Sport, sykkel og trening Fotball VM 2014 konkurranse

• Trådstarter Desillusjonert
  • Startdato

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• D

Desillusjonert

Gjest
    Hva med en liten konk her inne?
    Jeg har laget en liten konkurranse på PDF.

Jeg laster den inn her, så kan dere laste ned det dere vil.
    Det er 3 ark:
    CHOSEN MATCHES - der første ark har utvalgte kamper hver dag for gruppespilet
    ÅPNING TIL FINALE 1 AV 2 - andre ark tar åpningskampene i hver gruppe og resultatet (vinner og 2'er)
    ÅPNING TIL FINALE 2 AV 2 - siste ark tar finalene.

Vi scannet de inn og lagt de inn her etterhvert som vi fyller ut?
    Eller dere kan bruke de på jobben eller hjemme!

PS: måtte gjøre om PDF'ene til laveste kvalitet for å få plass her inne.

Her er en liten sniktitt på arkene:
    WM2014-Chosen-matches.jpg
    WM2014-åpning-til-finale-1-av-2.jpg
    WM2014-åpning-til-finale-2-av-2.jpg

Vedlegg

D

Desillusjonert

Gjest
    Det var ikke mye respons her :)
    Håper uansett noen får bruk får disse.
    Ha en fin VM måned!

Holmium

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    784
    Torget vurderinger
    5
    Sykt bra, så ikke den komme.
    Mitt tips var 1-1 :-\

ganilsen

Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    Tror ikke noen kan skryte på seg at de så den komme. ;)

Geir Arne

ottone

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    11.995
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Tror ikke noen kan skryte på seg at de så den komme. ;)

Geir Arne
    Høh!
    Å joda.
    Har satt penger på to forskjellige veddemål med alle kampresultatene, har ført seier for Nederland ikveld på begge.
    Ikke bare har jeg rett, jeg får penger for det :cool:

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.974
    Torget vurderinger
    23
    Spania - Nederland... en kamp som hadde alt! Fantastisk start på et VM, stemningen, forventningene.. og best av alt, stikk motsatt av hva "ekspertene" tippet. Målfattig my ass... seks pluss en annulert! Det er hockeytall egentlig! Og stupheadingen var helt rå, som om jeg skulle gjort det selv ;)

N

nb

Gjest
    Hadde sluket gjort den stupheadingen er det vel tvilsomt om jorda fortsatt ville vært i bane rundt sola?

Vm ser lovende ut så langt for meg som først og fremst vil ha litt underholdning og ikke bryr meg så mye om hvem som vinner, så lenge der ikke er England.

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    30.468
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Som sagt morsom kamp igår fra Holland:) Blir det fart og underholdning fra Engelsmenn og Italienere idag så lover dette godt!

J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
    Ja bare det ikke blir England så er jeg happy, og Tyskland...selv om faren for å bli skuffet der er større...
    Har ikke sett noen kamp enda men jeg kommer sikkert i gang etterhvert..må bare invitere meg selv på besøk til noen med TV, en sixpack og en Nielsen pleier å gjøre susen.

Daniel62

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2014
    Antall liker
    788
    Hvis England og/eller Tyskland oppviser samme underholdende fotball som Nederland gjorde i går kveld, hvorfor skulle de da ikke fortjene å vinne?
    Pussig uttalelse, synes jeg.....

J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
    Faren for at England spiller underholdende er ikke særlig stor...VM i fotball er følelser og minner og da er man ikke særlig objektiv...

Holmium

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    784
    Torget vurderinger
    5
    England fortjener aldri å vinne, uansett.
    Sånn er det bare.

Daniel62

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2014
    Antall liker
    788
    Jeg er typen som heier med underdogs, forsåvidt hvem som helst.

Siden ingen nordiske land er kvalifisert, blir det vel å ha et ekstra øye til Costa Rica og Belgia.
    Men England og Tyskland følger jeg alltid og det har vel med interessen for Premier league og Bundesliga å gjøre.

Sist redigert:

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.100
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Ingen som ser på Nederland knuser Spania?
    Å fryd!
    Aftenposten fulgte åpenbart ikke godt nok med: På førstesiden i dagens papirutgave sto det nemlig å lese "Nederland knuste Tyskland 5-1":

643x_13197743.jpg

For min egen del fikk jeg med meg hvert eneste sekund - og stupheadingen var bare helt fantastisk.

Sist redigert:

ymir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2013
    Antall liker
    5.004
    Torget vurderinger
    2
    Hei

Favoritter eller underdogs,who cares....

Det viktigste i et mesterskap er at England driter på draget,
    og det gjør de alltid.Forhåpentligvis også i år.

De neste er at Brasil er med,og det har de ALLTID hvert,
    som eneste nasjon.

Om de vinner eller misser, det betyr ingen ting

mvh

brazil.jpg

siden mitt første VM på kino etter 66

Holmium

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    784
    Torget vurderinger
    5
    Klarte ikke helt forutse at Celso Borges og co skulle banke Cavani og co heller.

C

cruiser

Gjest
    Noen flere enn meg som syns Tom Nordli er norges dølleste kommentator?

Holmium

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    784
    Torget vurderinger
    5
    Du er ikke alene.
    Ser på svensk tv.

J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
    Arne Scheie:

"England har en tendens til å undreprestere i mesterskap":rolleyes:
    De presterer vel jevnt over som forventet - de er ikke bedre.
    Hørte på radioen tidligere i dag at de var skuffet og litt overrasket borti England, skuffet fordi de hadde tapt mot lille Italia. Skuffet fordi de i år (igjen...) faktisk hadde troen på at de kunne gå helt til topps.

Rune S

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    I går synst jeg England hadde fortjent mer.Roy Hodgson har mye å takke Brendan Rodgers for.Sturridge og Sterling er til tider et fyrverkeri på en fotballbane!

Ellers var det en ren nytelse å se Nederland mot Spania.Håper selvsagt på flere høydepunkt i VM men om det ikke blir flere så var i grunnen Spania-Nederland minneverdig nok.

N

nb

Gjest
    Synest England gjorde en headerlig figur. Jeg tror jeg kunne navnet på tre av de engelske spillerene, tar det som et tegn på at flere års manglende interesse for fotball begynner å betale seg.

Pirlo var til tider genial.

J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
    Synest England gjorde en headerlig figur. Jeg tror jeg kunne navnet på tre av de engelske spillerene, tar det som et tegn på at flere års manglende interesse for fotball begynner å betale seg.
    Det eller at alle stjernene på engelske klubblag spiller på andre landslag..

N

nb

Gjest
    Det eller at alle stjernene på engelske klubblag spiller på andre landslag..
    Joda, men tidligere har jeg kjent igjen navnet på de fleste i det minste. Tydelig at det har vært et generasjonsskifte på landslaget. Gerrard, Hart og Rooney var de jeg hadde hørt om. I går så England ut både som de ville noe og kunne noe. Hadde det ikke vært 32 varmegrader og luftfuktigheten fra helvete kunne det blitt ganske interessant. Italia var nærmere 3-1 enn England var 2-2, sånn sett var resultatet greit, selv om Italia ikke overbeviste veldig.

Jeg har egentlig ikke noe i mot England per se, det er bare så stort sprik mellom ambisjoner og realiteter. Ikke helt på Norge-nivå, men helt der oppe. En liga med en tre-fire-fem veldig gode lag som i stor grad er basert på importerte spillere og et landslag som alltid har vært litt såder uten at det har dempet forventningene til folkene på den øya. Jeg synest alltid det er festelig når franskmenn og tyskere som knapt noen i Norge - meg selv inkludert - har hørt om viser at de er mye mye bedre fotballspillere enn engelskmenn som er kjendiser her til lands.

Frisparket til Pirlo på slutten er for øvrig noe av det råeste jeg har sett, bortsett fra at ballen ikke gikk i mål da. Ikke ofte man ser keeper gå feil vei på et frispark.

Holmium

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    784
    Torget vurderinger
    5
    Så ut som England hadde fallesyken, hvor mange ganger la de seg ikke innenfor sekstenmeteren?
    Snedig, da de visstnok er så utrolig redelige i England og at slikt kun hører Sør-Europa til.

Chiellini er tydelig over the top. Å ha han på back er risikosport. Nå var vel Se Sciglio halvskadet, men håper han er tilbake i neste. Sel Abate kan nok heller benyttes, selv om de begge er høyrebacker i utgangspunktet.

Daniel62

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2014
    Antall liker
    788
    Det er kanskje ikke så rart når vi vet at England står for en svært høy andel "innleide" kjendisfotballspillere.
    Du hadde kanskje ikke kjent navnet på så mange på Brasils landslag om de hadde hatt samme andel "lokale" spillere i sin tropp:

"Current squad (2014)"; hvor mange spillere på utvalgte landslag spiller til daglig i landet de representerer:
    Brasil 4 av 23
    Nederland 10 av 23
    Spania 12 av 23
    Italia 20 av 23
    England 22 av 23
    Frankrike 8 av 23
    Argentina 3 av 23
    Tyskland 16 av 23
    Portugal 7 av 23
    Belgia 3 av 23

(jeg har uthevet det landet med flest "lokale" spillere og med færrest)

ymir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2013
    Antall liker
    5.004
    Torget vurderinger
    2
    Som sagt,og som tabellen viser,
    England er en fjerderangs fotballnasjon.

Med tippekamper og en opphausing av
    engelsk fotball som den beste, er dette
    hovedårsak til det lave nivået i norske fotball.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn