Frafall fra HFS?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• kaap

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Antall liker
    2.683
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Heisann

Merker at det har vært en del frafall fra HFS i det siste. Noen har takket for seg offesielt (evt tar pause), men andre bare er blitt borte, som for eks LMC og Petter Dale jr.

Da begynner jeg å lure på.. hva er det som skjer.. har HFS blitt generellt uintr for mange? eller hva... (Greit nok at det er en del tema som går igjen, men håper og tror at når HFS v2.0 blir lagt ut, vil forumet bli enda bedre og intr.. er lov å håpe(!))

mvh Kai "still alive and kicking"

Samleren

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.12.2004
    Antall liker
    26
    Sted
    Bergen
    Kan det være at noen i sin iver av å proklamere sin tro og viten som eneste rette har vært med på å forflate og regelrett skremme vekk bidragsytere som ellers ville vært mer åpen og aktiv i sin søken etter å gjøre de riktige valg?

Samleren

Høvdingen

The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Antall liker
    6.208
    Torget vurderinger
    2
    Det er også fellesferie, og litt nedgang i juli er helt normalt.

Viking

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    435
    Torget vurderinger
    4
    Kan det være at noen i sin iver av å proklamere sin tro og viten som eneste rette har vært med på å forflate og regelrett skremme vekk bidragsytere som ellers ville vært mer åpen og aktiv i sin søken etter å gjøre de riktige valg?

Samleren
    Dette er nok den sørgelige sannhet.

Vedlegg

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    ...eller skyldes det tildels også det høye og tiltakende tøvet, støyen og tullpratet i tråder?
    Det er iallefall langt mellom de gode og lærerike diskusjonene på hfs nå; forumet antar mer og mer juvenilt preg av "kjøp-det-og-det" og lavmåls synseri.
    Skjønner godt de som har trekt seg (det er mange etterhvert), regner med å gjøre det selv også dersom ikke nivået tar seg opp i retning hifientusiasme snart... det står for meg som mer og mer bortkastet tid etterhvert.

Mvh Vidar P

Viking

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    435
    Torget vurderinger
    4
    ...eller skyldes det tildels også det høye og tiltakende tøvet, støyen og tullpratet i tråder?
    Det er iallefall langt mellom de gode og lærerike diskusjonene på hfs nå; forumet antar mer og mer juvenilt preg av "kjøp-det-og-det" og lavmåls synseri.
    Skjønner godt de som har trekt seg (det er mange etterhvert), regner med å gjøre det selv også dersom ikke nivået tar seg opp i retning hifientusiasme snart... det står for meg som mer og mer bortkastet tid etterhvert.

Mvh Vidar P
    HELT ENIG i det du sier om entusiasme, det mangler snart helt. Og skulle du være entusiastisk så er det enkelte her inne hvis livsverk er å sette slikt "tullball" på plass da formelsamlinga tilsier at slik er det ikke.

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    HELT ENIG i det du sier om entusiasme, det mangler snart helt. Og skulle du være entusiastisk så er det enkelte her inne hvis livsverk er å sette slikt "tullball" på plass da formelsamlinga tilsier at slik er det ikke.
    Åhh så deilig å se deg igjen her Viking :D

Mvh Vidar P

kaap

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Antall liker
    2.683
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Har inntrykk av at våre naboer i øst på hififorumet er mer muntre og positive, og kanskje med mindre "pisspreik"..?

Viking

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    435
    Torget vurderinger
    4
    Har inntrykk av at våre naboer i øst på hififorumet er mer muntre og positive, og kanskje med mindre "pisspreik"..?
    Helt enig, der er det mye mer "voksent" ;)

T

theStig

Gjest
    Beste våpen er gode motargumenter, ikke å trekke seg tilbake.... !

Viking

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    435
    Torget vurderinger
    4
    Beste våpen er gode motargumenter, ikke å trekke seg tilbake.... !
    Å snakke til veggen er nytteløst ;) Da spiller jeg heller musikk.

T

theStig

Gjest
    Å snakke til veggen er nytteløst
    Kanskje det er hva begge "leire" gjør? Snakker totalt forbi hverandre, og hakker hverandre i hodet når man ikke får gehør for egne argumenter? Slik oppfatter i hvertfall jeg enkelte (etter min mening - meningsløse) debatter her, og de gidder jeg som regel aldri i delta i, og knapt nok lese.

Samleren

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.12.2004
    Antall liker
    26
    Sted
    Bergen
    Å snakke til veggen er nytteløst  ;) Da spiller jeg heller musikk.
    Og da senket pickupen seg ned i rillen sin...........

Øresnop med Stan Getz og Astrud Gilberto på dobbel orginal fet LP fra 1964.

Åhhhhhhhh mmmmm snakkes senere....

Samleren

K

knutinh

Gjest
    Jeg synes at det er en ny trend med å være hårsår og å prøve å press sine meninger ned overandre.

Hvis du ikke abonnerer på "sannheter" som definert av hifipressen så er du ond. Eller ikke interessert i musikken. Og onde mennesker og musikkhatere skal vi ikke ha noe av. Det minner meg mistenkelig om Bush. Either you are with us or you are against us, good and evil.

Hvis vi hadde sluppet alle de harmdirrende forsvarstalene for meningsfeller som "kanskje kan ha blit såret" så kunne vi risikert at trådene på forumet hadde blitt interessante.

Hvorfor klikker folk på en tråd som heter dobbelblind abx testing hvis de mener at dette er det største ondet siden CD-en kom? Bare ved å lese trådemne kan man unngå 99% av trådene som enkelte her irriterer seg så grenseløst over.

Viking, den tonen du legger an her og nå er både usaklig og unødvendig i mine øyne. På internet (som ellers?) fremstår man best ved å vise både selvironi og ydmykhet oftere enn sinne og irritasjon.

mvh
    Knut

Viking

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    435
    Torget vurderinger
    4
    Jeg synes at det er en ny trend med å være hårsår og å prøve å press sine meninger ned overandre.

Hvis du ikke abonnerer på "sannheter" som definert av hifipressen så er du ond. Eller ikke interessert i musikken. Og onde mennesker og musikkhatere skal vi ikke ha noe av. Det minner meg mistenkelig om Bush. Either you are with us or you are against us, good and evil.

Hvis vi hadde sluppet alle de harmdirrende forsvarstalene for meningsfeller som "kanskje kan ha blit såret" så kunne vi risikert at trådene på forumet hadde blitt interessante.

Hvorfor klikker folk på en tråd som heter dobbelblind abx testing hvis de mener at dette er det største ondet siden CD-en kom? Bare ved å lese trådemne kan man unngå 99% av trådene som enkelte her irriterer seg så grenseløst over.

Viking, den tonen du legger an her og nå er både usaklig og unødvendig i mine øyne. På internet (som ellers?) fremstår man best ved å vise både selvironi og ydmykhet oftere enn sinne og irritasjon.

mvh
    Knut
    Så var du her igjen med irettesettelser og for å fortelle hva jeg og oss andre gjør galt. Jeg gir opp, Knutinh, du skal få forumet for deg selv så kan du kose deg. Du er og "gørter" i hver eneste tråd på forumet dag ut og dag inn, lurer på hvilket sosialt liv du har utenom sentralen :eek:

S

so

Gjest
    Etter at jeg blei Naimeier har jeg frekventert endel på...

http://forums.naim-audio.com/eve/forums/a/frm/f/48019385

Her har noen av medlemmene noe å lære. Det er høflighet og vennlighet, humoren sitter løst. Det er uenighet, men det argumenteres saklig og uten personangrep...som man kan oppleve på denne sentralen.
    Selvfølgelig finnes unntak, men de er i fåtall....meget få.

Naim-Forum er til gjengjeld veldig farget ;)

Viking

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    435
    Torget vurderinger
    4
    Etter at jeg blei Naimeier har jeg frekventert endel på...

http://forums.naim-audio.com/eve/forums/a/frm/f/48019385

Her har noen av medlemmene noe å lære. Det er høflighet og vennlighet, humoren sitter løst. Det er uenighet, men det argumenteres saklig og uten personangrep...som man kan oppleve på denne sentralen.
    Selvfølgelig finnes unntak, men de er i fåtall....meget få.

Naim-Forum er til gjengjeld veldig farget ;)
    Det er en grunn til at de mange jeg har snakket med som har forlatt forumet nevner de samme nickene som årsak til at de slutter. Hvem sin skyld det er? Det er begge sidene, men uansett så har det gått utforbakke på sentralen det siste året. For 3-4 år siden så krydde det av entusiasme, tråder om produkter som ble beskrevet utfra subjektive opplevelser, folk testet kabler og beskrev det som andre hadde funnet ut tidligere. Denne tonen har nå endret seg i form av belæring, irettesettelse jmr. teori, og generelt en nedslagning av entusiasme. Det hele begynte med en persons kritikk av hvorfor vi hadde anlegget vårt i signaturen og at dette var for å "skryte". Da ble tonen satt for den "nye tid " her på sentralen.

Vedlegg

L

Lydtekniker

Gjest
    Du Viking, du Viking. Jeg opplever deg som en av de mest obsternasige på forumet her - når du ikke får vilja di, slår du deg helt vrang og verden er bare vond. Dine meningsmotstandere er stadig overlegne bleier som egentlig ikke har forstått hva det virkelig dreier seg om, liksom. De tror de vet noe bare fordi de tilfeldigvis har studert disipliner som hifi omfatter.

Jeg håper ikke de ungene du underviser blir preget av dine holdninger, for jeg synes de er ganske ufordragelige.

Takk for meg, du og dine skal få ha religionen og overtroen deres om magiske digitalkabler o.l. i fred.

Sjallabais.

thomand

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Antall liker
    1.151
    Torget vurderinger
    7
    Velkommen så mye tilbake viking. Var redd for at du hadde forlatt oss gærninger for godt.
    Håper i likhet med deg på at vi snart kan få nye gode tråder med subjektive entusiastiske tråder.
    :)

Vedlegg

K

knutinh

Gjest
    Velkommen så mye tilbake viking. Var redd for at du hadde forlatt oss gærninger for godt.
    Håper i likhet med deg på at vi snart kan få nye gode tråder med subjektive entusiastiske tråder.
    :)
    Gode entusiastiske tråder med meninger i alle retninger uten personangrep hadde vært glimrende ja. Og noen "nye" temaer uten de gamle forslitte hadde vært enda bedre. =)

-k

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.12.2006
    Antall liker
    2
    Merker at det har vært en del frafall fra HFS i det siste.

Da begynner jeg å lure på.. hva er det som skjer.
    Det er generelt mye surmuling og hakking på andre her. Noen, som knutinh, holder en saklig, høflig tone som går på innhold og ikke person, men for mange har gjort personangrep, sutring og "flaming" til en kunstform. Man kan ikke åpne kjeften om noe faglig uten å beskyldes for å være en bedreviter, ikke komme med en saklig kritisk kommentar før noen er i strupen på en med rene personangrep.

Selv i denne tråden. Knutinh er den mest konsekvent saklige, ryddige og seriøse debattanten på hele forumet, mye mer så enn meg selv, og han utsettes stadig for personhets. Tydelig at saklig argumentasjon faller noen tungt for brystet. At slikt får passere er uheldig, hvis jeg var Høvding ville terskelen for utestengelse som følge av "flaming" og personangrep vært mye lavere.

For mitt vedkommende går mesteparten av oppmerksomheten nå til off-topic, der er det fortsatt noen interessante debatter. Faglige diskusjoner og generelle hifi-diskusjoner er gitt opp, slike går ikke an å føre utover rene "kosetråder" før forumtrollene kommer og bræler.

K

knutinh

Gjest
    Så var du her igjen med irettesettelser og for å fortelle hva jeg og oss andre gjør galt. Jeg gir opp, Knutinh, du skal få forumet for deg selv så kan du kose deg. Du er og "gørter" i hver eneste tråd på forumet dag ut og dag inn, lurer på hvilket sosialt liv du har utenom sentralen :eek:
    Du får selvsagt lov å poste eller ikke poste akkurat så mye du vil, og jeg skal prøve å besvare deg i en høflig tone enten jeg er enig eller uenig.

Ha en god sommer!
    knut

Vedlegg

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Sosialt liv er for sveklinger.

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.12.2006
    Antall liker
    2
    der er det mye mer "voksent" ;)
    At det går an... ::) ::)

Edit: At det går an... ::) ::)

michell

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.09.2005
    Antall liker
    558
    At det går an... ::) ::)
    Tiltredes!

Jeg synes oppriktig talt at Viking skulle lese gjennom sine egne innlegg den siste måneden. Er redd for at det er der gørten finnes.

Med all respekt ;)

thomand

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Antall liker
    1.151
    Torget vurderinger
    7
    Gode entusiastiske tråder med meninger i alle retninger uten personangrep hadde vært glimrende ja. Og noen "nye" temaer uten de gamle forslitte hadde vært enda bedre. =)

-k
    Tror mye av det som savnes er tråder uten meninger i alle retninger faktisk. Tråder hvor man har hørt eller testet en høyttaler, kabel, dibbedutt, whatsoever, uten at man får beskjed om at det vedkommende hørte ikke stemmer pga den og den formelen og loven. Rett og slett bare få lov til å la hifi hobby være hifi hobby og glede seg over den som man selv vil.
    Vi vet alle at det teknisk sett ikke er forskjell på kabler for å ta det eksempelet, men noen hører like forbasket forskjell og koser seg med det. Hifi er og blir en litt sær hobby, og det er vel noe av det som gjør det så spennende.
    Sier ikke at ting ikke skal diskuteres, men at noen ganger er det befriende og bare få lov til å bli lurt hvis du skjønner hva jeg mener.
    De gode (ja, faktisk :) ) subjektivist vs objektivist trådene er interessante og hører absolutt hjemme her, men føler at det kanskje er på tide med en pause eller i det minste en nedtrapping på "du tar feil" innleggene. OG DET GJELDER FOR BEGGE LEIRE. Lite blir skrevet som ikke allerede er skrevet i det siste.
    Forslag til løsning: Vet ærlig talt ikke. Tror kanskje at vi snart må innse at på enkelte temaer blir ikke alle enige uansett teori eller gulløre. Tipper stemninger her inne går over til hyggelig igjen av seg selv etter en stund.
    :) :)

Edit: Herregud for ei setningsoppbyggning. Skammer meg ;D

Edit 2: La inn en setning til for å gjøre innlegget litt klarere :)

Vedlegg

Høvdingen

The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Antall liker
    6.208
    Torget vurderinger
    2
    Ok,

Ikke la dette dette bli nok en tråd med krangling og personangrep.

Enkelte er veldig raske med å trekke konklusjoner som dermed medfører personangrep, og selv om enkelte er uenige med "deg" så er ikke det nødvendigvis et personangrep.

Jeg lurer også på hvorfor enkelte alltid skal få frem det negative i ting ? Veldig ofte hvis noen er uenige i "dine meninger" så må de være helt på bærtur, eller hvis det f.eks. er en skribent så må han være korrupt osv.

Det vil være folk som mener at en kabel er en kabel, og det vil være mange som mener at det er nokså stor forskjell på kabler.

Vi startet ikke Hifisentralen for at enkelte skal prakke sin "relgion" over på alle andre, men vi ønsker saklige og interessante diskusjoner som gjerne inneholder forskjellige meninger om samme tema.

På linje med de som er veldig flinke til å komme med personangrep, så er det ofte nesten like irriterende med enkelte brukere som bare er ute etter å forklare oss hvordan bransjen svindler oss og at alt innenfor hifi er basert på overprisede produkter som ikke har noe for seg, slik som f.eks. veldig mange kabel-debatter.

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.12.2006
    Antall liker
    2
    Tror mye av det som savnes er tråder uten meninger i alle retninger faktisk. Tråder hvor man har hørt eller testet en høyttaler, kabel, dibbedutt, whatsoever, uten at man får beskjed om at det vedkommende hørte ikke stemmer pga den og den formelen og loven.
    Et par spørsmål:

1. Hvor mange tråder går ut på at noen har testet ettellerannet og derpå fått beskjed om at det han hørte ikke stemmer pga en formel eller lov? Feks den siste måneden? De siste tre? Noen gode eksempler?
    2. Når ble det sist skrevet en ligning eller en formel i en tråd uten teknisk utgangspunkt her på HFS?
    3. Hvor ofte dukker det opp ligninger og formler i det hele tatt her på HFS?
    4. Til sammenligning, hvor ofte har det skjedd at en i utgangspunktet teknisk eller faglig diskusjon har endt med angrep mot deltagerne fordi de er ingeniører, teknokrater, ikke bruker ørene, har for dårlig anlegg, er bedrevitere, ødelegger entusiasmen etc?

Høvdingen

The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Antall liker
    6.208
    Torget vurderinger
    2
    4. Til sammenligning, hvor ofte har det skjedd at en i utgangspunktet teknisk eller faglig diskusjon har endt med angrep mot deltagerne fordi de er ingeniører, teknokrater, ikke bruker ørene, har for dårlig anlegg, er bedrevitere, ødelegger entusiasmen etc?
    Nå er det vel ofte slik at "ingeniører" ikke lar seg "lure" til å kjøpe dyr hifi, og veldig mange av dem er så bestemt på at enkelte hifi-produkter er lureri uten og faktisk ha hørt på det.

Veldig ofte så kan du lese: "jeg har ikke hørt det aktuelle produkt, men jeg er utdannet ...... og dette er bare tull osv.

Dette vil selvfølgelig provosere mange brukere.

thomand

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Antall liker
    1.151
    Torget vurderinger
    7
    Du skjønner nok hva jeg mente Ivar. Mitt innlegg var da overhodet ikke et hugg til hverken den ene eller den andre siden, noe det virket som om du oppfattet det som.
    Sorry hvis jeg ordla meg dårlig. Ville bare frem til at hvis en eller annen medlem har hatt en god opplevelse med en kabel, så blir det ikke krangel FØR noen sier at kabel er kabel. At så de troende hugger tilbake er like mye med på å skape videre krangling, men desverre vanskelig å unngå.
    Men jeg avslutter denne for min del. Jeg er her inne for å kose meg og gidder rett og slett ikke mere krangling.
    Igjen, mitt forrige innlegg var ikke et angrep på noen. At jeg nok er mer subjektivist enn objektivist har kanskje preget innlegget og det er jeg isåfall lei for.

kaap

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Antall liker
    2.683
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Va jo ikke meningen at dette sku bi en "hakke-tråd" da... :(

Høvdingen

The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Antall liker
    6.208
    Torget vurderinger
    2
    Bare dersom man velger å la seg provosere.
    Så sant som det er sagt, men det er ikke til å stikke under en stol at noen ikke klarer og la være å reagere på slikt, og som Høvding skal jeg være veldig forsiktig med å ta side, men enkelte ganger har jeg blitt veldig provosert selv da jeg føler at noen bare er ute etter å fortelle oss hifi-interesserte hvor dumme vi er.

Hifisentralen er jo for oss hifi-interesserte, og av og til lurer jeg på hvorfor enkelte gidder å delta her inne med tanke på deres holdninger.

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.12.2006
    Antall liker
    2
    Nå er det vel ofte slik at "ingeniører" ikke lar seg "lure" til å kjøpe dyr hifi, og veldig mange av dem er så bestemt på at enkelte hifi-produkter er lureri uten og faktisk ha hørt på det.

Veldig ofte så kan du lese: "jeg har ikke hørt det aktuelle produkt, men jeg er utdannet ...... og dette er bare tull osv.

Dette vil selvfølgelig provosere mange brukere.
    Jeg blir ikke imponert over folk som flagger vekttall og selv kan jeg ikke huske å ha brukt min utdannelse som et argument på den måten du antyder. Dog ser jeg ikke noe problem med at man i en faglig debatt på et faglig grunnlag kan avvise en påstand eller et prinsipp som feilaktig. Det er nettopp det fagfolk har som levebrød. Hvis du foreslo å bygge en skyskraper av kartongpapp, så ville en med kjennskap til byggfag kunne argumentert faglig for hvorfor det er en dårlig idé. Jeg kan ikke skjønne hvorfor du skulle ta det som en fornærmelse hvis argumentasjonen er saklig, og spesielt ikke hvis tråden i utgangspunktet het "Tekniske prinsipper for bygging av skyskrapere".

Jeg forfølger ikke de som utveksler erfaringer, jeg har ikke vært inne på kabelhjørnet på ukesvis. Dersom noen på den annen side etterspør en faglig begrunnelse for dyre kabler, så vil jeg argumentere for at den ikke finnes. Hvis noen sier at kabel X gir "vesentlig mindre forvrenging av signalet" enn kabel Y, at "den låter bedre på grunn av mindre skin-effekt" eller at "dyre CD-drivverk har mindre jitter" så vil jeg tillate meg å påpeke at dette er feilaktige eller usubstansierte påstander, det skulle da bare mangle.

Forøvrig er det ingen uting at folk lar seg provosere, det er nettopp dette som skaper debatt. Hvis alle bare kosepratet i gladtråder ville medlemstallet på HFS ikke vært i nærheten av hva det er i dag. Opphetet debatt er bra, det er nødvendig, det skaper engasjement. Det som ikke er nødvendig er personangrep, hets eller mobbing. Forumtroll bør slås ned på.

Vedlegg

Høvdingen

The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Antall liker
    6.208
    Torget vurderinger
    2
    Hvis du foreslo å bygge en skyskraper av kartongpapp, så ville en med kjennskap til byggfag kunne argumentert faglig for hvorfor det er en dårlig idé.  
    Lyd er abstrakt og et langt vanskeligere og mer kompleks område enn en skyskraper av papp som til og med en 5-åring skjønner vil rase sammen.

Og ja, opphetet debatt er selvfølgelig bra, men her inne er det pr. dags dato alt for mange som "vet" altfor mye, og det er det som er problemet. Det er vanskelig å vite alt innen hifi, og det er nettopp derfor mange emner bør diskuteres med langt større ydmykhet og nyssgjerrighet.

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.12.2006
    Antall liker
    2
    1. Så du mener f.eks. at din "venn" Duelund var inkompetent ? (jeg husker du skrev en del om han tidligere)
    2. Det er ikke så lenge siden du var tilhenger av hans kabler, og jeg tror du vet at ditt eksempel ligger litt på kanten.
    3. Lyd er abstrakt og et langt vanskeligere og mer kompleks område enn en skyskraper av papp som til og med en 5-åring skjønner vil rase sammen.
    4 .Og ja, opphetet debatt er selvfølgelig bra, men her inne er det pr. dags dato alt for mange som "vet" altfor mye, og det er det som er problemet.
    1. Duelund var en av de mest kompetente, kunnskapsrike og interessante menneskene jeg noensinne har hatt æren av å kommunisere med. Om ikke den mest interessante.

2. Min historie i forhold til kabler har jeg lagt ut om i det vide og brede, et utall ganger, ser ingen grunn til å rekapitulere igjen. Du trenger ikke bla lengre tilbake enn blindtest-tråden til Trompetnerd for en redegjørelse.

3. Ikke for én med fagkunnskap og utdanning innen området. For meg er en forsterker eller DAC langt enklere å forstå enn en bygning, for meg er det at den signalmessige ytelsen til en DAC ikke vil la seg påvirke dens nettkabel minst like logisk som at en pappskyskraper vil falle sammen. Minst.

4. Det synes jeg, med all respekt å melde, er rent pølsevev. Problemet er at noen ikke kan argumentere saklig, men tyr til personangrep og hets. Jeg har vært innom mange ulike fora og alle har én ting til felles; støynivået er direkte proporsjonalt med administrasjonens vilje til å slå ned på personhets. Uansett hva forumet handler om og hvor kontroversielle tema er. Luker du ut trollene blir du kvitt bråket.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn