Fra grunnmur til godlyd - Via Dolorosa med Sluket som Jesus

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.618
    Torget vurderinger
    23

Et knippe mannlige vokalister som har satt spor etter seg

- and not to forget; The Master himself! Dypt savnet.
    Vi pleide å cruise rundt i helgene, med Barry and Love Unlimited på stereoen....

"I worked with a traditional Muslim woman several years ago. She was respected by everyone in our office. One day someone played this song & she started dancing. She said "I would love to go driving with Mr. White all night long!" We were all in shock. She followed it up with "That voice! He would read me the phone book!". We all laughed. She continued dancing."

"why hasn't hollywood made a movie about this legend yet??? His story is pretty incredible not to mention the incredible soundtrack it will have."

Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.618
    Torget vurderinger
    23
    Hmm, skal en innom Slukhula, må en nok ta med egen musikk, eller håpe på strømbrudd.:cool:

Skulle ikke forundret meg om det hadde blitt harakiri innen tre minutter der inne, med den endeløse strømmen av disco på full guffe. I fastspent posisjon hadde nok kroppsfunksjonene bare koblet seg ut.

Er det minnepinne eller vinyl som er best å ta med seg?

Tar me' trækkspæll-og sækkepipemuzak æ!;)
    Du har nok ikke fått med deg Slukets mangslungne musikksmat... finner du ikke noe du liker i Slukoteket så liker du ikke musikk (eller kun solo ukulele eller cembalo).

Fokuset på de mer rytmiske varianter ovenfor er rett og slett humørbetinget, dagsbetinget (lørdag) pluss en hommage til den tiden denne sjangeren innebar kvalitet på utøvere og hele apparatet rundt - dessuten er det en del folk på min alder som nikker gjenkjennende og får fot av dette! En del tør ikke komme ut av skapet og innrømme alder/tilhørighet til perioden :( Akkurat som om slik musikk er bannlyst av hifimiljøet.... FUCK that. At det tilfeldigvis er slik at det følger en del minner med disse låtene er for oss det gjelder noe av det viktigste, og rangerer milevidt over cred blant hififolk. Driver heller ikke med hifi - det er overlatt til blingstersene for tre tiår siden.

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Fa, sette kaffen i halsen på morran her.. Boyband, assosiasjoner dukker frem.. Trodde du hadde nok med coverbandet som du er med i Sluket? Det som spiller på ferja i indre Gryllefjord på Senja? Hva var det det het? Slukster and the coconuts? :cool:

Ha en strålende søndag. Nå skal jeg ut å kjøpe kløv. Ikke til meg, men til bikkja iflg Dragen.. :rolleyes:

Woodrand, kjent på Kreta?

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    35.914
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Hmm, skal en innom Slukhula, må en nok ta med egen musikk, eller håpe på strømbrudd.:cool:

Skulle ikke forundret meg om det hadde blitt harakiri innen tre minutter der inne, med den endeløse strømmen av disco på full guffe. I fastspent posisjon hadde nok kroppsfunksjonene bare koblet seg ut.

Er det minnepinne eller vinyl som er best å ta med seg?

Tar me' trækkspæll-og sækkepipemuzak æ!;)
    Du har nok ikke fått med deg Slukets mangslungne musikksmat... finner du ikke noe du liker i Slukoteket så liker du ikke musikk (eller kun solo ukulele eller cembalo).

Fokuset på de mer rytmiske varianter ovenfor er rett og slett humørbetinget, dagsbetinget (lørdag) pluss en hommage til den tiden denne sjangeren innebar kvalitet på utøvere og hele apparatet rundt - dessuten er det en del folk på min alder som nikker gjenkjennende og får fot av dette! En del tør ikke komme ut av skapet og innrømme alder/tilhørighet til perioden :( Akkurat som om slik musikk er bannlyst av hifimiljøet.... FUCK that. At det tilfeldigvis er slik at det følger en del minner med disse låtene er for oss det gjelder noe av det viktigste, og rangerer milevidt over cred blant hififolk. Driver heller ikke med hifi - det er overlatt til blingstersene for tre tiår siden.
    hehe, prøvde å trekke deg litt opp nattestid, er ikke helt det samme å diskutere i dagslys med alkolåsen på. Disco har jeg helst dårlige minner fra sjøl, de dominerte utestedene den tida jeg begynte å gå på slike steder, og fikk en så stor overdose da at jeg trengte 25-30 års rekreasjon før jeg klarte å høre på mer normal funk og Soul. Redningen for meg var punk og newwave (før syntherne kom og ødela den greia da).

og jada, har jo forlengst fått med meg Slukets varierte musikksmak, bra det, jeg vet da at du har mye jeg liker.;)

Så kommer snart, hvis jeg fortsatt får lov, men vi hifi-nisser har jo så mye som kommer i veien hele tida, på meg blir det et nødvendig ærend til din kompanjong i ettermiddag.:)

Vi må gjøre alvor av den markaturen en dag, syns jeg.

ha en fin søndag!

freddie77

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.09.2009
    Antall liker
    457
    Må bare legge ut denne mannen her.

Kongen av P-Bass. :cool:
    Mye forskjellig, og mye bra som dukker opp i denne tråden!
    Den P-bassen jeg har hørt mest på opp gjennom tilhører en litt annen stilart...

Vet ikke om det også faller inn i Slukets komfortsone, men alt til sitt bruk! :D

Crusty

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.09.2012
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Horten
    Må bare legge ut denne mannen her.

Kongen av P-Bass. :cool:
    Mye forskjellig, og mye bra som dukker opp i denne tråden!
    Den P-bassen jeg har hørt mest på opp gjennom tilhører en litt annen stilart...

Vet ikke om det også faller inn i Slukets komfortsone, men alt til sitt bruk! :D

Helt klart en flink fyr, men hvis vi skal snakke P-Bass innenfor tyngre sjangere, så er det vel gode gamle Geezer Butler som gjelder, spør du meg. ;)

freddie77

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.09.2009
    Antall liker
    457
    Joda - han er også en av mine favoritter, men jeg forbinder ham ikke bare med p-bass...
    Han har vel brukt mye forskjellig opp gjennom tiden.

woodrand

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.06.2015
    Antall liker
    2.001
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Fa, sette kaffen i halsen på morran her.. Boyband, assosiasjoner dukker frem.. Trodde du hadde nok med coverbandet som du er med i Sluket? Det som spiller på ferja i indre Gryllefjord på Senja? Hva var det det het? Slukster and the coconuts? :cool:

Ha en strålende søndag. Nå skal jeg ut å kjøpe kløv. Ikke til meg, men til bikkja iflg Dragen.. :rolleyes:

Så kjent som man kan bli når man er oppvokst der, HCS..!:)

• Liker
    Reaksjoner: HCS

hifiguru

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Antall liker
    1.260
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Så kjekt med en hobbydag!! :)

Her er en liten hobby, om det holder til bøst vet jeg ikke, men det er no litt morro lell.
    Har gått i ungdommen og driver med litt jollekjøring, ikke like bøst som flaggskipa over her, men mer overkommelig for halvsnille gutter som meg :)

Min båt er lik denne, men med "bare" 90 på hekken. Det er bare nesten 3x de 35hester som båten er godkjent for.... :)

Musling med tresylindret Yamaha 90 er sykt gøy.

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28

Så kjent som man kan bli når man er oppvokst der, HCS..!:)
    Tviler ikke. Og med en pedagogisk far så husker en barndommens rike godt.. :)

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.618
    Torget vurderinger
    23
    Hearsay er THE album hva O'Neal angår.
    Vis vedlegget 382588

Aldeles enig, men disse to, fra 2002 og 2005, anser jeg også som essensielle O'Neal-album.
    Livealbumet, O'Neals eneste, er en fest, og har også noen brutale bassganger.

/ Morten
    Bælbra albums - helt klart! Tok frem Hearsay fordi den inneholder det som vel var hans tre største hits og dermed veldig representativ. Han hadde ikke så veldig mange solohits egentlig, gjorde mye sammen med andre artister, og slet litt med høyt inntak av visse farmasøytika...

oks81

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Antall liker
    11.412
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    Så kjekt med en hobbydag!! :)

Her er en liten hobby, om det holder til bøst vet jeg ikke, men det er no litt morro lell.
    Har gått i ungdommen og driver med litt jollekjøring, ikke like bøst som flaggskipa over her, men mer overkommelig for halvsnille gutter som meg :)

Min båt er lik denne, men med "bare" 90 på hekken. Det er bare nesten 3x de 35hester som båten er godkjent for.... :)

Musling med tresylindret Yamaha 90 er sykt gøy.
    Ja, blir litt som liten lett sportsbil på sjøen :)
    Klarer ikke helt å vokse fra det her...
    Drømmen er jo en Fjordling:

Linge var en ringrev på å lage gode skrog! :)

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.618
    Torget vurderinger
    23
    Det er liksom noe fattigdom og armod over hele konseptet.. nei, er det ikke feite V8 - V12 eller turbiner så kan det være! Vil du ha maks. fart billig & fort - hopp i strikk!

Laban MK3

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2016
    Antall liker
    1.854
    Sted
    Plankebyen
    Torget vurderinger
    2
    Det er liksom noe fattigdom og armod over hele konseptet.. nei, er det ikke feite V8 - V12 eller turbiner så kan det være! Vil du ha maks. fart billig & fort - hopp i strikk!
    ( Det er liksom noe fattigdom og armod over hele konseptet ) ?

Si meg en tingen sluket er de konen til Erna ? :)

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.618
    Torget vurderinger
    23
    Neida, men har mer følelse for de ekstreme ting i slike sammenhenger. Vil jeg ha ting trist og smålig trenger jeg ikke slå på PC'en - det holder med å ta en titt rundt seg liksom.

Laban MK3

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2016
    Antall liker
    1.854
    Sted
    Plankebyen
    Torget vurderinger
    2
    Neida, men har mer følelse for de ekstreme ting i slike sammenhenger. Vil jeg ha ting trist og smålig trenger jeg ikke slå på PC'en - det holder med å ta en titt rundt seg liksom.
    Sier noe er vel ikke en ting i dag nesten som ikke har feil form feil lukt eller feil farge hvordan skal dette ende :D
    Vel om hundre år er alt glemt :)

Mvh

oks81

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Antall liker
    11.412
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    Store motorer? Ok da :)
    Linge sin Nasty båter, med lokomotiv motorer.
    Fin historie. Eneste forsvarsmateriell amerikanerne har kjøpt fra utlandet.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.618
    Torget vurderinger
    23
    Jævla kverulanter hele gjengen

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.618
    Torget vurderinger
    23
    Ja, hvorfor i HELVETE skal alle bil/båt/fly videoer hvor LYDEN er en stor del av opplevelsen ødelegges med musikk? Til alt overmål gjerne rånete musikk også. Alternativt toskelatteren/kommentarene til Broomduden. T.o.m. Rustads grassatkjøring på bane med SRT/10 V10 pickup kunne de ikke holde musikkfri, Riktignok Bjørn Berge men dog. Grusomt. Ikke stort bedre utlendingene heller.

Sist redigert:
    H

Hardingfele

Gjest
    Jeg likte pålegget av torpedoeksplosjon ved 2:10, lyden er simultan med eksplosjonen, selv om den som filmer er minst en sjømil unna,.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.618
    Torget vurderinger
    23
    Detaljer, harding, detaljer! Verre fakes har blitt servert enn dette :cool: Værst er boksefilmer hvor et enkelt kropps-slag låter som en slegge på en låvedør.

oks81

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Antall liker
    11.412
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    Jævla kverulanter hele gjengen
    Uffda, vi som er så snille så :)
    Selv driver jeg kun med narkohandel og bankran på fritiden for å finansiere litt stereo.
    Det må da være lov!

Sniking i busskøen, gamle som må stå på bussen, ikke betale regninger i tide, ikke stoppe for fotgjengere, parkere på handicap, glemme sertifikatet hjemme, ikke bruke bilbelte, svømme rett etter en har spist, løpe med saks, spise mat med palmeolje..
    Nei, slike grusomheter driver ikke jeg med som snill gutt.

Du får beklage fornærmelsene Sluk :)

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.618
    Torget vurderinger
    23
    Jeg er hinsides fornærmelser akkurat som jeg hever meg over arroganse! Men små grå plastikkjoller med butikk-kjøpt bakspark, det er fanken meg helt på grensen til personangrep i tråden min :( Buhuuu....

oks81

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Antall liker
    11.412
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    Får benytte meg av regel nr.4 :)

GlassCola.jpg

Og et par skikkelige båter:

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.618
    Torget vurderinger
    23
    :) Dressurkurset hjalp! :) That's more like it. Kjenner nitroabstinensen river i kroppen - ikke uvanlig på denne årstiden egentlig, men den kom tidlig i år.

oks81

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Antall liker
    11.412
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    Voffvoff! :)

Bare en er forsiktig og ikke forveksler nitroen med det som denne karen benytter.

Blir så vanvittig med stempelsjau etterpå....... :)

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.618
    Torget vurderinger
    23
    Som ekte Oslogutt oppvokst på den tiden da Olsenbanden ble spilt inn så er det umulig IKKE å like filmene og alle karakterene som var med. Min søster/svoger bor to hus overfor det som ble brukt til innspillingene. Historisk grunn.

oks81

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Antall liker
    11.412
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    Artig! :)
    Favoritt: Olenbanden og Dynamitt-Harry går amok
    Med Harry på vannvogna...så lenge det varte :)

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.618
    Torget vurderinger
    23
    Var oppe i leiligheten til Steen i Kirkeveien (jobb) den gangen da det gikk med to flasker om dagen. Ikke pent.

oks81

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Antall liker
    11.412
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    Uff. Mange skjebner!

Men Harald likte vel best båter som gikk på uran, og trivdes best under vann..?

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.618
    Torget vurderinger
    23

Ikke dårlig dette.

"Those beards are so metro I'm sure you could ride a train on them."

madman

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    660
    Sted
    Sætre
    Torget vurderinger
    2
    Apropos Heide-Steen ; Jeg monterte kabel-tv i loftsleiligheten hans i Holtegata på 80-tallet. Bare han og meg tilstede, kødda og fleipa hele tiden. Klink edru begge !
    -m

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn