Da har ulike leveransestrømmer alle funnet Valdres. Garrard 301 i "hammertone" kom hit en tid tilbake. Russell Collinsons plinth kom fullkomment ubeskadiget og usedvanlig gjennomført til meg via Posten, og en metall Fidelity Research 64FX måtte jeg hente selv (fra en HFSer som virkelig besitter HiFi-Nirvana). Den observante vil se at det er en Goldring PU på den, og det lyder jammen helt i orden, minutter etter at alt er satt riktig på plass vha vekt, vater og Euterpe.
Dette kan anbefales, nå synger Joan Sutherland, og det gjør hun godt.
Russell Collinson har forberedt armbrett til FR64FX, Thomas Schicks arm (som kommer i januar), og til min B&O SP1 med Europas første stereo-PU.
Men han er så proff at han sendte meg et blankt, ikke forboret armbrett. Og dette er det som passer perfekt til mønsteret i plinthen, så når jeg har kommet frem til armen jeg foretrekker kan jeg bore opp dette og få 'perfect match.'
Jeg liker det når folk gjør gjennomført arbeid, som den innsatsen Ray Clark i Classic Hi-Fi gjorde med gjenoppbyggingen av Garrard 301. Og oppfølgingen hans har vært upåklagelig, han vil virkelig at eierne skal ha glede av anskaffelsene. Da jeg vurderte kjøp meldte han at jeg burde vite at han ga livstidsgaranti på arbeidet sitt.
(Måtte ta et bedre bilde, som yder vidunderet rettferdighet.)