QLN, Vinnie Rossi Brama, Acoustic Signature. Innous, Merason.
Sist redigert:
Det pleier å være annethvert år, så det er antagelig ikke messe i Gøteborg før 2024.Ser ut som en flott messe, håper jeg får tatt en tur neste år.
Akkurat, flaks jeg fikk greie på det, hvis ikke kunne jeg ha fått en kjedelig messe-opplevelseDet pleier å være annethvert år, så det er antagelig ikke messe i Gøteborg før 2024.
Nå var det 4 år siden sist pga pandemi.
Hvordan låt disse?
Ikke vanskelig å kunne slutte seg tilDe 3 jeg setter øverst:
YG, QLN, Avantgarde
En skulle nesten tro at vi hadde snakket sammen?De 3 jeg setter øverst:
YG, QLN, Avantgarde
En skulle nesten tro at vi har snakket sammen?Ikke vanskelig å kunne slutte seg tilTakk for moroa og selskapet
![]()
QLN og YG?Hifi-Consult OG Stylus
Enig i at det spilte veldig bra på dette rommet. Da jeg var der tidlig på lørdagen, koblet de på Paradigm Founder, og det var en strålende match med Bladelius Ask. Virker som om denne integrerte nykommeren kan spille godt med det meste. Hvis jeg var på jakt etter ny forsterker, ville denne stått høyt på en svært kort shortlist! Såvidt jeg vet kan den høres hos @nat i Ullevålsveien i Oslo.På slutten av messen dro jeg tilbake til Martin Logan Expression 13 med Bladelius Ask. Det låt bare himmelsk bra. Alt satt! Jeg må kåre de til messas beste lyd. De fikk jeg j.. lyst på![]()
Ja, jeg sa det til en av de som demonstrerte anleggene at Bladelius Ask må være en veldig god forsterker. Jeg fikk også anledning til å lytte på begge høyttalerne med Ask. To forskjellige lydfilosofier, hver sin smakBladelius Ask
Nydelig design på den boksen! Dog prisen ...Var det denne til 450 000,- som spilte med QLN? Kanskje ikke så rart det låt bedre enn i Horten i så fall. YG var såpass dyr ja. Jeg tenke litt på hvilke som kunne vært "best value for money", men den var vanskelig. Noen forslag? Jeg tenkte på Epos, man var det også med meget dyr forsterker? Den gule? De Eposene låt veldig bra (selv om de bare spilte typ gladjazz), men billig er de ikke heller. Rundt 4700$? Lærte nå at det er Fink Team som også lager dem. De er vellydende også tror jeg.
Vis vedlegget 854762
Det stemmer det Butler. Den står og spiller her og overrasker STORT med sin presentasjon av musikken. Du må komme innom og høre!Enig i at det spilte veldig bra på dette rommet. Da jeg var der tidlig på lørdagen, koblet de på Paradigm Founder, og det var en strålende match med Bladelius Ask. Virker som om denne integrerte nykommeren kan spille godt med det meste. Hvis jeg var på jakt etter ny forsterker, ville denne stått høyt på en svært kort shortlist! Såvidt jeg vet kan den høres hos @nat i Ullevålsveien i Oslo.
Vinnie Rossi Brama.Var det denne til 450 000,- som spilte med QLN? Kanskje ikke så rart det låt bedre enn i Horten i så fall. ]
Jeg har oversett spørsmålet. Beklager det.Bluesbreaker og trondmeg. Vi har jo postet mye bilder, men har dere mere lytteinntrykk å komme med? Også hvor dere synes det ikke fungerte? Og hvordan de beste låt? Selv merker jeg at de midt på treet er litt vanskelig å huske nøyaktig når det ble så mange rom. Det er de beste og dårligste som sitter igjen i minnet mitt.
Hvilke anlegg kunne dere tenkt å ha selv uavhengig av prisen?
Edit; fikk dere hørt på Sonus Faber Maxima Amator?
Ja, det hadde vært kjedelig om alle hadde likt det samme. Men for meg ser det ut som vi egentlig er bare uenige om Avantgarde. Men det som er vanskelig på messe synes jeg er at man bare har tid til relativt korte besøk på hvert rom og da er man veldig avhengig av musikken som spilles akkurat da. Det kan være at noen er litt uheldig og vis versa på hva som passer oppsettet best mulig. Det blir gjerne kanskje tre låter for min del og da kan man ta litt feil slutning. Og da særlig når innspillingen er ukjent. Det var veldig lite kjent musikk for min del. Er det kjent musikk kan man fort dra en bra konklusjon.Jeg ser på dine kommentarer at vi nok ikke har helt sammenfallende syn på hva som var det beste. Det er ok. At alle hadde vært helt enig hadde vært en stusselig tilværelse.![]()