mk1classic
Hi-Fi freak
Den fikk ikke noe "highend" stempel i ASR sin testKjenner til dem. Sikkert OK. Men trolig ikke «High End»?
Men den jeg linket til her fikk et noe mer bedre måleteknisk resultat i forhold til pris.
Den fikk ikke noe "highend" stempel i ASR sin testKjenner til dem. Sikkert OK. Men trolig ikke «High End»?
Bruker tas5630 bass og aca på hornene + en thomann dsp til deling,er et mest for kjekt prosjekt,men ikke fått hørt så mye enda,men de spiller overaskende bra til nå.Interessant. Kan bruke den på bassen og en Tripath på diskanthornet i et aktivt delt oppsett.
Det er bare tullprat fra folk som tydeligvis ikke har peiling. Jeg blir så oppgittsjekket med bilradiospes
de anbefalte ikke bilstereo til 8 Ohm høyttalere, forsterkern blir varm
10 kvadrat høres ut som minimum. Da taper du 0,7V hvis du trenger to kabler på 10 meter (pluss og minus)@ Armand
4 stk ET400 blir for dyrt ja
Fin forklaring på virkningsgrad, takk
En annen faktor jeg ikke har regnet på er ca 8 meter kabling fra Lithium batteriet til der forsterkern skal stå? Hvis jeg går for 12V så bør jeg vel ha 10 kvadrat?
Og hvor mange kvadrat krever 24V (30V, se under) med tilsvarende motstand?
DC/DC konvertern kan makses ut til 30 V. Da får jeg mye mer ut av T-amp modulene?
Ja. Det kan hende du må gjøre ting som å bygge et pi filter med spoler og kondensatorer. Det vet du ikke før du prøver.Risikerer jeg støy fra DC DC konvertern?
Er det noe som tilsier at den isolerte har mindre risiko for støy enn den uisolerte? Eller dreier det seg om andre ting?Ja. Det kan hende du må gjøre ting som å bygge et pi filter med spoler og kondensatorer. Det vet du ikke før du prøver.
Helt enig, dette er bare tull. Jeg kjørte rundt med svære stuehøyttalere i baksetet på Opelen i ungdommen, fungerte som bare rakkeren.Det er bare tullprat fra folk som tydeligvis ikke har peiling. Jeg blir så oppgitt
Hvorfor skulle den bli varm av en lettere last? Det gir ingen mening og er selvfølgelig også helt feil.
Bilstereoforsterkere er laget for 2 til 4 ohm. 8 Ohm er er lek for dem. Ulempen din som skal drive 8 Ohm er at du få kun halvparten av effekten den kan levere i 4 Ohm.
Er det ikke tema med inverter 12v/230v som vi bruker i båt?
Mvh
Ok, visste ikke at man må ha elektriker til slikt, har 1500W inverter i båt med 2 stikk for 230VHei. Planen er å unngå inverter da det krever autorisert elektriker for å montere en sølle Elko 220v kontakt.
Jeg har en «state of the art» 360 watts Victron inverter med ren sinus. Den har jeg montert solide startkabel klemmer på. Den brukes sjeldent til «spesielle behov» under tilsyn, f eks til projector når vi ser film. Derved er den ikke fastmontert og innafor forskriften om at amatører kan fastmontere lavvolt anlegg med maks 200 watt solcellepanel og maks 49,9 Volt / 200 watt i systemet. Batteribanken må gjerne være diger. Dvs at hvis man legger inn en fastmontert inverter på mer enn 200 watt eller en fastmontert batterilader på mer enn 15A (15xca 13V=195W) så må også elektrikeren inn. Har en 30A lader men den brukes også med startkabler. På den måte er jeg innafor og min egen e-verksjef.
Også har jeg to rentbrennende peisovner, Wallas parafin/dieselovn, propan kjøl og komfyr samt bensin til 3000 watt aggregat som nevnt. Dvs at jeg er min egen brannsjef også
Kan kjøre pyroshow og stadionrock på T-amp.
(Men rørlegger med gass-sertifikat både ved installasjon og frivillig kontroll hvert 3-4 år kjøres konsekvent, gass er meget trygt profesjonelt montert og sykt farlig når amatører tukler)