Genesis!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.143
    Antall liker
    1.139
    Torget vurderinger
    10
    Jeg hadde tenkt å anskaffe denne boxen, men nå ble jeg jaggu litt i tvil. Har allerede de fem albumene, hvorav tre er splitter nye. Kunne vært greit å vite hvilke pressinger du Man mener med stor sannsynlighet låter bedre enn denne nyutgivelsen. Kanskje har jeg dem allerede og bør tenke nøyere over eventuelt kjøp...Eller kanskje jeg bør teste selv?
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.143
    Antall liker
    8.509
    Torget vurderinger
    1
    K.H. skrev:
    Jeg hadde tenkt å anskaffe denne boxen, men nå ble jeg jaggu litt i tvil. Har allerede de fem albumene, hvorav tre er splitter nye. Kunne vært greit å vite hvilke pressinger du Man mener med stor sannsynlighet låter bedre enn denne nyutgivelsen. Kanskje har jeg dem allerede og bør tenke nøyere over eventuelt kjøp...Eller kanskje jeg bør teste selv?

    Ja, du bør teste selv. Med dagens pundkurs får du den fra England for 800kr eller mindre (pluss frakt + moms). Hvis du er misfornøyd kan du selge den uten tap.
    Ta i betraktning at de i denne tråden somer negativ til denne boksen har ikke hørt den. De som har hørt den, er overveldende positive. Jeg har hørt alle CD-utgivelser av Genesis siden 1983 bortsett fra siste remaster. Jeg har eller har hatt diverse engelske, tyske, japanske pressinger og Classic reutgivelser på vinyl. Denne boksen låter betydelig bedre enn alt dette. Jo tidligere plater, jo større er forskjellen. Jag kan strekke meg å gå med på at The Lamb kan være mer kontroversiell siden denne låter mer som en EQ jobb...

    De som har hørt originale engelske og Japanske (svinedyre!) pressinger sier at disse heller ikke låter bra.

    Hørte nettop på Cinema show og det er fryd å høre klangen i tromma til Collins uansettt kraftige partier. Artig å høre hvor mye Collins ligner på Bruford i perioder. Aldri lagt merke til det før...
     

    FZ

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Innlegg
    3.813
    Antall liker
    404
    Torget vurderinger
    3
    Jeg har en kanadisk pressing (Atlantic) av Selling England by the Pound. Låter fortreffelig. Stort lydbilde både i bredde og dybde, masse luft og kjellerdyp bass. Absolutt ingen negative ting å sette fingeren på........
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.143
    Antall liker
    1.139
    Torget vurderinger
    10
    Voff skrev:
    K.H. skrev:
    Jeg hadde tenkt å anskaffe denne boxen, men nå ble jeg jaggu litt i tvil. Har allerede de fem albumene, hvorav tre er splitter nye. Kunne vært greit å vite hvilke pressinger du Man mener med stor sannsynlighet låter bedre enn denne nyutgivelsen. Kanskje har jeg dem allerede og bør tenke nøyere over eventuelt kjøp...Eller kanskje jeg bør teste selv?

    Ja, du bør teste selv. Med dagens pundkurs får du den fra England for 800kr eller mindre (pluss frakt + moms). Hvis du er misfornøyd kan du selge den uten tap.
    Ta i betraktning at de i denne tråden somer negativ til denne boksen har ikke hørt den. De som har hørt den, er overveldende positive. Jeg har hørt alle CD-utgivelser av Genesis siden 1983 bortsett fra siste remaster. Jeg har eller har hatt diverse engelske, tyske, japanske pressinger og Classic reutgivelser på vinyl. Denne boksen låter betydelig bedre enn alt dette. Jo tidligere plater, jo større er forskjellen. Jag kan strekke meg å gå med på at The Lamb kan være mer kontroversiell siden denne låter mer som en EQ jobb...

    De som har hørt originale engelske og Japanske (svinedyre!) pressinger sier at disse heller ikke låter bra.

    Hørte nettop på Cinema show og det er fryd å høre klangen i tromma til Collins uansettt kraftige partier. Artig å høre hvor mye Collins ligner på Bruford i perioder. Aldri lagt merke til det før...
    Finner ikke boxen hos nettbutikken du refererer til. Fra Amazon kommer den på ca. kr.1.020,- + frakt, moms og toll. Blir vel ca. kr.1.500,- alt inklusiv. Ingen upris, synes jeg, forutsatt at den holder mål lydmessig, noe det altså er delte meninger om. Tar likevel sjansen, tror jeg.

    Hva synes du forresten om kvaliteten på coverene? Ser at noen er blitt skuffet over disse.
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.143
    Antall liker
    8.509
    Torget vurderinger
    1
    K.H. skrev:
    Finner ikke boxen hos nettbutikken du refererer til. Fra Amazon kommer den på ca. kr.1.020,- + frakt, moms og toll. Blir vel ca. kr.1.500,- alt inklusiv. Ingen upris, synes jeg, forutsatt at den holder mål lydmessig, noe det altså er delte meninger om. Tar likevel sjansen, tror jeg.

    Hva synes du forresten om kvaliteten på coverene? Ser at noen er blitt skuffet over disse.

    Ser ut til at den er utsolgt hos Diverse Vinyl; er jo limited edition.
    Covrene er fine de. Lys papp av høy kvalitet. Omtrent som Classic sine reutgivelser. Eneste unntaket er Selling England som i min utgave har et lettere grønnskjær.... Labelene er kopier av originalene.

    TIps om du kjøper boksen: Start med Tresspass. Sammenlign deretter med en hvilken som helst annen utgave av samme plata. Få en leksjon! :D

    Eneste avvikende LP cover (remaster vs. tysk pressing):
     

    Vedlegg

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.143
    Antall liker
    1.139
    Torget vurderinger
    10
    Voff skrev:
    K.H. skrev:
    Finner ikke boxen hos nettbutikken du refererer til. Fra Amazon kommer den på ca. kr.1.020,- + frakt, moms og toll. Blir vel ca. kr.1.500,- alt inklusiv. Ingen upris, synes jeg, forutsatt at den holder mål lydmessig, noe det altså er delte meninger om. Tar likevel sjansen, tror jeg.

    Hva synes du forresten om kvaliteten på coverene? Ser at noen er blitt skuffet over disse.

    Ser ut til at den er utsolgt hos Diverse Vinyl; er jo limited edition.
    Covrene er fine de. Lys papp av høy kvalitet. Omtrent som Classic sine reutgivelser. Eneste unntaket er Selling England som i min utgave har et lettere grønnskjær.... Labelene er kopier av originalene.

    TIps om du kjøper boksen: Start med Tresspass. Sammenlign deretter med en hvilken som helst annen utgave av samme plata. Få en leksjon! :D

    Eneste avvikende LP cover (remaster vs. tysk pressing):
    Det blir nok til at jeg bestiller boxen. Ser forøvrig at den tyske pressingen du har av "Selling England..." er den samme som min. Har aldri reagert på dårlig lyd på den...
     

    FZ

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Innlegg
    3.813
    Antall liker
    404
    Torget vurderinger
    3
    FZ skrev:
    Jeg har en kanadisk pressing (Atlantic) av Selling England by the Pound. Låter fortreffelig. Stort lydbilde både i bredde og dybde, masse luft og kjellerdyp bass. Absolutt ingen negative ting å sette fingeren på........

    .....Foxtrot derimot låter stusslig på min engelske pressing. Synd, for musikken er bra imo (og coveret er en liten perle).
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.143
    Antall liker
    1.139
    Torget vurderinger
    10
    Da er boxen bestilt fra Amazon. Blir spennende å høre og sammenligne med platene jeg har fra før.
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.143
    Antall liker
    8.509
    Torget vurderinger
    1
    K.H. skrev:
    Det blir nok til at jeg bestiller boxen. Ser forøvrig at den tyske pressingen du har av "Selling England..." er den samme som min. Har aldri reagert på dårlig lyd på den...
    Alt er relativt. Denne pressinga har en merkelig EQ. For meg høres det ut som man har hatt en døll mastertape der man har løfta toppen relativt mye for å gi noe liv og gnist i materialet. Dette har ført til at sibliantene er aldeles kraftig markerte og merkelige. Hovedgrunnen til at jeg problemer med å lytte til denne utgaven. Som sagt i min gjennomgang av platene tidligere i tråden kan jeg forstå, uten at jeg derimot er enig, at noen kan foretrekke de eldre utgavene når det gjelder Selling England og The Lamb. Når dfet gjelder de tidligere utgavene er forskjellene mye større.
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.143
    Antall liker
    8.509
    Torget vurderinger
    1
    FZ skrev:
    .....Foxtrot derimot låter stusslig på min engelske pressing. Synd, for musikken er bra imo (og coveret er en liten perle).
    Det låt også helt forferdelig på en tysk pressing jeg hadde tidligere. Faktisk som en kjipt kassettkopi.....
    Foxtrot låter ypperlig på LP remaster boksen. Her kan du virkelig høre hva rytmeseksjonen gjør; og den er faktisk helt formidabel! I tillegg hører du opptaksrommet helt tydelig på alle intrumenter inkludert trommene. Og at vokalen ikke matcher rommessig øvrige intrumenter på Watcher of the skies.... ;)
     

    FZ

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Innlegg
    3.813
    Antall liker
    404
    Torget vurderinger
    3
    Voff skrev:
    Foxtrot låter ypperlig på LP remaster boksen. Her kan du virkelig høre hva rytmeseksjonen gjør; og den er faktisk helt formidabel! I tillegg hører du opptaksrommet helt tydelig på alle intrumenter inkludert trommene. Og at vokalen ikke matcher rommessig øvrige intrumenter på Watcher of the skies.... ;)
    Fås disse skivene enkeltvis eller kun i box?
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.143
    Antall liker
    1.139
    Torget vurderinger
    10
    FZ skrev:
    Voff skrev:
    Foxtrot låter ypperlig på LP remaster boksen. Her kan du virkelig høre hva rytmeseksjonen gjør; og den er faktisk helt formidabel! I tillegg hører du opptaksrommet helt tydelig på alle intrumenter inkludert trommene. Og at vokalen ikke matcher rommessig øvrige intrumenter på Watcher of the skies.... ;)
    Fås disse skivene enkeltvis eller kun i box?
    Tror ikke de leveres enkeltvis. Gjelder iallefall den noe rimeligere 180g utgaven som selges i USA (Rhino?)

    Du kan få kjøpe min 200g EMI box rimelig, hvis jeg blir misfornøyd med lyden. Sikkert ikke hørbart på din spiller likevel. ;D
     

    FZ

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Innlegg
    3.813
    Antall liker
    404
    Torget vurderinger
    3
    K.H. skrev:
    Du kan få kjøpe min 200g EMI box rimelig, hvis jeg blir misfornøyd med lyden. Sikkert ikke hørbart på din spiller likevel. ;D
    Mulig det, men det er ihvertfall svært hørbart at Lamb Lies Down On Broadway har dårlig lyd, spesielt vokalen er elendig gjengitt på min vinylutgave.
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.143
    Antall liker
    1.139
    Torget vurderinger
    10
    FZ skrev:
    K.H. skrev:
    Du kan få kjøpe min 200g EMI box rimelig, hvis jeg blir misfornøyd med lyden. Sikkert ikke hørbart på din spiller likevel. ;D
    Mulig det, men det er ihvertfall svært hørbart at Lamb Lies Down On Broadway har dårlig lyd, spesielt vokalen er elendig gjengitt på min vinylutgave.
    Hva slags pressing har du?
     

    FZ

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Innlegg
    3.813
    Antall liker
    404
    Torget vurderinger
    3
    K.H. skrev:
    Hva slags pressing har du?
    Det står ikke hvor den er presset, men det er Charisma label (distributed by Virgin). Er ikke så mange år siden jeg kjøpte den. Skulle ikke forundre meg om det er en digital-mix, fysj og føy.

    Selve pressingen er bra, tyst overflate og god & tjukk vinyl. Ingen forvrengning pga. vinylen, men det hjelper ikke når resten ikke holder mål.

    Er ikke noen katastrofe, synes ikke Broadway er noe høydepunkt i Genesis' produksjon, selvom mange er uenig.

    Foxtrot og SEBTP er mine favoritter.
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.143
    Antall liker
    1.139
    Torget vurderinger
    10
    FZ skrev:
    K.H. skrev:
    Hva slags pressing har du?
    Det står ikke hvor den er presset, men det er Charisma label (distributed by Virgin). Er ikke så mange år siden jeg kjøpte den. Skulle ikke forundre meg om det er en digital-mix, fysj og føy.

    Selve pressingen er bra, tyst overflate og god & tjukk vinyl. Ingen forvrengning pga. vinylen, men det hjelper ikke når resten ikke holder mål.

    Er ikke noen katastrofe, synes ikke Broadway er noe høydepunkt i Genesis' produksjon, selvom mange er uenig.

    Foxtrot og SEBTP er mine favoritter.
    Min er merket ATCO records og trolig i 180g. Har aldri reagert på dårlig lyd, men har heller ikke spilt plata så mye. Synes heller ikke den er så bra som Selling England..., men kanskje den vinner seg når man får den mer under huden.
     

    Hans_J

    Medlem
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    37
    Antall liker
    0
    Dette er den amerikanske pressinga av Genesis LP boksen utgitt på Rhino i USA. Da den Europeiske utgaven har utmerket vinylkvalitet, og at Rhino ofte plages med overflatestøy, ville jeg ha gått for den Europeiske EMI pressinga. www.diversevinyl.com har den....
    [/quote]

    Er det noen som har hørt 180 grams utivelsen fra Rhino? Var for treg til på avtrekkeren for å kjøpe EMI 200 grams utgivelsen! Hvis det er overflate støy på Rhino versonen, så kjøper jeg den ikke!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn