|
Du poster vel erfaringene?Angivelig er 3mm variant utgått. Maxwell venter disse inn, i 5mm tror jeg.
Et UK magasin skrøt av Achromat på akkurat LP12, jeg håper på å få min snarlig, og gleder meg.
Mvh Vidar P
Naturligvis.. men jeg vet ikke når jeg får min. Det fine med platespillermatter er at det neppe trengs innspillingstidDu poster vel erfaringene?
Hmm. spennende lesning
Klart det krever innspilling. Vil anta at fibrene på overflaten må få samme kobling mot underlaget for å få den rette synergien liksom. Blir som en ny pakning i vaskemaskinen det... Dette er så klart vås, men det skulle ikke forundre meg om denne saken også skal ha oppvarming- eller har en gradvis forbedring. Har troen på innkjøring av visse saker, men slike ting bør prestere rett utav innpakkning..Naturligvis.. men jeg vet ikke når jeg får min. Det fine med platespillermatter er at det neppe trengs innspillingstid
...eller trengs det...?
Mvh Vidar P
Vet ikke innspilling akkurat - men har fått med meg at det er viktig at rett side vender riktig vei - hva det måtte være...Naturligvis.. men jeg vet ikke når jeg får min. Det fine med platespillermatter er at det neppe trengs innspillingstid
...eller trengs det...?
Mvh Vidar P
Nå venter vi i stor spenning på fyldig rapport!Angivelig er 3mm variant utgått. Maxwell venter disse inn, i 5mm tror jeg.
Et UK magasin skrøt av Achromat på akkurat LP12, jeg håper på å få min snarlig, og gleder meg.
Mvh Vidar P
Jeg sitter på gjerde og venter med penger i hånden..Nå venter vi i stor spenning på fyldig rapport!
Har du fått Achromat'en, eller er den rett rundt et eller annet hjørne........?
Mvh
Hvor mange penger har du i hånden da?Jeg sitter på gjerde og venter med penger i hånden..
Husker ikke helt hva den kostet, men det var i underkant av 800.. tror jeg. Om den passer på Opus3 spilleren din kan jeg ikke svare på, men den har fått bra omtale på flere spillere.Hvor mange penger har du i hånden da?
Kan vel benyttes på en Opus3 kanskje...........
Ja, for åttehundre kroner bør det bli bra, vi får vente å se hva Vidar sier.Husker ikke helt hva den kostet, men det var i underkant av 800.. tror jeg. Om den passer på Opus3 spilleren din kan jeg ikke svare på, men den har fått bra omtale på flere spillere.
Magefølelsen min sier meg at dét er en god investering!Klarte ikke å vente så jeg bestilte like greit en 5 mm Acromat fra Needledoctor NOK 780 inkl. frakt.
Dollaren er nå NOK 6,14 ;D
Blir den billigere av en tur over dammen og tilbake?? Hva koster den fra England hvor den blir produsert?Klarte ikke å vente så jeg bestilte like greit en 5 mm Acromat fra Needledoctor NOK 780 inkl. frakt.
Dollaren er nå NOK 6,14 ;D
Hvordan kan du ha den til overs? Kjøpte du to? Eller bruker du den ikke? Hva er dine erfaringer da?Jeg har en splitter ny Achromat til overs hvis noen er interessert.
Send en PM...
![]()
Du har PMJeg har en splitter ny Achromat til overs hvis noen er interessert.
Send en PM...
![]()
Kjøpte 1, men det var et impulskjøp.Hvordan kan du ha den til overs? Kjøpte du to? Eller bruker du den ikke? Hva er dine erfaringer da?
Visste ikke at Achromaten krevde platestrammer, da funker den jo ikke noe særlig til LP12Kjøpte 1, men det var et impulskjøp.
Var og henta den på posten i forgårs sammen med diverse LPer,
men har bare pakket den opp og prøvd den i 10 minutter.
Bruker vanligvis ikke platestrammer, så en bløt gummimatte passer bedre til mitt bruk...
![]()
Selvsagt funker den flott uten starmmer, men forutsetter en plan tallerken.Den fungerer meget bra uten platestrammer. Jeg har brukt den i et år uten platestrammer og det fungerte utmerket.
Jeg brukte den på PT sin tallerken og der gjorde den en betydelig forbedring. Men du har nok rett i at den vil gjøre enda større nytte på en ikke-akryl tallerken. Uansett tallerken achromat holder hva den lover, det er min klare oppfatning.Selvsagt funker den flott uten starmmer, men forutsetter en plan tallerken.
Og jeg vil ANTA at den har aller størst forbedringspotensiale på en ikke-akryl tallerken.
Mvh
Det er et poeng med vekta hvis den skal brukes på en LP12. Med den gamle gummimatta som Linn leverte langt inn i forrige århundre vil ikke fjærene gynge skikkelig. Bevegelsen dør ut mye raskere........Hvor hard er den egentlig, som en vinylplate? Hvor stor vektøkning i forhold til en ordinær filt matte?
Det er et poeng med vekta hvis den skal brukes på en LP12. Med den gamle gummimatta som Linn leverte langt inn i forrige århundre vil ikke fjærene gynge skikkelig. Bevegelsen dør ut mye raskere........
Så du mistet "spretten" du også med tyngre matte. Vi prøvde ikke så lenge, men klarte ikke få tilbake den rette bounchinga med gummimatte...... Med filt + opptil 200 grams plate bouncher den som bare det..Må mest sannsynlig en liten justering til på fjørene. Får håpe jeg får den rette spretten tilbake, slik den er nå med filten. VTA må jeg også se på da det blir 2 mm høyere en det jeg har.
Så du mistet "spretten" du også med tyngre matte. Vi prøvde ikke så lenge, men klarte ikke få tilbake den rette bounchinga med gummimatte...... Med filt + opptil 200 grams plate bouncher den som bare det..
Den spilleren vi prøvde gummimatta på hadde jeg akkurat skiftet fjærer og pakninger + alle skruer, skiver og muttere. Den virket perfekt uten filt, med filt og med filt + plate. Med gummimatta forsvant mye av gyngingen som en riktig justert LP12 skal ha.Jeg har ikke prøvd med tyngre matte da ringmat har rundt samme vekt som filten. Håper å slippe unna justering av fjørene, men den Achromaten ser tyngre ut.
Satser på at det går greit med innstillinger siden den fikk så bra review. Noe riktig gjør den, og det virker logisk det som Funk skriver. Ila uken vil jeg vite da den går i posten til meg på tirsdagDen spilleren vi prøvde gummimatta på hadde jeg akkurat skiftet fjærer og pakninger + alle skruer, skiver og muttere. Den virket perfekt uten filt, med filt og med filt + plate. Med gummimatta forsvant mye av gyngingen som en riktig justert LP12 skal ha.
Fjærene vil jo bli mere sammenpresset jo tyngre last de skal bære og det vil helt klart påvirke karakteristikken til fjæra. Det eneste du kan justere er forholdet mellom de 3 fjærene som vil få en anderledes vektfordeling når matta blir tyngre.
Du får komme med en omtale. Ser ikke bort fra at jeg vil prøve denne før eller siden selv....Satser på at det går greit med innstillinger siden den fikk så bra review. Noe riktig gjør den, og det virker logisk det som Funk skriver. Ila uken vil jeg vite da den går i posten til meg på tirsdag![]()