Sant nok.Hummer er først og fremst et tegn på dårlig smak, ikke på mye penger.
Sant nok.Hummer er først og fremst et tegn på dårlig smak, ikke på mye penger.
Et meget viktig poeng! Vi har ikke stor nominell arbeidsledighet her i landet, men mye av trygdingen er gjort for å kamuflere arbeidsledighet.Skaff først og fremst de som er ledige arbeid, særlig de unge.
Så kan NAV ta en annen tone ovenfor deres nåværende og tidligere - klientell.
Jeg vil jo si at det er du som er litt tett i røret her, de fleste sykemelder seg og blir trygdet pga psykiske lidelser, lidelser som ikke kan bevises.Du har visst litt tungt for å oppfatte ting, det er legen som sykemelder, og det er legen i samarbeid med NAV som trygder.
Jeg påtar meg jobben som snegle med pels, armer og bein.Forklar hvordan du kan bevise det, kom igjen nå din helvetes apekatt av en bedrevitende snegle
Dette betyr at man nå velger mellom betgnelsene syk eller ikke syk, mens virkeligheten er en glidende overgang fra helt frisk til helt uskikket til å ivareta selv basale funksjoner. Et eller annet sted underveis er det rimelig å utstede en sykmelding. Analogi: Kroppstemperatur på 37,2 er ikke årsak til sykmelding, 38 begynner å bli et problem, 40 gjør et voksent menneske fullstenig arbeidsufør. Langsomt underveis fra 37 - 40 forsvinner arbeidsevnen. Det samme gjelder eksempelvis en depresjon.Kategoriske diagnoser defineres ut fra bestemte terskelverdier av et sett diagnostiske kriterier som omfatter symptomer av ulik spesifisitet, deres varighet og en grad av subjektiv plage og/eller funksjonssvikt.
Man kan altså observere funksjonell svikt, langsomt økende, ettersom pasienten driver mot sterkere psykisk lidelse. Man kan også statistisk vise økende dødlighet (ofte selvmord), og behov for assistanse i det daglige. Diagnosene må ofte stilles med basis i klinisk / funksjonell observasjon over tid, men du ser det ikke på røntgen, kan man si.Det har lenge vært stilt spørsmål ved gyldigheten av den kategoriske tilnærmingen til angstlidelser og depressive lidelser hos voksne. Pasienter med et antall symptomer som ligger rett under de diagnostiske tersklene (subterskeltilstander), har vist seg å ha betydelig nedsatt funksjonsevne, økt mortalitet, definert behandlingsbehov og dårligere prognose.
Så Fjernkontrollen, jeg mener å kunne underbygge tesen om at psykiske lidelser kan bevises.Trolig kan angst og depresjon best betraktes som dimensjonale fenomener uten terskler mellom patologi og normalitet. Både forskere og klinikere har i en årrekke brukt dimensjonale måleinstrumenter på angst- og depresjonssymptomer, slik som Hospital Anxiety and Depression Scale (HADS) og Hopkins Symptom Checklist (HSCL).
Denne artikkelen er viktig å få med seg.40 prosent av alle sykemeldinger i Norge skyldes nå diffuse plager som trøtthet og slapphet, viser tall fra NAV
.«Trøtt og slapp» gir sykmelding - Norge - NRK Nyheter
Så ikke ut som Honkey tok seg nær av det. Og de fleste av oss er jo såpass voksne at vi ser at språkbruken kun slår tilbake på utøveren selv. Sånn sett er det egentlig greit at de får vist hvilket stoff de er laget av, selv om jeg godt skjønner at det får finnes noen grenser....Noen innlegg er slettet her pga. av språkbruk som er i strid med Hifisentralens reglement.
bjornh, moderator
Jeg er tilhenger av overkapasitet i hele rekka på dette området. Et politi som jobber raskere, domstoler som jobber raskere, fengsler som kan ta i mot til soning umiddelbart etter at dommer er rettskraftige, fengsler som kan overføre mellom sikkerhetsnivåer etter en vurdering av domfelte (sikkerhet, formålstjenlighet) helt uten å skjele til hvor det til enhver tid finnes ledige plasser. Dette ville gitt en dramatisk bedre situasjon på en rekke forskjellige måter. Bedre rettssikkerhet, varetekt er voldsomt mye brukt i Norge, og en stor trussel mot rettssikkerheten til den varetektsinnsatte. Straffegjennomføringen vil få dramatisk høyere kvalitet bare ved å kjenne til så simple ting som løslatelsestidspunkter så tidlig som mulig.Fengsel er unntatt fra den udugelige delen av offentlig sektor, siden det er der man løser alle samfunnsproblemer, helst ved å begrave dem på livstid bak veldig høye murer.Og den eneste måte vi kan fjerne soningskøene på er til enhver tid å ha ledige fengselsplasser, og nok ansatte til å håndtere både der administrative samt selve fengselsplassene. Jeg finner det lite samstemt med kravet om en minimal offentlig sektor, selv om jeg også gjerne skulle hatt mindre soningskøer. Men som sagt, noen vil ALLTID måtte stå i kø, og husk at jo tidligere de kommer inn for soning, jo tidligere slipper de ut og kan starte med nytt djevelskap. Med mindre fengslene virkere tilbakeførende til samfunnet da. Men i FrPs modell er det jo straff som står sentralt. Men det er jo greit å være i opposisjon da, da blir det lite tydelig at det ene kravet slår det andre i hjel.
Norfaktas partibarometer for Nationen og Klassekampen gir likevel et rent blåblått flertall på grunn av Frps kraftige opptur.
På en ny meningsmåling går Frp fram med hele 4,2 prosentpoeng og får en oppslutning på 21,9 prosent.
Blir målingen valgresultat, gjør Ap et historisk dårlig valg. Bare én gang etter 1924 har Ap fått et valgresultat under 30 prosent. Det skjedde i 2001.
Fremskrittspartiet går kraftig frem på ny måling - Makro og politikk - E24
Queen - We Are The Champions (Lyrics) - YouTube
Ikke avlyst.Heh, hadde de sagt det i debatten på fredag eller lørdag tviler jeg på de hadde bikka 12%. En ting er at man ikke klarer å følge opp valgløfter over tid, en helt annen ting er det å gå direkte ut så fort stemmene er tellt opp å avlyse dem.
Det er nå engang det som er kommunisert velgerne, uavhengig hva som er smart eller ikke. Hvis de hadde ment at han bare ble for ivrig, hvorfor ikke gå ut med det på tidligere tidspunkt? Istedenfor gikk nestleder sandberg ut å bekrefta detIkke avlyst.Heh, hadde de sagt det i debatten på fredag eller lørdag tviler jeg på de hadde bikka 12%. En ting er at man ikke klarer å følge opp valgløfter over tid, en helt annen ting er det å gå direkte ut så fort stemmene er tellt opp å avlyse dem.
Det er ingen smartinger som tar med seg ultimatum i forhandlinger. Ultimatum kan bare få to utganger, det ønsker de ikke da de fort kan ekskludere seg sjøl.
Fordi man var ute etter stemmene til folk.Det er nå engang det som er kommunisert velgerne, uavhengig hva som er smart eller ikke. Hvis de hadde ment at han bare ble for ivrig, hvorfor ikke gå ut med det på tidligere tidspunkt? Istedenfor gikk nestleder sandberg ut å bekrefta detIkke avlyst.Heh, hadde de sagt det i debatten på fredag eller lørdag tviler jeg på de hadde bikka 12%. En ting er at man ikke klarer å følge opp valgløfter over tid, en helt annen ting er det å gå direkte ut så fort stemmene er tellt opp å avlyse dem.
Det er ingen smartinger som tar med seg ultimatum i forhandlinger. Ultimatum kan bare få to utganger, det ønsker de ikke da de fort kan ekskludere seg sjøl.
Hvorfor er man ikke lurt?Det gjenstår vel å se hva de får til, før de blir dømt nord og ned.
Ingen er lurt ennå, men Dagbladet elsker å lage saker ut fra ingenting.
Vel. Siden det ikke står i programmet, og man kan påstå at Hoksrud lot seg rive med, og Sandberg kun sa at det måtte da være andre måter å gjøre dette på ... så er man vel ikke lurt.Hvorfor er man ikke lurt?Det gjenstår vel å se hva de får til, før de blir dømt nord og ned.
????? Kanskje fordi forhandlinger ikke er startet ennå?Hvorfor er man ikke lurt?Det gjenstår vel å se hva de får til, før de blir dømt nord og ned.
Du blander kortene POB. Men jeg kan garantere deg at det ikke vil stå et ord om fjerning av bompengeringer i regjeringserklæringen.?? Kanskje fordi forhandlinger ikke er startet ennå?Hvorfor er man ikke lurt?Det gjenstår vel å se hva de får til, før de blir dømt nord og ned.
Hver gang Frp har stemt for bompenger lokalt så har sentrale myndigheter fått skylden. Frp er ganske så tydelig i sitt syn på bompenger i sitt program. Jeg mener det hadde vært ganske ryddig å avfeie dette ultimatumet litt tidligere. Tror mange irriterer seg over ketil sin opptreden idag.Vel. Siden det ikke står i programmet, og man kan påstå at Hoksrud lot seg rive med, og Sandberg kun sa at det måtte da være andre måter å gjøre dette på ... så er man vel ikke lurt.Hvorfor er man ikke lurt?Det gjenstår vel å se hva de får til, før de blir dømt nord og ned.
Er personlig ganske så overbevist om at det er en ørliten andel Frp-velgere som faktisk har lest partiets program.
Forhåpentligvis så står det noe om fjerning av Carl.I.Hagen....Du blander kortene POB. Men jeg kan garantere deg at det ikke vil stå et ord om fjerning av bompengeringer i regjeringserklæringen.?? Kanskje fordi forhandlinger ikke er startet ennå?Hvorfor er man ikke lurt?Det gjenstår vel å se hva de får til, før de blir dømt nord og ned.