FSOL (omg)

prnesse

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.10.2005
Innlegg
1.525
Antall liker
321
Sted
Southwest
Torget vurderinger
2
Fikk en cd av Future Sounds Of London "Lifeforms" i posten i dag. Mener å ha lest om de en eller annen plass her på forumet. Tenkte at nå skulle jeg få meg noe tekno i heimen. Denne cd'en er den første, da jeg ikke har hatt særlig sans for denne musikk formen tidligere. Og sånn som dette hørtes ut for meg, blir det den eneste også. Fy f... jeg ble skuffet. En må jo være sterkt medisinert for å like noe sånnt. :eek: Ikke var det noe fart i det heller, bare tull og vås. :(
Heldigvis kjøpte jeg den billig. For hadde jeg betalt full pris for dette mølet, vet jeg ikke hva jeg skulle gjort.



Da var det desto større opptur da jeg satte på Ayreon "The Human Equation" Det var noe annet det! ;D

Og den tredje var en dvd av Motley Crue "Lewd Crued & Tattoed. Den var også bra. ;D
Tommy Lee kan bare finne noe annet å gjøre, for Samantha Maloney fra Hole, som spillte med de da synes jeg gjorde en like bra jobb. Ikke minst penere å se til. :D

Slutningen av dette mo jo bli: Ikke bestill tre og betal for to, men bestill tre og betal for tre og kast en ::)
Ttttog du an?
 

kjoenik

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2005
Innlegg
4.284
Antall liker
2.290
Torget vurderinger
4
FSOL "lifeforms" er ikke for nybegynnere. Hvis man vil bli kjent med elektronisk musikk er dette ikke stedet å starte. Dessuten er vel dette mer ambient enn techno... ::)
Jeg synes det er en veldig god cd.
Du kan ikke sitte i sofaen og lytte aktivt til den. Men prøv å lytte med head-set mens du ligger på gulvet og mediterer! ;)
 

Haavard

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
7.020
Antall liker
2.110
Sted
Lena
Torget vurderinger
1
Har "Future sound of Budapest". Knall musikk spør du meg.

Håvard
 

prnesse

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.10.2005
Innlegg
1.525
Antall liker
321
Sted
Southwest
Torget vurderinger
2
FSOL "lifeforms" er ikke for nybegynnere. Hvis man vil bli kjent med elektronisk musikk er dette ikke stedet å starte. Dessuten er vel dette mer ambient enn techno... ::)
Jeg synes det er en veldig god cd.
Du kan ikke sitte i sofaen og lytte aktivt til den. Men prøv å lytte med head-set mens du ligger på gulvet og mediterer! ;)

He he, ja når det gjelder den musikkformen kan jeg nok regnes som en nybegynner.
Hm, kanskje jeg bør begynne å meditere litt? :D
 

kjoenik

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2005
Innlegg
4.284
Antall liker
2.290
Torget vurderinger
4
He he, ja når det gjelder den musikkformen kan jeg nok regnes som en nybegynner.
Hm, kanskje jeg bør begynne å meditere litt?  :D
En god meditasjonsstund er aldri å forakte. ;D

Men skal du nå først invies i electronicaen, kan det vel knapt være noe bedre sted å starte enn med Krafwerk "Mensch Machine", en cd som var med på å definere begrepet electronica :D

Men jeg må jo flire litt...det er relativt langt fra puddelgutta i Mötley Crue til robotgutta i Kraftwerk ;D
 

prnesse

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.10.2005
Innlegg
1.525
Antall liker
321
Sted
Southwest
Torget vurderinger
2
En god meditasjonsstund er aldri å forakte. ;D

Men skal du nå først invies i electronicaen, kan det vel knapt være noe bedre sted å starte enn med Krafwerk "Mensch Machine", en cd som var med på å definere begrepet electronica :D

Men jeg må jo flire litt...det er relativt langt fra puddelgutta i Mötley Crue til robotgutta i Kraftwerk ;D
Ja bare flir du. :p
Av Kraftwerk har jeg "Man machine"
Jeg spiller musikk fra Anne Sofie von Otter til Sepultura. Så jeg tørr påstå at jeg liker en del forskjellig musikk ja. Men enda er jeg skuffet over FSOL!  ;)

(Cause I'm a Classic Rock'nRoller Blues Proggesiv Gothic HeavyMetal Dude.  ;D )
 

jetman

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2005
Innlegg
873
Antall liker
0
Hvis du ønsker å gjøre deg kjent med musikksjangere du vanligvis ikke beveger deg innenfor (eller for å høre musikk du vet du liker for den saks skyld) anbefaler jeg at du prøver webtjenesten last fm: www.last.fm Den er ekstremt bra.... ;-)
 

kjoenik

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2005
Innlegg
4.284
Antall liker
2.290
Torget vurderinger
4
Ja bare flir du. :p
Av Kraftwerk har jeg "Man machine"
Jeg spiller musikk fra Anne Sofie von Otter til Sepultura. Så jeg tørr påstå at jeg liker en del forskjellig musikk ja. Men enda er jeg skuffet over FSOL!  ;)

(Cause I'm a Classic Rock'nRoller Blues Proggesiv Gothic HeavyMetal Dude.  ;D )
Ok da, ;D
Jeg tillater meg alikevel å komme med et lite tips til...jeg så at du etterlyste mer fart. Da tror jeg kanskje at Juno Reactor "Beyond the infinite" eller "Transmissions", kunne være noe. Du kan lytte litt på www.amazon.com, så hører du hva det dreier seg om.
Sjekk også gjerne ut Skinny Puppy, KMFDM, Snog, Front242, ClockDVA, eller norske Trulz&Robin "Mechanized World".
Håper ihvertfall at du ikke gir opp etter èn dårlig opplevelse.

Jetman: Den linken virket veldig spennende. Skal definitivt bruke litt tid på dette :D
 
Topp Bunn