Frafall fra HFS?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• B

brand-x

Gjest
    Vi aksepterer att fakta er eneste veien til troverdighet i de fleste tillfeller i sammfunnet, vi lever etter den normen. (de fleste av oss).. Verifisering benytter både rasjonalistene og subjektivistene der det passer saken.. jeg har sett fler enn ett innlegg fra subjektiviser der verifisering har blitt brukt for å beskrive sammenligninger. men da har det vært "biler" uten att det har noen rellevans overhodet til tema.. Poenget var att også de bruker vitenskapen når det gagner saken.. Så spørsmålet mitt er hvorfor denne selektiviteten ?

musicman

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Antall liker
    2.082
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    hmm,, det var vel ikke kabler som var emnet i denne tråden.

S

slowmotion

Gjest
    Vi aksepterer att fakta er eneste veien til troverdighet i de fleste tillfeller i sammfunnet, vi lever etter den normen. (de fleste av oss)..
    Nja... jeg tror vi er mere subjektive enn vi vil inrømme...på de fleste områder..

Verifisering benytter både rasjonalistene og subjektivistene der det passer saken..
    Det er nok riktig, jeg gjør det samme selv...

...jeg har sett fler enn ett innlegg fra subjektiviser der verifisering har blitt brukt for å beskrive sammenligninger. men da har det vært "biler" uten att det har noen rellevans overhodet til tema.. Poenget var att også de bruker vitenskapen når det gagner saken.. Så spørsmålet mitt er hvorfor denne selektiviteten ?
    Hånden på hjertet - er det noen her som velger bil på helt rasjonelt grunnlag? Jeg gjør det ikke.
    Anlegget mitt er forholdsvis rasjonelt oppbygget,
    men grunnlaget for mine rasjonelle valg er høyst subjektive...

;)

endrea

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    142
    Sted
    Bergen
    Alltid hyggelig at man får rosende omtale av en person uten at man selv er klar over dette. Dette er spesielt hyggelig siden omtalen blir fordekt til i en annen tråd.
    Nok om det.
    Ser med stor interesse på en fundamental endring av kabeldebatten her på forumet. Plutselig mener svært mange at det er forskjeller på kabler. Å mene dette, var likestilt med å banne i kirken bare for en uke siden. Hva er det som har skjedd i løpet av de siste 4-5 dagene?

Endre

den 07/18/06 klokken 19:33:04, skrev knutinh :Et eksempel er ABX-debatten inne i hovedforumet nå. Der har en deltaker begynt å legge ut om at forplantningshastigheten for alle elektromagnetiske bølger er "lyshastigheten" uavhengg av frekvens og medie. Skal man la ham synse i fred eller risikere å gjøre folk lei seg ved å opplyse om sannheten som resten av verden ser den?

At folk er litt små-frekk og begynner med "Det er du som ikke skjønner det du leser.  
    Dette har du nok ikke vært borte i før  
    " gjør ikke tabben noe bedre akkurat.

mvh
    Knut  

Så vær voksen og ta det opp med vedkommende istedenfor å snike inn et lavt slag her, OMG :eek: Gjør som du selv forventer andre skal oppføre seg på forumet.

O

om.s

Gjest
    Anlegget mitt er forholdsvis rasjonelt oppbygget,
    men grunnlaget for mine rasjonelle valg er høyst subjektive...
    Dette likte jeg, subjektivrasjonalist!, det er meg det! ;D

mvh

O

om.s

Gjest
    Ser med stor interesse på en fundamental endring av kabeldebatten her på forumet. Plutselig mener svært mange at det er forskjeller på kabler. Å mene dette, var likestilt med å banne i kirken bare for en uke siden. Hva er det som har skjedd i løpet av de siste 4-5 dagene?

Endre
    Kan det være at de (kabel skeptikerene) endelig har klart å lese den lille x´tra men viktige detaljen vi har hevdet lenge og bestemt, at forskjellen ikke nødvendigvis er avhenging av prisen på kabelen?, dyrt er ikke alltid best, ellers er det hele jo en hyggelig endring, imho......

mvh

Vedlegg

Snickers-is

Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Antall liker
    17.308
    Sted
    Østfold
    Hvor mange er det egentlig som har hevdet at det ikke er forskjeller på kabler uansett?

endrea

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    142
    Sted
    Bergen
    Forhåpentligvis ikke altfor mange, men det er nok av dem her på forumet som mener at en kabel er en kabel. Den låter likt uavhengig av pris og oppbyggning. Kobber er kobber. Disse argumentene har vært brukt av mange kabelskeptikere her på forumet. Lampetledning har jeg sett vært brukt som et eksempel på god nok kabel brukt i et oppsett. Nok om det.
    Artig å observere den plutselige aksepten av at det er forskjeld på kabler.

Hvor mange er det egentlig som har hevdet at det ikke er forskjeller på kabler uansett?

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    390
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1

Hei!
    Med mindre jeg er dårlig til å oppfatte så har vel i hvert fall LowQ påstått dette ;)
    Og da har jeg ikke eksemplet sprengtråd/overdimensjonert sc i tankene.
    Når det snakkes om antall som i den ene leieren (eks. enorme forskjeller/dyrest er best) kontra (den andre leieren eks. det er ikke forskjell lydmessig på kabler) så har vel påstandene om dette fra den ene til den andre leieren "oppfattelsesmessig" i hvert fall vært til stede, og antallet den ene eller andre veien er vel litt avhengig av "øynene" som leser ;)

Det er jo ikke helt uten grunn, at jeg i et tilfelle "ropte" om hjelp fra deg ;) for å få på banen en som i utgangspunktet ikke ble/blir oppfattet kun som "troende" Dette fordi du hadde uttalt deg spesifikt om AU 24 (HTkabel) under en samtale vi hadde hatt.

Dersom noen velger eventuelt å innta "standpunkter" som ikke EGENTLIG er deres "oppriktige" mening (om en sak), så er i såfall det en (diskusjons) teknikk som i hvert fall ikke jeg liker/synes noe positivt om.

Uten at det har noe med akkurat dette temaet å gjøre, så har jeg også oppdaget at det finnes eksempler på at personer som vekselsvis "vanker" her på HFS og (alternative) forum, synes det er "artig" og "fucke" opp "stemningen" her og muligens oppfører seg andre steder.
    Dette har jeg heller ingen ting til overs for, det synes jeg ikke HFS "fortjener" :eek: ;)

Mvh.KW

Vedlegg

O

om.s

Gjest

Nå har jeg ikke telt alle, så interessant er det ikke, hvor mange det er mener jeg, men ett par-tre stykker mener jeg nå relativt hardnakket bestemt hevder dette.
    Det interessante er mer tendensen som ble observert av EA.....

mvh

O

om.s

Gjest
    Uten at det har noe med akkurat dette temaet å gjøre, så har jeg også oppdaget at det finnes eksempler på at personer som vekselsvis "vanker" her på HFS og (alternative) forum,  synes det er "artig" og "fucke" opp "stemningen" her og muligens oppfører seg andre steder.
    Dette har jeg heller ingen ting til overs for, det synes jeg ikke HFS "fortjener" :eek: ;)

Mvh.KW
    Dette har jeg også sett tendenser til, det klages over "klimaet" her på HFS mens det samme klimaet er gjenstand for latter og hån på andre forum, krangletråder, godt fyrt oppunde av samme person/er, slike dobbelt roller er både barnslig og fegt, og bidrar vel ikke positivt for noen av forumene.....

Nå er det ikke det i seg selv å være aktiv på forskjellige forum jeg sikter til, men mer slik dobbelmoral jeg mener, om jeg kan si det slik.....

mvh

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn