Ketil
Hi-Fi freak
- Ble medlem
- 11.05.2004
- Antall liker
- 892
Sentralen her har over 13 000 medlemmer, men nå er det slik at neppe alle er innom for å skrive innlegg på Hifi generelt. Den klare årsaken slik jeg oppfatter det er at sentralen er den ledende plassen for kjøp og salg av hifi utstyr. Siden det tydeligvis omsettes så mye og så raskt med utstyr får det meg til å stille spørsmålstegnet ved om mange gir seg for lett i forhold til det å få det maksimale potensiale ut av det utstyret de anskaffer seg. En komponent kjøpes inn og hvis man ikke er fornøyd etter en viss tid er det ut på bruktmarkedet og inn med nytt utstyr. Jeg stiller spørsmålstegnet fordi jeg selv har erfaring med at å gi anlegget best mulig arbeidsbetingelser faktisk kan telle opp mot 50% av lydkvaliteten.
De tingene jeg selv har arbeidet med er demping, strøm og rom. I tillegg vil både signal- og høyttaler-kabler ha stor innvirkning på lyden.
Siden det faktisk er ganske mange erfarne medlemmer inne på forumet her kunne jeg nesten hatt lyst til å foreslå at man kunne ha en egen avdeling der de som er litt "ferske i faget" kunne fått gode råd av de som har hatt denne hobbyen i lengre tid.
Hva synes dere, gir vi for lett opp?
De tingene jeg selv har arbeidet med er demping, strøm og rom. I tillegg vil både signal- og høyttaler-kabler ha stor innvirkning på lyden.
Siden det faktisk er ganske mange erfarne medlemmer inne på forumet her kunne jeg nesten hatt lyst til å foreslå at man kunne ha en egen avdeling der de som er litt "ferske i faget" kunne fått gode råd av de som har hatt denne hobbyen i lengre tid.
Hva synes dere, gir vi for lett opp?