|
Support og support. Bare min lille erfaring med den.JanR skrev:Litt artig at rozzy driver med "dual support" ;D
/jan
Absoluttrolfozzy skrev:Nå har jeg da hørt velspillende Dualer, det skal sies. Solhaug og Rocketor har bra eksemplarer.
Ting er på greip her nå, og anlegget er friskmeldt.rolfozzy skrev:Nå har jeg en liten mistanke til hva som kan forårsake merkverdighetene i bassområdet. Lurer på om det kan være signalkabelen som er synderen. Kanskje en lodding som har løsna på jordingsdelen.
Jeg kobla ihvertfall opp en annen kabel jeg har liggende, og da ble det mye bedre.
Men så flott darolfozzy skrev:Ting er på greip her nå, og anlegget er friskmeldt.![]()
Take a cabel and call me in the morning.JanR skrev:Men så flott darolfozzy skrev:Ting er på greip her nå, og anlegget er friskmeldt.![]()
Og medisinen var ?
/jan
Whatever floats your boat.rolfozzy skrev:Take a cabel and call me in the morning.JanR skrev:Men så flott darolfozzy skrev:Ting er på greip her nå, og anlegget er friskmeldt.![]()
Og medisinen var ?
/jan
JanR skrev:Men så flott darolfozzy skrev:Ting er på greip her nå, og anlegget er friskmeldt.![]()
Og medisinen var ?
/jan
Aldri vært så dype toner i Gruva som det er nå.R.Solhaug skrev:JanR skrev:Men så flott darolfozzy skrev:Ting er på greip her nå, og anlegget er friskmeldt.![]()
Og medisinen var ?
/jan
Hva problemet enn var så var det ikke ledningen ???
- hold på hatten, men nå spiller Hereseyene fet bass
Mjvh. RS
Helt sikkert.R.Solhaug skrev:Som vi var inne på; høyere bias kombinert med innspilt 6kv er nøkk svaret
Mvh. RS
- det ligger jo i ordet; høyere bias gir høyere bassJanR skrev:Lurer på hvor bra det kan bli her med høyere bias :
/jan
Uff, da må jeg vel få til noe her ;DR.Solhaug skrev:- det ligger jo i ordet; høyere bias gir høyere bassJanR skrev:Lurer på hvor bra det kan bli her med høyere bias :
/jan
Mfjvh. RS
Bare ikke skru biasen så høyt at røra drepes. Høyere bias-kortere levetid.JanR skrev:Uff, da må jeg vel få til noe her ;DR.Solhaug skrev:- det ligger jo i ordet; høyere bias gir høyere bassJanR skrev:Lurer på hvor bra det kan bli her med høyere bias :
/jan
Mfjvh. RS
Godt det falt på plass rozzy, bedre lyd enn noen sinne, ska sei 8)
/jan
Ligger på 50-52 mA så ikke noe problem. (litt lavere effekt men pytt)rolfozzy skrev:Bare ikke skru biasen så høyt at røra drepes. Høyere bias-kortere levetid.
Det kommer litt an på. Etter hva jeg har forstått så har det med hvor mye V utgangspenninga i ampen er. Den pleier vanligvis og ligge på 300-350 V. Tror jeg.JanR skrev:Ligger på 50-52 mA så ikke noe problem. (litt lavere effekt men pytt)rolfozzy skrev:Bare ikke skru biasen så høyt at røra drepes. Høyere bias-kortere levetid.
Det "ideelle" er vistnok rundt 60 mA.
"Problemet" mitt er at det er tappet 230V fra nett trafo (pga av høy spenning her i huset) og nå som spenninga er sunket til svimlende lave 238V så dropper mA'n også.
Må rett å slett tappe 240V fra trafo for å få mere fart i rørene.
Sliter ikke som det er nå men hadde jo vært morro å kjørt rørene på "max"
Hva er normalt på 300B ? 62mA ?
/jan
Har nok blitt mer trøkk og mer bass etter justeringene.JanR skrev:Forståelig svar det der
Ikke så altfor mye greie på det her så best å ikke si for mye.
Det viktigste er vel kanskje å ikke overskride max mA ?
Tenker da på levetid og slitasje. Men det er jo litt artig å leke litt og høre hva som skjer.
Venter på manual på trafo'n, intil videre får jeg bare kjøre med "lav" mA.
Se det positive i det, rørene lever nok lengre.
Men må jo spørre, etter bias justering og kabelsjekking, ble alt bedre ?
Kan ikke si at det låt dårlig hos deg tidligere.
/jan
Da er du i mål, igjenrolfozzy skrev:Har nok blitt mer trøkk og mer bass etter justeringene.JanR skrev:Forståelig svar det der
Ikke så altfor mye greie på det her så best å ikke si for mye.
Det viktigste er vel kanskje å ikke overskride max mA ?
Tenker da på levetid og slitasje. Men det er jo litt artig å leke litt og høre hva som skjer.
Venter på manual på trafo'n, intil videre får jeg bare kjøre med "lav" mA.
Se det positive i det, rørene lever nok lengre.
Men må jo spørre, etter bias justering og kabelsjekking, ble alt bedre ?
Kan ikke si at det låt dårlig hos deg tidligere.
/jan
Savnet av sub er ikke tilstede.![]()
Skal vi se. Da må jeg få tak i ny forsyning av mariekjeks bl.a.tore_v1 skrev:Da blir det østfold-tur, fikk endelig 100 % på bil, så jeg tutler nedover i løpet av dagen. Skjønte at JanR skulle innom deg, så jeg ser for meg å stikke innom JanR, som jeg har vært hos før, litt musikk der, og så stikker begge to innom deg, om det passer naturligvis. Planen er at været skal være dårlig, slik at vi ikke har noen unnskyldning for å ikke være inne.. hehe
Søndag kan også funke fint for meg, jeg skal uansett overnatte i Tomter, da det blir litt festivitas med brunt ildvann og voksenbrus.
Sender deg telefonnummeret mitt på pm, du kan jo slå på etterhvert, blir uansett ikke avreise fra Asker før 12-13 regner jeg med.
Godt å høre, det skal ikke stå på "maten" skjønner jeg ;Drolfozzy skrev:Skal vi se. Da må jeg få tak i ny forsyning av mariekjeks bl.a.tore_v1 skrev:Da blir det østfold-tur, fikk endelig 100 % på bil, så jeg tutler nedover i løpet av dagen. Skjønte at JanR skulle innom deg, så jeg ser for meg å stikke innom JanR, som jeg har vært hos før, litt musikk der, og så stikker begge to innom deg, om det passer naturligvis. Planen er at været skal være dårlig, slik at vi ikke har noen unnskyldning for å ikke være inne.. hehe
Søndag kan også funke fint for meg, jeg skal uansett overnatte i Tomter, da det blir litt festivitas med brunt ildvann og voksenbrus.
Sender deg telefonnummeret mitt på pm, du kan jo slå på etterhvert, blir uansett ikke avreise fra Asker før 12-13 regner jeg med.
Ellers. Velkommen i Gruva.
Lynkurs skal bli. Selv en idiot kan betjene en sånn.JanR skrev:Godt å høre, det skal ikke stå på "maten" skjønner jeg ;Drolfozzy skrev:Skal vi se. Da må jeg få tak i ny forsyning av mariekjeks bl.a.tore_v1 skrev:Da blir det østfold-tur, fikk endelig 100 % på bil, så jeg tutler nedover i løpet av dagen. Skjønte at JanR skulle innom deg, så jeg ser for meg å stikke innom JanR, som jeg har vært hos før, litt musikk der, og så stikker begge to innom deg, om det passer naturligvis. Planen er at været skal være dårlig, slik at vi ikke har noen unnskyldning for å ikke være inne.. hehe
Vaskeren står klar til avhenting og du gir meg ett lynkurs ?
/jan
Oj, der poppet det opp en masse tanker. Best å la det ligge ;Drolfozzy skrev:Lynkurs skal bli. Selv en idiot kan betjene en sånn.JanR skrev:Godt å høre, det skal ikke stå på "maten" skjønner jeg ;Drolfozzy skrev:Skal vi se. Da må jeg få tak i ny forsyning av mariekjeks bl.a.tore_v1 skrev:Da blir det østfold-tur, fikk endelig 100 % på bil, så jeg tutler nedover i løpet av dagen. Skjønte at JanR skulle innom deg, så jeg ser for meg å stikke innom JanR, som jeg har vært hos før, litt musikk der, og så stikker begge to innom deg, om det passer naturligvis. Planen er at været skal være dårlig, slik at vi ikke har noen unnskyldning for å ikke være inne.. hehe
Vaskeren står klar til avhenting og du gir meg ett lynkurs ?
/jan
Så det skal nok gå bra, Jan.
tore_v1 skrev:Det viste seg at grunnen til det er at anlegget til Rolfozzy spiller mye mer lineært enn hva anlegget til JanR gjør, og at jeg derfor ble litt lurt av dette.
rolfozzy skrev:Lineært? ;D
Må få gjort noe med det, det høres alt for hifi ut.
Det skjønner jeg godt Jan. Du har de samme kvalitetene sjøl 8)JanR skrev:Men så forferdelig enig man er her da 8)
Henger meg på, rozzy har ett meget potent musikk anlegg
/jan
Stakkar Jan trenger litt trøst. Pent trekk av deg 65.65finger skrev:Det skjønner jeg godt Jan. Du har de samme kvalitetene sjøl 8)JanR skrev:Men så forferdelig enig man er her da 8)
Henger meg på, rozzy har ett meget potent musikk anlegg
/jan
Har skjedd en del her siden du var her sist, Karma. Du er velkommen til en ny aften hvis du har lyst.Karma skrev:Den beste beskrivelse man kan gi av anlegget til rolfozzy er at man fort glemmer anlegget til fordel for musikk. Etter mitt syn er en slik beskrivelse en av de beste et anlegg kan få!