Fra innspilling til avspilling. Hva skjer?

K

knutinh

Gjest
Disse to kommentarene fikk meg til å tenke på hvor takknemlig jeg er for at designerne har tatt noen valg for meg.

URS fulltec EQ låter altid som URS Fulltec EQ ja. (Men man må passe på og avmagnetisere installasjons CD'en)
Har du forresten merket at Waves IR låter utroolig mye bedre hvis man tegner med grønn tusj på pc-skjermen? Men du må være forsiktig så du ikke tegner utenfor vinduet til selve waves, for da bryter hele 3d-perspektivet sammen :)

mvh
Knut

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
8.294
Sted
Holmestrand
Er i gang med innspillingen av mitt første album. Er låtskriver og vokalist i americana bandet: The Alabama Rodeo Stars. Jeg produserer selv og er til enhver tid tilstede i studio. Lurte på om det kunne være interessant med en reportsje om hvordan et album blir til i fra selve innspillingen til og med opptrykking av platen. Sikkert mye å lære for alle, eller?
Liten mp3-snut for å presentere bandet kanskje?

Tresko

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.02.2006
Antall liker
0
Har du forresten merket at Waves IR låter utroolig mye bedre hvis man tegner med grønn tusj på pc-skjermen? Men du må være forsiktig så du ikke tegner utenfor vinduet til selve waves, for da bryter hele 3d-perspektivet sammen :)

mvh
Knut
Funker bra på jazz, ikke så bra på klassisk. Blir litt overdrevet luftighet i mellombassen.
Det er litt dumt at det bare er vannfast tusj som fungerer.

Samleren

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.12.2004
Antall liker
26
Sted
Bergen
Kan det være at det er på tide å komme ned fra den høye kjepphesten og hilse på den virkelige verden...?

mvh
Samleren

Tresko

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.02.2006
Antall liker
0
Kan det være at det er på tide å komme ned fra den høye kjepphesten og hilse på den virkelige verden...?

mvh
Samleren
utdype?

L

Lydtekniker

Gjest
URS fulltec EQ låter altid som URS Fulltec EQ ja. (Men man må passe på og avmagnetisere installasjons CD'en)
Husk å bruke ferrittmagneter og ikke elektromagneter! Sistnevnte har en tendens til å fremheve det digitale preget en plugin som er programmert i C++ har. Pass også på at PCen står med strømforsyningen pekende mot hovedkontoret til Tara Labs når du kjører installasjonen.

olav_larsen

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.01.2004
Antall liker
84
Platen er ferdig innspillt, begynner nedmiksing i neste uke:) Må begynne å skrive som f... nå slik at dere kan få en fin reportasje med mange fine bilder!

olav_larsen

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.01.2004
Antall liker
84
Endelig ferdige med innspilling og miksing, er veldig fornøyd!! Det låter ganske så bra:)....nå begynner jakten på mastring studio!
Er for øyeblikket i kontakt med avatar studio i New York. Pga dårlige tider i bransjen kan det faktisk lønne seg å mastre "over there":

http://www.avatarstudios.net/community/kevorkian.html

olav_larsen

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.01.2004
Antall liker
84
Platen er ferdig innspilt og mastret!!
Vi lanserer radiosingelen Unhappy/dreamer i midten av april. Denne skal fronte albumslipp 15 mai.
I den anledning vil jeg gjerne gi bort 5 stk radiosingler til de 5 første som sender meg en pm (gi meg adressen så sender jeg).
Hadde jo vært veldig fint å få litt tibakemeldinger fra personer her på forumet både med tanke på musikk og lyd:)

Hilsen
Olav Larsen & The Alabama Rodeo Stars

PS: Håper ingen oppfatter dette som reklame!

Topp Bunn