Göteborg: Vi har bestemt oss for 23-24/4.

Hvilken helg passer deg?

  • 16-17 april

    Stemmer: 0 0.0%
  • 23-24 april

    Stemmer: 0 0.0%
  • Begge

    Stemmer: 0 0.0%
  • Ingen

    Stemmer: 0 0.0%

  • Totalt antall stemmer
    0

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • M

    musicus

    Gjest
    Da legger jeg ett takk, for både hyggelig selskap og nye bekjentskaper, dvs de glade og hyggelige herrer fra OVK.
    Kveldn begynte ganske spesiellt og endte veldig veldig hyggelig!

    På vei inn tar man spårvagnen (noe jeg ellers ikke ville gjort om ikke det var for å möte Herrene fra OVK), når man sitter på den ser man igjen sin stjålne sykkel, syklende pås vedsiden av, vagnen er litt kjappere enn sykkeltyven og man hopper av på neste holdeplass, kort fortalt, man stopper vedkommende, ringer Polisen, får igjen sin kjäre vintage mountain bike (Se sykkelsesongen 2010 på OT) og kvelden har allerede gitt en mangfald igjen, med tanke på at det stjeles ca 70 000 sykler i Sverige pr år, så dette er tett på den berömte nåla i höystakken ;D ;D ;D

    Så noe forsinket etter det opprinnelig tenkte mötetidspunktet og plassen henger man seg på hyggelige Herrre ut på en god middag med noe godt å drikke.
    En alldeles fortreffelig kveld med hyggelig selskap og overraskende vendinger, som jeg dessverre pga jobbing idag, fikk avslutte litt tidligere enn resten av selskapet. Takker for kvelden Zomby, TBJ, Grumpy og cash 63 m.fl...

    mvh
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.969
    Antall liker
    27.115
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Takk selv musicus, hyggeligt og treffes. nylig hjemkommen fra en veldigt fin tur til Gøteborg, intens jakt på vinyl og pit-stop
    på trevliga vannhull, samt en hyggelig middag igår kvell på Italiensk kvarters krog.
    mer om turen kommer senere, samt mye bilder da jag og Grumpy var i paparazzi modus.

    mvh Roger
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.969
    Antall liker
    27.115
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Her er noen bilder att begynne med, Zombie fant denne etter ca 10sek


    Og litt av det jag fikk med meg


    Noen singler blev også kjøpt, Kanske den Springsteen får Fosse att gå i gang, botleg fra Ullevi va?
     

    Vedlegg

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.969
    Antall liker
    27.115
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Ingarø vinyl klubb (stockh) med Karla som første medlm(H) kom som avtalt, med seg på resan blev også hårt 45rpm samlande
    "Spiggen" med på reisen ;D
     

    Vedlegg

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.969
    Antall liker
    27.115
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Lugn finger'n, Asyl søkere ankommer Gøteborg sentral!

    Det fantes små traller og bruke så man nådde over skiv backarna, men kunne godt vært litt høyere syntes Elmer!

    Fikk egenligt mest lust og kjøpe en gammel Pripps øl back før oppbevaring

    enteligen lunch! Elmer ville absolutt oppleve gammle FN- minner, god mat ;D men allt for lite fluer og annet dritt før att dettte skulle bli autentiskt!!!
     

    Vedlegg

    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Göteborg: Vi har bestemt oss for 23-24/4.

    Heh, heh.. Jeg hadde JGW/A real mother for ya fra før, men fant et par andre.

    Ellers lekte jeg Vasco da Gama og robbet det fremmede landet for nasjonalskatter 10 Cornelis-skiver pluss en samler/tribute. Og jeg er naturligvis litt nærmere komplett Zappa på vinyl. Ellers var det litt av hvert. Totalt endte jeg med 45 titler på LP, og to CD'er. Hele fornøyelsen kom på tretusenfirehundreognoenogåtti svenske. Det dyreste jeg kjøpte var Shut up 'n' play yer guitar, Thing fish og en Bowie-bootleg fra '76-turneen, alt i prisklassen 250-300 svenske. Tør ikke tenke på hva en sånn bunke hadde kostet hos Råkk og Råll's.

    Nå er det forresten innkjøpsstopp inntil videre (med et par mindre unntak). Det står 75 nyinnkjøpte og uspilte i hylla. Det rekker en stund.

    Mange takk for kjempehyggelig selskap til alle fra Oslo- og Ingarø Vinylklubber, Kusin Knase og Musicus. Sånt må vi gjøre mer av!

    Og, Eros: Som gjettet, vi burde glede oss, og vi rakk ikke hele lista. Det ble Andra Långgatan, Bengans, Armadillo, Dirty records (avdelingen i 2. lång), og CD-centralen. Vi er ikke ferdig med Götarna!

    ;D
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hei , flotte bilder , og fint at dere koset dere hos søta bror....

    Da kan vi kanskje fikse en tur til , når høsten ankommer , så det går an å få fyllt opp hyllene før vintern er skikkelig i anmarsj.

    Mvh Espen
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.969
    Antall liker
    27.115
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Flere bilder fra stederne vi var på, Andra långgatan vinyl hadde denna Fredagen skiv slepp ;D


    På Record shop finnes mye importerad Japan press bla


    På Dirty Records kan man ta en kaffe om man vill, dokk ej Pizza ::)


    Bengans har mest nytt av vinyl, men også brukt, og mengder av cd :eek:
     

    Vedlegg

    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Fine bilder cash! ser ut som dere boltret dere i massive mengder plater
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Flotte sjapper....Håper en gjentakelse vil finne sted , og at det passer for meg , utplukket dato.

    Mvh Espen
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.969
    Antall liker
    27.115
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Det blir nog flere turer, Det er også en mulighet att fylle en bil,dra tidligt på morrn og hjem på kvellen, jag kjørde opp igår
    kom med hjem på ca 3h, det er ju stort sett motorvei hele strekket.
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.791
    Antall liker
    21.344
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    hahaha, steintøffe bilder! ;D

    hvem er de ullike, sånn med hfs-nick?

    neste gang er jeg klar!
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.969
    Antall liker
    27.115
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Härliga bilder Grumpy ;D
    Gago: av svenskarna er det bare (Karla) som er på sentralen, han med dørrvakt skinnjacka ::)
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.906
    Antall liker
    104.323
    Torget vurderinger
    23
    Steintøffe karer - nesten bra jeg ikke var med og ødela imaget! Blir det "live"reportage torsdag førstkommende??
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.791
    Antall liker
    21.344
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    pengesluk skrev:
    Steintøffe karer - nesten bra jeg ikke var med og ødela imaget! Blir det "live"reportage torsdag førstkommende??

    jaggu må vi få til et raid med hornalliansen iløpet av sommeren, pengesluk.
    inspirert av disse vinylfreaksa.
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.969
    Antall liker
    27.115
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Ett riktigt gullkorn blev med hjem, Lisa Nilssons "himlen runt hörnet" en tjej som virkelig kan sjunga så nakke håret reiser seg.
    har iof denne på cd sen langt tidl ,har heller ikke sett den på vinyl før, syns cd'n lider litt av digitale affekter Lisa blir litt før steril.
    Men snakka om att vinylen fullstendigt krossar cd'n, vilket flyt over hele lyden! og basen nått i hästväg (Backa-Hans på bas) spelar
    med samma tyngd og driv som Tony Levin leverer. 40 spenn ;D
     

    Vedlegg

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.906
    Antall liker
    104.323
    Torget vurderinger
    23
    cash 63 skrev:
    Ett riktigt gullkorn blev med hjem, Lisa Nilssons "himlen runt hörnet" en tjej som virkelig kan sjunga så nakke håret reiser seg.
    har iof denne på cd sen langt tidl ,har heller ikke sett den på vinyl før, syns cd'n lider litt av digitale affekter Lisa blir litt før steril.
    Men snakka om att vinylen fullstendigt krossar cd'n, vilket flyt over hele lyden! og basen nått i hästväg (Backa-Hans på bas) spelar
    med samma tyngd og driv som Tony Levin leverer. 40 spenn ;D
    Det er vel best at jeg overtar den, Cash?? Det er ikke bare nakkehårene som reisere seg når den dama er i nærheten. En av de få kvinnelige vokalister jeg liker, men fikk aldri somlet meg til å kjøpe denne. Du får 50 spenn, PLUSS fri "korvafton" på Robsrud Grill ;D ;D ;D
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.906
    Antall liker
    104.323
    Torget vurderinger
    23
    Gago skrev:
    pengesluk skrev:
    Steintøffe karer - nesten bra jeg ikke var med og ødela imaget! Blir det "live"reportage torsdag førstkommende??

    jaggu må vi få til et raid med hornalliansen iløpet av sommeren, pengesluk.
    inspirert av disse vinylfreaksa.
    Har tenkt tanken ja, det er "balle karær" dette, litt veike i høyttalervalgene men det kommer, det kommer.
    Tar gjerne initiativet til en All Out Summer VTH (vinyl,Tubes & Horns) Bash, stuket i begge leire er påfallende likt!!
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.906
    Antall liker
    104.323
    Torget vurderinger
    23
    KONGEBILDE over alle!!!!

    MEN WITH A MISSION - THE VINYL SQUAD

    Her tas det ingen fanger!!



    Dette må da ha skremt vannet av "sockerdrycka-uppumpade" svenske fjortiser på vinyljakt..
     

    Vedlegg

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.431
    Antall liker
    25.952
    Torget vurderinger
    24
    Fantastiske bilder og herlig reportasje gutter, dette var utrolig artig lesning.
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.857
    Antall liker
    33.561
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Herlige og fortellende bilder gutter!
    Din serie er jo et kunststykke Grumpy ;)
    Det der med 4 stk av dere langs gata mangler jo bare "lavt hengende revolver belter"... ;D ;D

    gismo
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Fornøylig reportasje. Flotte bilder fra begge to :)
     

    terryboy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2003
    Innlegg
    1.254
    Antall liker
    878
    Torget vurderinger
    1
    Grumpy skrev:
    Jeg ville jo ikke uten Grumpys avslørende paparazzi virksomhet ha avslørt at en av mine kjære OVK venner var en kjent og kjær artist. At denne artisten i tillegg har prøvd å kamuflere seg bak forvirrende bruk av munnsykdommen kalt "svensk", har jo bare gjort det vanskeligere å se at en av medlemmene i vår vinylklubb er selveste John Hiatt. Takk Grumpy, for bevisføringen med bruk av sort hvitt bilder av originalen og coveret fremst i bunken med Hiatt skiver som viser samme ansikt. Slike avslørende bilder vil det vel bli flere av etter årets sommerfest tenker jeg, det er vel bare å tippe hvem som virkelig gjemmer seg back nick som ssm, elmer midd etc.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Jeezes, så sur jeg virker på et par av bildene! Ser jeg sånn ut til vanlig? Jeg er glad inni meg, altså! ;D
     
    M

    musicus

    Gjest
    Herlig lesning fra resten av turneén deres, må igjen takke for de hyggelige timer man rakk sammen med dere på kvelden ;D..

    mvh
     

    Karla

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    319
    Antall liker
    5
    Det var mycket trevligt att träffas! Och när jag såg hur mycket
    Ni köpte, verkar Ni ha varit nöjd med utbudet av vinyl. ;D

    Vi plockade ner kusin Knases punksinglar från loftet på lördagen.
    Det blev en absurd nostalgitripp. Att man kan sjunga med i texten på
    musik man inte hört på 30 år. Fascinerande :D

    Och som sagt är Ni välkomna till Stockholm. Jag och Spiggen har
    några riktiga gukdkorn till vinylsjapp att ta med Er till.

    MVH/Ingarö Vinylklubb
     

    Vedlegg

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.688
    Antall liker
    15.738
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    pengesluk skrev:
    cash 63 skrev:
    Ett riktigt gullkorn blev med hjem, Lisa Nilssons "himlen runt hörnet" en tjej som virkelig kan sjunga så nakke håret reiser seg.
    har iof denne på cd sen langt tidl ,har heller ikke sett den på vinyl før, syns cd'n lider litt av digitale affekter Lisa blir litt før steril.
    Men snakka om att vinylen fullstendigt krossar cd'n, vilket flyt over hele lyden! og basen nått i hästväg (Backa-Hans på bas) spelar
    med samma tyngd og driv som Tony Levin leverer. 40 spenn ;D
    Det er vel best at jeg overtar den, Cash?? Det er ikke bare nakkehårene som reisere seg når den dama er i nærheten. En av de få kvinnelige vokalister jeg liker, men fikk aldri somlet meg til å kjøpe denne. Du får 50 spenn, PLUSS fri "korvafton" på Robsrud Grill ;D ;D ;D
    Da skal jeg ikke nevne for deg pengesluk, at en av oss fikk fatt på et signert prakteksemplar....hehe. Da snakker vi om noe helt annet enn 50 spenn til dårlig kurs og gårsdagens korvar....hehe og ert-ert.

    Ellers er det bare å bukke dypt i takknemlighet til Cash og Zomby for et vel gjennomført arrangement og ikke minst bekjentskapene Musicus, samt våre eksotiske svenske venner som krydret oppholdet vårt med rød chilli til at det ble en sterk, råtøff, minnerik tur.
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.688
    Antall liker
    15.738
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Det visste jeg at hun hadde gjort Cash. Hun er hos meg nå. Egentlig var det jeg som ba Lisa om å gjøre det, men jeg hadde ikke tenkt at jeg skulle fortelle deg det, men nå kunne jeg ikke la vær.

    Dette har jeg egentlig ikke veldig mye tid til å diskutere mer nå Cash. Vi er litt opptatt her, skjønner du.
    -Beat that, or eat your hat! 8)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn