T
TT.
Gjest
Her er en skikkelig klassiker fra Parliament Give up the Funk
|
Det var Defunkt jeg også skulle nevne nå, men nå slipper jeg det. Da kan jeg heller legge inn et godt ord for Gap Band. Av en eller annen grunn nevnes de sjelden når slike lister settes opp her i Norge, men de var jo megastore andre steder. Denne låten er superfunky. Bassisten Robert Wilson (rest in peace) var enorm. At det går an å gjøre så mye ut av så få toner er utrolig.Zomby_Woof skrev:Defunkt er j**** bra! Kim Clarke og Melvin Gibbs på bass, Vernon Reid på gitar. Wow!
Det er ikke mye å øve på. Under rekken av knapper for formatering av tekst (kursiv, bold etc) finner du en knapperad som starter med en Youtube-knapp. Du bruker bare den knappen til å lime inn Youtube-url-en. Bare kopier url til Youtube fra adresselinjen, og limer den inn mellom klammene du får fram med Youtube-knappen. Enklere kan det ikke bli.gormj skrev:EDIT: Må øve mer på youtube-lenker.
Jeg har den på 12" Maxi, LP og CD!!!laban skrev:
Den skiva må jeg se få meg igjen .
Jeg er redd jeg ikke helt skjønner hva du mener nå, men det er som du skriver kun din mening. Jeg mistenker deg litt for å sette skillet mellom om det var en låt som var vanlig å høre på et norsk diskotek i 1980 (Kool), eller om det var noe som ble spilt på alternative klubber (Material, Parliament). Det mest vanlige dansegulvtrekkplasteret som de streite A4-kidsa likte forbindes mer med begrepet disco enn funk. Det som jeg vil kalle (rendyrket/definerbar) disco er både mer upbeat, og ikke så dyp. Men det er nå kun min mening, fram til jeg får tvunget alle andre til å samtykke.TTmania skrev:Jeg var på nippet til å legge ut The Gap Band i sta, men som mye av popmusikken rundt 1980 så er den veldig funkinspirert. Jeg personlig synes at ooops upside your head er funky, men det er mest disco ala 1980. Samme gjelder the Kool & The Gang,SOS Band, Leon Haywood osv... Men dette er KUN min mening.
Du har jo skjønt det.baluba skrev:Jeg er redd jeg ikke helt skjønner hva du mener nå, men det er som du skriver kun din mening. Jeg mistenker deg litt for å sette skillet mellom om det var en låt som var vanlig å høre på et norsk diskotek i 1980 (Kool), eller om det var noe som ble spilt på alternative klubber (Material, Parliament). Det mest vanlige dansegulvtrekkplasteret som de streite A4-kidsa likte forbindes mer med begrepet disco enn funk. Det som jeg vil kalle (rendyrket/definerbar) disco er både mer upbeat, og ikke så dyp. Men det er nå kun min mening, fram til jeg får tvunget alle andre til å samtykke.TTmania skrev:Jeg var på nippet til å legge ut The Gap Band i sta, men som mye av popmusikken rundt 1980 så er den veldig funkinspirert. Jeg personlig synes at ooops upside your head er funky, men det er mest disco ala 1980. Samme gjelder the Kool & The Gang,SOS Band, Leon Haywood osv... Men dette er KUN min mening.![]()
Da feirer jeg det med litt rendyrket, definerbar disco. Meget bra sådan, og disco er vel egentlig en undergenre av funken. 8)TTmania skrev:Du har jo skjønt det.baluba skrev:Jeg er redd jeg ikke helt skjønner hva du mener nå, men det er som du skriver kun din mening. Jeg mistenker deg litt for å sette skillet mellom om det var en låt som var vanlig å høre på et norsk diskotek i 1980 (Kool), eller om det var noe som ble spilt på alternative klubber (Material, Parliament). Det mest vanlige dansegulvtrekkplasteret som de streite A4-kidsa likte forbindes mer med begrepet disco enn funk. Det som jeg vil kalle (rendyrket/definerbar) disco er både mer upbeat, og ikke så dyp. Men det er nå kun min mening, fram til jeg får tvunget alle andre til å samtykke.TTmania skrev:Jeg var på nippet til å legge ut The Gap Band i sta, men som mye av popmusikken rundt 1980 så er den veldig funkinspirert. Jeg personlig synes at ooops upside your head er funky, men det er mest disco ala 1980. Samme gjelder the Kool & The Gang,SOS Band, Leon Haywood osv... Men dette er KUN min mening.![]()
![]()
Put your hands in the air. Get funky now! ;D ;D ;D ;Dbaluba skrev:Og nå danses det i de tusen sentralske hjem!![]()
Dette er en herlig tråd ;D Jeg holder med TTmania, og som baluba så fint utdyper, at det er forskjell på disco-funk og "rendyrket" funk. Personlig "hørt", så har jeg ikke så mye til overs for disco-funk. Det kan "funke", :TTmania skrev:Du har jo skjønt det.baluba skrev:Jeg er redd jeg ikke helt skjønner hva du mener nå, men det er som du skriver kun din mening. Jeg mistenker deg litt for å sette skillet mellom om det var en låt som var vanlig å høre på et norsk diskotek i 1980 (Kool), eller om det var noe som ble spilt på alternative klubber (Material, Parliament). Det mest vanlige dansegulvtrekkplasteret som de streite A4-kidsa likte forbindes mer med begrepet disco enn funk. Det som jeg vil kalle (rendyrket/definerbar) disco er både mer upbeat, og ikke så dyp. Men det er nå kun min mening, fram til jeg får tvunget alle andre til å samtykke.TTmania skrev:Jeg var på nippet til å legge ut The Gap Band i sta, men som mye av popmusikken rundt 1980 så er den veldig funkinspirert. Jeg personlig synes at ooops upside your head er funky, men det er mest disco ala 1980. Samme gjelder the Kool & The Gang,SOS Band, Leon Haywood osv... Men dette er KUN min mening.![]()
![]()