Genelec lanserer enorme 1235A

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Den legendariske finske høyttalerprodusenten Genelec lanserer nå nye 1235A Smart Active Monitor. Høyttaleren tar utgangspunkt i den ikoniske 1035-høyttaleren, med 96 kHz og full støtte for GLM, Genelecs teknologi for kalibrering av høyttalere i forhold til rommets unike akustikk.

Nye 1235A posisjonerer seg dermed som perfekte main monitors for store produksjoner innen musikk, film og post-produksjon som trenger denne typen enorm SPL, med en nøytral og stabil gjengivelse, optimalisert perfekt til rommets unike akustikk.

1035 ble først lansert i 1989, og ble raskt industristrandarden innen in-wall monitorer som kunne levere ekte referanselyd med høy SPL over lengre avstander. Høyttalerne ble blant annet omfavnet av legendariske studioer som Metropolis og Olympic i London og JVC og West Side i Japan.

Den nylig lanserte 1235A videreformidler karakteristikken fra forløperen, med en vanvittig frekvensrespons både on- og off-axis, som resulterer i en svært bred og stabil sweet spot for mange lyttere i ett og samme rom. Med en SPL på 130 dB og et frekvensområdet ned til 29 Hz, har 1235A enormt med trøkk samtidig som den leverer transparent og nøytral lyd som gjør at lyttere kan gjøre nøyaktig finjusterte avgjørelser i miksen, selv etter lange økter.

Med en størrelse på 350 liter har 1235A nøyaktig samme dimensjoner som 1035, med sine doble 15" drivere, doble 5" mellomtone drivere og en low distortion 1" throat compression driver. ​Mellomtone- og diskant-driverene er utviklet i henhold til DCW waveguide teknologi for å kunne levere den vanvittige nøyaktigheten som Genelec har blitt anerkjent for.

1235A's RAM XL modul kan installeres i et ekstern rom og inneholder forsterker, crossovers og prosessering, med klasse D forsterker som leverer 2000 W, 800 W og 250 W for LF, MF og HF driverene.Forsterkeren har både analoge innganger og AES/EBU, samt AES/EBU digitale utganger.

Sammen med kalibreringsverktøyet GLM, kan 1235A bli konfigurert, kontrollert og kalibrert for alle typer rom. GLM gjør det også mulig å kombinere alle typer Genelec Smart Active Monitors(SAM) og enkelt sette opp systemer for alle typer stereo, multiple stereo, multi-channel eller 3D immersive audio-oppsett.

Teknologien i nye 1235A er også mulig å implementere som en on-site oppgradering for eiere av 1035A/B monitorer. Oppgraderingen inkluderer ny RAM-XL modul, nye drivere og komplett kalibrering.

Vedlegg

Kommentarer

L

Lassencad

Gjest
    Dette er et PA anlegg svart-hvitt. Vet at det er flere som har fått for seg at det er veien å gå. Dem om det.

Ja og efterhånden er det disse PA Højttalere der gengiver musikken mest troværdigt. :)
    Bare noe du har vendt deg til å tro. :)

Ja for jeg har jo aldrig haft HiFi højttalere ... Det er da utroligt du på den måde tilside sætter andres erfaring. At du er uenig er fint nok. At du synes mine meninger er helt forkerte er fint nok. Men lad dog være med at ned vurderer mig. Det er virkelig nedladende at skrive sådan

Jeg har haft hunde dyre HiFi systemer igennem tiderne . Ingen af dem kommer i nærheden af mit nuværende HiFi/Bio/PA sytem. På ingen måde.

Hvis du ikke kan acc dette så lad være med at svare. Husk på jeg Acc 100% dit/dine valg
    Vh

MakkinTosken

Who, me?
    Ble medlem
    21.02.2020
    Antall liker
    43.269
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    MakkinTosken , hva er forskjellen mellom PA og hifi? Hvorfor definerer du 1235a og 7382 som PA?
    PA er ment for lokaler med høyt støynivå og fulle menneske som ser mindre på høyttalerne og mer på artisten. De kan derfor slippe unna med å kombinere høy effektivitet med masse effekt (les høy N) og praktisk intetsigende stygt design. De har ofte innfellbare håndtak.

Da gir jeg meg her for i dag.

Ps! Leste ikke sitatet...:p

L

Lassencad

Gjest
    Mine Bio Horn er helt tyste... Ingen støj her udover blæserene fra forstærkerne

Men dit svar siger mig du ikke ved noget om nyere Pa systemer . Prøv at glemme at Pa systemer ser grimme ud. Glem det er stort.
    Og lyt/Mærk der er sket meget her. I min verden/min menig vare det ikke længe før HiFi verden ser ud til PA systemerne for troværdighedens skyld.

Men lad det hvile

JENO

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2003
    Antall liker
    1.382
    Sted
    Saksvik - Trøndelag
    Dette er et PA anlegg svart-hvitt. Vet at det er flere som har fått for seg at det er veien å gå. Dem om det.

Har man penger nok klarer man sikkert å integrere dette monsteret i et møblert hjem, men da snakker vi å få på plass dyktige håndverkere og en mesterlig interiørarkitekt. Genelec må være definisjonen på latskap. Se på de vakre smykkene til broder Dire Wolf. De kunne i det minste forsøkt, nå som de sikter på privatmarkedet. Stoppet opp på pro?
    Hvorfor dette maset om utseende? Vi er ikke alle kjerringer. Jeg synes dette er barskt og kult. Form følger funksjon. Et verktøy til å gjøre en jobb. Ikke en pyntegjenstand i stua som skal passe til mors potteplanter. Herregud, dette er laget for best mulig lyd, ikke for å tilfredsstille synssansen det selvutnevnte smakspolitiet.

By the way, synes hula di ser koselig ut. Skulle bare fått inn noen sikkelige høyttalere som (visuelt) hadde matchet elektronikken din bedre enn de derre danske stilkene... ;)

genelec.jpg

MakkinTosken

Who, me?
    Ble medlem
    21.02.2020
    Antall liker
    43.269
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Liker du ikke høyttalerne mine? :( Dette sier du like før sengetid? Dårlig gjort!

JENO

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2003
    Antall liker
    1.382
    Sted
    Saksvik - Trøndelag
    Jeg liker at du liker dem. Mulig jeg liker dem også, men da må jeg høre dem først. Jeg er mer opptatt av indre kvaliteter, kan ikke bare bedømme utfra utseende. Sov godt!

Forresten så holder jeg på å bygge noen stilkhøyttalere jeg også som skal ta over for PAn jeg har i stua (15" + horn). Skal teste om tynne høyttalere gir like mye glede som de litt mer fyldige. På damefronten er jeg stuck med den formfullendte beherskede typen, selv om man noen ganger leker med tanken om det motsatte. 8)

tynnogsprø.jpg

steinost

Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Antall liker
    9.661
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Snodig hele greiene.
    Av alle ht jeg har hørt, så er det de som har lagt mer penger i ytelse en utseende som vinner hos meg.
    Flott å se en fin ht, men når ytelsen må viker for utsende.
    Ja da vinner den med best ytelse hos meg, derfor bygde jeg heller selv en å ha noe som ser fint ut.
    Jeg har ikke penger til å få tak i noe som er i nærheten av det jeg har idag.
    Hele skitten min kom meg på ca 120 000,-
    Skal like å se det "kjøpe" anlegget som slår det til prisen.
    Disse ht vi snakker om i denne tråden er i grunn i samme segment, men satt i system.
    Men med en prislapp ikke jeg ønsker å forsvare.
    Skal man få ut max, så er det ikke mange veier å gå (dessverre)

MakkinTosken

Who, me?
    Ble medlem
    21.02.2020
    Antall liker
    43.269
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Går an å få pene høyttalere som også yter. Å snakke om pris er litt sekundært i det store og hele, vi har nemlig alle litt forskjellige ressurser. Greit å huske at møbler også har et svært stort prisgap og du får kanskje mer for pengene på IKEA enn Slettvoll.

Eneste grunnen til at jeg engasjerer meg i tråden er at jeg har vært hos min venn svart-hvitt og hørt hva et litt upscale Genelec anlegg kan prestere ut av boksen under suboptimale forhold. Lot meg imponere. Vil påstå at Genelec nok går ringer rundt de fleste DIYere her inne og med et minimum av innsats vil nok dette være uslåelig Holder generelt dessverre samme estetiske nivå som det meste av hjemme-PA og dette kombinert med mangel på fleksibilitet for oss som også ønsker å pynte med tilbehør, gjør at de nok aldri kommer på min innkjøpsliste.

M

MusicBear

Gjest
    Snodig hele greiene.
    Av alle ht jeg har hørt, så er det de som har lagt mer penger i ytelse en utseende som vinner hos meg.
    Ja da vinner den med best ytelse hos meg, derfor bygde jeg heller selv en å ha noe som ser fint ut.
    Disse ht vi snakker om i denne tråden er i grunn i samme segment, men satt i system.
    Finnes jo en rekke produsenter av "studio main monitorer" hvor noen ser OK ut, andre ikke.

Har fulgt med på dette markedet en rekke år, dvs. de med minst 12-tommer og oppover, passive og aktive, med og uten DSP.

Spesielt de med forsterkere innebygget syntes jeg ofte har hatt svært akseptable priser - tatt i betraktning at man får forsterkere med tilpasset høyttaleren fullt ut.

Her et eksempel, med 15-tommer og totalt 950 watt rett i driverne per side, er jo et gedigent komplett anlegg dette her til høyst betalbar pris (selv om man selvfølgelig må ha to stykker):
    https://www.thomannmusic.no/genelec_1238_apm.htm / https://www.genelec.com/1238a#section-technical-specifications

Så kan man si det ikke ser pent ut, for de hvor det er viktig. OK, men hva med å la folk som både har øye for og kan, "bekle" disse designmaterialer som gjør at de ikke lenger er kun en sort boks - no problem - påstår jeg :)

MakkinTosken

Who, me?
    Ble medlem
    21.02.2020
    Antall liker
    43.269
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Snodig hele greiene.
    Finnes jo en rekke produsenter av "studio main monitorer" hvor noen ser OK ut, andre ikke.

Har fulgt med på dette markedet en rekke år, dvs. de med minst 12-tommer og oppover, passive og aktive, med og uten DSP.

Spesielt de med forsterkere innebygget syntes jeg ofte har hatt svært akseptable priser - tatt i betraktning at man får forsterkere med tilpasset høyttaleren fullt ut.

Her et eksempel, med 15-tommer og totalt 950 watt rett i driverne per side, er jo et gedigent komplett anlegg dette her til høyst betalbar pris (selv om man selvfølgelig må ha to stykker):
    https://www.thomannmusic.no/genelec_1238_apm.htm / https://www.genelec.com/1238a#section-technical-specifications

Så kan man si det ikke ser pent ut, for de hvor det er viktig. OK, men hva med å la folk som både har øye for og kan, "bekle" disse designmaterialer som gjør at de ikke lenger er kun en sort boks - no problem - påstår jeg :)
    Her har du et annet sett Studio Mains. Drar du kjensel på de? ;)

https://www.dynaudio.com/professional-audio/m-series/m5p

L

Lassencad

Gjest
    Snodig hele greiene.

Jeg er fuldstændig ligeglad med hvordan højttaleren ser ud. De skal kunne formidle musikken som om jeg var tilstede hver gang. Det skal være en oplevelse.
    Har igennem tiderne set meget dyre højttalere med fine kabinetter og lister i Krom osv osv men selv musikgengivelsen halter det med. Jo finere kabinet jo dyre højtteler
    En højttaler lyder ikke (Bedre) fordi den er fin/pæn :) Så musik gengivelsen først så kommer alt andet i anden række ... Husk. Dette er bare min mening :)

MakkinTosken

Who, me?
    Ble medlem
    21.02.2020
    Antall liker
    43.269
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Snodig hele greiene.

Jeg er fuldstændig ligeglad med hvordan højttaleren ser ud. De skal kunne formidle musikken som om jeg var tilstede hver gang. Det skal være en oplevelse.
    Har igennem tiderne set meget dyre højttalere med fine kabinetter og lister i Krom osv osv men selv musikgengivelsen halter det med. Jo finere kabinet jo dyre højtteler
    En højttaler lyder ikke (Bedre) fordi den er fin/pæn :) Så musik gengivelsen først så kommer alt andet i anden række ... Husk. Dette er bare min mening :)
    Det er jo det våre forfedre kjempet for. Retten til å velge. Om ikke hadde vi alle hatt en variant av Volksempfänger og fartet rundt i kdf wagen

Ve301w.jpg

Jepp, jeg gjorde det! Hitlet tråden! Takk for meg! :cool:

L

Lassencad

Gjest
    Snodig hele greiene.

Det er jo det våre forfedre kjempet for. Retten til å velge. Om ikke hadde vi alle hatt en variant av Volksempfänger og fartet rundt i kdf wagen

Vis vedlegget 578783

Jeg tror at denne radio var dyr engang. Meget dyr. Og for de ganske få . Ikke mange havde råd til så fin en radio. er den fra 20,erne/30,erne
    Men igen MakkinTosken det er så tydeligt .. for mig (Måske også for andre) at du har virkelig svært ved at acc at der findes musik nydere der gør og vælger anderledes end dig. :)

MakkinTosken

Who, me?
    Ble medlem
    21.02.2020
    Antall liker
    43.269
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6

Vis vedlegget 578783

Jeg tror at denne radio var dyr engang. Meget dyr. Og for de ganske få . Ikke mange havde råd til så fin en radio. er den fra 20,erne/30,erne
    Men igen MakkinTosken det er så tydeligt .. for mig (Måske også for andre) at du har virkelig svært ved at acc at der findes musik nydere der gør og vælger anderledes end dig. :)
    Nei, jeg tror språkbarrieren gjør at du misforstår. :)

Jeg synes det er flott at vi kan velge selv og at ikke alle tenker likt. Jeg har valgt min løsning, vet den ikke er for alle heldigvis. Det er noen her inne som nok mener å sitte på fasit, jeg er ikke en av dem!

L

Lassencad

Gjest

Vis vedlegget 578783

Nei, jeg tror språkbarrieren gjør at du misforstår. :)

Jeg synes det er flott at vi kan velge selv og at ikke alle tenker likt. Jeg har valgt min løsning, vet den ikke er for alle heldigvis. Det er noen her inne som nok mener å sitte på fasit, jeg er ikke en av dem!
    Jeg har ingen hensigt i at ændre andres mening om lydgengivelse . Tværtimod. Jeg respekterer alle uanset hvor mærkeligt jeg selv synes noget er. Jeg synes at det er fedt at se og besøge musik nydere der har en anden løsning end min
    Nyder disse besøg. Nyder også selv at afholde musik aften her. Det gør jeg ca 3-4 gange om året . Men vi 2 skal heldigvis ikke være enige :)

coolio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Antall liker
    5.461
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    God underholdning å følge MakkinToskens ekstravagante innlegg, takk og lov for at'n er tilbakers :D

Jeg er vel et sted midt imellom synspunktene, tror jeg. Lyd er viktigst, men estetikk er også viktig nok til å bety noe for min del. Jeg tror et vakkert ytre også vil gjøre lyden bedre subjektivt over tid, så går ikke uten videre med på at det er en faktor som ikke betyr noe som helst.
    Personlig ville jeg ikke plassert disse Genelecene som tråden handler om i fullt øyesyn uansett hvilket rom de skulle stå i, de måtte ha blitt bygget inn i baffelvegg eller stått bak et lydtransparent lerret isåfall.

Så til diskusjonen om dette er det beste som finnes? Vel, jeg tror lydkvalitet som følge av hardware har et makspotensiale, og jeg tror disse skapningene (og Genelec generelt) er tett oppunder taket på potensialet av hardware, iallefall i forhold til hva vi vet fra forskningen hittil.
    Det er ikke slik at vi vet ekstremt mye om subjektive preferanser når man kommer over et visst nivå (jevn respons on-axis og off-axis uten hørbare resonanser), så jeg har ikke så sterke meninger om de finere detaljer. Per dags dato er det ingen som vet hvor skjæringspunktet er hvor forvrengning tar over viktigheten for ytterlig forbedret polarrespons, om bred spredning er viktigere enn minst mulig avvik i frekvensrespons, om diffraksjon og lobing er store nok problemer til at en to-veis er bedre enn en fireveis eller omvendt, om det er høy eller liten grad av preferanse for bred eller smal spredning når det er mye/lite tidlige refleksjoner, om vertikal direktivitet er viktigere enn horisontal perfeksjon osv osv.
    Det blir fort en diskusjon om kjepphester, filosofier og tankevandringer/logiske slutninger hvor det eneste man har til felles er manglende empirisk grunnlag.

Diverse vitenskapelige undersøkelser kan selvfølgelig gi pekepinner om noen eller kanskje også alle disse temaene hver for seg, men det er ingen av dem som kan gi et grunnlag for sterke meninger når man skal sause alt sammen og strupe det ned til konstruksjonprinsipper. Uansett hvilket design man går for vil man ofre noen egenskaper i jakt på gevinst andre steder, og det er en virkelighet man aldri kommer seg vekk ifra på samme måte som at subjektive følelser alltid vil påvirkes av estetiske hensyn.

Det fine med Genelec er at man vet hva man får, maksimal lydkvalitet innenfor de rammene som er valgt. Så får man heller velge selv om design er et av kriteriene som også skal vurderes innenfor den rammen.

MakkinTosken

Who, me?
    Ble medlem
    21.02.2020
    Antall liker
    43.269
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    God underholdning å følge MakkinToskens ekstravagante innlegg, takk og lov for at'n er tilbakers :D

Jeg er vel et sted midt imellom synspunktene, tror jeg. Lyd er viktigst, men estetikk er også viktig nok til å bety noe for min del. Jeg tror et vakkert ytre også vil gjøre lyden bedre subjektivt over tid, så går ikke uten videre med på at det er en faktor som ikke betyr noe som helst.
    Personlig ville jeg ikke plassert disse Genelecene som tråden handler om i fullt øyesyn uansett hvilket rom de skulle stå i, de måtte ha blitt bygget inn i baffelvegg eller stått bak et lydtransparent lerret isåfall.
    Der kom du på julekortlista mi!:)

Vi er i grunn helt enige vi hva gjelder estetikk vs funksjon. Og som jeg nevnte i min egen galleritråd er det sikkert tiltak man kunne gjort for å få disse beistene til å passe inn hjemme.

Dire Wolf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    9.826
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    1
    Jeg er ikke i tvil om at dette kan se fett ut i ei moderne stue fri for pyntetyraniet til ukyndige og inkompetente smaksdommere. Oppsettet mister noe av eleganse med subbassene, men mulig det kan la seg gjøre også få de på plass uten at det ser idiotisk ut. Bredden på 350cm totalt er innafor. Dette er rett og slett brukskunst for menn.

svart-hvitt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.01.2015
    Antall liker
    4.073
    Torget vurderinger
    0
    MakkinTosken ,

du skrev om din definisjon av PA bl.a. følgende:

«De har ofte innfellbare håndtak».

I andre sammenhenger omtaler du konvensjonell hifi av høy kvalitet som «smykker».

Hvis håndtak på høyttalere som veier 150-200 kg er utafor, hvordan kan det da ha seg at «smykker» på 50 kg fra f.eks. McIntosh, Accuphase m.fl. har påmonterte håndtak i front? Er det ikke mer praktisk med håndtak på noe som veier like mye som to voksne mannfolk enn noe som veier like mye som ei jente? Kan det ha noe å gjøre med at det rene bruksaspektet i lekkerbokser på 50 kg er glemt og disse håndtakene har blitt en del av det tilvente designet, mens man fortsatt ikke har vent seg til grovhåndtak på voksne høyttalere?

Hva angår håndtakene på disse Genelecene oser bruksorientering så designpatruljen begynner å grine. Genelec bruker bl.a. disse håndtakene (brukes for 7382-subbene, 1235a har en annen type håndtak) fra Penn Elcom til snaue femtilappen pr. stk.:

https://www.pennelcomonline.com/Mobile/en/Penn-Elcom-Medium-Recessed-Handle-H7151K/m-m-7703.aspx

Med andre ord finner du håndtak på både «smykker» (disclaimer: jeg synes både McIntosh og Accuphase lage lekre forsterkere og liker storyen bak merkene) og bruksvarer, men man har kanskje glemt hvorfor håndtakene i sin tid ble plassert på det som i dag omtales som ikoniske hifi-objekter?

;)

9CAC7456-A3EC-4CFF-884C-4DE807D63E6D.jpg

1209A4C7-7A54-47E8-B86F-468ED6AD45D2.jpg

Sist redigert:

svart-hvitt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.01.2015
    Antall liker
    4.073
    Torget vurderinger
    0
    Det er liksom her du går deg litt vill svart-hvitt. Hengslede håndtak - praktisk, faste - pynt... ;)
    Diskusjonen med MakkinTosken er egentlig ganske interessant, så la meg fortsette den litt til. Spørsmålet dreier seg om smak og hva som definerer god smak.

For noen år siden slo DNs Bernt Gran fast at Geländewagen er “Verdens beste bil”, se utklippet nedenfor. Det er en sterk påstand som det er helt umulig å falsifisere. Men argumentasjonen til journalisten - fulgt opp av seksere rund baut - kunne likevel være av underholdende interesse både for dem som er enige med anmelderen og dem som er uenige. Geländewagen er utvilsomt et ikon. Mange kjenner den igjen fra Forsvaret hvor den har tjent under vidt forskjellige forhold, men hvor bruksverdien alltid ble satt høyere enn “design” slik designpatruljen ofte får definere design. Mange tiår etter at Geländewagen ble rullet ut, har den blitt et designikon som noen liker og andre misliker. Men kanskje alle kan være enige i at et designikon må være noe de fleste kjenner igjen når man ser det, at designet må ha tålt tiden, ofte har designet en bruksverdi som man blir mer klar over etter årenes løp, osv.

Hvis vi holder oss til bil, hva skal man si om biler som har ekstrahjul på panseret, remmer i stedet for låsemekanismer, gapende hull i panseret for lufttilførsel eller biler som er så gamle at det er åpenbart at den moderne teknologien har gått mange hakk videre? Hvem får bestemme hva som er pent? Det er ikke lett å si, men det er kanskje enklere å avgjøre om noe har ikonstatus?

En del hifi-utstyr fortjener ikonstatus. Ofte slåss designpatruljen om de moderne eller nye utgavene er bedre enn vintage-utgavene av omtrent samme modell.

Hvor skal man plassere en høyttaler som Genelecs 1235a? Arven tilbake til 1989 er åpenbar og hele prosessen fra tegnebordet og frem til produksjonen av forgjengeren, 1035, er beskrevet i en AES-artikkel: https://assets.ctfassets.net/4zjnzn...of_High_Power_Active_Control_Room_Monitor.pdf

To av de tre nå avdøde 1035-designerne er presentert her:
    https://www.genelec.com/ilpo-martikainen
    https://www.genelec.com/ari-varla

Er det mulig å argumentere for at visse design har en historie som fortsatt gir mening og som har tålt tidens harde dom? Det er ikke mye hifi som faller inn i den kategorien, men noe havner vel der?

PS: For å drodle litt mer rundt bilanalogien; du sammenliknet 1235a med en Scania lastebil, men er ikke den analogien åpenbart feil? Dynamikk er viktig både i bilbransjen og i hifi, enig? Så hva skal man si om en høyttalerpakke (2x1235a + 1x7382) som måler flatt fra 14 Hz til 20 kHz med en peak SPL på mer enn 135 dB i rommet? Bør ikke slikt sammenliknes med en bil som kan gå ekstremt fort inn i en sving og skyte enorm fart ut av svingen, mens den når 400 km/t på langstrekket? Blir ikke Scania-sammenlikningen litt feil? Når det gjelder høyttalernes egenstøy, er den oppgitt til mindre enn 5 dB på 1 meters avstand. Minner det om duringen fra en lastebil, eller er denne egenstøyen godt under det vi har erfart i en del “high-end”-oppsett?

;)

3BD9C1E8-EBBD-4C35-8B33-13E80E5AD1CD.jpg

Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…

Informasjon om bruker

Benum
Bransjeaktør
Medlem siden
Antall liker
1
Link til alle artikler
5
Benum sine annonser
Bransjenyheter
- Sannsynligvis den beste trådløse lyden vi har hørt

- Sannsynligvis den beste trådløse lyden vi har hørt

• 0
Shure AONIC 50 gir deg en lytteopplevelse i verdensklasse. Kvalitet og design som produsenter, teknikere og musikere har stolt på i flere tiår fra Shure.
Fortsett
Bransjenyheter
Fantastisk lyd i rå resirkulert aluminium.

Fantastisk lyd i rå resirkulert aluminium.

• 3
Hey! Genelec RAW er et nytt industrielt og unikt utseende for legendariske Genelec-høyttalere, laget av miljøvennlig resirkulert aluminium. RAW er tilgjengelig både for populære studio...
Fortsett
Bransjenyheter
Ekstreme high-end studiohøyttalere. Lyd og bilde har testet Genelec 8361A.

Ekstreme high-end studiohøyttalere. Lyd og bilde har testet Genelec 8361A.

• 109
Lyd og bilde har nylig gjort en stort test på det nye beistet fra Genelec, 8361A. Noen sitater fra testen: "Dynamikken er ekstrem, så også lydtrykket. Lyden er sannferdig som få, fra ekte...
Fortsett
Bransjenyheter
Bli med på norgeslansering med Genelec

Bli med på norgeslansering med Genelec

• 18
Hei Hi-Fi-folk! ;D 5. november inviterer Genelec til offisiell norgeslansering av sine nyeste produkter. Høyttalere fra Genelec blir brukt av utallige anerkjente musikkstudioer, film- og...
Fortsett
Topp Bunn