Fra grunnmur til godlyd - Via Dolorosa med Sluket som Jesus

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.611
    Torget vurderinger
    23
    He.. jeg så noen skeive bikkjer i går som SATT FAST på telefonstolpene! Jaggu til pass...

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.808
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    +15 °C, Spanish wear caps, gloves and winter coats, Finns are sunbathing.
    +10 °C, French desperately try to get their central heating on. Finns plant flowers.
    +5 °C, Italian cars won't start. Finns drive with convertibles.
    0 °C, Pure water freezes. Water in river Vantaa thickens a bit.
    −5 °C, First people are found frozen in California. Finnish midsummer festival ends.
    −10 °C, Scottish turn the heat on in their houses. Finns start to use long-sleeve shirts.
    −20 °C, Swedes stay indoors. Finns are having last barbeque before winter.
    −30 °C, Half of the Greek people have frozen to death. Finns start to dry their laundry indoors.
    −50 °C, Polar bears evacuate North Pole. Finnish army starts it's winter training.
    −70 °C, Siberian people are moving to Moscow. Finns are furious since the Koskenkorva booze can't be stored outdoors anymore.
    −273 °C, Absolute zero. Finns admit that it is quite cold outside.
    −300 °C, Hell freezes over. Finland wins the football World Cup.

Finland.jpg

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.611
    Torget vurderinger
    23
    Jeg har "bygget" om teksten til nordmenn, skal sendes til mine TYSKE leverandører... +5 gradersen om italienske biler blir selvsagt omgjort til tyske ;)

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.611
    Torget vurderinger
    23
    +15 °C, Spanish wear caps, gloves and winter coats, Norwegians are sunbathing.
    +10 °C, French desperately try to get their central heating on. Norwegians plant flowers.
    +5 °C, German cars won't start. Norwegians drive convertibles.
    0 °C, Pure water freezes. Water in river Mjøsa thickens a bit.
    −5 °C, First people are found frozen in California. Norwegians midsummer festival ends.
    −10 °C, Scottish turn the heat on in their houses. Norwegians start to use long-sleeve shirts.
    −20 °C, Swedes stay indoors. Norwegians are having last barbeque before winter.
    −30 °C, Half of the Greek people have frozen to death. Norwegians start to dry their laundry indoors.
    −50 °C, Polar bears evacuate North Pole. Norwegians army starts it's winter training.
    −70 °C, Siberian people are moving to Moscow. Norwegians are furious since their famous Löiten booze can't be stored outdoors anymore.
    −273 °C, Absolute zero. Norwegians admit that it is quite cold outside.
    −300 °C, Hell freezes over. Norway wins the football World Cup.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.611
    Torget vurderinger
    23
    Nå juger du fælt, Cash! Dessuten, grunnen til at svensker kan jobbe ute i kulda har med materialer å gjøre. Treverk er vant til all slags vær.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.611
    Torget vurderinger
    23
    -25 i Østfold? Så kalt at JanR skrudde på varmekablene i tastaturet sitt?? Da er det ille.

-25 grader = arbeidsmiljøvernloven sier ett og annet, de norske går på brakka og tiner opp, og får varm kakao med krem.
    -25 grader = Svensken kan ikke norsk/lese og jobber ufortrødent videre med Wassberg-snørr nedpå knærne, og frostblemmer rundt baut.

I rest my case.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Desverre får jeg ikke vært ute og jobbet :rolleyes:
    Så lider meg igjennom dagene på sofaen i 23/24+ grader, har teppe i backup sånn fall i fall.
    Ett hundeliv.

/jan"1/4finne"olsen

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.288
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    -25 i Østfold? Så kalt at JanR skrudde på varmekablene i tastaturet sitt?? Da er det ille.

-25 grader = arbeidsmiljøvernloven sier ett og annet, de norske går på brakka og tiner opp, og får varm kakao med krem.
    -25 grader = Svensken kan ikke norsk/lese og jobber ufortrødent videre med Wassberg-snørr nedpå knærne, og frostblemmer rundt baut.

I rest my case.

Tror "opplevd temperatur" var stikkordet her. ? Såvidt meg bekjent har det ikke vært under 12-15 grader i det siste, men med en del fæl vind oppå det som får det til å kjennes kaldere ut. Eller var du i et skikkelig kuldehøl, Cash?

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.154
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Beste herr sluket! nå va det snakk om følt temp dette (vind vettu) og det blåste små djävlar genom de østfoldska jorden igår, tempen låg vel mellan -12/14g på stokken.
    Men med strømlinje formet kropp så går dette fint.
    Vila på du bara

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.611
    Torget vurderinger
    23
    Holder et øye på deg, Cash! Tough guy, du kan få gjøre ferdig ytterveggen hos meg du som trives så godt ute nå! Bare komme!

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    +15 °C, Spanish wear caps, gloves and winter coats, Norwegians are sunbathing.
    +10 °C, French desperately try to get their central heating on. Norwegians plant flowers.
    +5 °C, German cars won't start. Norwegians drive convertibles.
    0 °C, Pure water freezes. Water in river Mjøsa thickens a bit.
    −5 °C, First people are found frozen in California. Norwegians midsummer festival ends.
    −10 °C, Scottish turn the heat on in their houses. Norwegians start to use long-sleeve shirts.
    −20 °C, Swedes stay indoors. Norwegians are having last barbeque before winter.
    −30 °C, Half of the Greek people have frozen to death. Norwegians start to dry their laundry indoors.
    −50 °C, Polar bears evacuate North Pole. Norwegians army starts it's winter training.
    −70 °C, Siberian people are moving to Moscow. Norwegians are furious since their famous Löiten booze can't be stored outdoors anymore.
    −273 °C, Absolute zero. Norwegians admit that it is quite cold outside.
    −300 °C, Hell freezes over. Norway wins the football World Cup.
    jeg er svært langt fra å være norsk

slowmotion

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2009
    Antall liker
    3.612
    Jeg har egentlig ikke noe imot at det er vinter. Så lenge det er varmegrader hele tiden.

ottone

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.088
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3

I rest my case.

Tror "opplevd temperatur" var stikkordet her. ? Såvidt meg bekjent har det ikke vært under 12-15 grader i det siste, men med en del fæl vind oppå det som får det til å kjennes kaldere ut. Eller var du i et skikkelig kuldehøl, Cash?
    Opplevd temperatur kan du kalle det ja. Jeg var der borte idag, og opplevde så det holdt, stuck på en overfylt perrong og skjønte etterhvert at det var så kaldt at togene sviktet, trafikken stopper opp og til og med tunnellene forstoppes. Og dette folket viste dem vinterveien.... Desillusjonerende for tilreisende kulturinteresserte. Man skal jo kikke på vinyl og hifi når man er på tur, ikke stå i kø!
    Men deilig å komme hjem igjen til -3 og mildvær.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.611
    Torget vurderinger
    23
    Snarere noen som har stjålet hele fyllinga! Ser ut som en rørlegger som har gått berserk i fylla, med snausen!

hato

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.04.2005
    Antall liker
    288
    Torget vurderinger
    8
    Ser biografien din er tilgjengelig:rolleyes:

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.611
    Torget vurderinger
    23
    Jula nærmer seg - men jeg er mer opptatt av eksotisk og alternativ julemat. Akkurat nå er det den klassiske REKECOCTAIL'S som har fokus. Reker i alle former og fasonger.

Spesielt intreressert i oppskrifter på virkelig gode dressinger i så måte, glem "Thousand Assholes" på flaske... fysj & pføy. Nei, det må lages fra bunn av, med de beste råvarer. Samme gjeder for rekene, vær aldri gjerrig der.

Perfekt å servere ved lytteseanser i Slukoteket, på sommeren akkompagnert av en klassisk Gazpacho eller agurksuppe, vinterhalvåret betinger f.eks. en god varm hummerbisque. Begge deler servert med godt nystekt brød selvsagt.. Skjerper lyttesansene og kvikker opp! Pølser er ut!

sc1.jpg

Ingen tilfeldighet her, WE horn har åpenbart inspirert Skaperen da rekene ble konstruert..

we.png

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Har etpar kvasse dressingoppskrifter som funker som h...til reker. Jeg slår heller på tråden. ;)

Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    4.044
    Tenk at vi i Nord-Norge anså dette som uegnet menneskemat i tidligere tider. Bortskjemte er vi ;-)

sinep

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.09.2008
    Antall liker
    109
    Sted
    Vallhall
    Blir det slukørret til jul? Eller heter det egentlig "slukøret"?
    Hva betyr egentlig uttrykket "slukøret"? :confused::confused::confused:

Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    4.044
    Det er to ting som lukter reker, den ene er reker.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.611
    Torget vurderinger
    23
    Og hur rekene fikk sin lukt/delvis smak kjenner vel du til? men kanske ikke alle andre her:rolleyes:
    Ja, den er gjengitt et annet sted i denne tråden, tror jeg.... t.o.m. på SlukSvensk til ære for deg! En halv gris til den som finner den igjen!!! Den er verdt en reprise - absolutt! Det er dessuten fredag og julestemning!

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.154
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Og hur rekene fikk sin lukt/delvis smak kjenner vel du til? men kanske ikke alle andre her:rolleyes:
    Ja, den er gjengitt et annet sted i denne tråden, tror jeg.... t.o.m. på SlukSvensk til ære for deg! En halv gris til den som finner den igjen!!! Den er verdt en reprise - absolutt! Det er dessuten fredag og julestemning!
    helt riktig! det var du som kom med en historie fra tidens begynnelse, "The Maker himself" utbrast
    lo så jeg nesten grinet

kan blitt lagt i min tråd også husker ikke hvor jeg leste dette......

Ett alt att bruke reker til
    The Swedish savoury sandwich

images.jpeg

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.611
    Torget vurderinger
    23
    Fanken, se til å finne igjen denne Cash, en KLASSIKER!

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.611
    Torget vurderinger
    23
    Jeg fant den selv, Cash! Og innkasserer da den halve grisen selv!

Here goes;

Gud steg ner en vacker dag för at hälsa på Adam och Eva. Han träffar dock kun Adam, och frågar vart Eva har tagit vägen.

"Hon är bredvid stranden" förklarar Adam, som sant är. Gud kilar i väg, och får öga på Eva där hon sitter precis i vatnet och tvättar sej i skrevet.

"För helsike" utbryter en chockad Gud där han har stoppad upp. " Den doften blir dom stackars räkjävlarna aldrigen av med!"

Hej då!

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.611
    Torget vurderinger
    23
    Her er en annen sjefsklassiker, signert vår svenske venn Karla!

Cash 63 HifiKino.png

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.154
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Bare kom med halve Nasse du! Found it:cool:

Sitat fra Karla
    *** vad sugen jag blev. Den Ni crunchade på bilden är precis som jag
    vill ha den. Och den måste vara extra god mtp nyfångade räkor??

Har Kapten Grogg (Kusin Knase) och Styrman Karlsson (The Russian Connection)
    anlänt bryggan ännu?

Gud steg ner en vacker dag för at hälsa på Adam och Eva. Han träffar dock kun Adam, och frågar vart Eva har tagit vägen.

"Hon är bredvid stranden" förklarar Adam, som sant är. Gud kilar i väg, och får öga på Eva där hon sitter precis i vatnet och tvättar sej i skrevet.

"För helsike" utbryter en chockad Gud där han har stoppad upp. " Den doften blir dom stackars räkjävlarna aldrigen av med!"

Hej då!

Fan jeg leste ikke tidl inl

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.611
    Torget vurderinger
    23
    Dagens klassiker ble da signert Cash selv - nordmenn er ALLTID foran!!

Beklager, grisen blir her! Men kom over på søndag så skal du få et par syltelabber! Det har dere vel ikke i Svedala?

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.154
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Dagens klassiker ble da signert Cash selv - nordmenn er ALLTID foran!!

Beklager, grisen blir her! Men kom over på søndag så skal du få et par syltelabber! Det har dere vel ikke i Svedala?
    Lite og gjøre idag? jeg er trots allt ledig! Ok vi kan bytte, jeg har to halve svidde/røkte Får-skallar liggende til ingen nytte her, Med øye intakt!

Flybåren fra vestsiden (Odda) kjøpte nån god vitvin til skallarna, dem er borte ivf

DSC_0666.JPG

Sist redigert:
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn