Du må kutte ut limsniffing, Glava og MDF. Dritt når ikke legesystemet fungerer, jeg er sjeleglad for at jeg har samme fastlege som for 30 år siden, og på min egen alder. Aldri noe problem med time.Hadde i hvert fall ikke noen vanlig fastlege av en eller annen grunn. Fikk beskjed at jeg bare kunne ringe et nr så ville jeg får en ny fastlege den første i neste måned. Det er nå jeg fører meg litt pjusk sa jeg. Kunne ikke hjelpe meg og sendte meg videre til nærmeste som visstnok tok i mot de som fylte i mai. Kunne heller ikke hjelpe og ba med om og bruke legevakta i kveld hvis det var kritisk. Kritisk og kritisk, er ikke døende men vil jo gjerne slippe og vente 10 dager før jeg får svar på om jeg har twar eller en atypisk lungebetennelse. Merkelig håndtering av folk. Har jo brukt Langesund legekontor et par ganger de siste 10 årene og trodde alt var i orden.Fastlegen finner du på polet. Dr. Nielsen er allmenpraktiserendeDen driten der gjorde ikke dagen noe bedre akkurat - tror jeg går å legger meg igjen. Porsgunn-doktoren anbefalte meg og oppsøke fastlegen i dag
Kanskje Dr. Nielsen holder det i sjakk så lenge
[/QUOTE
Minner litt om Hufsa i Mumitrollene hun der. Stor og skummel. Husker panikken når vi så barne-TV for ca 20 år siden og hun kom sigende med et kaldt gufs.
Tror jeg hadde kjørt på med legevakt, fått saken enten inn - eller ut av verden.Hadde i hvert fall ikke noen vanlig fastlege av en eller annen grunn. Fikk beskjed at jeg bare kunne ringe et nr så ville jeg får en ny fastlege den første i neste måned. Det er nå jeg fører meg litt pjusk sa jeg. Kunne ikke hjelpe meg og sendte meg videre til nærmeste som visstnok tok i mot de som fylte i mai. Kunne heller ikke hjelpe og ba med om og bruke legevakta i kveld hvis det var kritisk. Kritisk og kritisk, er ikke døende men vil jo gjerne slippe og vente 10 dager før jeg får svar på om jeg har twar eller en atypisk lungebetennelse. Merkelig håndtering av folk. Har jo brukt Langesund legekontor et par ganger de siste 10 årene og trodde alt var i orden.Fastlegen finner du på polet. Dr. Nielsen er allmenpraktiserendeDen driten der gjorde ikke dagen noe bedre akkurat - tror jeg går å legger meg igjen. Porsgunn-doktoren anbefalte meg og oppsøke fastlegen i dag
Kanskje Dr. Nielsen holder det i sjakk så lenge
I vår alder er dette omtrent det samme.Hufsa er nå en ting - hadde vært verre om det var Glufsa ...
Så har vi det meir brutane "skrufse". Austlendingar veit ikkje kva det tyder. Men dei vert fælslege når dei høyrer uttrykket. Jfr Hufsa.Kuse, mus, skvatte, høne,......kjært hull har mange navn.
Asbjørnsens Erotiske Folkeeventyr kunne trenge litt folkelig justert språkdrakt, der kunne du bidra."Han køyrde den ofselege svollken i glufsa på hufsa i ein fælsleg fart" Og Nordisk Språkråd's pris til meg, takk
Å faen... Litt feil der gitt - tenkte på når poden i huset var på barnehagestadiet - for 22 år siden. Men hun skremte jo fa.. på flat markPanikken da du så barne-tv for 20 år siden? Ut fra mine beregninger var du litt stor for å bli skremt av Hufsa for 20 år siden. :-\