Æhhh. Zap var bare en grumpy old fart som ikke fikk det helt til og brukte mye ressurser på å forsøke å gjøre narr av andre mer vellykkede artister....
Heller ikke bare-bare å bli rævpult i amerikanske fengsler .. som det fremkommer i en del av materialet - han satt jo inne for blasfemi? eller noe etter høring i kongressen om tekster og holdninger. Vet ikke om platene hans fortsatt er forbudt å spille på amerikansk radio men det hadde ikke forundret meg...
Dessuten
skrev han all musikken, lite rom for ekstragavanse der og det mest skuffende er at da han forsøke å gå klassisk mot slutten av karrieren var det akkurat det samme som han hadde holdt på med i tiden fra slutten av 70 tallet - nix progresjon der. Det var klassisk komponist han egentlig ønsket å bli men "det ble så lite penger av det" så derfor.
Yup, jeg har vært på Zap kons på 79-80 tallet og hadde et par kamerater som konstant spilte Zap og Beef... de (Zap og Beef) kom forøvrig fra samme sted så jeg kjenner godt til Zap og musikken hans..
Forøvrig, hvis en liker å høre på soloene hans "live" tar en LPen en liker, et par JBL 8812 og putter i et par åpne kasser + en kraftig 70 talls transistorforsterker og det låter.... live...
Men han kunne jo være riktig så morsom innimellom da....
Men han hadde jo hatt noen lyse øyeblikk