Hvorfor kan ikke jeg pule den ene når pave Johannes paul den andre?Hvorfor kan ikke du le når GEILO!![]()
|
Hvorfor kan ikke jeg pule den ene når pave Johannes paul den andre?Hvorfor kan ikke du le når GEILO!![]()
Great,
I will have to use 2 pallets because air only allows pallets 60" tall, I should get a shipping quote in the next day to two.
Nå lukter det fugl. Ny rigg i lufta?Great,
I will have to use 2 pallets because air only allows pallets 60" tall, I should get a shipping quote in the next day to two.![]()
![]()
Må vi vente i spenning?Great,
I will have to use 2 pallets because air only allows pallets 60" tall, I should get a shipping quote in the next day to two.![]()
![]()
Secret message to me??Great,
I will have to use 2 pallets because air only allows pallets 60" tall, I should get a shipping quote in the next day to two.![]()
![]()
Ja, det er jo så "in" med pallesofa og palleseng om dagenKan jo være greit å ha ting på to paller uansett tenker jeg da;D8)
Biler har faktisk ikke steget nevneverdig i pris de siste årene.Hvordan tingene blir fremstilt avhenger av hva som- over tid- har blitt den "aksepterte sannhet" her i landet. Det finnes ikke en ENESTE nybil i norsk import som imo er verd sin pris. Blir den det, ser politikerne det på salgstallene og legger på avgifter deretter. Aller minst gjelder det de såkalte "folkebilene" våre (Avensis, Passat++). Tilogmed Golfen har blitt for dyr. Og i lys av det- fordi alt ses utfra hvor stor familie du har, samt hvor liten motor regjeringen kommer unna med i angjeldende tilfelle- får man hinsides høye priser. for akseptable nivåer på motor, bil og utstyr. Samme gjelder boligprisene. I Oslo har de steget med TYVE prosent på ETT år. Fordi flere familier har såkalte investeringer. I form av boliger i attraktive områder som blir stående tomme. Fordi presset på boligmarkedet skal opprettholdes for gevinstens skyld.
Det å tenke livskvalitet slik Hi-Fister gjør er da fortsatt noe fjernt for en god del av Norge. Fordi det ikke ligger i folkets natur å nyte livet på samme måte som spesielt søreuropeerne og ibererne er gode til.
Og skal det bli highend palleseng. Så må pallene komme med fly må vite 8)Ja, det er jo så "in" med pallesofa og palleseng om dagenKan jo være greit å ha ting på to paller uansett tenker jeg da;D8)
Haavard
MEN - er "innstegsmodellen" å få? Jeg har ved to anledninger opplevd at "fra kr. xxx" bare var lokkedue; en gang på en eller annen Mercedes modell, og sist da Range Rover Evoque ble annonsert. Flott, tenkte jeg - en slik en skal vi ha. Hva skjedde da bilene ble leveringsklare til Norge? BILLIGSTE modell kostet plutselig nærmere 200.000,- over annonsert "fra kr. xxx" pris. Konfronterte Motorpool med dette og fikk selvsagt til svar at"det er jo ingen som kjøper innstegsmodellen"Biler har faktisk ikke steget nevneverdig i pris de siste årene.Hvordan tingene blir fremstilt avhenger av hva som- over tid- har blitt den "aksepterte sannhet" her i landet. Det finnes ikke en ENESTE nybil i norsk import som imo er verd sin pris. Blir den det, ser politikerne det på salgstallene og legger på avgifter deretter. Aller minst gjelder det de såkalte "folkebilene" våre (Avensis, Passat++). Tilogmed Golfen har blitt for dyr. Og i lys av det- fordi alt ses utfra hvor stor familie du har, samt hvor liten motor regjeringen kommer unna med i angjeldende tilfelle- får man hinsides høye priser. for akseptable nivåer på motor, bil og utstyr. Samme gjelder boligprisene. I Oslo har de steget med TYVE prosent på ETT år. Fordi flere familier har såkalte investeringer. I form av boliger i attraktive områder som blir stående tomme. Fordi presset på boligmarkedet skal opprettholdes for gevinstens skyld.
Det å tenke livskvalitet slik Hi-Fister gjør er da fortsatt noe fjernt for en god del av Norge. Fordi det ikke ligger i folkets natur å nyte livet på samme måte som spesielt søreuropeerne og ibererne er gode til.
Eks 1 : Har en Volvo v70 2004 mod. 2,0 bensinturbo. Titanium Sport Edition. Denne skuten kostet kr 482,000,- i 2004.
Eks 2 : Volvo V90 innstegsmodellen koster pr i dag kr 477,000.
Og : V90'en har myyyye mer utstyr, komfort, innebygget sikkerhet enn V70'en fra 2004.
Så sier noen : Innstegsmodellen er jo bare en moped uten noe utstyr.
Bare tull !!! Mer enn nok utstyr, og motorkraften er helt til å leve med.
Nå er jeg ikke jurist, men dersom de ikke kan levere den annonserte bilen til annonsert pris, så er det brudd på markedsføringsloven.MEN - er "innstegsmodellen" å få? Jeg har ved to anledninger opplevd at "fra kr. xxx" bare var lokkedue; en gang på en eller annen Mercedes modell, og sist da Range Rover Evoque ble annonsert. Flott, tenkte jeg - en slik en skal vi ha. Hva skjedde da bilene ble leveringsklare til Norge? BILLIGSTE modell kostet plutselig nærmere 200.000,- over annonsert "fra kr. xxx" pris. Konfronterte Motorpool med dette og fikk selvsagt til svar at"det er jo ingen som kjøper innstegsmodellen"
Slik er det stort sett hver gang. Forbløffende lik taktikk med måling av drivstofforbruk og utslipp..... Hollywoodtall.