gjennom årene, også ting som har målt helt ræva. Problemet med slikt utstyr er ikke at det ikke kan låte bra, men jeg finner at det ikke er konsistent. Jeg vet det er populært å mene at "nøytralt" utstyr kun låter bra på gode innspillinger, men mine erfaringer er litt det motsatte. Jeg synes utstyr som farger mye har en tendens til å låse meg til enkelte sjangere og innspillinger i langt større grad en mer transparent utstyr.
    Her er vi enige, Skal en spille all slags musikk kommer en nøytral kjede best ut "i mine ører"(viktig å påpeke). Tror selv anlegget mitt heller mot nøytral lyd ;)
    Ellers har jeg hørt mye, meget habil lyd, med svært forskjellig vinkling.

    Spilte denne med alle sine 24 spor, uten å føle noen som helst trang for å skifte til neste, eller slå av.
    Vanvittig deilig å høre gammel sound og nerve.
    Peggy Lee.png
     
    Sist redigert:

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.565
    Antall liker
    34.156
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Delvis. Sett en målemonster DAC i et Mcintosh chassis og send den til review og se hva som skjer. Den blir 10 - 20 - 30 ganger dyrere, måler bra og får gode anmeldelser.

    -BB-
    Hva er galt med DACen i Mc? Fikk den gratis med preamp? Har alt jeg trenger! Tre optiske innganger, to coax, en USB samt en egen for å linke deres drivverk. 384kHz/32bit, DSD, 8 kanaler.

    Bare dere jålebukker som piper om målemonster i transportfinish og går med Amirs rævstank i fjeset.
     

    alfegutt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.03.2015
    Innlegg
    928
    Antall liker
    1.306
    Sted
    Østfold
    Og det interesserer meg forsåvidt ikke, heller. For meg dreier hobbyen seg om å oppleve samt spre gleden ved musikk avspilt gjennom et musikkanlegg som bidrar til nettopp denne gleden.
    Andre har en annen motivasjon, og det synes jeg er helt fint.
    Okay jeg er helt med på at du fokuserer på gleden, helt topp:)
    Poenget er at det antydes at de som studerer målinger og endog tar målinger selv ikke fokuserer på gleden i musikken. "Andre har en annen motivasjon". Dette opplever jeg som en type stråmann-argumentasjon, hvor en lager en falsk negativitet ved hifi-objektivitet og så tildeler hele gruppen dette falske bildet.

    Hva vet vi om Amir? Hva om han er mye mer glad i musikk og har større lytteglede enn majoriteten av hifi-folket? Er ikke noe som tilsier at hans streben etter objektive resultater som er i veien for gleden ved å lytte til musikk.
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.017
    Torget vurderinger
    2
    Okay jeg er helt med på at du fokuserer på gleden, helt topp:)
    Poenget er at det antydes at de som studerer målinger og endog tar målinger selv ikke fokuserer på gleden i musikken. "Andre har en annen motivasjon". Dette opplever jeg som en type stråmann-argumentasjon, hvor en lager en falsk negativitet ved hifi-objektivitet og så tildeler hele gruppen dette falske bildet.

    Hva vet vi om Amir? Hva om han er mye mer glad i musikk og har større lytteglede enn majoriteten av hifi-folket? Er ikke noe som tilsier at hans streben etter objektive resultater som er i veien for gleden ved å lytte til musikk.
    Beklager om det fikk en sånn valør. Jeg har ikke noen spesifikk mening om andres opplevelser eller motivasjon, jeg har en retning på mine prioriteringer, andre har sin retning, og noen ganger er vi enige, andre ganger ikke. Det er fortsatt plass til oss alle.
    Og merk at jeg har mye godt å si om alle retninger på denne hobbyen, selv om jeg har benyttet mesteparten av min skribentgjerning til å fremme gleden og moroa med en mindre del av utstyret man kan få kjøpt. Men slett ikke bare.
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.371
    Antall liker
    12.375
    Sted
    Sørlandet
    Hva er galt med DACen i Mc? Fikk den gratis med preamp? Har alt jeg trenger! Tre optiske innganger, to coax, en USB samt en egen for å linke deres drivverk. 384kHz/32bit, DSD, 8 kanaler.

    Bare dere jålebukker som piper om målemonster i transportfinish og går med Amirs rævstank i fjeset.
    Som tidligere Mcintosh eier så hersket det ingen tvil om at en ekstern DAC spilte ringer rundt den innebygde. Og så vidt meg bekjent er det ingen Mcintosh eier som til nå har baller store nok til å sende produktet til Amir.

    -BB-
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.565
    Antall liker
    34.156
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Som tidligere Mcintosh eier så hersket det ingen tvil om at en ekstern DAC spilte ringer rundt den innebygde.
    Jeg er vel ikke så kresen jeg da. Har jo en CD-spiller fra 95 med 20bit, 8x oversampling. Synes den låter godt og jeg. :giggle:


    Og så vidt meg bekjent er det ingen Mcintosh eier som til nå har baller store nok til å sende produktet til Amir.

    -BB-
    Kanskje de er redd for at de ikke får utstyret tilbake? Er vel ikke tilfeldig at han for det meste tester billig datanisseræl.
     

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.396
    Antall liker
    1.867
    Torget vurderinger
    8
    Som tidligere Mcintosh eier så hersket det ingen tvil om at en ekstern DAC spilte ringer rundt den innebygde. Og så vidt meg bekjent er det ingen Mcintosh eier som til nå har baller store nok til å sende produktet til Amir.

    -BB-
    Kjenner en med Mcintosh MA8000 som testet toppmodellen til Topping som skal måle sykt bra men han bruker fortsatt den innebygde så igjen ikke alle som har din smak
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn