For både gamle og potensielt nye venner, finnes her litt lesestoff for mørke, snøfylte dager...:
https://rognlien.wordpress.com/2019/12/28/gato-blanco/
|
En stor glede å lese dine tester.For både gamle og potensielt nye venner, finnes her litt lesestoff for mørke, snøfylte dager...:
Hatt langt dyrere klasse A etc her og Gatoen er brutal der den skal være det uten masse farging og bakgrunn støy.Misforstå meg rett, hvis jeg ikke hadde eid GATO selv ville jeg kanskje ikke blitt inspirert nok til å prøve en heller etter å ha lest den testen. Jeg ville nok tenkt at SPEC'en som den sammenlignes med hadde vært mer i min gate.
Men så er det jo sånn at jeg har en Gato som jeg er veldig fornøyd med, og som jeg syns spiller fantastisk flott på mine Tannoy'er, så det er sikkert hvordan jeg tolker ting om "snillisme" og "silke" som trenger en justering. Eller rettere sagt, hvor tungt jeg vektlegger dem i en kontekst som dette.
Men selvsagt, igjen så er pris en betydelig faktor her. Min DIA 250s kostet 25.000,-, mens en SPEC M99EX uten innebygd DAC vel koster det firedobbelte?
Uansett, alltid trivelig å lese testene til Håkon som gidder å sammenligne ting jeg faktisk er interessert i.
Her kan min Gato såvidt skimtes sammen med Tannoy. De går godt sammen.
Vis vedlegget 565043
Du har nok oppfattet dette korrekt.Misforstå meg rett, hvis jeg ikke hadde eid GATO selv ville jeg kanskje ikke blitt inspirert nok til å prøve en heller etter å ha lest den testen. Jeg ville nok tenkt at SPEC'en som den sammenlignes med hadde vært mer i min gate.
Men så er det jo sånn at jeg har en Gato som jeg er veldig fornøyd med, og som jeg syns spiller fantastisk flott på mine Tannoy'er, så det er sikkert hvordan jeg tolker ting om "snillisme" og "silke" som trenger en justering. Eller rettere sagt, hvor tungt jeg vektlegger dem i en kontekst som dette.
Men selvsagt, igjen så er pris en betydelig faktor her. Min DIA 250s kostet 25.000,-, mens en SPEC M99EX uten innebygd DAC vel koster det firedobbelte?
Uansett, alltid trivelig å lese testene til Håkon som gidder å sammenligne ting jeg faktisk er interessert i.
Du har rett, MusicBear, jeg suger på foto.1000 takk for at du gidder, Håkon!!!
Det å lese hva du (!) mener om ditt & datt og både måten du kommer frem til det på og din gjengivelse av det, er en øvelse som burde (!) inspirere landets øvrige hi-fi journalister. Bortsett fra Audiophile.no - de kan også faget. For jeg hadde tørt kjøpe etter anbefaling fra deg og Audiophile gutta, noe som også skyldes at jeg har lest nesten alt du/dere har skrevet siden starten av.
Men, bilder. Jo, der mangler du en «dæsj Vadseth» da ingen bilder godt nok viser forsterkerens dybde og høyde, for de som selv har sett den live vet at den er stor! Du får frem linjene, men ikke størrelsen på den. Også det man ser på messer hvor Gato er med, folk som står og ser på og må ta på de, liksom, samtidig som man hører «hold der keft hvor store de er» «jøss de var større enn på bilde» osv alt etter hvem messe man er på![]()
Selvsagt er det du skriver subjektivt, og jeg håper du ikke oppfatter mine små innvendinger som negativ kritikk. Det stemmer nok helt sikkert det du opplever, men på tross av at jeg lever godt med lillebroren selv, så er det sånne ting som kan få meg til å tenke at et produkt ikke er for meg. Kanskje det mest er noe for min egen refleksjon over hvordan jeg tolker og siler omtaler, og at jeg ikke burde nevnt det her i offentligheten.Du har nok oppfattet dette korrekt.Misforstå meg rett, hvis jeg ikke hadde eid GATO selv ville jeg kanskje ikke blitt inspirert nok til å prøve en heller etter å ha lest den testen. Jeg ville nok tenkt at SPEC'en som den sammenlignes med hadde vært mer i min gate.
Men jeg skriver en helt subjektiv blogg, så dette med "hjerte og smerte" fra elektronikken kan ikke sies å være en objektiv virkelighetsbeskrivelse.
Essensen i artikkelen er: Gato er en av de beste hifi-kjøpene man kan gjøre i 2019.
PS: Spec M99 er ca 4x dyrere enn Gato DIA 250S, ja. Og den er uten fjernkontroll og DAC, eller noe annet, for den del.
Den koster jo 2.5.ganger den gato som ble testet da!Selvsagt er det du skriver subjektivt, og jeg håper du ikke oppfatter mine små innvendinger som negativ kritikk. Det stemmer nok helt sikkert det du opplever, men på tross av at jeg lever godt med lillebroren selv, så er det sånne ting som kan få meg til å tenke at et produkt ikke er for meg. Kanskje det mest er noe for min egen refleksjon over hvordan jeg tolker og siler omtaler, og at jeg ikke burde nevnt det her i offentligheten.Du har nok oppfattet dette korrekt.Misforstå meg rett, hvis jeg ikke hadde eid GATO selv ville jeg kanskje ikke blitt inspirert nok til å prøve en heller etter å ha lest den testen. Jeg ville nok tenkt at SPEC'en som den sammenlignes med hadde vært mer i min gate.
Men jeg skriver en helt subjektiv blogg, så dette med "hjerte og smerte" fra elektronikken kan ikke sies å være en objektiv virkelighetsbeskrivelse.
Essensen i artikkelen er: Gato er en av de beste hifi-kjøpene man kan gjøre i 2019.
PS: Spec M99 er ca 4x dyrere enn Gato DIA 250S, ja. Og den er uten fjernkontroll og DAC, eller noe annet, for den del.
Jeg fikk jo med meg hva essensen var allikevel, ja.
Får litt følelsen av at det bare er et tidsspørsmål før jeg ender opp med SPEC selv.![]()
Oppfattes ikke negativet på noen måte.Selvsagt er det du skriver subjektivt, og jeg håper du ikke oppfatter mine små innvendinger som negativ kritikk. Det stemmer nok helt sikkert det du opplever, men på tross av at jeg lever godt med lillebroren selv, så er det sånne ting som kan få meg til å tenke at et produkt ikke er for meg. Kanskje det mest er noe for min egen refleksjon over hvordan jeg tolker og siler omtaler, og at jeg ikke burde nevnt det her i offentligheten.Du har nok oppfattet dette korrekt.Misforstå meg rett, hvis jeg ikke hadde eid GATO selv ville jeg kanskje ikke blitt inspirert nok til å prøve en heller etter å ha lest den testen. Jeg ville nok tenkt at SPEC'en som den sammenlignes med hadde vært mer i min gate.
Får litt følelsen av at det bare er et tidsspørsmål før jeg ender opp med SPEC selv.![]()
Ikke nødvendigvis. I denne spesifikke saken, har det mye å gjøre med diskusjonene som har vært på HFS den senere tid, samt det faktum at man kan tune også klasse D; Spec gjør ting på en helt egen måte, mens majoriteten av klasse-D kort, leverer små variasjoner over samme tema, i grunn.Den koster jo 2.5.ganger den gato som ble testet da!Selvsagt er det du skriver subjektivt, og jeg håper du ikke oppfatter mine små innvendinger som negativ kritikk. Det stemmer nok helt sikkert det du opplever, men på tross av at jeg lever godt med lillebroren selv, så er det sånne ting som kan få meg til å tenke at et produkt ikke er for meg. Kanskje det mest er noe for min egen refleksjon over hvordan jeg tolker og siler omtaler, og at jeg ikke burde nevnt det her i offentligheten.Du har nok oppfattet dette korrekt.Misforstå meg rett, hvis jeg ikke hadde eid GATO selv ville jeg kanskje ikke blitt inspirert nok til å prøve en heller etter å ha lest den testen. Jeg ville nok tenkt at SPEC'en som den sammenlignes med hadde vært mer i min gate.
Synes det er bra at produkt sammenlignes med noe dyrere. De gir kvalitet kontra sammenlignes med tilsvarende pris.
Sånn jeg les det, når produkt sammenlignes med dyrere produkt, er at de da er bedre enn de produkta som sammenlignes med lik pris.
Eller tar jeg feil da Håkon?
Ingen fare for at jeg hadde kjøpt noe i den prisklassen på impuls og uten å teste først. Men det er nok noe jeg må få ut av systemet før eller siden, alt jeg leser om SPEC sier meg at det kan være innertier for min del rent lydmessig. Hadde den ikke kostet så mange penger hadde jeg sikkert gjort noe med det for lenge siden.Oppfattes ikke negativet på noen måte.Selvsagt er det du skriver subjektivt, og jeg håper du ikke oppfatter mine små innvendinger som negativ kritikk. Det stemmer nok helt sikkert det du opplever, men på tross av at jeg lever godt med lillebroren selv, så er det sånne ting som kan få meg til å tenke at et produkt ikke er for meg. Kanskje det mest er noe for min egen refleksjon over hvordan jeg tolker og siler omtaler, og at jeg ikke burde nevnt det her i offentligheten.Du har nok oppfattet dette korrekt.Misforstå meg rett, hvis jeg ikke hadde eid GATO selv ville jeg kanskje ikke blitt inspirert nok til å prøve en heller etter å ha lest den testen. Jeg ville nok tenkt at SPEC'en som den sammenlignes med hadde vært mer i min gate.
Husk å lytte før du kvitter deg med en masse penger, vi er alle forskjellige!
Ja, du er i hvert fall ikke redd for å fornærme folk!Fin test, selv om Gato ikke er i min gate.
Vil bemerke at det er påfallende hvor mye HR går med tykke tøfler og glatte silkehansker i redsel for å fornærme "målegutta". De 3-5 mest høyrøstede av slaget her inne har visst klart å sette premisser for hvordan han uttrykker seg; med lua i hånda, parat til å unnskylde at han er subjektiv og er ingen fasit osv. Men det er seff en annen diskusjon.
Ikke helt sånn jeg leste testen, mer som et forsøk på å nyansere ting.Fin test, selv om Gato ikke er i min gate.
Vil bemerke at det er påfallende hvor mye HR går med tykke tøfler og glatte silkehansker i redsel for å fornærme "målegutta". De 3-5 mest høyrøstede av slaget her inne har visst klart å sette premisser for hvordan han uttrykker seg; med lua i hånda, parat til å unnskylde at han er subjektiv og er ingen fasit osv. Men det er seff en annen diskusjon.
Fair nok, HRJa, du er i hvert fall ikke redd for å fornærme folk!Fin test, selv om Gato ikke er i min gate.
Men jeg tror ikke begrepet "i redsel for" er dekkende. Dette er mer av en erkjennelse, jeg tror faktisk på det jeg skriver. Men jeg kan love deg at jeg forteller det jeg observerer, og jeg skal ta selvkritikk på i overkant mye forklaringsiver. Og merk innlegg #203, det er alltid forskjell på hvordan folk leser det skrevne ord. Til lags åt alla, kan ingen gjera, og selv om jeg gikk et godt stykke i forsøket på nettopp dette i Gato-omtalen, tror jeg ikke det kommer til å bli en vane, for å si det sånn.![]()
Selvsagt er det du skriver subjektivt, og jeg håper du ikke oppfatter mine små innvendinger som negativ kritikk. Det stemmer nok helt sikkert det du opplever, men på tross av at jeg lever godt med lillebroren selv, så er det sånne ting som kan få meg til å tenke at et produkt ikke er for meg. Kanskje det mest er noe for min egen refleksjon over hvordan jeg tolker og siler omtaler, og at jeg ikke burde nevnt det her i offentligheten.Du har nok oppfattet dette korrekt.Misforstå meg rett, hvis jeg ikke hadde eid GATO selv ville jeg kanskje ikke blitt inspirert nok til å prøve en heller etter å ha lest den testen. Jeg ville nok tenkt at SPEC'en som den sammenlignes med hadde vært mer i min gate.
Jeg er veldig enig med deg Jon. Jeg har spilt på begge og foretrakk lyden av AMP 150 med god margin, mye på grunn av en mer raffinert topp.Etter å ha lest grundige tester av klasse D fra Gato her vil jeg anbefale å se på Amp 150 også. Har ikke hørt klasse D fra Gato, men denne gjør en strålende jobb her hos meg.
Vis vedlegget 565153
Takk for at du minnet meg på fjernkontrollen til SPECSelvsagt er det du skriver subjektivt, og jeg håper du ikke oppfatter mine små innvendinger som negativ kritikk. Det stemmer nok helt sikkert det du opplever, men på tross av at jeg lever godt med lillebroren selv, så er det sånne ting som kan få meg til å tenke at et produkt ikke er for meg. Kanskje det mest er noe for min egen refleksjon over hvordan jeg tolker og siler omtaler, og at jeg ikke burde nevnt det her i offentligheten.Du har nok oppfattet dette korrekt.Misforstå meg rett, hvis jeg ikke hadde eid GATO selv ville jeg kanskje ikke blitt inspirert nok til å prøve en heller etter å ha lest den testen. Jeg ville nok tenkt at SPEC'en som den sammenlignes med hadde vært mer i min gate.
Ikke finn på å kvitte deg med Gato før du evt kjøper Spec.
Hadde tidligere en Dia400s og i en periode testet jeg den side om side med ovennevnte Spec til 2 1/2 ganger prisen. Hadde den på "besøk" i nesten en mnd og testet den på 4 selvbygg, samt Dali Epicon2 .
Enden på visa var at Gato'n kom seirende ut av "duellen". I mitt rom gav de et bedre bassfundament, også på lavt volum, som mange forsterkere sliter med.
Mellomtone,luftighet, varme etc. Klarte jeg ikke å skille hvem som var den beste.... , Men at Dia også har Blåtann, flott display (dimbart), fjernkontroll som er liten ,tung og utmerket, mot spec sin utrolig tungvinne løsning med en ekstra "senderenhet" som også må finnes plass til, samt dårlige knapper på kontrollen som kneppe rart når man trykker på dem, og ikke gir noen særlig god kvalitetsfølelse ifht hva den koster, gav meg litt rynker på nesen
Gato'en er også i mine øyne også et mye penere og nytenkende stereokompononent
Og når jeg leser hos Spec hva annet de tilbyr til nokså stive priser, samt alt det eventyrlige skriblerier rundt disse blir jeg bare skeptisk..
Mvh Øyvind
Hehe, i tillegg har du fått et design på kjøpet få andre er i nærheten avHei
Må melde meg inn her. Har gått å skaffet meg en Gato 250s med NPM nettverksmodul. Er strålende fornøyd. Bruker den på et par Audiovector M3 Signatur. Noen flere som bruker nettverksmodulen og kan si hva de synes? Kan ikke skjønne noe annet en dette må være et kjempekjøp.
kjenner ikke til modellen din, den er forøvrig grisefinHeisann
Kjenner at jeg kommer til å bli god venn med denne allerede. Ikke et vondt ord om min gamle forsterker men veldig kjekt at denne leverer akkurat det jeg håpet på. Som Jokris er inne på er det koblingen til Gamut som trigget meg, hadde veldig lyst på en di150 da den kom men det ble for dyrt den gang da.
I et av testene jeg har lest av denne ble det nevnt at den spilte klart best ubalansert over rca. Er det noen som har gjordt noen erfaringer med dette?
Har begge muligheter fra Dac men benytter PR i dag xlr Stereovox colibri x.
Vis vedlegget 582750
Mvh Atle
Heisannkjenner ikke til modellen din, den er forøvrig grisefinHeisann
Kjenner at jeg kommer til å bli god venn med denne allerede. Ikke et vondt ord om min gamle forsterker men veldig kjekt at denne leverer akkurat det jeg håpet på. Som Jokris er inne på er det koblingen til Gamut som trigget meg, hadde veldig lyst på en di150 da den kom men det ble for dyrt den gang da.
I et av testene jeg har lest av denne ble det nevnt at den spilte klart best ubalansert over rca. Er det noen som har gjordt noen erfaringer med dette?
Har begge muligheter fra Dac men benytter PR i dag xlr Stereovox colibri x.
Vis vedlegget 582750
Mvh Atle
men min Dia250s er best på de digitale inngangene
Mange variabler i en slik ligning. Dette behøver ikke ha med forsterkeren å gjøre sånn direkte, det er som oftest et spørsmål om elektrisk tilpasning og matching mellom kildens utgang og forsterkerens inngang.Det er nylig kommet en AMP-150 AE på andre siden av broen for, MFA.
Fornøyd eier. Nytt for meg at RCA inngangen skulle være bedre enn XLR. Resten av mitt oppsett gjør at jeg må bruke XLR, men uansett interessant å høre synspunkt på kvaliteten på inngangene. Speller nå bra på XLR hos meg![]()
Benytter begge løsninger selv. Det var kun en anmelder som nevnte dette, har ikke sett det nevnt andre steder. Uansett så er dette en klasseforsterker. Fikk det løftet jeg hadde håpet på. Forsterkeren blir overraskende varm, dette er nok en som bør slåes av mellom hver økt. Genialt med hurtig oppvarming.Mange variabler i en slik ligning. Dette behøver ikke ha med forsterkeren å gjøre sånn direkte, det er som oftest et spørsmål om elektrisk tilpasning og matching mellom kildens utgang og forsterkerens inngang.Det er nylig kommet en AMP-150 AE på andre siden av broen for, MFA.
Fornøyd eier. Nytt for meg at RCA inngangen skulle være bedre enn XLR. Resten av mitt oppsett gjør at jeg må bruke XLR, men uansett interessant å høre synspunkt på kvaliteten på inngangene. Speller nå bra på XLR hos meg![]()
Tyder på at den jobber med en viss andel i ren klasse-A, det med temperaturen. Om den gir et par Watt i klasse A, gjør det underverker for musikken!Benytter begge løsninger selv. Det var kun en anmelder som nevnte dette, har ikke sett det nevnt andre steder. Uansett så er dette en klasseforsterker. Fikk det løftet jeg hadde håpet på. Forsterkeren blir overraskende varm, dette er nok en som bør slåes av mellom hver økt. Genialt med hurtig oppvarming.Mange variabler i en slik ligning. Dette behøver ikke ha med forsterkeren å gjøre sånn direkte, det er som oftest et spørsmål om elektrisk tilpasning og matching mellom kildens utgang og forsterkerens inngang.Det er nylig kommet en AMP-150 AE på andre siden av broen for, MFA.
Mvh Atle
Pussig å ha en rør- og transistorforsterker i stuen hvor transen er den som blir mest varmTyder på at den jobber med en viss andel i ren klasse-A, det med temperaturen. Om den gir et par Watt i klasse A, gjør det underverker for musikken!Benytter begge løsninger selv. Det var kun en anmelder som nevnte dette, har ikke sett det nevnt andre steder. Uansett så er dette en klasseforsterker. Fikk det løftet jeg hadde håpet på. Forsterkeren blir overraskende varm, dette er nok en som bør slåes av mellom hver økt. Genialt med hurtig oppvarming.Mange variabler i en slik ligning. Dette behøver ikke ha med forsterkeren å gjøre sånn direkte, det er som oftest et spørsmål om elektrisk tilpasning og matching mellom kildens utgang og forsterkerens inngang.Det er nylig kommet en AMP-150 AE på andre siden av broen for, MFA.
Mvh Atle![]()