Fra grunnmur til godlyd - Via Dolorosa med Sluket som Jesus

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.537
    Torget vurderinger
    23
    SlukApprobert! Hittil ukjent for meg. Var ikke klar over at du er rå på gitar :rolleyes::rolleyes:

Bergfinn

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Antall liker
    14.125
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Han derre Estas Tonne spiller mye på gata og.
    Dyktig på gitaren han. Finner'n på jutub.
    Sitter alltid med en røkelsepinne på gitarhalsen.

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Antall liker
    4.159
    Sted
    I en blokk
    Torget vurderinger
    17
    Han derre Estas Tonne spiller mye på gata og.
    Dyktig på gitaren han. Finner'n på jutub.
    Sitter alltid med en røkelsepinne på gitarhalsen.
    Jeg har sett ett par videoer med han og han fremstår som en sånn "alternativ" type. Litt hippie hipster alternativ med en vri. Clint Eastwood møter flower power eller noe. En fot i Østen og en i Vesten.
    Spille gitar kan han!

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.537
    Torget vurderinger
    23
    Chuck Norris joins a Gospel Group..

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.537
    Torget vurderinger
    23
    Chuck Norris once kissed my Ass. And liked it! :D

steinost

Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Antall liker
    9.970
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Dette er ORIGINALEN, og for oss som har fulgt Beck fra starten og kjøpte LP'en da den kom så er det denne som gjelder. Wilkenfeld har jeg ikke spesielt sansen for. "Flink" på sin måte men mangler guts & groove som kommer med alder og smerte.
    Ronda er råers på Bassen.
    Mer sceneteket på den dama.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.537
    Torget vurderinger
    23
    Helt riktig - og så har hun da også spilt med Prince!

Utdrag fra en Jeff Beck konsert i 2010;

Rhonda2.jpg

"Rhonda performed a stunning bass solo which included harmonics, bending the strings behind the nut of her bass guitar, hitting (caressing?!) its body, finger tapping, string bending, and then getting into some serious, eloquent, and powerful funky bass playing which had the crowd totally enthralled. Rhonda's playing was formidable and sexy. Am I allowed to state that? Hell, yes. Perhaps you should be over a certain age to witness Rhonda's compelling stage presence and musical talent!"

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.537
    Torget vurderinger
    23

Sånn! Det får være bra for denne gangen! :D:D

E.H.

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.07.2013
    Antall liker
    309
    Selv liker jeg Tim Bogert veldig godt, han hadde også en tour of duty med Beck, sammen med Carmine Appice.
    Finner ikke så mye live greier av disse tre på youtube dessverre.

https://youtu.be/xyyhm1D7zlI

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.537
    Torget vurderinger
    23
    Bogert er god gammel oldschool, bra mann. Beck, Bogert & Appice var stødige saker. Appice er en dugelig trommis, spilt med mange store gutter og i flere sjangere.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.537
    Torget vurderinger
    23
    Steinbra LIVE skive tatt opp i Japan

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.537
    Torget vurderinger
    23
    Feit tromming her!! Broren Vinnie var heller ikke dårlog.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.537
    Torget vurderinger
    23
    Rick Derringer! Still going strong! De gamle begynner å bli gamle, men er fortsatt gode.

E.H.

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.07.2013
    Antall liker
    309
    Ble sittende å høre på denne liveplata nå, jeg er ikke verdens største Beck fan men det svinger bra av dette.
    Vet du forresten om det noensinne ble spilt inn en Vanilla Fudge plate med ok lydkvalitet?
    Da snakker jeg helst CD, det er det som blir mest brukt her, det er sjelden platespilleren er i sving.
    Jeg har kjøpt et par cder med Vanilla Fudge men lyden suger på alle.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.537
    Torget vurderinger
    23
    Njet - Fudge er ukjent for meg dessverre...

Bartesam

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2002
    Antall liker
    12.632
    Sted
    Hus
    Har noe Vanilla Fudge fra 60 tallet i UK mono, og synes ikke de låter ræva. Stereo i 1967 var desverre ikke all verden. Ble bedre i 1968 med flere spor. Lenge siden jeg har hørt noe av de. Kom også med en skive i 1984 som het Mystery som er grei. Bør vel kjøpe første generasjon CD i så fall :)

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.537
    Torget vurderinger
    23
    Den perioden og den sjangeren er et mørkt kapittel her i gården. Tror ikke jeg har hørt VF en gang, som jeg vet om. Men jeg har SPIST Fudge!

Audiodidakt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2004
    Antall liker
    626
    Torget vurderinger
    6
    Har mye vinyl av Bjørn Berge. Han er yberflink og har en bluesstemme som dirrer helt ned i kjelleren. Og......så er han vestlending. Haugesund ?
    Fra nabokommunen Sveio, midt i leio. Altså nord for Haugsund. Og er i dag medlem av Vamp.

VAMP?!! Et tap for norsk bluesrock :(

Edit: han er kanskje bare sessionmusiker der, og spiller fortsatt egne greier også?

Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: 2xJ

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.014
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Har mye vinyl av Bjørn Berge. Han er yberflink og har en bluesstemme som dirrer helt ned i kjelleren. Og......så er han vestlending. Haugesund ?
    Fra nabokommunen Sveio, midt i leio. Altså nord for Haugsund. Og er i dag medlem av Vamp.

VAMP?!! Et tap for norsk bluesrock :(

Edit: han er kanskje bare sessionmusiker der, og spiller fortsatt egne greier også?
    Så og si alle i Vamp har vel egne greier på si. Sett bort fra CEO Staveland, Vamp er jo et konsern tilhørende ham.
    Men Berge er altså fast medlem, han erstattet Torbjørn Apeland.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.537
    Torget vurderinger
    23
    Money talks - Bullshit walks...

Venter på time/kontroll hos øre-nese-hals spesialist etter lunge/bihule/ørebetennelse rett på nyåret. I serien "Utålmodighet uten grenser" samt det faktum at ører/hørsel ikke er noe en kødder med i vår hobby så bestilte jeg i tillegg konsultasjon hos privat spesialist. Ikke godt å vite når en får time via det offentlige, får jo ingen info osv.

Time er tilgjengelig umiddelbart, og prisen er ikke avskrekkende sett i forhold til viktigheten og også hva andre spesialister koster...

Her er utdrag av prislisten til Aleris på Frogner her i Oslo

2018-02-07 10_06_16-Prisliste Aleris Medisinske sentre - Aleris - Internet Explorer.png

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.512
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Strålende! Sjekk av ørene, mens du ligger i gynekologstolen og får undersøkt de mer intime sonene. Forhåpentligvis har du noe eksem og utslett også. Viktig med "value for money" ;)

Foruten det. Lykke til med konsultasjonen og kryssede fingre for rask fremgang mot optimale hobbyører :)

Scrooge

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2008
    Antall liker
    1.130
    En liten hjertestarter for hatere av DIY og design som avviker fra Olufsen & Bang og de siste interiørmagasinene...

Ahh. En hyggelig påminnelse om å takke for forleden kveld, hvor jeg omsider fikk inntatt godstolen foran et usedvanlig velbygget og ikke minst vellydende høyttalersystem som jeg nok aldri har hørt maken til. "Horn" har for meg til en viss grad vært synonymt med trompeter og tubaer, med lyd deretter. (No offence til de som blåser!). Ja, i min enfoldighet har jeg inntil nå, vasset rundt i en sådan villfarelse. Som nå definitivt er gjort til skamme! Og ikke å forglemme; slob, altså "Slot Loaded Open Baffle", som et grundig musikalsk fundament i det hele.
    En såpass mengde med slam, dynamikk, detaljer, luftighet og samtidig stillhet, "right in your face", tør jeg si at jeg aldri før har blitt til del. Uansett hvor høyt eller lavt det ble spilt, så var det aldri snakk om mislyd eller ubehag. Rett og slett ubegripelig bra! Takk for en uforglemmelig kveld, godeste Sluk! Når neste prosjekt er realisert, vil jeg garantert takke ja til en ny seanse foran dette alteret. For man kan jo fort tørne religiøs av slikt? Den som måtte være i tvil, bør snarest oppsøke musikkens nirvana der oppe på Høybråten. Takk igjen, for en utsøkt og svært så lærerik kveld! :)

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn