Jeg håpa og regna med at dette ville være en bra pick-up. Allerede etter et par dagers spilling kan jeg høre at den spiller meget bra. De kan dette med rimelige pickuper AT. Ren lyd og bra trøkk.
Jeg håpa og regna med at dette ville være en bra pick-up. Allerede etter et par dagers spilling kan jeg høre at den spiller meget bra. De kan dette med rimelige pickuper AT. Ren lyd og bra trøkk.
Det grubles her. Det grubles for og mot montering av Pylons på platespilleren. Det skal jo være en bra oppgradering lydmessig etter hva jeg forstår. Men vil det være en GyroDec etter oppgradering. Etter nye pu. kom i hus syns jeg det låter bra. Så det grubles.
JavelLivet er for kort til å ikke unne seg... "Gruble seg" gjør en nok..
Moro med en gammel Thorens, fine og gode spillere. Men Gyrodecken står neppe tilbake lydmessig, og den er jo mye kulere å se på.Nå fikk jeg lyst på en Thorens
Hadde jeg hatt 100000 liggende og slenge her så. Som ikke kjerringa visste om, så......da kunne jeg sjekka ut en sånn.Gå for en ny Thorens TD 124 DD
Thorens TD 124 DD
TD 124DD:s design och konstruktion är baserad på den ursprungliga TD 124 men nu är till exempel det höjdjusterande aluminiumchassit vilande på ett vibrationsdämpande material. Den nya TD 124 heter TD 124DD och är då precis som namnet antyder, direktdriven.
mvh
Døde biler. Vis vedlegget 719019
En avlegger.Vis vedlegget 721966 Vis vedlegget 721965
Vi trenger ikke dra til Sverige! Denne bananbussen fant jeg igår, et stykke inni skauen ved Ringvoll, gamle Hobøl, nå Indre Østfold kommune
Jepp, helt enig.Syns disse ligner de nyeste jeg.
Så når grubleperioden er over er det bare å bestille da. Kanskje.Jepp, helt enig.
Ja, kanskje det...Så når grubleperioden er over er det bare å bestille da. Kanskje.
Men da vil det som godt som bli en helt annen platespiller. Er det det du vil Rolf? Nei jeg vet ikke riktig. Er jo det jeg grubler på.Ja, kanskje det...
Pussig, dette med armen:Gå for en ny Thorens TD 124 DD
Thorens TD 124 DD
TD 124DD:s design och konstruktion är baserad på den ursprungliga TD 124 men nu är till exempel det höjdjusterande aluminiumchassit vilande på ett vibrationsdämpande material. Den nya TD 124 heter TD 124DD och är då precis som namnet antyder, direktdriven.
mvh
Er det? jeg vet ikke! har ikke armen/spilleren..selv om jeg synes den ser spennede ut!...selv sier Thorens;Pussig, dette med armen:
«Nyutvecklad tonarm och pickup TP 124 heter den nya tonarmen och aldrig tidigare har man kunnat justera en tonarm från Thorens så här mycket.»
Det er jo en EMT med Thorenslogo som sitter der ja ?
Neida. Det går bra.Er det? jeg vet ikke! har ikke armen/spilleren..selv om jeg synes den ser spennede ut!...selv sier Thorens;
"Also new is the tonearm TP 124. It can be precisely adjusted in all parameters to the cartridge of choice and features an innovative anti-skating solution with a ruby bearing and a patented electric tonearm lift to facilitate gentle placement and removal of the stylus. The completely newly developed TP 124 is a cardanic suspended tonearm with Löfgren geometry. A high-precision Japanese ball bearing with special oil is used as the horizontal bearing".
Vis vedlegget 722034
In addition to the extensive adjustment options, the enclosed head shell with SME connector provides a great deal of flexibility when it comes to selecting a cartridge. The TD 124 DD also comes with an additional, slightly heavier counterweight that matches the Thorens SPU TD 124 pickup, which is available separately.
Vis vedlegget 722035
Thorens TP 124
Ikke meningen spamme tråden Fozzy, sorry om du synes det blir for OT, si ifra så tar jeg det bort.
mvh
Er det? jeg vet ikke! har ikke armen/spilleren..selv om jeg synes den ser spennede ut!...selv sier Thorens;
"Also new is the tonearm TP 124. It can be precisely adjusted in all parameters to the cartridge of choice and features an innovative anti-skating solution with a ruby bearing and a patented electric tonearm lift to facilitate gentle placement and removal of the stylus. The completely newly developed TP 124 is a cardanic suspended tonearm with Löfgren geometry. A high-precision Japanese ball bearing with special oil is used as the horizontal bearing".
Vis vedlegget 722034
In addition to the extensive adjustment options, the enclosed head shell with SME connector provides a great deal of flexibility when it comes to selecting a cartridge. The TD 124 DD also comes with an additional, slightly heavier counterweight that matches the Thorens SPU TD 124 pickup, which is available separately.
Vis vedlegget 722035
Thorens TP 124
Ikke meningen spamme tråden Fozzy, sorry om du synes det blir for OT, si ifra så tar jeg det bort.
mvh
Du er en opplyst mann Roda. Første låten på Nashville Skyline.Var det ikke låten Girl From The North Country - eller noe sånt - som de to gjorde så bra sammen?
Hi hi, jeg hadde ikke tenkt å nevne det før du hadde bestilt de...Nå har jeg grubla ferdig. Jeg har alltid syns det har vært noe med platespillere med flytende oppheng. Så hvorfor skulle jeg gå til det skritt og frata min GyroDec muligheten til å fortsette å være det. Den spiller da bra syns jeg. Altså ingen Pylons her.
Det var et hyggelig innlegg fra deg Lagga. Ja jeg har spilt og lytta nøye noen dager før jeg bestemte meg for å droppe Pylons. Så nå er det musikk og jeg har jeg finnet mine gamle skiver fra 70-tallet med Ruphus. Tenkte de skulle få kjørt seg litt i dag. Ellers så syns jeg fremdeles Thorens 1600 ser veldig bra ut. Men det ble dessverre bare 110,- på Lotto i går.Hi hi, jeg hadde ikke tenkt å nevne det før du hadde bestilt de...
Det er riktig som du sier Rolf, med pylons endrer du hele designet til Michell, fra en fjærende til en "stiv" spiller. Jeg hadde GyroDec stående sammen med min første Nottingham, og sammenlignet egenskapene til "stor masse med fjæring" kontra "stor masse uten fjæring".
Mitt valg falt på Nottingham. Jeg var lenge i tenkeboksen med planer om å fjerne fjæringen på GyroDec - hva som ville funke best, lydmessig.
Hadde disse pylons vært å få da, hadde jeg kjøpt de tvert, så er det ikke sikkert den hadde kommet for salg, eller jeg hadde kjøpt min andre Nottingham...
Tilfeldigheter. Du har en annen preferanse, og det er helt lugnt. Det er morsomt å høre musikk hos deg Rolf, og høre GyroDec gjøre det den kan best,
PRaT og livligheten.
For å si det enkelt er pylons for de som egentlig hadde hatt mest glede av en Nottingham - men som kanskje ikke helt har skjønt det ennå.
Men du tok tegningen, søren og...
/Morten
Den der har jeg også, på cd riktignok.....ikke blandt de mest spilte, men får kanskje gi den en sjans igjen ved anledning!!
Lenge siden jeg har spilt den også. Hadde vel glemt at jeg hadde Ruphus.Den der har jeg også, på cd riktignok.....ikke blandt de mest spilte, men får kanskje gi den en sjans igjen ved anledning!!
mvh