U
utgatt60135
Gjest
Jeg kan i allefall ikke ha det slik. Jeg vil ha tilbake puffen! Kjøpte meg et veggstativ til TV´n som egentlig ikke passer og jeg har ikke lyst til å montere den på veggen. Ypperlig å kunne trekke frem TV´n når man skal se en film og jeg tror ikke det blir så pent med Cary´en rett under den. Jeg har kjøpt meg en LG Blueray spiller og prøvde å sette den under Getboksen, men det blir for varmt. Så da er de to plassene okupert.
Sugden er på service så nå står det en Audiolab 8000A på lån foreløpig. Airport express står bak benken, koblet til analogt.
CD-platesamlingen er i ferd med å bli overfylt og jeg er litt lei av å lete etter plater. Men fortsatt er det moro å sette på en plate fysisk så jeg tenker at en god ide hadde vært å hatt alle platene lagret digitalt, men å ha fremme favorittplatene og nye.
Jeg har lyst på et enkelt anlegg med få duppeditter og aller helst bare én komponent. Eventuelt 2 komponenter som kan stå oppå hverandre (samme merke). Jeg synes det idéelle hadde vært å ikke trengt avspilling fra Mac eller i det minste å ikke kunne trenge å styre anlegget fra den. Så da har vi voen HD avspillere men er dette fremtiden? Om ikke så lenge så blir vel harddisk avlegs? Et spørsmål jeg har er om det ideelle avspillingssytemet enda ikke er ute på markedet? Eller vet dere om noen gode løsninger? Tenkte jeg kunne bruke BR spilleren som digital avspiller men jeg vet ikke. Ga meg ikke noen god feeling.
Jeg har plassert min REL sub mellom venstre høyttaler og benken, men har ikke fått til noen god integrering derfra (enetse mulige plassering). Skulle jeg ha byttet ut til noen gulvstående, lettere flyttbare og rimligere høyttalere?
Limer inn fra et tidligere innlegg:
En kollega var så snill og låne meg en forsterker, så nå bruker jeg en Audiolab 8000A. Den er god den, og spesielt på rock så savnes det lite. Derimot så er forskjellene åpenbar på gode klassiske plater. Innsikten, fokus og detaljering er på et annet nivå med mye dyrere Sugden A21SE. Bra trøkk i mellombassen på Audiolaben, noe mørkere, rundere og litt mer avrundet i diskanten. Således også mer tilgivende. Det er vel dette man kaller en musikalsk forsterker? Tja, kanskje men for meg er mer "HiFi" mer musikalsk så fremt resten er på samme nivå. Men jeg kunne helt klart levd med en slik forsterker, men kanskje ikke om klassisk/akustisk var hovedkilden. Moro å se hvordan det oppleves med en mye rimelige forsterker i bruk. Men så spiller jeg alså desidert mest rock.
Alle innspill mottas med stor takk, særlig angående ny teknologi der jeg har liten oversikt. Byttesyken var helt borte vekk over lengre tid, men nå har den nådd meg. Lyden fra anlegget er veldig bra den!