Fra grunnmur til godlyd - Via Dolorosa med Sluket som Jesus

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

vidarje

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Antall liker
    3.885
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Er det salg på Kjell og kompani eller Claser'n?;) Han kunne byttet strømkabler til Supra, så slapp han kansje å tenke på hvordan de ligger i forhold til signalkablene:)

steinost

Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Antall liker
    9.907
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Folk får leve i troa når det gjelder kabler, det er det flere og flere som begynner å forstå.
    Det er IKKE der lyden blir til

Creed

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.09.2009
    Antall liker
    151
    Herlige ting på gang! Chopin via Andsnes skal nytes på flere plasser etterhvert

Creed

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.183
    Torget vurderinger
    6
    Takk for gjestfrihet, mat, kaffe og en fin lytteseanse i Slukoteket. Bæltrivelig og bælbra alt i hop!

Final

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Antall liker
    5.451
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Får legge til den fantastiske kona, maten og drikken som ble servert da jeg var innom. Når jeg kom hjem fra Jan begynte jeg
    og tenke på hva i h.... er det jeg holder på med. Spille gleden forsvant 100% og jeg bestemte meg fort for at dette kan jeg ikke leve med lengere. Systemet mitt pakket jeg ned og sånn ser det ut nå for tiden:confused:

Håper ikke det "egnede" hifi rommet blir stående slik i alt for lang tid:rolleyes:

Vis vedlegget 440179
    For en skjebne - finnes det overhodet noen kur for HIFI depresjon etter å ha besøkt Slukoteket? - :rolleyes:

vidarje

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Antall liker
    3.885
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Får legge til den fantastiske kona, maten og drikken som ble servert da jeg var innom. Når jeg kom hjem fra Jan begynte jeg
    og tenke på hva i h.... er det jeg holder på med. Spille gleden forsvant 100% og jeg bestemte meg fort for at dette kan jeg ikke leve med lengere. Systemet mitt pakket jeg ned og sånn ser det ut nå for tiden:confused:

Håper ikke det "egnede" hifi rommet blir stående slik i alt for lang tid:rolleyes:

Vis vedlegget 440179
    For en skjebne - finnes det overhodet noen kur for HIFI depresjon etter å ha besøkt Slukoteket? - :rolleyes:
    Det står jo en advarsel over døren til Slukoteket og den bør taes alvorlig;)

BigSwifty

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2004
    Antall liker
    3.938

Vis vedlegget 440179
    Det er vel bare å ta i mot rådet fra gode gamle Stephen Stills; "If you can´t live with the one you love - love the one you´re with!"

Begrav deg i yndlingsmusikken din og minn deg selv på at anlegget ditt egentlig låter ganske bra :)

steinost

Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Antall liker
    9.907
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Folk får leve i troa når det gjelder kabler, det er det flere og flere som begynner å forstå.
    Det er IKKE der lyden blir til

Det er det vel heller ingen som noen gang har påstått heller.......

Utifra noen påstander fra leverandører og selgere kan det virke slik.;)
    Men gud forby ikke la dette bli en tråd om kabler. Det blir bare utrivelig.

Steinar.

Final

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Antall liker
    5.451
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4

Vis vedlegget 440179
    Det er vel bare å ta i mot rådet fra gode gamle Stephen Stills; "If you can´t live with the one you love - love the one you´re with!"

Begrav deg i yndlingsmusikken din og minn deg selv på at anlegget ditt egentlig låter ganske bra :)
    Tror rådet du gir er det eneste rette BigS. For ordens skyld, personlig har jeg har ikke engang mannet meg opp til å søke om audiens i Slukoteket. Min kommentar er kun en analyse basert på Cardas og andres tilbakemeldinger fra deres besøk.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Der er vi helt på linje, Steinar. Kabeltråder er like stas som å få fjernet alle tennene på en gang. Uten bedøvelse.
    Det tok litt tid å forstå at dette var Slukets tråd, kabeldebatter i denne tråden regnes som helligbrøde av meg. :eek:

Ellers kan jeg melde at jeg ikke forlot Slukoteket med hifi-depresjon. Tvert imot, jeg hadde fått bekreftet noen tanker om lyd og følte en stor optimisme da jeg satt i dodraugen på vei til Tøyen den natten. Og vel hjemme på andre siden av fjellene var det like stor glede som alltid å fyre opp monoblokkene og la burkasøstrene i krypten forføre meg igjen. Sålenge mine besøk hos andre ikke forteller meg at jeg er på feil vei så er alt såre vel, og det låter faktisk svært godt i krypten selv om noen av de mer ultimate riggene jeg har fått høre har hatt endel mer av de samme gode egenskapene. Slik er det med hifi, er du på riktig vei så skal du oppleve mer av de samme gode egenskapene når du oppgraderer. Det er derfor vi oppgraderer oppover, ikke sideveis, som Sluket sikkert selv ville sagt det selv. :)

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.646
    Torget vurderinger
    23
    Sideveis kan aldri bli noen oppgradering - ikke en gang status quo for prosessen har antagelig kostet både tanker, tid og penger, altså egentlig en nedgradering!

images.jpg

oks81

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Antall liker
    11.413
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    Om en forsker og prøver seg frem så kan en jo fort snuble og få en sideveis/nedgradering.
    Men tar en lærdom av det kan det jo likevel være en sideveis/nedgradering en måtte gjennom for oppgradere prosessen videre :)
    Men ta for guds skyld lærdom av det!

"Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results."

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Har tatt noen steg sidelengs jeg også, men det er noen år siden nå. Og kommer ikke til å gjenta seg. Men noen ganger er det nødvendig for å orientere seg hvor det er man hypotetisk ønsker å lande til slutt. Akkurat de fasene er jeg forbi, jeg blir bare mer og mer trygg på mine valg etter å ha besøkt lytterom som Slukoteket, og et par andre lytterom i Oslo-regionen denne vinteren og våren.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23

Vis vedlegget 440179
    Er dette jeg og er redd for. Derfor trekker det ut med å dra på besøk. Vet ikke om jeg tåler sannheten...

steinost

Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Antall liker
    9.907
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2

Vis vedlegget 440179
    Er dette jeg og er redd for. Derfor trekker det ut med å dra på besøk. Vet ikke om jeg tåler sannheten...
    Du er redd for å tape veddemålet om julebord. Det er den fulle sannheten😆

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.183
    Torget vurderinger
    6
    Svaret er heldigvis ja JA, men det koster!! Det er bare å legge inn bestilling på et Sluk designet høyttalersystem, så er du kurert!! Reiser hjem etter besøk i Slukoteket uten nevroser, men med en klar oppfatning på hva jeg må jobbe med for å dra lyden opp enda et par hakk!

Vis vedlegget 440179

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23

Vis vedlegget 440179
    Du er redd for å tape veddemålet om julebord. Det er den fulle sannheten??????
    Neida det taper jeg ikke.

vidarje

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Antall liker
    3.885
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Hadde det bare vært dobelt så dyrt og litt større enn det jeg har hjemme, hadde jeg ikke turt å dra på besøk:) Slukoteket er i en annen liga enn det jeg har, så for meg var det trygt. Dette var mitt første møte med en fullblods hornrigg, like greit å starte på toppen:)

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.646
    Torget vurderinger
    23
    Med disse kloke men akk så irrelevante ord ønskes der god helg!​

frist.png

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.646
    Torget vurderinger
    23
    Kriterier for valg er enkle;

Man tager en titt i tønna på lageret, hva som er tilgjengelig. Deretter er det følgende som bestemmer;

- lengden passer, dvs. minimum lange nok
    - riktig plugg til formålet, xlr passer ikke alltid i en rca osv., samme med banan

E. Largo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Antall liker
    18.746
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Kriterier for valg er enkle;

Man tager en titt i tønna på lageret, hva som er tilgjengelig. Deretter er det følgende som bestemmer;

- lengden passer, dvs. minimum lange nok
    - riktig plugg til formålet, xlr passer ikke alltid i en rca osv., samme med banan
    Godt å vite at anlegget mitt holder slukotek nivå på ett punkt i det minste.
    Ha en riktig fin helg :cool:

oks81

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Antall liker
    11.413
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    Skal bare si dere gutta at det er pokkern ikke enkelt å ha rette kurvene på kabler så både hybelkaniner og elektroner i fart skal ha det behagelig!!

Kabelhelvete.jpg

Ser Slukern har jobbet opp til flere sekunder mer enn meg med å få hybelkaninorden!!

Nikko03

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Antall liker
    2.922
    Torget vurderinger
    3
    Her viser du at du er en av gutta oks81. Vakkert rett og slett ;)

oks81

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Antall liker
    11.413
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    Nytter ikke for min del. Stripsa opp en gang. Så bytte en komponent og klippet opp.
    Siden har det bare vert High End standard! :)

trosse1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2012
    Antall liker
    2.393
    Torget vurderinger
    75
    Ser til og med et pc - tastatur bak i kråkereiret der

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.646
    Torget vurderinger
    23
    Ikkeno' hvem som helst - det er et NOS Tandberg tastatur fra åttitallet - verdens beste tastatur! På jobben har jeg et som har vært i daglig bruk sidendet ble kjøpt inn. Suveren kbalitet på kontakter og knapper, du føler instinktivt når du har tastet, ikke noe bom eller dobbeltasting - knappene er flate, og ikke minst - tastatyret er beige-hvitt med mørk skrift, ikke sort med uleselig skrift som alle andre lager. Hvorfor i helsike gjør ikke alle det som standard? Enhver dust vet at det er mye lettere å lese mørk skrift på lys bakgrunn enn motsatt.

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn