Hei. Det mÄ vÊre noe Bugs pÄ tapet som gjenspeiler seg i glansen pÄ F704Skit pÄ linsen i överkant?
Hei. Det stÄr i manualen att de skal ha 50cm fra bakvegg, det har jeg nÄ. SÄ stÄr det 1 meter fra siden, da fÄr jeg et problem med HÞyre kanal. det lÄter bare helt magisk slik de stÄr nÄ, men med hjelp fra Bebbin sÄ skal vi prÞve Ä flytte racket Ca 25cm til venstre. Da fÄr jeg hÞrt om det ble bedre. Jens hos Stereofil sier det ikke har noe Ä si, han har et sett hjemme selv + et i butikken som har blitt flyttet pÄ, sÄ egentlig stoler jeg pÄ hanFlotte hÞyttalere, trenger de mye rom rundt seg for Ä fÄ kontroll pÄ bassen?
Hei. Konemor elsker ogsÄ musikk, men det skal sies at hun ble forskrekket nÄr hun kom ned i hula nÄr de var pÄ plass men etter 2-3 timers lytting i gÄr kveld var forskrekkelsen borte gittGud bedre det var svÊre hÞyttalere , tolerant samboer?
Uansett grattis med flotte hĂžytalere, tipper det blir en grandios forbedring i forhold til Zu
Interessant. Kan du sammenligne grf og 703 litt?en ting er sikkert, Fyne lager deilige hĂžyttalere.703 spilte bedre enn grf90 her, 704 virker Ă„ vĂŠre enda bedre.
FÄr gratulere med knall hÞyttalere.PrÞve disse og da . Var ekstremt fornÞyd med 703, sÄ dette blir spennende fremover . Dem er litt store for "knotete" rom... men kommer nytt rom neste Är .
REL ble litt smÄ kontra Fyne nÄ, men lyden dem lager er fortsatt godt verdt penga jeg har lagt idem.
Vis vedlegget 662561
Igjen leverer Stereofil service langt over normalen i bransjen... Dagstur til Brumunddal liksom.. hvem gidder det .
NÄ fÄr vi se da, om jeg ikke har tatt vann over hode igjen . V... 704 er bare ekstremt store .
Hei. Grattis med knall fine hÞytalere. Har samme men tok vekk subber, tror ikke det er behov for det, eller ?PrÞve disse og da . Var ekstremt fornÞyd med 703, sÄ dette blir spennende fremover . Dem er litt store for "knotete" rom... men kommer nytt rom neste Är .
REL ble litt smÄ kontra Fyne nÄ, men lyden dem lager er fortsatt godt verdt penga jeg har lagt idem.
Vis vedlegget 662561
Igjen leverer Stereofil service langt over normalen i bransjen... Dagstur til Brumunddal liksom.. hvem gidder det .
NÄ fÄr vi se da, om jeg ikke har tatt vann over hode igjen . V... 704 er bare ekstremt store .
Hei.Hei,
Jeg vurderer Fyne F501 i normalt mÞblert stue pÄ ca 30kvm med lytteavstand pÄ ca 4 meter. Er Äpent mot tilsluttende rom, men i praksis er det de 30kvm som teller pga anlegg i en ende.
Forsterkeri (som ikke blir byttet ut) er Sonos AMP pÄ 2*125w i 8 ohm. Kilder Tidal Hifi og Spotify.
Finlytting i sweetspot er det ikke sÄ mye av (men skjer en sjelden gang)-det er viktigere at de kan rocke ved behov og har litt romfyllende kvaliteter.
Kvalifiserer disse til slikt, eller er de litt engelsk pyntelige?
Har tidligere hatt innom 15-20 par med alt mulig fra Spendor A6 (de var kjedelige) til Klipsch Heresy 1 (litt for spisst pÄ materiale som ikke har innspillingkvalitet som fra Kirkelig Kulturverksted).
Kanskje noe litt imellom er pÄ sin plass?
Alternativt vurdere jeg ogsÄ Dali Oberon 7-her trekker vel og merke vinylfinish (selv om godt utfÞrt) litt ned i forhold til Fyne.
Disse to er ca likt bestykket med Fynes 2,5-veis 2* 6" vs Dalis 2-veis 2*7" og ca like store.
Begge disse er ikke ekstremt dype i kabinettet. F.eks. Klipsch RP 6000f er sÄ dype at de rett og slett kommer for langt frem pÄ gulvet, og
modeller som er hakket under i stĂžrrelse, eksempelvis Monitor Audio 200, Klipsch RP5000f (?), tror jeg kan bli litt for spede i rommet.
Kan Fyne F501(ogsÄ) rocke, eller er de litt for siviliserte til 70-talls rock med tvilsom opptakskvalitet?