Fra grunnmur til godlyd - Via Dolorosa med Sluket som Jesus

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.646
    Torget vurderinger
    23
    Ramlet utpå igjen og sugde tak i et par nye TAD TD-2002 1" drivere... så nå blir det Ventehorn mkII.... med følgende lineup;

2 x TAD TM-1201 midbass /side. 200 - 1.000 Hz
    TAD TD-4001 i 350 horn, 800 - 2.500 Hz
    TAD TD-2002 i 1.000 horn, 2.800 Hz - 8.000 Hz
    TAD ET-703 8.000 Hz og opp.

1201.png
    1201.png

TM-1201 12" 100 dB, planke stiv polymergrafitt membran - 14.500 Gauss, 11 kg. Seriøst element som bl.a. brukes i Westlake monitorer.

4001.png

Sjølveste storoksen, TD-4001, den klassiske storformat 2" TAD driveren med Alnico og Beryllium,
    20.000 Gauss i spolegapet, et beist på 13,5 kg.

2002.png

TD-2002, en av de fineste 1" driverne som fortsatt er til å betale (rundt 15' / stk.) - en forbedret TD-2001.

et703.png

Kronen på verket, den knallgode TAD ET-703 som er en genuin horndiskant-driver (ikke ringradiator) med makeløs følsomhet, 0,07 g. Beryllium membran som holdes styr på av hele 20.000 Gauss fra den gromme koboltmagneten. Resonansfrekvens på hele 45 kHz som betyr 0 oppbryting ved 20 kHz. Det høres.​

Haglund84

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.11.2010
    Antall liker
    1.129
    Torget vurderinger
    18
    Ser lovende ut.
    Blir spennende å følge.

Mvh Erik

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.646
    Torget vurderinger
    23
    Systemet blir styrt av Groundsound pre/filter og dette betyr at horn kan monteres flush og justerbare i vinkel, da løpetidskorrigering er "a piece of cake" med dette produktet. Bass duty overlates til FAT SLOB inntil den forbedrede utgaven blir klar :cool:

Dette blir et superkompakt system med fryktløs smekk, og en WAF som er helt hinsides!!

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.646
    Torget vurderinger
    23
    Dersom en f.eks. skulle tilfeldigvis ha et par småSLOBS liggende kan en jo rigge til noe slikt;

5-way all red comp - Windows Fotovisning_2012-12-19_15-54-58.png
    5-way black blue - Windows Fotovisning_2012-12-19_15-55-54.png
    5-way camouflage comp - Windows Fotovisning_2012-12-19_15-58-55.png
    5-way green comp - Windows Fotovisning_2012-12-19_16-00-04.png
    5-way lav comp - Windows Fotovisning_2012-12-19_16-00-44.png

Haglund84

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.11.2010
    Antall liker
    1.129
    Torget vurderinger
    18
    Jobber Fortsatt et lite steinkast unna.
    kan alltids ta turen over haugen for en hyggelig prat en kveld:)

Den siste modellen har jeg enda mere trua på.
    Hva med hvitt og sort?
    Kunne blitt en bestselger..

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.646
    Torget vurderinger
    23
    Alle farger er mulig, bare fantasien som setter grenser. Og den er jo som kjent grenseløs!!

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.646
    Torget vurderinger
    23
    For helsike.. jeg synes SLOB'ene var ekstra fyrige i kveld - men det er jaggu tordenvær her!! Romler og går noe aldeles i de lavere frekvenser. Midt i oktober...

Haglund84

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.11.2010
    Antall liker
    1.129
    Torget vurderinger
    18
    Tøff ide!
    alternativt: Hva med en dobble Slob junior med seos 24 i mellom. ET-703 rett under seos?

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.646
    Torget vurderinger
    23
    Tøff ide!
    alternativt: Hva med en dobble Slob junior med seos 24 i mellom. ET-703 rett under seos?
    Er klekket ut for lengst, faktisk også med SEOS30 og 2 + 2 15" SLOB som alternativ, bedre ytelse og akkurat passe høyde. Rundt 2 m. totalt.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.646
    Torget vurderinger
    23
    Er vel noen choke inputs som freser og har seg...

Haglund84

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.11.2010
    Antall liker
    1.129
    Torget vurderinger
    18
    Høres bra ut. Store basshorn og slobs er greier det:cool:

Seos 30 høres veldig spennende ut.
    Grelv nevnte noe for meg om et større seos horn for en tid tilbake. Vil det bli kommersielt tilgjengelig?

Sist redigert:

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.646
    Torget vurderinger
    23
    Neste uke er det Kina som står for tur, 5 dagers blandet tur sosialt/pliktløp/business/hifi... og det blir nok en god del av dette;

Sluket på Det Himmelske Foret's Plass

pig-eating-animated.gif
    pig-eating-animated.gif
    pig-eating-animated.gif
    pig-eating-animated.gif

Stay tuned for en liten reportasje i bakkant.​

Tytte71

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.01.2008
    Antall liker
    1.152
    Sted
    Hordaland
    Torget vurderinger
    2
    Venterhornoppsett mkii er tøft, men hvorfor ikke 270-horn? Du klarer et knepp lengre ned med 4001 på de. Eller har du komt ut av waf-skapet for alvor nå :p

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.646
    Torget vurderinger
    23
    Venterhornoppsett mkii er tøft, men hvorfor ikke 270-horn? Du klarer et knepp lengre ned med 4001 på de. Eller har du komt ut av waf-skapet for alvor nå :p
    Hei Tytte
    Tjener ikke noe på 270 kontra 350, skal dele såpass høyt uansett.

JCP

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.04.2014
    Antall liker
    368
    Sted
    Moss

Kondis

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.02.2013
    Antall liker
    742
    Sted
    Okkaby
    Torget vurderinger
    13

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.646
    Torget vurderinger
    23
    Dagens solskinnshistorie

Miraklenes tid er ikke forbi! Jeg var nettopp en tur på mitt yndlingsbakeri - Garcon som ligger i bygget ved Lillestrøm Jernbanestasjon - rett ved taxiholdeplassen. De har fantastisk bakverk der, og åpner tidlig alle dager. Svingte innom for å handle litt - og oppdaget akkurat da det ble min tur at jeg ikke hadde økonomisk evne til å foreta fullt oppgjør av planlagt innkjøp! Holder på å pusle lit i huset, og hadde skiftet bukse og følgelig ikke flyttet over den buksprengte lommeboka i sakens anledning...

"Det fikser vi" sa sjefen i sjappa. "Hva trenger du?" Vel, tenkte jeg, det kan jo være så mangt, og mye som garantert ikke finnes i denne butikken, men jeg fikk da forklart hva planen var; en fin surdeigsbaguette og et par store hveteboller (de har verdens beste) til kveldens eksesser ved matbordet.

"Ta to" sa han og lastet opp begge baguettene som lå i den flettede franske kurven. "Og her har du et par-tre boller også, kan ikke være uten slikt en lørdags kveld! Ta med en GROV surdeigsbaguette også, prøv den til sild og noen gode oster"

Makeløst! Jeg ba om å få en lapp med beløpet slik at jeg kunne gjøre opp for meg i morgen - men ble bare avfeid med en kommentar om at det var langt på dag og ikke sikkert de hadde fått solgt det før stengetid uansett! Sjappa var forøvrig godt befolket, skal sies.. og surdeigsbaguettene pleier ofte å være utsolgt.

Kommer jeg til å handle der fortsatt? You bet. Anbefale alle andre som bor i fornuftig avstand? You bet. Oversette denne epistelen til engelsk og sende til Magico att. Wolf? :cool: Fristende - men tror ikke poenget nødvendigvis hadde gått hjem.

Uansett, en utrolig hyggelig gest fra en forretningsmann som har skjønt noe av poenget med forretning. Applaus!!

Husk stedet - Garcon - ved Lillestrøm Jernbanestasjon (ut mot bykjernen, ikke mot Varemessen)

http://www.garcon-as.no/

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.646
    Torget vurderinger
    23
    Denne er bra - anbefales alle pianofantaster og jazzfolk uansett legning... reflektert og modent flott spill av Michel her. Telarc - bra opptak også.

mc solo.png

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.998
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    hører på den nå fra WIMP
    behagelig.....
    takk for tipset
    mvh
    Leif

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.705
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    14
    Miraklenes tid er ikke forbi! Jeg var nettopp en tur på mitt yndlingsbakeri - Garcon som ligger i bygget ved Lillestrøm Jernbanestasjon - rett ved taxiholdeplassen. De har fantastisk bakverk der, og åpner tidlig alle dager. Svingte innom for å handle litt - og oppdaget akkurat da det ble min tur at jeg ikke hadde økonomisk evne til å foreta fullt oppgjør av planlagt innkjøp! Holder på å pusle lit i huset, og hadde skiftet bukse og følgelig ikke flyttet over den buksprengte lommeboka i sakens anledning...

"Det fikser vi" sa sjefen i sjappa. "Hva trenger du?" Vel, tenkte jeg, det kan jo være så mangt, og mye som garantert ikke finnes i denne butikken, men jeg fikk da forklart hva planen var; en fin surdeigsbaguette og et par store hveteboller (de har verdens beste) til kveldens eksesser ved matbordet.

"Ta to" sa han og lastet opp begge baguettene som lå i den flettede franske kurven. "Og her har du et par-tre boller også, kan ikke være uten slikt en lørdags kveld! Ta med en GROV surdeigsbaguette også, prøv den til sild og noen gode oster"

Makeløst! Jeg ba om å få en lapp med beløpet slik at jeg kunne gjøre opp for meg i morgen - men ble bare avfeid med en kommentar om at det var langt på dag og ikke sikkert de hadde fått solgt det før stengetid uansett! Sjappa var forøvrig godt befolket, skal sies.. og surdeigsbaguettene pleier ofte å være utsolgt.

Kommer jeg til å handle der fortsatt? You bet. Anbefale alle andre som bor i fornuftig avstand? You bet. Oversette denne epistelen til engelsk og sende til Magico att. Wolf? :cool: Fristende - men tror ikke poenget nødvendigvis hadde gått hjem.

Uansett, en utrolig hyggelig gest fra en forretningsmann som har skjønt noe av poenget med forretning. Applaus!!

Husk stedet - Garcon - ved Lillestrøm Jernbanestasjon (ut mot bykjernen, ikke mot Varemessen)

Boulangerie Gar?on
    Fantastisk läsning och ett exempel att följa för så många i servicebranchen! Kommer i håg när jag som 18-19 åring jobbade extra i kassan på Statoil hemma i Getinge utanför Halmstad och vi blev sänt på servicekurs. Det enda som fortfarande sitter friskt i minnet efter snart 20 år är det vi fick lära oss om kundservice och att behålla goodwill hos kunder. Om en kund kom tillbaka med en påse bullar eller ett bröd och var missnöjda av en ellar annan anledning ( ointressant vad..) skulle de få en ny tillbaka (självklart) och en extra påse etc som plåster på såret. Vad hände? Jo, lojalitetskänslan stärktes och goodwillkontot gick i taket. Snacket gick mellan grannar och folk blev på gott humör. Det skal inte mer till :) Många som skulle tatt den Statoil-kursen för 20 år sedan ;)

God helg! Nu blir det en tur till Cosmopolite för undertecknad.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.646
    Torget vurderinger
    23
    :D :D Sterke innslag av svenskekontingenten her nå!! De er jo kjent for et solid grep om servicenæringen, hehe...

Cross, skulle vært på Cosmo i kveld jeg også, men må dessverre få unna en del papirarbeide før neste uke :mad:

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.998
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    her er fokusen på andre greier enn stereo
    dette ble tatt den for fire dager siden
    nå er alt klart for Bakkens ankomst

2014-10-07 18.13.06.jpg

Horny

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.04.2004
    Antall liker
    1.461
    Torget vurderinger
    5
    Denne er bra - anbefales alle pianofantaster og jazzfolk uansett legning... reflektert og modent flott spill av Michel her. Telarc - bra opptak også.

Michel Camilo & Tomatitos "Spain again" kan anbefales i samme slengen - piano og spansk gitar. Lett fordøyelig, men bra musikk og bra lyd.

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.998
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    her er et fra Siris mobil 2 dager etter....
    20141009 Drivhus _170411.jpg

så er det bare å plassere drivhuset på den isolerte doble "vintage" teglsteinsmuren
    vintage fordi jeg kjøpte teglstein fra en revet 110 år gammel industribygning i Lier
    syntes de steinene passer til Gabriel Ash cedarwood drivhusstilen....

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.646
    Torget vurderinger
    23
    Hmm... mobilen min må ha falt ut - finner ikke sms'en med invitasjonen :p

Her sitter jeg, en ensom stakkar, alene i et tomt hus med bare suppe til middag..

Den grunnmuren og det fundamentet ser langt bedre ut enn det første forsøket ja, nå blir nok den trehendte fornøyd! Regner med at familieformuen nå dreies i retning supersjeldne orkideer og andre grisedyre botaniske utskeielser! No more mastertapes på et par sesonger!

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.646
    Torget vurderinger
    23
    Det er jo lørdag og da passer det med pianomusikk - som denne nyinnkjøpte CD med en av mine absoluttte veteranpianistfavorittmusikere (c) Sluket

Ahmad Jamal

Mannen blr 85 år neste uke, og har spilt piano i 82 av de... Fantastisk pianist. Denne skiva ble spilt inn i fjor.

aj.png

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.646
    Torget vurderinger
    23
    Ser du har rukket å nå 300 sider, og alikevel klarer jeg å finne gode musikktips. :cool:

Ikke prøv deg, Shaun - jeg poster steady musikktips i musikktrådene, ikke så ofte i denne tråden som er mer fokusert på anlegg, utstyr & GPP! Men av og til så glimter vi til da. Stay tuned. Og hør på denne i mellomtiden - en fantastisk pianist jeg har fulgt i sikkert tredve år nå. Dette er et opptak gjort i 2012 - gutten er 84¨år og spiller like bra som alltid!

En liten Ahmad Jamal spesial... i lørdagsnatten

https://www.youtube.com/watch?v=7qkaEf4C6FI&list=RD7qkaEf4C6FI#t=40

https://www.youtube.com/watch?v=FcUvkO4A5Vo

https://www.youtube.com/watch?v=gOAepSLbohs

aj 1.png

Her er noen flere feite Jamal youtube Clips - det regner tungt utenfor Slukoteket, kaffen er nytraktet, dagens dont er unnagjort og det er tid for litt Hifi & Music Research gjennom natten!

https://www.youtube.com/watch?v=rFk9tms2E1Q

(gromt liveopptak fra Bridgestone Music Festival 2010 - Poinciana, et klassisk Jamal nummer. Som ofte, med ekstra perkusjon.)

https://www.youtube.com/watch?v=fkgGbfilNiw

Har du tid og ork, her er en hel Impulse! skive fra 1970 - The awakening.

https://www.youtube.com/watch?v=NwSHCqVigBU
    https://www.youtube.com/watch?v=t1KvrjTfE30

Ahmad Jamals Trio "Devils in my Den" og "Should I" Live

https://www.youtube.com/watch?v=ImnxTP4IN6k

Ahmad Jamal "Intervals" hele albumet, fra 1980. Funk/fusion med kvalitet - att. Bartesam!! Denne må du ha på vinyl!!

https://www.youtube.com/watch?v=CluKX7FqDJM

"I remember April" - fra 1958! Nesten like cool som versjonen til Errol Garner fra "Concert by the Sea"

Til sammenlikning - ovennevnte Garner - dødelig tøft spilt! https://www.youtube.com/watch?v=OfQvMpihfak

Sist redigert:
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn