Fra grunnmur til godlyd - Via Dolorosa med Sluket som Jesus

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

hifiguru

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    EPA har innkortet stiv ramme. Tviler på at noen av de over har dette.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    109.968
    Torget vurderinger
    23
    Men for en sekstenåring var en slik EPA-traktor drømmen. Til og med stuerene nok til å bli avbildet i rendyrkede blader som Wheels og Power. I dag går det mer i EPO

Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    8.274
    Sted
    Laksevåg - Bergen
    Volvo har faktisk laget Duetten i en chassis-utgave i en årrekke. Tror de begynte produksjonen av disse helt tilbake i 1949. Duetten har i motsetning til PV'en seperat bakre ramme. Mange karosserimakere laget utallige utgaver av disse.
    EPA-traktoren derimot er en ombygget PV/Duett som kan kjøres i Sverige av sjåfører fra fylte 16 år. EPA'ene har ufjæret bakasel og maks hastighet er 30km/t (oppnåes ved å montere 2 girkasser sammen, mot hverandre ). I tillegg må EPA'ene være utstyrt med hengerfeste og fast varseltrekant bak.

slowmotion

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2009
    Antall liker
    3.463
    Den toførtin' har jo potensiale. Trenger bare å bygges om. En del.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    109.968
    Torget vurderinger
    23
    Noen som har / vet om et lagerlokale på 20-50 m2 Oslo og omegn?

HASTER - må kunne trille en pall inn, trenger ikke være på bakkenivå dersom det er en vareheis der. Oppvarmet også :eek::eek::eek:

DUSØR!!!

superhkm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Antall liker
    3.376
    Torget vurderinger
    2
    Noen dumpe slag i nyrene før man ble kjørt til Skar og forlatt, gjerne uten sko.
    Enklere enn arrestasjon og påfølgende kjedelig papirarbeid. Sikkert morsommere også, skal man dømme etter et par konfrontasjoner jeg kan huske fra de glade 80 åra.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    109.968
    Torget vurderinger
    23
    Ble gjerne surret inn i ullpledd før nyreslagene også så det ikke skulle bli merker! Grønland politistasjon på den tiden var ganske så effektive....

superhkm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Antall liker
    3.376
    Torget vurderinger
    2
    For Willy Hauglis glade gutter gikk solen aldri ned, eller den sto vel egentlig aldri opp.
    Nå skal ikke Willy få æren for det hele, kulturen var vel godt etablert før han flytta ned fra Troms.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    109.968
    Torget vurderinger
    23
    Willy var bra for Oslo. Skjønte seg på bermen. "Men Haugli, hvorfor i all verden gikk dere inn med hunder og det hele?" - Me fekk ikkje plass te hæstan!
    My kinda answer.

superhkm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Antall liker
    3.376
    Torget vurderinger
    2
    Haugli var en simpel bølle, som skapte mer bråk enn han rydda opp i.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    109.968
    Torget vurderinger
    23
    Neida. Bare du som ikke tålte julinga! :D

wizardm

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    31.10.2003
    Antall liker
    158
    Sted
    Tromsø
    Rolig nå boys , enka hans lever ennå , trivelig dame still , by the way ,Men Willy var gutten sin , mener å huske at han satte rett i hagen sin på 70 tallet å dømte noen småkjeltringer der ( etter et natt til 17 mai opprør i byen ) før han forsvant til småtjafset i Oslo.

Crusty

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.09.2012
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Horten
    Regner med at Der Slukster er hinsides fornøyd med å få tråden sin infiltrert av gamle søppelpønks...

(I'm looking at you, baluba... :cool: )

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    109.968
    Torget vurderinger
    23
    Whatever. .. En del av historien det også, og en del av bybildet her i Oslo. Jeg vokste opp med dette som ekte Oslogutt, med bråk og "demoer", Blitzhuset etc. etc. Ikke min greie men det spiller ingen rolle. Har flere gode og anstendige venner som liker musikken uten at de dermed raser rundt og lager trøbbel...

Polka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Antall liker
    4.159
    Torget vurderinger
    96
    Du verden så flott lyd på den Cal Tjader Latin Kick CD'en, måtte finne den. Herlig musikk på en slakk søndag.

woodrand

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.06.2015
    Antall liker
    2.001
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Jeg hører mye på jazz der piano er i føringen om dagen. Hva er dine 10 på topp-album i den gata, Sluket? Trenger å utvide horisonten, kjenner jeg :)

superhkm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Antall liker
    3.376
    Torget vurderinger
    2
    Neida. Bare du som ikke tålte julinga! :D
    Du har indirekte rett, jeg var et perifert innslag i BZ- antirasist miljøet men altfor pysete til å stå i første rekke og ta imot kølleslagene. I tillegg kan jeg innrømme at det sto noen simple bøller på vår side også.

Sånn. Idag har jeg mye større glede av pianojazz enn av allslags pønk, la oss heller snakke om det.

Sist redigert:

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har fortsatt et varmt forhold til punk, men mitt lille bidrag i denne diskusjonen var en vise av Ole Paus (som ikke finnes på YouTube), så jeg tilhører nok også de som går med gummisåler framfor militærbooots. :rolleyes:

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    109.968
    Torget vurderinger
    23
    Jeg hører mye på jazz der piano er i føringen om dagen. Hva er dine 10 på topp-album i den gata, Sluket? Trenger å utvide horisonten, kjenner jeg :)
    Veit da faen.... det er nokså mange gode serru... og så var det dette med sjanger etc. og da. Så hvis du vil være brydd med å detaljspesifisere forespørselen noe...:cool::cool: - er det musikken, utøveren, lyden - topp ti uansett liksom eller vilkårlige kombinasjoner?

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    16.985
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Sluket trenger neppe hjelp til 10-på-topp, men til nr. 11 så skal han få litt bistand og ettersom du Woodiss er like glad i Kjøbenh. som meg:

Hank Jones - In Copenhagen (LIVE AT JAZZHUS SLUKEFTER 1983) ;), utgitt på Storyville Records.

(Hank Jones, Shelly Manne på trommer og Mads Vinding på kontra......) og sagt på dansk: Musikken swinger, fremstår glædesfyldt og er simpelthen medrivende, virtuos og elegant. Produktionen er overraskende god, lyden stærkt fortættet, og derfor er oplevelsen næsten som var man til stede, bagerst i jazzhuset. Kun mangler man røg og bægerklang.

HJIC.jpg

PS! ....Nå får jeg vel kjeft og en på sluket så det holder!

Sist redigert:

woodrand

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.06.2015
    Antall liker
    2.001
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Sluket trenger neppe hjelp til 10-på-topp, men til nr. 11 så skal han få litt bistand og ettersom du Woodiss er like glad i Kjøbenh. som meg:

Hank Jones - In Copenhagen (LIVE AT JAZZHUS SLUKEFTER 1983) ;), utgitt på Storyville Records.

(Hank Jones, Shelly Manne på trommer og Mads Vinding på kontra......) og sagt på dansk: Musikken swinger, fremstår glædesfyldt og er simpelthen medrivende, virtuos og elegant. Produktionen er overraskende god, lyden stærkt fortættet, og derfor er oplevelsen næsten som var man til stede, bagerst i jazzhuset. Kun mangler man røg og bægerklang.

Vis vedlegget 484114

PS! ....Nå får jeg vel kjeft og en på sluket så det holder!
    Hahaha, Jazzhus Slukefter - håper det eksisterer fortsatt! Takk for tips, Grumpy ;)

woodrand

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.06.2015
    Antall liker
    2.001
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Veit da faen.... det er nokså mange gode serru... og så var det dette med sjanger etc. og da. Så hvis du vil være brydd med å detaljspesifisere forespørselen noe...:cool::cool: - er det musikken, utøveren, lyden - topp ti uansett liksom eller vilkårlige kombinasjoner?
    Hmmm... Gode spørsmål, det der. Jeg tenker kanskje ti på topp uansett. Når det gjelder pianister så liker jeg mye å høre på Duke Jordan og Kenny Drew om dagen. Oscar Peterson, for eksempel, har ofte en litt for hamrende stil, synes jeg. Mulig du ikke ble så mye klokere, men kanskje litt?

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn