gismo`s musikk-stue

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Har fulgt denne tråden en stund nå og de SF-ene dine og Hybriden ser unektelig pene ut. Får bare mer og mer lysst på en tur. Kanskje det skulle være mulig å få til? Og om du er ekstra snild så kanskje jeg kan ta med klubben, de 4-5aktive som vi teller pdd er. Tror ivertfall at en av oss vil virkelig like lyden hos deg etter hva jeg leser ut av innleggene til både deg og Roda på de siste sidene. Personlig så sette jeg i vertfall stor ptis på å høre ulike oppsett, og prøve å dra det beste fra besøkene og sette det sammen til mitt eget oppsett, krydret med en dose ​hva jeg liker....

Skulle muligheten være der så hører jeg med gutta.

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.474
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Senere i dag/kveld tenkte og gi meg hen til dene danske kvinnen������
    Hun er egentlig ikke finlyttet til med "nye" italienske damer som talere!

gismo
    Hadde en helt fortreffelig aften med denne flotte kvinnen i går kveld;)
    Hun bød på mye nytt siden jeg lyttet inngående på henne sist, Memento' ene byr på masse microdetaljer og nyanser som jeg bare elsker! Her fikk jeg krype inn under huden på Cæcilie og langt inn i innspillingene, nesten så jeg fikk et glimt av lydteknikerene:cool:;) Herlig!!! Det ble langt på natt :p

gismo

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.474
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Har fulgt denne tråden en stund nå og de SF-ene dine og Hybriden ser unektelig pene ut. Får bare mer og mer lysst på en tur. Kanskje det skulle være mulig å få til? Og om du er ekstra snild så kanskje jeg kan ta med klubben, de 4-5aktive som vi teller pdd er. Tror ivertfall at en av oss vil virkelig like lyden hos deg etter hva jeg leser ut av innleggene til både deg og Roda på de siste sidene. Personlig så sette jeg i vertfall stor ptis på å høre ulike oppsett, og prøve å dra det beste fra besøkene og sette det sammen til mitt eget oppsett, krydret med en dose ​hva jeg liker....

Hei Retep.

Ja vægen er jo itte voldsom lang hit da. Artig at vi klarer "å juge" såpass at det fanger interresse :cool:;)
    Problemet er vel heller at "hulen" er en hule og det er kun 3 sitteplasser der inne, resten må stå på gangen :cool:;)
    Så sånn sett er antalet litt i overkant, ellers blir det mye ut og inn og korte stunder i godstolen :p
    Men om antallet blir litt mindre så kunne vi fått til dette senere på høsten, nå blir det litt ferie på meg igjen, også må høsten utnyttes til utvendige malearbeider så lenge været tillater;)
    Men vi kan jo snakkes om dette når vi skriver nov f.eks??
    Talas Retep.

gismo

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.468
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Må passe på at pacemaker'n ikke gjør noen skumle hopp så da er vel Cassandra fint... :cool:....

Litt musikk historie til deg Gismo... :rolleyes:

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.474
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Må passe på at pacemaker'n ikke gjør noen skumle hopp så da er vel Cassandra fint... :cool:....

Litt musikk historie til deg Gismo... :rolleyes:

Bare herlig de to saman der;)
    Helt avhengig av jevn gange på nevnte maskin HC :cool:

Gismo

• Liker
    Reaksjoner: HCS

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23

Hei Retep.

Ja vægen er jo itte voldsom lang hit da. Artig at vi klarer "å juge" såpass at det fanger interresse :cool:;)
    Problemet er vel heller at "hulen" er en hule og det er kun 3 sitteplasser der inne, resten må stå på gangen :cool:;)
    Så sånn sett er antalet litt i overkant, ellers blir det mye ut og inn og korte stunder i godstolen :p
    Men om antallet blir litt mindre så kunne vi fått til dette senere på høsten, nå blir det litt ferie på meg igjen, også må høsten utnyttes til utvendige malearbeider så lenge været tillater;)
    Talas Retep.

gismo
    Vi talas ja. Brukar å være slik at vi stenger den ene ute og så får han tippe ka sang vi spelar.. Neida. Drar vi på besøk så brukar vi å ha god tid slik at alle får ei stund i gostolen. Brukar å gå heilt fint. Dei det ikke er plass til sitter en annen plass å drekker! ( kaffi ) og spiser kake osv. Så der er grunnen til kaka. Tar du imot oss så skal du sleppe å bake kake, skal ta med Johnnygrandis sin favoritt. Som tilfeldigvis er min også... Ostekake

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.474
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20

Hei Retep.

Talas Retep.

gismo
    Vi talas ja. Brukar å være slik at vi stenger den ene ute og så får han tippe ka sang vi spelar.. Neida. Drar vi på besøk så brukar vi å ha god tid slik at alle får ei stund i gostolen. Brukar å gå heilt fint. Dei det ikke er plass til sitter en annen plass å drekker! ( kaffi ) og spiser kake osv. Så der er grunnen til kaka. Tar du imot oss så skal du sleppe å bake kake, skal ta med Johnnygrandis sin favoritt. Som tilfeldigvis er min også... Ostekake
    Smøring liker je......ostekake er notert:D
    Noe mer.... 😎

gismo

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23

Hei Retep.

Talas Retep.

gismo
    Smøring liker je......ostekake er notert:D
    Noe mer.... ������

gismo

Jepp, kaffien får DU står for, og Johnny må ha fløte i den... ;)
    Vi andre liker den svart...
    Mulig jeg kan ta med no musikk som passer anlegget ditt om du er snill. Om ikke tar jeg bare med KoRn, Speultura, Nightwish, System Of A Down.. Får gå ut å henge litt oppned, driver å maler her også...

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    66.269
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Skal jeg høre med dessa gutta på Rudshøgda om dom kan passe døra ?

-evt. skilte litt?

alternativt og mer hyggelig

Sist redigert:

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.474
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Satt å hørte gjennom dette fortreffelighet albumet nå.
    typisk 80 talls lyd, men fy hvor bra dette er på italienske damer :):)
    For en driv og trøkk!! Helt rått....

Vedlegg

M

musicus

Gjest

Nå snakker vi!!!! dette svinger på moderne Engelske damer og detta!!, ett av mine topp 5 album, ever!!! ;) ...

Unødvendig si at dette albumet er sikret på både digitalis og div vinyl vekt pressninger i den musicuske samling....

mvh

sundkoien

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.01.2007
    Antall liker
    4.935
    Sted
    Kirkenær
    Torget vurderinger
    2
    Ahhh!... Nå har du funnet fram et av yndlingsalbumene mine, Gismo!

Mark Hollis var et musikalsk geni på denne tiden :)

M

M

musicus

Gjest
    Ahhh!... Nå har du funnet fram et av yndlingsalbumene mine, Gismo!

Mark Hollis var et musikalsk geni på denne tiden :)

M
    Han er det ennu!!! Det han gjorde da står seg godt idag også, ikke mange dagene siden jeg spillte solo-albumet hans forresten :D ...

mvh

Sist redigert:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    72.358
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hmmmm mye gnag om Talk Talk for tiden :) Har bare hørt om dem, men ikke på dem. Må sjekke ut om dette er min greie også!

pellesmil

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.04.2005
    Antall liker
    350
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    4
    På 16. dagen etter at "supercellen" passerte Botilsrud og ennå uten fastnett:rolleyes::mad:
    Mobilnett og ditto regning formerer seg som lemen:p
    Telenor/Relacom må få opp farta, dette holder itte mål i 2014 ;)

gismo
    One-Call, Full pakke
    5 Giga for 299

Byttet fra Chess,
    ser meg ikke tilbake

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.474
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Hmmmm mye gnag om Talk Talk for tiden :) Har bare hørt om dem, men ikke på dem. Må sjekke ut om dette er min greie også!
    Sjekk den du TOMZ;)
    Om den er noe for deg vetta tusan, men god nukk før mæ :)

Kona ga meg nettopp utreisetillatelse til Nederlendene senere i høst !!!

gismo

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.468
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Gratulerer. Da finner du en helg gismo og Tomz. Så banker vi det. Du kan jo høre med han vi snakket om gismo...

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.474
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Gismo, du er en konge, og din kone en sjefsdronning!
    Konge må noen annen være men jeg kom på at sjefsdronninga har bursdag i morgen😉
    Eller rettere sagt i dag når jeg ser på klokka😎
    Her må noe gjøres😉

gismo

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.474
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Nå er vi fullstendig uenige i musikkvalget!
    Det må jeg bare si!
    Hepp...

Er jo det som er så flott med musikk blues. Det er helt greit å være
    uenig om det;)
    Musikk smak er ens egen og full respekt må utvises for det og det er et godt utgangspunkt for gjensidig
    tillit og vennskap:)

gismo

Sist redigert:

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.474
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    En forhåpentligvis "stille" men regntung søndag i dag.
    Her var huset godt belagt i går, tre av fire barn og et barnebarn var med å feiret kjære Helene;)
    I dag har roen i huset lagt seg igjen og hva passer bedre enn "varme rør" og denne da:rolleyes:
    Et godt album med mange av hennes beste tidligere låter samlet, grei god lyd har dette også!

d73981b0c8a0a0cd5dd3b110.L.jpg

flac

gismo

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.474
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Lat søndag i dag, bortsett fra litt bringing til buss/tog så er det MIN dag i dag:cool:
    Så da må her nytes litt oppe hulen...

Dette fikk jeg av RoDa på en minnepenn, trur kanskje itte han var klar over det men nå er albumet mitt :cool:, godt album:)

51zxedzuirL._SX425_.jpg

flac

gismo

Sist redigert:

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    66.269
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Dette bildet er fra DALHALLA v. Rättvik i Sverige i går kveld.
    Der var jeg :).
    På scena står First Aid Kit m band og strykere.
    Konserten var nærmest utsolgt- om lag 4.500 mennesker.

Dalhalla er et tidligere kalkbrudd,-et enormt høl i bakken som man går ned i.
    Akustikken er flott og lyden bærer så bra at det oppføres opera og konserter der uten mikrofoner og elektronisk forsterkning.
    FAK gjorde også dette, men kun på en sang. Ellers var lyden god og scenelyset en opplevelse i seg sjøl.
    Det var ganske sent på kvelden og mørkt,-opplevelsen var meget spesiell.
    Jeg er ingen kjempefan av FAK, men de leverte et meget bra show som absolutt er verdt billetten.
    De har turnert i USA med suksess og samarbeidet med overnevnte Ryan Adams, Jack White, Jenny Lewis og Bright Eyes bl.a.

Tidligere i år har bl.a. Dwight Yoakam og Robert Plant opptrådt her. Patti Smith har også stått på denne scena.

Mvh

Sist redigert:

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.474
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Vil tro dette var en opplevelse litt utenom A4 blues, eksotisk scene og omgivelser;)
    FAK er da itte så ille heller, spilles faktisk litt i hulen her hjemme!
    Du er en reser på å nyte musikk live/konserter og derfor har du mye nyttig erfaring som jeg verdsetter:D:D

gismo

kwil

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Antall liker
    992

Hei, kort innsmett i tråden-OT er det også men; Henger det helt på greip å tilbringe kvelden i et av vår gode naboers "høl i bakken"- når vår egen desiderte 70-talls progelite spiller steinkastet hjemmefra (under ei bru)?

OG kan jeg tillegge; Det gjorde de til og med noe sååå inn i h... bra, imho. Mange lokale med deg misset vel sin besøkelsestid her- their loss!!!!)

Mvh

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.474
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    I kveld har jeg spilt mye på sånn "ommat og ommat" her, har festet meg ved to låter med meget forskjellig karakter, men som begge har trigget
    lyttehyggen i hulen;);)

Der er fra dette albumet..

Folder (2).jpg

Låta er Havea Little Faith on Me.
    Utrolig flott låt, detaljer av en annen verden på denne live-innnspillinga.
    Solveig byr på nyanser i stemmen som jeg liker veldig godt, og en stemmebruk som er helt tilpasset resten av rokkla:cool:
    På slutten liker jeg veldig Reisersrud og Wesseltoft med sine lekne leker seg i mellom, bare herlig:):)

Og fra dette albumet..

Folder (3).jpg

Låten her er I don`t belive in you...
    En herlig låt med et driv som bare får alt til å svinge.....hmmmm, men som ennå byr på variasjone og dertil detaljer!!
    Dynamisk lyd (om det kan brukes?) og må spilles litt høyt, kona sa i alle fall fra flere ganger i kveld:cool::cool:

Ja ja, sånn går det når man lever mitt i musikken en søndagskveld...:rolleyes:;)

gismo

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.474
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20

Hei, kort innsmett i tråden-OT er det også men; Henger det helt på greip å tilbringe kvelden i et av vår gode naboers "høl i bakken"- når vår egen desiderte 70-talls progelite spiller steinkastet hjemmefra (under ei bru)?

OG kan jeg tillegge; Det gjorde de til og med noe sååå inn i h... bra, imho. Mange lokale med deg misset vel sin besøkelsestid her- their loss!!!!)

Mvh
    Hehe...OT er helt tillatt her kwil;)
    Men herregud da mann, je trudde du viste at det å reise langt.. lenge og dyrt er jo mye mer stas enn å gå lokalt, billig og kort får å høre noe som er like bra eller litt bedre:cool::cool: Detta ble jo innført for over 25år sida i detta landet her...:rolleyes:;)
    Se bare at noen av oss som slenger innom denna tråden her, nå driver vi å planlegger en tur til nederlendene med flugarmaskin å greier for å høre på et middels gøtt anlegg der nede :rolleyes:.....slå den du!!! Vi får da i alle fall håpe at gubben er likanes og trivlig da:cool::cool:;)

gismo

Sist redigert:

kwil

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Antall liker
    992
    Det ER allment kjent og for lengst akseptert at lidere av "lydgalskapen" ITTE æ helt ældeles normalt sammenskrudd.

Dette sagt, slike turer tjener gjerne flere gode formål- hvor kanskje ikke minst det sosiale aspektet er av betydelig verdi. Trenger ikke henge på normalt greip for allmuen engang, kan enda trygt forsvares, imo:rolleyes:

Så god tur!

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    66.269
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1

Mvh
    Det var et dilemma det der kwil!
    Er redd je hadde førskræva meg om je skulle hatt ett ben i Hamar og ett i Dalhalla...
    Skulle gjerne sett Junipher Green under brua, men turen nedi hølet var en del av ei "pakke", - og for øvrig vel anvendt tid.
    Men så du Terje Rypdal under brua da han og Tekrô var der ...?

( Forresten er du velkommen på gjenvisitt kwil! Har både platespiller og plater ! Riktig step-up er også på plass :) )

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.474
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Denne låta er det et herlig driv i, fy hvor herlig denne spiller oppe i hulen:cool:;)
    I tillegg til driv, tung bass/rytme finnes en masse flotte detaljer og nyanser i denne låta:)

gismo

Sist redigert:

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    66.269
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    tkr tok fram denne i går.
    Nydelig album produsert av Don Was og lista med studiomusikere er formidabel.
    Har du denne gismo?

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn