FRANCO SERBLIN "THE MASTER IS BACK"

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.719
    Antall liker
    9.337
    Sted
    Trondheim
    Jeg har vært bortreist i 5 uker. Kom hjem for noen dager siden og synes Ktêmaene lyder bedre enn noen gang. Jeg innbiller meg at jeg hører detaljer jeg ikke har hørt før. Bassen er dyp, men likevel fast. Mellomtonen og diskanten er superdetaljert. Trengte de et års innspilling? Er det bare innbilning? Savnet jeg dem så mye?
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.505
    Antall liker
    2.944
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har vært bortreist i 5 uker. Kom hjem for noen dager siden og synes Ktêmaene lyder bedre enn noen gang. Jeg innbiller meg at jeg hører detaljer jeg ikke har hørt før. Bassen er dyp, men likevel fast. Mellomtonen og diskanten er superdetaljert. Trengte de et års innspilling? Er det bare innbilning? Savnet jeg dem så mye?
    Velkommen hjem til fint trønder-vær.
    Fikk høre en gang at; det å være borte fra anlegget en ukes tid, er den beste oppgraderingen en kan gjøre ;)
     

    Corison

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.07.2015
    Innlegg
    123
    Antall liker
    282
    Muligens dine Ktema trengte 5 ukers ferie like mye som deg 🙂

    Det er etter min erfaring liten tvil om at Ktema trenger lang innspilling. Dette ble også nevnt til meg av andre eiere i forkant av mitt kjøp for over 1 år siden. Fantastisk musikkformidler.
     

    plasma

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.11.2009
    Innlegg
    843
    Antall liker
    1.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har akkurat kommet hjem også. Det var vidunderlig å komme tilbake til Ktemaene og resten av systemet. Tipper jeg har spilt 100 timer. Da er det godt å vite at jeg har enda mer godlyd på vei.
    De spiller så utrolig naturlig. Setter musikken i fokus.
     

    plasma

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.11.2009
    Innlegg
    843
    Antall liker
    1.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Har ikke helt tellingen på timer jeg har spilt på Ktema’ene men det er nok bortimot 200. Det virker som de er over i en ny fase. Alt er mer harmonisk og helhetlig. Omtrent som en god vin som trenger tid for å modnes til perfeksjon. Jeg spiller mest klassisk og det er virkelig hånd i hanske for disse. Ingen imponator effekter, bare ren musikkglede. Har ikke behov for å skryte men disse fortjener det faktisk. De som har hørt musikk hos meg sier det er det flotteste de har hørt. Jeg sier det samme. Og enda har de mer å gå på…
     

    FJELL

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.03.2010
    Innlegg
    181
    Antall liker
    186
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har nettopp fått Accordo og kan skrive under på klarhet. Musicus: Hva anbefaler du av forsterker?
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.025
    Antall liker
    8.228
    Torget vurderinger
    1
    Klarheten skyldes et løft på rundt 4Khz +/- som kan gi rare utslag avhengig av hvilken musikk du spiller.....
     
    M

    musicus

    Gjest
    Jeg har nettopp fått Accordo og kan skrive under på klarhet. Musicus: Hva anbefaler du av forsterker?
    Vanskelig å anbefale noe sånn konkret, jeg bruker selv Accuphase Kl A og det vet jeg brukes rundt om bl.a av konstruktören, Audia Flight er det flere som melder jobber bra med de..men det finnes flere gode alternativer rundt om, det handler vel om "smak og behag" til syvende og sist, men la det være av ett godt presterende merke (kvalitet) de fores med, det har du igjen for...tror ikke jeg våger meg på en mer direkte anbefaling utover Accuphase...

    mvh
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.166
    Antall liker
    6.853
    Torget vurderinger
    4
    Gode nyheter kommer når man minst venter det, - og jeg ventet så visst ikke noe nytt fra Franco Serblin.

    Vanskelig å tyde ut fra bildet, men er det en mini Accordo ?

     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.166
    Antall liker
    6.853
    Torget vurderinger
    4
    Så det er ikke en mini Accordo, men en "maxi Accordo" 😮

    Nå kjenner jeg at det nærmer seg jul !
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.166
    Antall liker
    6.853
    Torget vurderinger
    4
    Ser ut som om de er lenket fast med ankerkjetting.
     

    TBG

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    13.08.2003
    Innlegg
    57
    Antall liker
    3
    Jeg liker godt de lavt monterte terminalene stativene på Essence, på Goldberg er terminalene flyttet opp på selve høyttalerne. Det var kanskje et skritt tilbake...?
     

    TBG

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    13.08.2003
    Innlegg
    57
    Antall liker
    3
    Jeg liker godt de lavt monterte terminalene stativene på Essence, på Goldberg er terminalene flyttet opp på selve høyttalerne. Det var kanskje et skritt tilbake...?
    Ja, mente selvsagt stativ-terminalene på Accordo :)
     

    Cato G.

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    18.02.2008
    Innlegg
    87
    Antall liker
    83
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    4
    Dette var et avslørende bilde, Jess! Franco Serblin høyttalere. Macallan single malt og Ornellaia "Super-Toscaner". Du burde ha på dørklokka di: "Her bor en livsnyter"!!
     

    Lancaster

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.08.2013
    Innlegg
    869
    Antall liker
    2.159
    Torget vurderinger
    1
    "Were I of a metaphysical bent, I would swear I sensed the spirit of Franco Serblin in my room.
    This is, like his first designs of 40 years ago, a sonic masterpiece".


    Accordio Goldberg får strålende kritikk av Ken Kessler i Hi-fi news, får ikke mindre lyst på et par etter å ha lest artikkelen.



     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn