Vyrde borgarar!
En rask update - eller hvordan en stakkar av og til kommer i en situasjon hvor en MÅ prioritere....
Har jobbet mye i en periode, bl.a. med etablering av tre bedrifter, og de som har gjort tilsvarende
vet nok hvordan akkurat det tar på til tider. Kombinert med mange andre gjøremål var det ikke annet
å gjøre enn å velge bort enkelte tidkrevende aktiviteter som ikke var direkte livsnødvendige...
Så kan en jo diskutere om ikke HFS på mange måter ER akkurat det, når en er såpass nedsyltet
i denne vår mangslungne hobby, og faktisk så er det skremmende nært definisjonen til tider.
Uansett, jeg var nødt til å frigjøre tid og dermed droppe den interaktive delen av HFS for min del.
Men tro endelig ikke at jeg ikke følger med, jeg kjenner mine pappenheimere, kan jo ikke slippe
taket i de, og andre lureleifer er også best å holde et øye på...... dere skal ikke føle dere for trygge
Som om ikke arbeidsbelastningen var nok så gikk dessverre min svigermor bort for en drøy uke siden,
relativt raskt og uanmeldt og da kan en tenke seg hvordan slikt innvirker. Det hjelper heller ikke at
hun bodde på andre siden av kloden vår og at ansvaret nok en gang "tilfeldigvis" falt på min kone som
uten varsel bare måtte komme seg avgårde da tilstanden raskt forverret seg. Det var hun som tok støyten
for ett år siden også, da svigerfar etter kort tids sykeleie også gikk bort.
Men nå er det tomt, hele forrige generasjon er borte og dermed rykker vi opp på "Death Row"....
Ingen lystelig tanke men slik er livet og det er bare å innrette seg deretter.
For å gjøre belastningen komplett så mistet jeg min beste venn fra hele oppveksten og gjennom femti år
brått og uventet på lørdag. Et ufattelig tap. Vi var samstemte på det meste, med noen naturlige og
hederlige unntak. Men vi hadde musikken, filmene,humoren og fritenkingen felles, og det dekker for min del
en ikke helt ubetydningsløs porsjon av den delen av livet som er meningsfylt.
Jeg tror vi logget noe slikt som 100 konserter og musikkopplevelser sammen, våre musikksamlinger var vel
kanskje 50% overlappende og det sier litt all den tid samlingene var ganske omfattende.
Minnene er mange selvsagt. Særlig husker jeg da vi pusset opp den første leiligheten hans - det
utviklet seg til en to ukers døgnkontinuerlig orgie i slipestøv, glassfiberstrie, Jotun 20 glans, pizza, cola
og ikke minst et anseelig antal gjennomsnittts dB med feit gitarheavy på anlegget.
Et skoleeksempel på hvordan musikk kan virke inn; adrenalinet og arbeidstempoet i perioden
kan til en stor grad tilskrives taktfaste toner med til dels høy BPM rate.
Dette er historie nå og fortsettelsen blir det ikke noe av, det er ugjenkallelig forbi.
Vi var/er ikke noen store troende hva et senere liv angår. Det har mer handlet om
å skape seg et liv FØR døden. Og vi har tross alt hatt en utrolig reise sammen, det skal sies.
Det får man være takknemlig for.
Tirsdag er det "jording". Ikke akkurat noe jeg ser frem til, selv i egenskap av gammel elektriker....
En av våre absolutt største musikkfavoritter og en vi fikk gleden av å oppleve live kanskje en seks-syv ganger
var Steve Vai, og "Passion and Warfare" fikk kjørt seg noe aldeles vesentlig under oppussingsperioden.
Et fantastisk stykke musikk - nesten en egen symfoni i følelser, ferdigheter og storhet.
Tittelen symboliserer merkelig nok undertegnedes liv de siste to-tre årene,
det har vært mye kjemping og mange følelser
Så Rune, denne er til deg selv om du ikke kan høre den dessverre
Lover å ikke deppe for mye over din bortgang, men heller fokusere på alt det gode vi hadde sammen!
R.I.P
Til alle Slukamaniacs out there og de tusener som har sendt PM og mailer - Your continued support
is deeply appreciated, make no mistake... og før dere vet ordet av det
så er vi her igjen, og det garanteres en del vesentlige hyggelige overraskelser!
I mellomtiden så får dere holde hendene over dyna og ikke slå hverandre aldeles i hjel med verbale
slegger - det er ikke verdt det i det hele tatt. Vi fanger fler fluer med honning enn eddik!
Nå er det jaggu fredagen blitt også, over til deg, Lagga! Knock yourself out this time!!!