Fra grunnmur til godlyd - Via Dolorosa med Sluket som Jesus

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

Nikko03

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Antall liker
    2.891
    Torget vurderinger
    3
    God Jul Sluket. Mye å lære her inne :)

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    109.984
    Torget vurderinger
    23
    Kjeften er ikke tettet enda, ihvertfall...

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    109.984
    Torget vurderinger
    23
    big_swifty;173150 5 skrev:
    Vakre ord og vakre biter, og far er ferdig til jul! Juleølet er veiet og funnet passe lett, hjortene er takket og den ribbestrikkede genseren er funnet frem. Nå skal bare trauet til morgendagens familietradisjon - julelunsjen - gjøres klart til strandhugg. Så er det duket for nattens musikkreise. Destinasjon ukjent. Reisebrev følger...

ottone

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    11.597
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Julen er en herlig tid for å få gjennomgått mannens tre hovedfaser på kort tid:
    1. Åh for en deilig kvinne
    2. Åh for et deilig måltid
    3. Ååh, for en deilig avføring

God Jul, O store Sluk!

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    109.984
    Torget vurderinger
    23
    Takk takk Otto, been there, done that! Fortsatt stor høytid til The Ottone's! Nå bærer det ned i kjelleren, nyss gjenkommet fra supertrivelig lukket selskap på en herværende Fredrikstadrestaurant; nå venter et par tre timer med bl.a. en knall 6 cd'ers Poulenc boks, noe av det vakreste jeg kan tenke meg av små orkesterverk fra den romantiske periode. Blir vel en gjennomkjøring av Gøran Sølscher og Jian Wang's fantastiske "Reverie" innspilling også. Den er smått magisk.

N

nb

Gjest
    Som jeg har nevnt før trengs det ofte litt forklaring når jeg presenterer meg utpå bøgda i USA. Den korte forklaringen er "It's the same as the English name Osborne", og så kan vi f eks gå over til å diskutere flaggermus og tungmetall. Den litt lengre forklaringen involverer Oðin, "hinn ás", og da blir det fort snakk om kirkebrenning og svartmetall i stedet. Etter det tør de ikke fnise lenger...
    Mr Soraas fra Fokus Bank er også en klassiker.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    109.984
    Torget vurderinger
    23
    Ydmykhet i slike sammenhenger er nesten et utdødd begrep her til lands. Tradisjoner og videreføringer av denne typen eksisterer nesten ikke, dessverre. Å bli erklært "National Treasure" (eller "Living National Treasure - LNT" som det også kan være) i Japan er ufattelig stort og en anerkjennelse av en person som fagmann/kunstner som er hinsides menneskelig og på grensen til gudedyrkelse. Det finnes omfattende regler og prosedyrer for utnevnelser innen de forskjellige områder av kunst og kultur, og det er f.eks. ikke noen automatikk i at det utnevnes personer hvert år, innenfor de forskjellige områdene.

Jeg kom i kontakt med dette begrepet via japansk keramikk som jeg samler på, og det å bli utnevnt til en LNT er mer eller mindre en garanti for at fremtiden din som utøvende person innen området er sikret.

Noe tilsvarende ville være utenkelig i Gronkeriket Gnorteig!

Edit; Etter utallige henvendelser så bør jeg vel forklare at "Gronkeriket Gnorteig" da egentlig betyr kongeriket Norge...:rolleyes:

Sist redigert:

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.467
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    En kan bli litt ettertenksom av mindre. Utifra det du skriver vil jeg nesten anta at vi er iferd med å bli en gjeng middelmådighter... Siden vår kultur sjelden anerkjenner storhet, annerledeshet eller det å tørre gå egne veier... Denne mentaliteten ser vi også her inne endel, uten at det ser ut til å plage Slukster for mye... :cool:

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    109.984
    Torget vurderinger
    23
    En kan bli litt ettertenksom av mindre. Utifra det du skriver vil jeg nesten anta at vi er iferd med å bli en gjeng middelmådighter... Siden vår kultur sjelden anerkjenner storhet, annerledeshet eller det å tørre gå egne veier... Denne mentaliteten ser vi også her inne endel, uten at det ser ut til å plage Slukster for mye... :cool:
    I ferd med...? Har vært en stund, vil jeg si. Og det plager meg, men man kan jo ikke la seg plage med det heller, på en måte. Da blir det trist.

Sist redigert:

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    109.984
    Torget vurderinger
    23
    RIP Jean-Michel Le Cleac'h (JMLC)

Frytktelig triste nyheter.... entusiasten, musikkelskeren og mannen bak den smått geniale JMLC "hornprofilen" gikk brått bort på lørdag.

Ikke mer enn to uker siden jeg sist utvekslet noen ord med ham. En kapasitet av de store er borte. En sann DIY venn og en av de beste når det gjaldt å dele med andre. Nei å nei. Uff. Sluket trist nå.

Mer å lese her (Melaudia);

Notre Grand Ami Jean-Michel Le Cléac'h
    Bonjour à vous tous,

Notre Grand Ami Jean-Michel, devait, comme à son habitude, venir diner ce samedi soir à la maison. C'était pour nous tous, avec Jean-Luc et Amélie et aussi pour son père Joseph qui l'accompagnait toujours, un grand moment où l'on écoutait de la musique, ses idées, toujours novatrices, ses pavillons Iwata300, mes amplis à tubes, bref des moments magiques passés ensemble. Il était toujours très heureux à l'idée de nous retrouver autour d'un repas.
    Jean-Michel n'a pas résisté à un accident de santé qui l'a emporté en quelques heures. Il retrouvera le chemin de son église de Loctudy mardi 31 décembre à 14H30. J'ai demandé à tenir l'orgue pour que nous puissions l'un et l'autre, une dernière fois écouter de la musique.

Bien cordialement à vous tous.
    René CARIOU

lecleach.htm

Jacek Zagaja (ass. AutoTech) har lagt ut litt autentisk Jean-Michel på YouTube:

Jean-Michel Le Cléac'h - YouTube

jmlc.jpg

jmlc horn.jpg

speak.jpg

Sist redigert:

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    109.984
    Torget vurderinger
    23
    The beauty of shape & function!

Jmmlc_Profile.gif

Horns never sounded better...

SannaX

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2007
    Antall liker
    205
    Torget vurderinger
    1
    Hadde tanker om å legge dette ut som egen tråd her på HFS, men fant ikke egnet forumtråd. Dette virker å være en egnet tråd. Dette er bare jævlig overraskende, og jævlig trist, for å si det mildt. Har vært litt i kontakt med Jean-Michel, og makan til service minded/ydmyk fyr, til tross for at han teknisk/matematisk sett var helt overlegen mesteparten av resten av oss, er sjelden vare. Takket være hans utregninger, har så mange av oss her inne, den opplevelsen av lyd som vi har. Jeg har hatt mitt 1-ett minutts stillhet, men savnet fra et stort DIY samfunn vil vare mye lenger. We honour you, JMLC.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    109.984
    Torget vurderinger
    23

SLUKET'S JUNIORAVDELING ØNSKER FOLKET ET GODT ÅR!!

junioravdelingen.jpg

JEG SYNES JEG HØRER LYDER DER NEDE FRA..??

lyd i kjelleren.jpg

- OG SELVSAGT ØNSKER OGSÅ JEG DERE ALLE DET BESTE FOR 2014!

RBN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Antall liker
    1.603
    Nydelig trekløver Sluket.
    Godt nytt år og det beste til deg og dine også.

Mvh
    Runar

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    109.984
    Torget vurderinger
    23
    Ja, dette er tre barskinger, som ALLE er glad i musikk og viser flotte takter allerede!! Eldste damen (3,5 år) er en kløpper på trommer og har alt et utvalg i congas og trommesett!! Her er det liv! Minstemonsteret går rett bort til stueanlegget og klager sin nød dersom dette ikke spiller musikk når kun kommer på besøk... Favoritten er Brubeck's samle CD, da starter bein & armer automatisk og rytmefølelsen sitter som et skudd.

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    31.758
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Først og fremst: Godt nytt år til Sluket!

Dernest er vi neppe alene om den tankegangen gjengitt under:

I Norge er det største komplimentet du kan si om noen: "...han er jo helt vanlig han ! "
    I øyriket vest for oss heter det jo:

"The English admire a man who has no talent, and is modest about it"

ShineySmileysGrin.jpg

/ Morten

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    109.984
    Torget vurderinger
    23
    Vi får ta skylddeling...

emotikon

Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Antall liker
    2.981
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Tror jeg var litt utydelig - vil ikke ha skylden for det sitatet. Men det er meg du beskriver ;)
    Og takk for at jeg nå kan står frem.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    109.984
    Torget vurderinger
    23
    Jo, nå er det for sent!! Skylda er din alene nå. :cool: Slik går det når man blæser i trompeten.

emotikon

Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Antall liker
    2.981
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Sat...
    Nå ligger det litt for mye usikkerhet i hva du legger i "blæser i trompeten"... men ja, hverdagen min er full av høinn. :cool:

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.755
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    herlig bilde.

godt nytt år, sluket og co

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    109.984
    Torget vurderinger
    23

Etter en veldig lang natts søvn - søvn er viktig - så er man tilbake i gamlelandet igjen, klar for nye lydlige utfordringer..

søvn.png

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    109.984
    Torget vurderinger
    23
    Du kan ikke ha 6 hver dag Leif, du må sove litt også! Du er ingen vårkylling lenger, husk det.

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    31.758
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Du dro vel til med 10 timer du da........for å være på den sikre sia.:cool:
    E'kke bra med for mye søvn heller, ikke bare blir du alt for pen, du kjenner deg
    kanskje ikke igjen når du våkner engang, er historier om sånt....

00.sleeping-beauty.jpg

/ Morten

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    109.984
    Torget vurderinger
    23
    Sløvingene i Asker sover generelt alt for mye, Lagga - det er et kjent faktum! For mye søvn er bortkastet, en slags forsmak på døden, og bør unngås. 4-5 timer får greie seg. Det skjerper hjernen :D Kanskje det er noe i dette begrepet skjønnhetssøvn..? Men i omvendt betydning?? Bedre å være smart og stygg da.

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn