Franco Serblins Extrema (Fremstilt av Sonus Faber)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    7.381
    Antall liker
    17.742
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    43
    Følger opp med et øyeblikksbilde en herlig, varm lørdags ettermiddag. Come Shine akkompagnerer middagslagingen. Legg merke til dempingen av førsterefleksjonen ;)
    14021600946150.jpg
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    42.385
    Antall liker
    93.662
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Nei og nei, til og med opp ned. Det går da ikke an.... :)
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    7.381
    Antall liker
    17.742
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    43
    Hjørneplassering er undervurdert ;p
    Er det den skinninnbundne Extremabibelen på toppen av ene høyttaleren?
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    7.381
    Antall liker
    17.742
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    43
    Uff, forlater du denne blide gjengen av Extremaeiere?
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    7.381
    Antall liker
    17.742
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    43
    Hvor er liker ikke-knappen når man trenger den? Håper du fortsatt kommer til å dele din Extremakunnskap med resten av gjengen. Du får gi meg en lyd hvis du velger å selge bibelen separat. Er godt over middels interessert i den ;)
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    42.385
    Antall liker
    93.662
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Hvor er liker ikke-knappen når man trenger den? Håper du fortsatt kommer til å dele din Extremakunnskap med resten av gjengen. Du får gi meg en lyd hvis du velger å selge bibelen separat. Er godt over middels interessert i den ;)
    +1
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    42.385
    Antall liker
    93.662
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Går det an å legge inn et seriøst bud på "bibelen"?
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.595
    Sted
    Stavanger
    Er det den skinninnbundne Extremabibelen på toppen av ene høyttaleren?
    Det stemmer. Det finnes bare en av denne.
    Den følger med salget.
    Denne burde scannes og kopiene burde selges for en ok pris til interessenter. Jeg er en av disse!
    Hvis den skannes foreslår jeg at den deles med alle interesserte uten vederlag.
    Det er bare skannejobben som må gjøres.
    Jeg har en aksjon på meg til å sende den til Gunnar.
    Får sikkert tid til å kikke på dette + Extrema salg ila. sommerferien.
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    7.381
    Antall liker
    17.742
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    43
    Er det den skinninnbundne Extremabibelen på toppen av ene høyttaleren?
    Det stemmer. Det finnes bare en av denne.
    Den følger med salget.
    Denne burde scannes og kopiene burde selges for en ok pris til interessenter. Jeg er en av disse!
    Hvis den skannes foreslår jeg at den deles med alle interesserte uten vederlag.
    Det er bare skannejobben som må gjøres.
    Jeg har en aksjon på meg til å sende den til Gunnar.
    Får sikkert tid til å kikke på dette + Extrema salg ila. sommerferien.
    Det hadde vært fantastisk hvis du kunne gjort bibelen tilgjengelig for menigheten! :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    7.381
    Antall liker
    17.742
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    43
    Pent! :) Synes å skimte litt Tandberg-produkter i bakgrunnen, har du stor samling? Hva er det forresten platespilleren står på? Ble litt nysgjerrig.
     

    funbunny

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2004
    Innlegg
    583
    Antall liker
    199
    Sted
    Ved Mjøsa
    Pent! :) Synes å skimte litt Tandberg-produkter i bakgrunnen, har du stor samling? Hva er det forresten platespilleren står på? Ble litt nysgjerrig.
    Har en del gammel Tandberg ja ;-) Blir mest veggpryd, sjelden jeg spiller på det. Har en Huldra8 som blir brukt noen ganger.

    Platespilleren står på Sorbothane føtter, oppå et gammelt 19" rack-skap som jeg kjøpte på loppemarked i Oslo på slutten av -90 tallet og har pusset opp.

    Funbunny
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    13.222
    Antall liker
    15.455
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Ser at høyttalerkablene har strippet vekk fancy strømpene i varmen og? :) :) :)
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    7.381
    Antall liker
    17.742
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    43
    Ser at høyttalerkablene har strippet vekk fancy strømpene i varmen og? :) :) :)
    Jepp, steike varmt. Her brukes ypperste klasse ståltråd av 1,5mm² :) Det er ikke helt ideelt å bare kjøre en tynn skolisse fra Monster Cable men det var alt kabelgaten kunne svelge. Hageslangene ligger klare til bruk straks forholdene ligger til rette for bruk ;)
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    7.381
    Antall liker
    17.742
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    43
    Nå har kvikksølvet i gradestokken falt betraktelig siden siste innlegg. For å få varmen igjen legger jeg ut et lite bilde av en, i mine øyne, svært pen høyttaler. Låter greit gjør den også ;)
    venstre.jpg
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Ragwo er jo en relativt erfraren Herre her på forumet. Hvordan låter egentlig Extrema sammenliknet med andre Serblin-produkter, forutsatt de rette betingelser?
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    7.381
    Antall liker
    17.742
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    43
    Ragwo er jo en relativt erfraren Herre her på forumet. Hvordan låter egentlig Extrema sammenliknet med andre Serblin-produkter, forutsatt de rette betingelser?
    Jeg har dessverre ikke hatt gleden av å ha andre SF-modeller i hus, ei hørt så mye av andre SF-modeller så sammenligningsgrunnlaget mitt er nok ikke stort. Det som imponerer meg mest er detaljeringen og hvor utrolig tight og sømløst høyttalerne låter. De spiller også overraskende dypt grunnet slavebassen. Muligheten til å tune bassresponsen er også finfin. Artisters og instrumenters plassering i lydbildet er veldig god og høyttalerne gjør mye riktig med komplekse lydbilder. De største aberne med høyttalerne i mine øyne er deres umettelige behov for forsterkerkraft og at de er kresne på plassering og størrelse på rommet.

    Distinctive har mer kjennskap til andre SF-modeller og kan kanskje si noe mer vettugt angående sammenligninger.

    Til sist vil jeg si at eiergleden er svært stor. Jeg tar meg selv i å hvile øynene titt og ofte på høyttalerne med et smil om munnen :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    25.419
    Antall liker
    35.869
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Ragwo er jo en relativt erfraren Herre her på forumet. Hvordan låter egentlig Extrema sammenliknet med andre Serblin-produkter, forutsatt de rette betingelser?
    Jeg har dessverre ikke hatt gleden av å ha andre SF-modeller i hus, ei hørt så mye av andre SF-modeller så sammenligningsgrunnlaget mitt er nok ikke stort. Det som imponerer meg mest er detaljeringen og hvor utrolig tight og sømløst høyttalerne låter. De spiller også overraskende dypt grunnet slavebassen. Muligheten til å tune bassresponsen er også finfin. Artisters og instrumenters plassering i lydbildet er veldig god og høyttalerne gjør mye riktig med komplekse lydbilder. De største aberne med høyttalerne i mine øyne er deres umettelige behov for forsterkerkraft og at de er kresne på plassering og størrelse på rommet.

    Distinctive har mer kjennskap til andre SF-modeller og kan kanskje si noe mer vettugt angående sammenligninger.

    Til sist vil jeg si at eiergleden er svært stor. Jeg tar meg selv i å hvile øynene titt og ofte på høyttalerne med et smil om munnen :)
    Ro i sjela kaller vi dete her inni skogen ragwo;)

    gismo
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Takk for svar. Dette er jo høyttalere jeg aldri har vært i nærheten av å høre. :)
    Til gjengjeld har jeg hørt et del Sf, dels fordi jeg har det selv, dels takket være veldig hyggelige folk hos Stereofil som har latt meg lytte titt og ofte.
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    7.381
    Antall liker
    17.742
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    43
    Takk for svar. Dette er jo høyttalere jeg aldri har vært i nærheten av å høre. :)
    Til gjengjeld har jeg hørt et del Sf, dels fordi jeg har det selv, dels takket være veldig hyggelige folk hos Stereofil som har latt meg lytte titt og ofte.
    Bare hyggelig :)
    Hvis du skulle forville deg nordover er du hjertelig velkommen for kaffe og en lytt.
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Takk for svar. Dette er jo høyttalere jeg aldri har vært i nærheten av å høre. :)
    Til gjengjeld har jeg hørt et del Sf, dels fordi jeg har det selv, dels takket være veldig hyggelige folk hos Stereofil som har latt meg lytte titt og ofte.
    Bare hyggelig :)
    Hvis du skulle forville deg nordover er du hjertelig velkommen for kaffe og en lytt.
    Takk takk! Farlig å si sånt til meg, fordi det faktisk hender at jeg slår til - uansett hvor i verden det måtte være. Sist i Sør-Afrika. Eieren fikk seg nok en overraskelse der!!! ;)
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    PS.
    På den annen side tok han hevn sommeren for to år siden, og sendte SMS fra dalom et steds: Now I'm in Norway - arriving Oslo tomorrow. See you at 5 am. Where do you live?

    Det ble ikke så mye lytting, mer prating. Men moro var det lell!
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.595
    Sted
    Stavanger
    @funbunny;
    Ville bare si at jeg likte den Extreme vinkelen avataren din er tatt i.
    Fant to andre bilder på som minnet litt om dette - og synes de passet veldig bra i denne sammenhengen!
     

    Vedlegg

    Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.047
    Antall liker
    2.156
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Men det bør ringe noen bjeller hvis han prøver å gi deg grønn te :D

    Takk for svar. Dette er jo høyttalere jeg aldri har vært i nærheten av å høre. :)
    Til gjengjeld har jeg hørt et del Sf, dels fordi jeg har det selv, dels takket være veldig hyggelige folk hos Stereofil som har latt meg lytte titt og ofte.
    Bare hyggelig :)
    Hvis du skulle forville deg nordover er du hjertelig velkommen for kaffe og en lytt.


    Takk takk! Farlig å si sånt til meg, fordi det faktisk hender at jeg slår til - uansett hvor i verden det måtte være. Sist i Sør-Afrika. Eieren fikk seg nok en overraskelse der!!! ;)
     

    funbunny

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2004
    Innlegg
    583
    Antall liker
    199
    Sted
    Ved Mjøsa
    På mine Extrema høyttalere er det strengt forbudt å spille Rap-musikk!!!!!!

    Hadde satt mer pris på denne sammenligningen:

    et-pour-quelques-dollars-de-plus-1965-03-g.jpg


    ;-)
     

    klausm

    Medlem
    Ble medlem
    03.12.2006
    Innlegg
    10
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    1
    Og så har jeg et par.
    Extrema med grønske.jpg
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn