Forsterkere Forsterkere til Rubicon 8

kingbee

Medlem
Ble medlem
04.12.2014
Innlegg
14
Antall liker
11
Sted
Drammen
Hei, har anskaffet meg Rubicon 8. Har NAD 165 + NAD275.
Tenker på å kanskje forbedre dette etterhvert, noen anbefalinger?
Er det en idee å prøve noe brukt fra Electrocompaniet?
 
Sist redigert:

TrondW

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.11.2012
Innlegg
543
Antall liker
162
Sted
Bergenser i Ålesund
Nads nye master-serie låt meget bra på disse. Men det ser ut til at disse kan drives av mye forskjellig, kravene er ikke spesielt store på papiret. Men jeg vil tro de kan føles litt for mye frempå med halvdårlig match.
 

tore_v1

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2007
Innlegg
2.181
Antall liker
102
Torget vurderinger
2
Om du har anledning til å teste EC ville jeg absolutt gjort det. EC fungerer veldig godt med Dali.
 

MH434

Medlem
Ble medlem
30.09.2014
Innlegg
40
Antall liker
10
Jeg kjører Nad M12 og M22 nå på mine MA GX300, det ble såpass bra at jeg ikke gidder å prøve noe annet.
M12'n har jeg kjøpt, låner fremdeles M22'n.

MA låter ikke så veldig ulikt Dali, så en bør unngå lyst og skarp elektronikk.
Kjørte M12 og M3 her tidligere, det også låt veldig bra, men M22'n drar det hele til en ny dimensjon. Mye større separasjon av instrumenter, stort lydbilde som fyller rommet meget bra, lyden er også fortsatt fyldig fin og låter ikke skarpt i det heletatt.
Bassen låter veldig bra med både M3 og M22, men den gode bassen skal M12'n ha mye av skylden for, stram og utrolig definert.
Tidligere kjørte jeg også en denon receiver som pre og m3 som effekt, det var bare pudding iforhold.

Så den nye Nad Master serien er definitivt vært en lytt!!
 

Olmais

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.11.2013
Innlegg
166
Antall liker
76
Sted
Tromsø
Torget vurderinger
8
Litt budsjettavhengig, men får du tak i en brukt Burmester 991 eller 051 har du en kanonmatch til Dali.
Blir det for dyrt er Abrahamsen sin V2.0 verd å teste.
 

kingbee

Medlem
Ble medlem
04.12.2014
Innlegg
14
Antall liker
11
Sted
Drammen
Takk for svar. Ser litt på finn. Abrahamsen 3.0 og en 20 år gammel AW250DMB kan kanskje være bra.
M22 frister også, får kanskje se om man kan høre litt på den hos hifiklubben.
Budsjettet nå er stramt, jeg men "holder ut" med det jeg har til jeg bestemmer meg.
 

MH434

Medlem
Ble medlem
30.09.2014
Innlegg
40
Antall liker
10
Takk for svar. Ser litt på finn. Abrahamsen 3.0 og en 20 år gammel AW250DMB kan kanskje være bra.
M22 frister også, får kanskje se om man kan høre litt på den hos hifiklubben.
Budsjettet nå er stramt, jeg men "holder ut" med det jeg har til jeg bestemmer meg.
Den AW250'n trur jeg hadde blitt bra sammen med M12 , men uten en god DAC/pre så tror jeg du vil få en jævelig siderompa bass med aw250.

Ville seriøst vurdert Nad M12, den er ganske unik med mulighet for hdmi og bluesound streaming innebygd.
 
Topp Bunn