Ser man på den nå mye omtalte Bjerkelangen ulykken så var bilisten problemet.Bør trafikerte veier også deles med små barn med hest og sulky?
|
Ser man på den nå mye omtalte Bjerkelangen ulykken så var bilisten problemet.Bør trafikerte veier også deles med små barn med hest og sulky?
Det er godt mulig, men vil påstå at levende dyr kan være mer krevende å kontrolere enn f.eks en moped som man må være 16 for å føreSer man på den nå mye omtalte Bjerkelangen ulykken så var bilisten problemet.Bør trafikerte veier også deles med små barn med hest og sulky?
Det er godt mulig, men vil påstå at levende dyr kan være mer krevende å kontrolere enn f.eks en moped som man må være 16 for å føreSer man på den nå mye omtalte Bjerkelangen ulykken så var bilisten problemet.Bør trafikerte veier også deles med små barn med hest og sulky?
Tenker vi er litt i samme området og sykler vi Trane? For jeg pleier også få slike usynkroniserte firbente skapelser på veien iblandtHer i området hvor jeg sykler på markaveiene er det mye hest. Som syklist har man plutselig rollen som bilistene vanligvis har ift. oss. Dvs. man undervurderer lett ens egen fart og posisjon ift. hest/rytter.
Jeg fikk en gang reprimande av en voksen og svært så myndig dame til hest for å sykle for fort og for nære da jeg passerte. Selv syntes jeg å ha bremset kraftig ned og lå godt unna. Det tar imidlertid litt mer tid for 2 ryttere ved siden av hverandre å gi plass, og hestene blir lett skremte når de hører (men ikke ser) noen bak seg, noe damen ga sterkt og klart uttrykk for. I overkant sterkt for undertegnede som svarte like skarpt tilbake. En mil senere, da jeg tok 3 minutter pust i bakken før hjemveien, gikk det opp for meg at vi begge oppfattet den andres posisjon like feil. Det jeg oppfattet som nedbremsing var fortsatt fort for dem som lutet gåtempo og hvilepuls. Det hun oppfattet som en berettiget og saklig irettesettelse oppfattet jeg ganske annerledes der jeg ventet utålmodig på å komme forbi med 150 i puls, begynnende melkesyre og adrenalinet i flommende. På hjemveien traff jeg de samme igjen, jeg unnskyldte og forklarte. De forstod mer av reaksjonen og jeg passerer nå hester saaaakte. Det er fortsatt lov å bruke hodet, for begge parter.
Auda......!Hva slags merke er den blå bilen, egentlig? Er det en ...?![]()
Ligg maksimalt to i bredden og vis hensyn, slipp frem trafikken på passende steder om det dannes kø.
men dette var jobbreise...Man skal da ikke drive å sykle når man er på ferie!![]()
Håper å få dratt på rekognoseringstur før Gylne Gutuer.Hedmarken er ganske lik Spania på et vis, totte.
Nå er ikke jeg vant med gjengsykling, men hvorfor sykler man to i bredden om man er kun tre på tur ? Sånn bortsett fra når man rullerer plassene.Du vet, jeg kan ikke gjete alle norges syklister.
Noen ganger må vi bytte ut de to foran, og da blir vi tre i bredden et minutt eller så. Videre: Om vi er tre på tur er det ikke uvanlig at tredje rytter finner et spor bak de to som kjører side om side foran. Uforstående i blikkbokser kan tolke dette som tre i bredden men det er ikke det.
Definer kø.
Det å være idiot enten på sykkel eller i bil virker å være symptomatisk i Oslo. Egoismen råder både blant de på 2 og 4 hjul. Med tanke på alle parkeringsgebyrene som blir delt ut i Oslo så forundrer det meg ikke om flere må sykle i sikk sakk blandt biler som står parkert i sykkelfeltene. Den eneste sykkelen jeg ville satt meg på i Oslo er enten inne på et treningsstudio eller trygt plassert i butikklokalet.Her om dagen lå det en fyr i kondomdress og racer i Ekebergveien. Han i 35 - fartsgrensen er 50. Sykkelfeltet var åpenbart ikke fint nok for fyren så han insisterte på å sinke trafikken ved å ligge en meter utenfor sykkelfeltet. Forbikjøring vanskelig grunnet ganske tett trafikk begge veier. Sint ble han da jeg - med god avstand - aksellererte forbi.
Vanskelig å kjøre forbi dem om det ikke skal være lov............!Hvorfor får vi ikke lov til å akselerere forbi syklistene?
Ingenting i veien med akselerasjon, og det akselereres nok ved forbikjøringer også i utlandet. Den lesekyndige vil ha sett at det sto "Den aggressive/demonstrative akselerasjonen under/etter forbikjøring finnes ikke", og ikke at forbikjøringer bør foretas uten fartsøkning. Det jeg bemerker er at den lite nyttige, men dog helt harmløse, "dra på til 5000rpm etter at man er forbi fordi man har gremmet seg og det vil man demonstrere"-greia ikke finnes en del steder utenfor Norge. Nå har jeg ingen problemer med at vi mennesker markerer at vi misliker hverandre, jeg bare registrerer at folk ter seg ulikt ulike steder.Hvorfor får vi ikke lov til å akselerere forbi syklistene?
#1. Det er ganske sjelden man egentlig får noen reell hjelp til forbikjøring av at det kun er en syklist i bredden. For det meste, med veibredden der det er attraktivt å trene på sykkel, så må bilister over i motgående uansett.Nå er ikke jeg vant med gjengsykling, men hvorfor sykler man to i bredden om man er kun tre på tur ? Sånn bortsett fra når man rullerer plassene.Du vet, jeg kan ikke gjete alle norges syklister.
Noen ganger må vi bytte ut de to foran, og da blir vi tre i bredden et minutt eller så. Videre: Om vi er tre på tur er det ikke uvanlig at tredje rytter finner et spor bak de to som kjører side om side foran. Uforstående i blikkbokser kan tolke dette som tre i bredden men det er ikke det.
Definer kø.