Fra grunnmur til godlyd - Via Dolorosa med Sluket som Jesus

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.483
    Torget vurderinger
    23
    Passion and Warfare

Vyrde borgarar!

En rask update - eller hvordan en stakkar av og til kommer i en situasjon hvor en MÅ prioritere....
    Har jobbet mye i en periode, bl.a. med etablering av tre bedrifter, og de som har gjort tilsvarende
    vet nok hvordan akkurat det tar på til tider. Kombinert med mange andre gjøremål var det ikke annet
    å gjøre enn å velge bort enkelte tidkrevende aktiviteter som ikke var direkte livsnødvendige...

Så kan en jo diskutere om ikke HFS på mange måter ER akkurat det, når en er såpass nedsyltet
    i denne vår mangslungne hobby, og faktisk så er det skremmende nært definisjonen til tider.

Uansett, jeg var nødt til å frigjøre tid og dermed droppe den interaktive delen av HFS for min del.
    Men tro endelig ikke at jeg ikke følger med, jeg kjenner mine pappenheimere, kan jo ikke slippe
    taket i de, og andre lureleifer er også best å holde et øye på...... dere skal ikke føle dere for trygge

Som om ikke arbeidsbelastningen var nok så gikk dessverre min svigermor bort for en drøy uke siden,
    relativt raskt og uanmeldt og da kan en tenke seg hvordan slikt innvirker. Det hjelper heller ikke at
    hun bodde på andre siden av kloden vår og at ansvaret nok en gang "tilfeldigvis" falt på min kone som
    uten varsel bare måtte komme seg avgårde da tilstanden raskt forverret seg. Det var hun som tok støyten
    for ett år siden også, da svigerfar etter kort tids sykeleie også gikk bort.
    Men nå er det tomt, hele forrige generasjon er borte og dermed rykker vi opp på "Death Row"....
    Ingen lystelig tanke men slik er livet og det er bare å innrette seg deretter.

For å gjøre belastningen komplett så mistet jeg min beste venn fra hele oppveksten og gjennom femti år
    brått og uventet på lørdag. Et ufattelig tap. Vi var samstemte på det meste, med noen naturlige og
    hederlige unntak. Men vi hadde musikken, filmene,humoren og fritenkingen felles, og det dekker for min del
    en ikke helt ubetydningsløs porsjon av den delen av livet som er meningsfylt.
    Jeg tror vi logget noe slikt som 100 konserter og musikkopplevelser sammen, våre musikksamlinger var vel
    kanskje 50% overlappende og det sier litt all den tid samlingene var ganske omfattende.
    Minnene er mange selvsagt. Særlig husker jeg da vi pusset opp den første leiligheten hans - det
    utviklet seg til en to ukers døgnkontinuerlig orgie i slipestøv, glassfiberstrie, Jotun 20 glans, pizza, cola
    og ikke minst et anseelig antal gjennomsnittts dB med feit gitarheavy på anlegget.
    Et skoleeksempel på hvordan musikk kan virke inn; adrenalinet og arbeidstempoet i perioden
    kan til en stor grad tilskrives taktfaste toner med til dels høy BPM rate.

Dette er historie nå og fortsettelsen blir det ikke noe av, det er ugjenkallelig forbi.
    Vi var/er ikke noen store troende hva et senere liv angår. Det har mer handlet om
    å skape seg et liv FØR døden. Og vi har tross alt hatt en utrolig reise sammen, det skal sies.
    Det får man være takknemlig for.

Tirsdag er det "jording". Ikke akkurat noe jeg ser frem til, selv i egenskap av gammel elektriker....

En av våre absolutt største musikkfavoritter og en vi fikk gleden av å oppleve live kanskje en seks-syv ganger
    var Steve Vai, og "Passion and Warfare" fikk kjørt seg noe aldeles vesentlig under oppussingsperioden.

Et fantastisk stykke musikk - nesten en egen symfoni i følelser, ferdigheter og storhet.
    Tittelen symboliserer merkelig nok undertegnedes liv de siste to-tre årene,
    det har vært mye kjemping og mange følelser

Så Rune, denne er til deg selv om du ikke kan høre den dessverre :(
    Lover å ikke deppe for mye over din bortgang, men heller fokusere på alt det gode vi hadde sammen!
    R.I.P

Til alle Slukamaniacs out there og de tusener som har sendt PM og mailer - Your continued support
    is deeply appreciated, make no mistake... og før dere vet ordet av det
    så er vi her igjen, og det garanteres en del vesentlige hyggelige overraskelser!
    I mellomtiden så får dere holde hendene over dyna og ikke slå hverandre aldeles i hjel med verbale
    slegger - det er ikke verdt det i det hele tatt. Vi fanger fler fluer med honning enn eddik!

Nå er det jaggu fredagen blitt også, over til deg, Lagga! Knock yourself out this time!!!

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.193
    Torget vurderinger
    6
    Huff. Kjipe greier! Det var mye på en gang Slukster. Hold fast og fatt mot! Trodde du hadde hatt din del av kjipe ting for en stund. Håper ting roer seg og at du får tid og overskudd til å henge litt med oss snart. Take care M8!

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    58.661
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Triste greier sluket,har selv mistet 3 gode kompiser så jeg vet det er kjipt!
    Ha en god helg og tenk på blodtrykket ;)

O

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.393
    Torget vurderinger
    12
    Stor medfølelse herfra også. Det er en tid for alt og noe må velges bort innimellom. Det høres ut som slukbelastningen er stor for tiden. Take care.

Nikko03

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Antall liker
    2.892
    Torget vurderinger
    3
    Livet kan være innmari kjipt i perioder. Heldigvis er det tilsvarende bra i andre sammenhenger.
    Jeg føler veldig med deg Sluket. Og håper ting svinger seg opp fort som F :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    72.433
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Livet kan være for jævlig innimellom! Kondolerer! Ta vare på deg selv og dine.

Olav2

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.04.2014
    Antall liker
    2.665
    Torget vurderinger
    1
    Veldig trist å høre. Kondolerer. Fantastisk musikk, forresten!

JoHoo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2013
    Antall liker
    4.191
    Torget vurderinger
    16
    Kondolerer til dere begge. Men er overbevist om at nok en gang står du denne vanskelige perioden av med ditt utrettelige pågangsmot og sprudlende humör.
    Trenger dere et avbrekk fra hverdagen, så vet du ca hvor du finner oss.

Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    8.274
    Sted
    Laksevåg - Bergen
    Trist å høre Slukern, men hvis vi prøver så godt vi kan å legge tristheten bort så var det veldig utrist å høre livstegn fra deg. Tiden leger ikke alle sår, men sårene gror litt over tid, og blir nesten borte. Noen arr blir det alltid, og livet går videre.
    Riktig god helg, og spill noe munter musikk - det hjelper - litt :)

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    12.589
    Sted
    Smurfeland
    Kondolerer.

Observerte forresten en vakker mørkerød Vito med kajakkstativ på taket, cruisende rolig forbi Cirkle K stasjonen på Jessheim for et par-tre uker siden når jeg satt og spiste pølser og drakk kaffe midt på dagen i ditto vakker Vito. Av en eller annen grunn fikk man en merkelig forutanelse og frysninger på ryggen av dette merkelige sammentreffet, og man lurte på om ikke føreren kunne være en høyt profilert bidragsyter i det norske hifimiljøet, som er kjent for å inneha et slikt kjøretøy. Men det får man vel aldri vite helt sikkert... man kan bare lure.

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    29.912
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Trist med kamraten din Jan kondolerer. Noen av hans plater er vel nå hos flere av oss i OVK nå? Der får de ett fortsatt godt liv.

VegardW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    2.957
    Sted
    Kolsås
    Torget vurderinger
    4
    Opp med hodet du raske gutt..så
    Gir du slukinnen en god kondolanse klem fra meg!

Bergfinn

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Antall liker
    13.989
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Kondolerer, Sluket.
    Kjipt å miste mennesker som står en nært.
    Det skjer jo oftere jo eldre vi blir, ikke er det lett å venne seg til heller.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Min dypeste medfølelse har du etter to så tunge tap, Jan. Ta den tiden du trenger, nå som vi vet at du bare trenger litt tid til å få ting på plass så får vi smøre oss med litt tålmodighet men glede oss over at du kommer til å gjøre comeback. Du har vært savnet, men det finnes viktigere ting i livet enn å sitte å slavre med oss daglig noen ganger.

Kondolerer, og velkommen tilbake når den dagen kommer. Vi venter tålmodig på andre siden av nettet.

Mvh,
    Per Magnus.

ottone

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    11.780
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Livet river hardt i oss, med ujevne mellomrom. Det gjelder å leve så mye man kan, så kommer det uansett til oss alle.
    Kondolerer med tunge tap.

.....ikke slå hverandre aldeles i hjel med verbale
    slegger - det er ikke verdt det i det hele tatt. Vi fanger fler fluer med honning enn eddik!
    Jævla bra
    God helg!

Sist redigert:

TrompetN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Antall liker
    7.011
    Trist å lese at livet er brutalt for tida. Føler med dere. Ta vare på dere selv.

Vi snakkes

habicht

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.04.2005
    Antall liker
    3.579
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Godt å se at du ikke har mistet formulerings evnen.
    Kondolerer så mye med store tap.
    Priroter det viktige i livet, familie og venner.
    Vi tullingene finner du her uanset når du er klar.

beste hilsen

Habicht

BigSwifty

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2004
    Antall liker
    3.893
    For å si det med de gamle bluemenn, Slukings: 2I´ve been down so long, it looks like up to me!"

Trist å høre om all gørra, og gi fruen en god klem fra meg, når hun er tilbake.

Jeg tipper du snart spretter opp igjen, som den lille, ivrige gummiballen du er!!

Kanskje denne kan lokke fram smilet midt i all gørra?

https://www.youtube.com/watch?v=ZKieEwru3HI

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    13.952
    Livet kommer i klumper, og man er aldri forberedt på den medfarten man får av slike hendelser som vi jo vet kommer, bare ikke når og i hvilken form. Derfor er det viktig å ta vare på seg selv (og ens nære og kjære) siden vi i vår alder vet så inderlig vel at ingen takker oss når vi går i veggen. Tap av mennesker som står en nær gjør VONDT, men som du er inne på er det viktig og reflektere, stoppe opp og smake på at en selv faktisk rykker fremover i køen. Du har min dypeste medfølelse over de tap du og dine har lidd nå Sluket. Ta vare på deg selv opp i det vonde!

Sist redigert:

skranglefant

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.11.2015
    Antall liker
    4.821
    Sted
    Bartistan
    Midt oppi all dritten er det godt å se at fokuset er der det bør være (IMO).
    Å være takknemlig for hva man har fått og hatt - sug på den karamellen så godt det går.
    At man savner og sørger over noen betyr at det har vært en relasjon verdt å feire!

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    32.216
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Nå er det jaggu fredagen blitt også, over til deg, Lagga! Knock yourself out this time!!!
    Det var mye Sluket! På jobb pleier jeg å si at togene gjerne kommer i stim, det gjelder ulykker også....

Kondolerer og føler med deg, med familie så vel som kompis! Venner er den familien vi selv velger oss og står oss ofte vel så nær, om ikke nærmere
    enn vår fysiske familie. Jeg trenger ikke mange fingre på ene handa for å telle mine gamle bestevenner, og kjenner godt hvor verdifulle de er - jeg forstår
    tapet. :(

Fredagen ble visst litt borte, Rudi kom innom og så tok vi en aldri så liten Harrytur. Vel hjemme var fruen allerede fløyet, en stor venninnegjeng vorset med vin
    og video (50 Shades Of Grey) før de dro til byen og premieren på 50 Shades Darker. Hun kom nettopp inn døra, som antatt var det ikke mange menn i salen....

Så fredagen ble visst borte, ellers er såklart baren åpen

Men pga det som er så godt forklart under er jeg ute av stand til å gjøre mye annet enn nettopp å Knock Myself Out...

I'll be back though!

Kondiser fra Morten

Vedlegg

Harald HM

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2016
    Antall liker
    2.142
    Sted
    Bardufoss
    Torget vurderinger
    1
    Tenker at de fleste av oss er kommet i en alder der vi stadig erfarer det du, Sluket, har erfart de siste dagene. Ingen skal glemmes, men kanskje skal vi også ta med oss alle gledene de som forlot oss har skapt, og gå videre:confused:. En påminnelse om at ingenting varer evig. Men likevel kan tanken om dem vare.

Til dem som har gått bort, alle umistelige...

kvasi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.09.2007
    Antall liker
    1.121
    Kjipt å høre O`store Sluk! Som allerdede påpekt kommer ulykker sjeldent alene og konker kjøleskapet er det nok på tide å bytte ut alle hvitevarene innen kort tid. Det går dessverre ikke med mennesker, når de ikke er der mer så er de ikke der bortsett fra i i hukommelsen og den har en tendens til å være selektiv.
    Så, ta vare på minnene. Tiden gjør de garantert ikke dårligere.

Ine123

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Antall liker
    4.772
    Sted
    Halden
    Hei Jan :)
    Å miste noen kjære er leit :(. Been there....Men, tiden leger alle sår, selv om noen rifter vil stå igjen. Ta vare på deg selv, og støtt de du fortsatt har kjær :).

Mvh.
    Johnny

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn