Enig med deg Lagga, jeg vet også hva jeg har likt av det jeg har drukket, og leter meg gjerne frem til mer av samme sorten. Jeg legger merke til druetypen (hvis det står på flaske-etiketten vel og merke), og leter gjerne opp den druen fra andre leverandører. Fransk vin er ikke noe jeg gidder å se på lenger, særlig etter alle skandalene der med kjølevæske osv. Det har blitt mye portugisisk vin i de siste årene. Den er rimelig, og er sjelden annet enn meget god (synes jeg da). Etter å ha tatt høstferien i år på madeira, så har jeg fått øynene åpnet for denne hetvinen. Veldig mange varianter å finne, og med vesentlig smaksforskjeller avhengig av søt/tørrhetsgrad. De tørre minner mye om sherry, mens de søte kan variere altfra portvin til sauternes. Det falt ihvertfall i smak hos meg. En ting er ihvertfall sikkert, det er unødvendig å gå etter høy prisklasse for å finne en virkelig god vin, og mange steder på kloden lages det alldeles utmerket vin som ikke er hypet opp enda. Sør-Afrika, Chile, Argentina, Uruguay(en hittil uopdaget skatt for meg intil for et par år siden), Peru, Kreta (de har endelig gitt opp retsinaen, og begynnt med normal gjær). California og Australia er heller ikke værst. Det er bare å glede seg til fremtiden med så mye godt i glasset.;D