Gallo reference 3.1

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Gratulerer! Du kommer til å bli svinfornøyd - men vær forberedt på 100-150 timer med innspilling før de sitter.
De spiller fantastisk ut av esken...så skjer det diverse ting frem til 40-50 timer, så blir det bare bedre etter det.

Ellers er jeg helt enig i din bemerkning vedr dynamikk - det mangler de absolutt ikke.
Ikke så mye annet heller ;D

O.
cybervision_ skrev:
Da har jeg hørt (og bestilt) et par 3.1 og de som ikke synes de spiller dynamisk tror ikke de har forstått hva dynamikk er.

C

Cyber

Gjest
Dog skrev:
Gratulerer! Du kommer til å bli svinfornøyd - men vær forberedt på 100-150 timer med innspilling før de sitter.
De spiller fantastisk ut av esken...så skjer det diverse ting frem til 40-50 timer, så blir det bare bedre etter det.

Ellers er jeg helt enig i din bemerkning vedr dynamikk - det mangler de absolutt ikke.
Ja, jeg ble helt lamslått av den åpne lyden som omtrent bare hang som på en snor foran meg. Bassen syntes jeg var litt lav i forhold til resten av spekteret, men det kan man jo gjøre noe med, det som var av bass var supertight og rytmisk ihvertfall. Får smøre meg med 1-2 ukers tålmodighet nu.

yasman

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.10.2006
Antall liker
298
Sted
Grenland
Torget vurderinger
13
cybervision_ skrev:
Dog skrev:

Ja, jeg ble helt lamslått av den åpne lyden som omtrent bare hang som på en snor foran meg. Bassen syntes jeg var litt lav i forhold til resten av spekteret, men det kan man jo gjøre noe med, det som var av bass var supertight og rytmisk ihvertfall. Får smøre meg med 1-2 ukers tålmodighet nu.
Gratulerer!

En super ht åpen, dynamisk homogen og nøytral!
Har hatt menge gledestunder med disse selv.
(min forrige ht)

Paul

A

aair

Gjest
Grumpy skrev:
janb skrev:
Det finnes et tweak type sette inn en motstand over sub-terminalene...ikke forsøkt det enda.

Har gjort en rekke forsøk med alt i fra 10W-10Ohm, 15Ohm og 22Ohm uten at jeg følte at jeg oppnådde ønsket resultat.
- Dog er ikke Ohms lover mitt fagområde, men jeg kan ørene mine ihvertfall ;).

http://www.10audio.com/gallo_ref3-1.htm

Mvh
Jan P.
Jeg prøvde også dette tweaket, men kunne ikke høre noen forskjell i det hele tatt. Mitt ankepunkt til disse høyttalerne var en litt slank mellomtone. Er det noen med SA-ampen som har opplevde at mellomtonen blir fyldigere når denne forsterkeren tilkobles den andre svingspolen?

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Det er vel meninger og preferanser her også, jeg opplever ikke mellomtonen som slank på noen måte i mitt oppsett.
Men ganske ærlig i forhold til kilden, åpen og oppløst.

Bruker man SA-ampen slik som man skal, dvs i lavpass-modus, så syntes ikke jeg at mellomtonen blir "fetere" med denne innkoblet,
det er først og fremst de siste 12-14 hzene som kommer med denne innkoblet.

Dette tweaket har jeg aldri testet, men har vel begrenset tro på det ;)

O.
aair skrev:
Grumpy skrev:
janb skrev:
Det finnes et tweak type sette inn en motstand over sub-terminalene...ikke forsøkt det enda.

Har gjort en rekke forsøk med alt i fra 10W-10Ohm, 15Ohm og 22Ohm uten at jeg følte at jeg oppnådde ønsket resultat.
- Dog er ikke Ohms lover mitt fagområde, men jeg kan ørene mine ihvertfall ;).

http://www.10audio.com/gallo_ref3-1.htm

Mvh
Jan P.
Jeg prøvde også dette tweaket, men kunne ikke høre noen forskjell i det hele tatt. Mitt ankepunkt til disse høyttalerne var en litt slank mellomtone. Er det noen med SA-ampen som har opplevde at mellomtonen blir fyldigere når denne forsterkeren tilkobles den andre svingspolen?

C

Cyber

Gjest
Nå kjenner jeg ikke Bladelius som jeg hørte dem på så godt, men mellomtonen var slankere enn mine forrige fronter under lytten, men jeg opplevde stemmer som mye mer autentiske.

bobbob

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.01.2007
Antall liker
1
Dog skrev:
Bruker man SA-ampen slik som man skal, dvs i lavpass-modus, så syntes ikke jeg at mellomtonen blir "fetere" med denne innkoblet,
det er først og fremst de siste 12-14 hzene som kommer med denne innkoblet.
Dette kommer nok litt ann på hvordan man velger å stille inn croosver, boost etc. Der er jo også noe av fordelene med SA, du kan stille den inn mot egen smak/rom etc.

Hvis man ser på grafene fra manualen så kan man også få ett godt bidrag ikke bare i dypbass men også oppover i øvre bass område. Er enig i at ikke 'spesielt' mellomtonen blir fetere, men ved litt høy crossover, mener jeg brukte opp mot 70, men da ikke så mye boost som ga kuppel, så trøkker det også mer i det vi kan kalle bryst bass området samt at 'totalinntrykket' da gir en mere fyldig/komplett lyd. Opp til hver enkelt å velge i eget oppsett.

Mellomtonen mener jeg 'er' meget god og nøytral, føler ikke at den er svak her på denne type høytaler, men kan forstå hva som menes hvis man feks sammenligner med igjen; horn/rør systemer med overdreven farging/boost i mellomtone registeret, uten dermed å si at alt rør/horn dermed er skjemmende farget/bostet her ;D.

bob

Vedlegg

C

Cyber

Gjest
;D

Da var Galloene i hus - og jeg er kjempefornøyd. Ser de skal spilles inn og blir mye bedre, men allerede nå er det noe av det mest komplette jeg har hatt i hus. Utrolig nyansert lyd fra topp til bunn, bassen også.

Kjetil_M

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2006
Antall liker
1.989
Sted
Bergen
Grattis ;D Du kommer bare til å bli mer og mer fornøyd etterhvert som de blir innspilt!!
Men jeg kan virkelig anbefale Sa ampen. Gir det lille ekstra i bassen. Jeg følte også at den " avstresset" resten av lydbilde.

Men viktigst av alt: kos deg med musikken!!

Mvh
Kjetil

cybervision_ skrev:
;D

Da var Galloene i hus - og jeg er kjempefornøyd. Ser de skal spilles inn og blir mye bedre, men allerede nå er det noe av det mest komplette jeg har hatt i hus. Utrolig nyansert lyd fra topp til bunn, bassen også.

Grumpy

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2007
Antall liker
17.315
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Kjetil_M skrev:
Grattis ;D Du kommer bare til å bli mer og mer fornøyd etterhvert som de blir innspilt!!
Men jeg kan virkelig anbefale Sa ampen. Gir det lille ekstra i bassen. Jeg følte også at den " avstresset" resten av lydbilde.

Men viktigst av alt: kos deg med musikken!!

Mvh
Kjetil
Godt å høre Kjetil at vi har sammenfallende oppfatning.
-Da konstanterer jeg med stor lettelse at ørene mine tilsynelatende er godt innenfor gjennomsnittet ;D

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Gratulerer! Dette blir du garantert fornøyd med!

O.

C

Cyber

Gjest
Det tror jeg også - satte på en cd i dag mens jeg var innom rommet, bare for moro. Så ble den spilt - så en CD til - så en til og vips der var timene gått...

Det jeg liker er også det at gode innspillinger blir sykt gode - og mindre gode fungerer meget bra også.

Ser det står i manualen at en må dra godt på for å spille inn, men er litt skeptisk til å spille så høyt for du må jo dra mye på før basselementet begynner å jobbe for alvor - er skeptisk til å kjøre mellomtone og diskant så høyt, men de tåler det kanskje? Gir dem 2 x 280 watt... Har høyttalere godt av å spille mange dager i strekk - det kan ikke bli noen form for varmgang eller lignende?

jonas

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.12.2004
Antall liker
1.247
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
21
cybervision_ skrev:
Det tror jeg også - satte på en cd i dag mens jeg var innom rommet, bare for moro. Så ble den spilt - så en CD til - så en til og vips der var timene gått...

Det jeg liker er også det at gode innspillinger blir sykt gode - og mindre gode fungerer meget bra også.

Ser det står i manualen at en må dra godt på for å spille inn, men er litt skeptisk til å spille så høyt for du må jo dra mye på før basselementet begynner å jobbe for alvor - er skeptisk til å kjøre mellomtone og diskant så høyt, men de tåler det kanskje? Gir dem 2 x 280 watt... Har høyttalere godt av å spille mange dager i strekk - det kan ikke bli noen form for varmgang eller lignende?
Gratulerer Cyber :D

Hva slags elektronikk bruker du på Galloene?

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Det er bare å kjøre på - de tåler det! Jeg hadde grillene på, tepper over grillene og galloeskene over dem mens ga de ganske mye juice - mens jeg var på jobb. Slik holdt jeg på i 2-3 uker...og fortsatt tok det litt tid før det sa klikk. Men de største forbedringene er på plass etter 100-120 timer. Noe sånt. ;)

O.
cybervision_ skrev:

C

Cyber

Gjest
Ok, jeg får sette dem i gang der oppe da. Er nokså pertentlig og forsiktig med sakene jeg eier så jeg liker ikke å spille dem så hardt.

Jonas: Jeg har 2 Abrahamsen blokker i mono - de skal ifølge flere på høyt strå være meget gode og jeg bruker Abrahamsen pre også. 2 x 280 watt.

jonas

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.12.2004
Antall liker
1.247
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
21
Noen i nærheten av oslo som har ref 3.1?

Hadde vært veldig interesant å teste dem mot mine Micro Utopia Be.

På min elektronikk, så tror jeg faktisk Galloene vil gi meg best lyd.

U

utgatt60135

Gjest
Gratulerer så mye Cybervision!

Jonas.. pø.... 8)..

C

Cyber

Gjest
Takk takk - jeg har nok litt å gå på - på elektronikksiden, men til tross for innspilling osv så synes jeg Galloene er helt rå. Utrolig sammenheng oppover og den skaper mye mer rom rundt stemmer og instrumenter - de liksom henger i luften på en helt spesiell måte.

U

utgatt60135

Gjest
Jeg har bare hørt dem på messer og én gang i Stocholm. Sist på Trondheim´s messe med Cayin. Likte dem ikke helt selv men så lenge du blir fornøyd :).

Kjetil_M

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2006
Antall liker
1.989
Sted
Bergen
Lyngen skrev:
Jeg har bare hørt dem på messer og én gang i Stocholm. Sist på Trondheim´s messe med Cayin. Likte dem ikke helt selv men så lenge du blir fornøyd :).
Holla,

Du kan jo ikke gå utifra det du har hørt på en messe!! Det er VELDIG sjeldent det låter bra på messer. Har enda tilgode å få bakoversveis og hakeslepp på en messe uansett merke.
Galloene trenger lit "jussing" fram og tilbake for at de virkelig skal nå sitt fulle potensiale.
Jeg har også hørt gallo enkelte plasser som de låter bare er greit nok, men med riktig elektronikk og rett rom, er dette (I mine ører!!) uten tvil de beste høyttalere jeg har hørt i prisklassen opp til 70-80000.

Mvh
Kjetil

Mvh
Kjetil

C

Cyber

Gjest
Lyngen skrev:
Har hatt 1007 Be selv på dyre Bryston-saker som du sikkert vet - og dette er noe helt annet. Mye bedre sammenheng og renere lyd. Null kasseresonans.

Men som vi egentlig alle vet - vi har forskjellige ører og smak og rom og musikk og kabler og så videre...

Dette er noe for meg ihvertfall!

U

utgatt60135

Gjest
Kjetil_M skrev:
Lyngen skrev:
Holla,

Du kan jo ikke gå utifra det du har hørt på en messe!! Det er VELDIG sjeldent det låter bra på messer. Har enda tilgode å få bakoversveis og hakeslepp på en messe uansett merke.
Rommet i Trondheim var bra det, imo. Men nok om det ;). Platene var nok mer uforutsigbare så jeg burde vel holde kjeft :). Forget it..

M

marsboer

Gjest
Er det noen som har noen formening om hvordan disse ville fungere med EC AW400 som effekt?

Kenol

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.09.2005
Antall liker
187
Torget vurderinger
12
Hadde tidligere EC AW180, noe jeg syntes fungerte veldig godt, dem trenger litt varm elektronikk om du
ikke har SA ampen å justere med. Min oppfatning

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Som jeg skulle ha sagt det selv :)
Og med litt tweaks a la mer massive plattformer og føtter ble det enda noen hakk vassere. Litt trist egentlig, for det blir helvetes dyrt å oppgradere på høyttalersiden! ;)

O.
Kjetil_M skrev:
Lyngen skrev:
Holla,

Galloene trenger lit "jussing" fram og tilbake for at de virkelig skal nå sitt fulle potensiale.
Jeg har også hørt gallo enkelte plasser som de låter bare er greit nok, men med riktig elektronikk og rett rom, er dette (I mine ører!!) uten tvil de beste høyttalere jeg har hørt i prisklassen opp til 70-80000.

Mvh
Kjetil

Mvh
Kjetil

Topp Bunn