-25 i Østfold? Så kalt at JanR skrudde på varmekablene i tastaturet sitt?? Da er det ille.
-25 grader = arbeidsmiljøvernloven sier ett og annet, de norske går på brakka og tiner opp, og får varm kakao med krem.
-25 grader = Svensken kan ikke norsk/lese og jobber ufortrødent videre med Wassberg-snørr nedpå knærne, og frostblemmer rundt baut.
I rest my case.
Han er jo norsk, Cash! Du sier jo selv at de ikke duger!Den snekkern du hade då, har'n gått i hi?
Joa flinke karer! og nån luringer som sender oss utHan er jo norsk, Cash! Du sier jo selv at de ikke duger!Den snekkern du hade då, har'n gått i hi?
jeg er svært langt fra å være norsk+15 °C, Spanish wear caps, gloves and winter coats, Norwegians are sunbathing.
+10 °C, French desperately try to get their central heating on. Norwegians plant flowers.
+5 °C, German cars won't start. Norwegians drive convertibles.
0 °C, Pure water freezes. Water in river Mjøsa thickens a bit.
−5 °C, First people are found frozen in California. Norwegians midsummer festival ends.
−10 °C, Scottish turn the heat on in their houses. Norwegians start to use long-sleeve shirts.
−20 °C, Swedes stay indoors. Norwegians are having last barbeque before winter.
−30 °C, Half of the Greek people have frozen to death. Norwegians start to dry their laundry indoors.
−50 °C, Polar bears evacuate North Pole. Norwegians army starts it's winter training.
−70 °C, Siberian people are moving to Moscow. Norwegians are furious since their famous Löiten booze can't be stored outdoors anymore.
−273 °C, Absolute zero. Norwegians admit that it is quite cold outside.
−300 °C, Hell freezes over. Norway wins the football World Cup.
Opplevd temperatur kan du kalle det ja. Jeg var der borte idag, og opplevde så det holdt, stuck på en overfylt perrong og skjønte etterhvert at det var så kaldt at togene sviktet, trafikken stopper opp og til og med tunnellene forstoppes. Og dette folket viste dem vinterveien.... Desillusjonerende for tilreisende kulturinteresserte. Man skal jo kikke på vinyl og hifi når man er på tur, ikke stå i kø!-25 i Østfold? Så kalt at JanR skrudde på varmekablene i tastaturet sitt?? Da er det ille.
-25 grader = arbeidsmiljøvernloven sier ett og annet, de norske går på brakka og tiner opp, og får varm kakao med krem.
-25 grader = Svensken kan ikke norsk/lese og jobber ufortrødent videre med Wassberg-snørr nedpå knærne, og frostblemmer rundt baut.
I rest my case.
Tror "opplevd temperatur" var stikkordet her. ? Såvidt meg bekjent har det ikke vært under 12-15 grader i det siste, men med en del fæl vind oppå det som får det til å kjennes kaldere ut. Eller var du i et skikkelig kuldehøl, Cash?
0 °C, Pure water freezes. Water in river Mjøsa thickens a bit.
Ja, den er gjengitt et annet sted i denne tråden, tror jeg.... t.o.m. på SlukSvensk til ære for deg! En halv gris til den som finner den igjen!!! Den er verdt en reprise - absolutt! Det er dessuten fredag og julestemning!Og hur rekene fikk sin lukt/delvis smak kjenner vel du til? men kanske ikke alle andre her
helt riktig! det var du som kom med en historie fra tidens begynnelse, "The Maker himself" utbrastJa, den er gjengitt et annet sted i denne tråden, tror jeg.... t.o.m. på SlukSvensk til ære for deg! En halv gris til den som finner den igjen!!! Den er verdt en reprise - absolutt! Det er dessuten fredag og julestemning!Og hur rekene fikk sin lukt/delvis smak kjenner vel du til? men kanske ikke alle andre her
Det er to ting som lukter reker, den ene er reker.
Lite og gjøre idag? jeg er trots allt ledig! Ok vi kan bytte, jeg har to halve svidde/røkte Får-skallar liggende til ingen nytte her, Med øye intakt!Dagens klassiker ble da signert Cash selv - nordmenn er ALLTID foran!!
Beklager, grisen blir her! Men kom over på søndag så skal du få et par syltelabber! Det har dere vel ikke i Svedala?