gismo`s musikk-stue

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.200
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Huskelappen!!

Gutter, itte glem dette i morra da, livet blir så mye enklere med en bukket:cool:;)

valentines day hearts (1).jpg

:p gismo

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.198
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Gutter, itte glem dette i morra da, livet blir så mye enklere med en bukket:cool:;)

Vis vedlegget 305117

:p gismo
    Pleier å forbigå den dagen i stillhet, men denne gangen er jeg klar. Både poden og jeg glemte morsdagen så jeg ser på morgendagen som en mulighet til å smiske til meg litt tapte goodwill-poeng :rolleyes::)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.198
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Da har roeng2 vært på besøk, en meget hyggelig og trivelig kar skal det sies:)
    Vi fikk spilt litt musikk, spist litt mat og kaker, snakka mye og utvekslet litt musikk også, timene gikk så fort at det ble mange hyggelige timer:)

Vis vedlegget 305084
    flac

Ønsker deg en god og trygg tur hjem til deg og dine roeng2.
    Denne skal nok sjekkes ut i kveld da den ble flacende igjen her (og mange flere for den del);)

gismo
    Spor 6 på denne er en kongelåt. Ble kjent med den på et par demoer på Rhapsody.

Så får vi vel høre litt senere om elacmannen ble sonusifisert......og fikk tusket seg til også å spille litt rock oggså.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.198
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ferdig allerede? Ikke noe brennevin og ljuging?
    Hepp...hjemme igjen TOMZ:D
    Vi ljuger uten brennevin også vi TOMZ:) roeng2 la igjen en mappe her med filer som var dedikert TOMZ, jeg tør vel itte spille sånt en gang
    på anlegget mitt tenker je:p Men jeg skulle bringe den med i juni da han ikke fikk anledning selv:cool:
    Vi har eti, ljugi og spilt musikk i 6 timer vi TOMZ, men du vet vi starter kl 10.00 vi gutta som er oppe om morran:rolleyes:;)

gismo
    Roeng2 er en bra mann! :D

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.164
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Vi fikk spilt litt musikk, spist litt mat og kaker, snakka mye og utvekslet litt musikk også, timene gikk så fort at det ble mange hyggelige timer:)

Vis vedlegget 305084
    flac

Denne skal nok sjekkes ut i kveld da den ble flacende igjen her (og mange flere for den del);)

gismo

Så får vi vel høre litt senere om elacmannen ble sonusifisert......og fikk tusket seg til også å spille litt rock oggså.

1 og 12 på den skiva er også kongelåter 8)

roeng2

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Antall liker
    6.147
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    9
    Oppsummering etter besøk i heimen til GISMO

Vel hjemme etter et besøk hos gismo.
    Det ble mye snakk om musikk og lyd samt litt personlig saker og det ble servert mat og kake. Tida gikk fryktelig fort noe den ofte gjør i godt selskap.

Vi startet med servering av mat straks jeg kom innenfor døren og etter dette ble anlegget på kontor vist frem men ikke spilt på. Men dette vitner om at i denne heimen skal man ha god lyd selv når man sørfer på youtube.

Så gikk turen inn i stuen hvor Rega og SF står og anlegget var allerede påslått og oppvarmet klart for lytting. Dette spilte på en måte som får deg til og glemme kritisk lytting men høre på musikken. Det var behagelig og ingen ting stakk seg ut i lydbildet så lyttetretthet er et ikke tema selv om det var nok av detaljer. Musikken som ble servert var med mann på vokal så jeg begynte og betvile at jeg var kommet til rett plass eller om gismo var litt ute av seg:rolleyes:

Så var tiden inne for og bevege seg opp en etasje i boligen og tre inn i gismo sitt rekreasjons rom.
    Her sto SF som skulpturer på sinne tilhørende stativer i en finish som hører sjeldenheten til og på toppen av raket sto Einstein med svakt glødende rør. Her spilte gismo opp med sinne favoritter og jaggu ble det ikke en del mannlig vokal har også, men også mye god musikk med damerøst:)
    Det skal sies at på den musikk som lå som favoritter spilte dette anlegget med detaljer, dynamikk og bass som jeg ikke hadde trodd SF skulle inneha. Det ble til tross for TOMZ ønske om og trykke til med litt tyngre musikk ikke gjennomført da tiden gikk så alt for fort. Gismo hadde mange godbiter og by på, så fokus ble på nye bekjentskaper. Men det ble også en del kritisk lytting hvor konklusjonen er at dette er et anlegg med svært få svakheter, foruten det fysikkens lover setter en stopper for. Det egner seg nok ikke som party oppsett eller et anlegg for den med sansen for heavy metal. Men for en man med gismo sin musikk smak tror jeg man ikke kan få det stort bedre.

Gleder meg til en ny visitt etter rommet er pusset opp og gismo har utført planlagte tiltak på akustikk, da ligger det an til og bli magisk.

Mvh
    Ronny

roeng2

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Antall liker
    6.147
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    9
    Ferdig allerede? Ikke noe brennevin og ljuging?
    Hepp...hjemme igjen TOMZ:D
    Vi ljuger uten brennevin også vi TOMZ:) roeng2 la igjen en mappe her med filer som var dedikert TOMZ, jeg tør vel itte spille sånt en gang
    på anlegget mitt tenker je:p Men jeg skulle bringe den med i juni da han ikke fikk anledning selv:cool:
    Vi har eti, ljugi og spilt musikk i 6 timer vi TOMZ, men du vet vi starter kl 10.00 vi gutta som er oppe om morran:rolleyes:;)

gismo
    Roeng2 er en bra mann! :D
    Det er nok en del som ble lagt igjen men som ikke er i din folder som mulig også vil falle i smak, så god snakk med gismo så bringer han nok også disse med seg i sommer:)

roeng2

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.399
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Nå blir jeg pressa mot Elac.. så da er det vel bare rett at vi alle nå presser Roeng mot SF! ;)

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.744
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    roeng2 ser ut til å ha kommet velberget fra piggtrådlyden i Solør:cool:
    Beskrivelsen fra besøket er absolutt gjenkjennelig.

Vedr. Valentine.
    Håper på røde roser i år også.

Presten til nygifte Ola:
    Det er vel bedre nu som dere er gift!
    Ola:
    Itte bære, men oftere...

Mvh og ønske om god helg.

PS
    Verten er om mulig enda mer trivelig og blid etter et godt glass.:)

Sist redigert:

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.200
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Se her ja, det skrives jo meget smigrende ord i min tråd uten at jeg følger med;)
    Takker for meget utfyllende og positiv tilbakemelding roeng2:)
    Godt at du tar poenget med at mitt anlegg er klart og bevist tunet mot egen musikksmak og det rommet det er tiltenkt å fungere i.
    Høres ut som du veldig tydelig, ved kritisk lytting, klarte å høre hva anlegget kan by på når det spiller den musikken det spilles mest av der oppe og at du også avslørte hva anlegget og rommet ikke fungere så bra på:) Altså øs og pøs musikk på ditto øs og pøs volumer:rolleyes::cool:
    Altså ikke et alt spisende allround anlegg men litt mer spisset mot egen smak og musikk:rolleyes:;)

Takker igjen for hyggelig besøk, gode utvekslinger av tanker om lyd, rom og musikk.
    Gleder meg til besøk hos deg ved en senere anledning og du er hjertelig velkommen tilbake!

gismo

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.200
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20

Vis vedlegget 305084
    flac

gismo

Godt album dette TOMZ og RoDa, syns de sporene dere nevner er gode låter, helt klart;)
    Om den elace-mannen (noe han itte var:cool:) ble sonusifisert vet eller trur jeg itte TOMZ, men at han koste seg med de kvaliter som bor i småtøsene til rett musikk tror jeg nok:) Men etter de gode samtaler vi hadde tror jeg nok han har god lyd etter egen smak hjemme også, med sin "elace- kombo" ( Electrocompaniet ECD 2 - McIntosh MA7000 - ELAC FS 409) og det jo det det handler om!! Eget velvære og itte andres velvære ved et kort besøk:rolleyes:;)

gismo

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.200
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20

Vis vedlegget 305084
    flac

gismo

1 og 12 på den skiva er også kongelåter 8)
    Sitter å hører denne på nytt i dag, må si at det er imponerende lyd på dette live- opptaket;)
    Skjønner godt ar Harry på Rhapsody velger spor 6 til demoer TOMZ, dynamikk så det holder i denne litt varsomme flotte låta.
    Gitar, rytme/bass og stemmen er glitrende;) Meget gode de spor du nevner også RoDa. Disse låtene lever mye mer her enn på studioalbumene!

gismo

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.399
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Nå blir jeg pressa mot Elac.. så da er det vel bare rett at vi alle nå presser Roeng mot SF! ;)

Om du ønsker og nyte Bisson, kan jeg godt presse på deg litt SF også:cool:

roeng2
    SF var jo innom her for en stund siden.. :p Bisson kan fint nytes på System audioene også.. blue mind platen og fortellingene fra tretoppen albumet låter overraskende bra ut i stuen :) og noen utrolig "stille" innspillinger.. :)

roeng2

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Antall liker
    6.147
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    9

roeng2
    SF var jo innom her for en stund siden.. :p Bisson kan fint nytes på System audioene også.. blue mind platen og fortellingene fra tretoppen albumet låter overraskende bra ut i stuen :) og noen utrolig "stille" innspillinger.. :)
    Skal love deg at de SF du hadde i stuen ikke kan på noen måte sammenlignes med de SF gismo har på lytterommet. Så om de er din eneste bekjenskap til SF har du nok til gode og høre det SF står for. Jeg fikk servert begge varianter men kun minutters mellomrom. Den i stuen spilte som hifi gjør mens de oppe på rommet har en lyd som er godt forplantet i hi-end verden:cool:

mvh
    roeng2

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.164
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Denne var ok, sa'n. Skjerp deg, den er genial. Bare vent til tøsene får smake. 8)

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.200
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.399
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12

roeng2
    Skal love deg at de SF du hadde i stuen ikke kan på noen måte sammenlignes med de SF gismo har på lytterommet. Så om de er din eneste bekjenskap til SF har du nok til gode og høre det SF står for. Jeg fikk servert begge varianter men kun minutters mellomrom. Den i stuen spilte som hifi gjør mens de oppe på rommet har en lyd som er godt forplantet i hi-end verden:cool:

mvh
    roeng2
    Neida har vært borti noe tidligere som minner meg om småtøsene til gismo :) men var nok noen år eldre og sikkert ikke kommet like langt i evolusjon som gismo sine :)
    Venere er nok hifi i forhold ja.

Hadde musikksmaken vært mere lik Gismo sin så hadde nok dette vært ultimate talere her også, men jeg har en plan!! ;)

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.164
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Hva? Telys? Kubbelys? Gulvlister?

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.198
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Logga inn et personlig kort, hjerteformet dekorert stein og litt champis. Innertier etter at jeg teita meg ut på morsdagen :D

roeng2

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Antall liker
    6.147
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    9

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.164
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Forvirrende dette, gutter. Er det sånn at siden TOMZ glemte mora si på morsdagen, så må kjærringa hannes få kort på valentinsdagen?

Morsdag - Wikipedia

Valentinsdagen - Wikipedia
    RoDa da...hmm dette er jo så ENKELT, begge må huskes og verdsetter, ikke verre enn det:rolleyes:;)
    Nå er faktisk litt sær..:cool::cool:

gismo
    Åh, jeg har misforstått!
    Så det er EN DAG i året man skal sette pris på kjærringer og mødre? Fanken! :D :D :D
    Eller, er det viktig å hjelpe handelsstanden på disse to dagene? Faen, forvirret igjen......... ;D

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.200
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Forvirrende dette, gutter. Er det sånn at siden TOMZ glemte mora si på morsdagen, så må kjærringa hannes få kort på valentinsdagen?

Morsdag - Wikipedia

Valentinsdagen - Wikipedia
    RoDa da...hmm dette er jo så ENKELT, begge må huskes og verdsetter, ikke verre enn det:rolleyes:;)
    Nå er faktisk litt sær..:cool::cool:

gismo
    Åh, jeg har misforstått!
    Så det er EN DAG i året man skal sette pris på kjærringer og mødre? Fanken! :D :D :D
    Eller, er det viktig å hjelpe handelsstanden på disse to dagene? Faen, forvirret igjen......... ;D
    Du har oppfattet poenget helt rett RoDa, derfor kjøper jeg blomster i veldedighet for vårt lille lokalsamfunn og vår lille bygd, vi vill ha egen blomster butikk her, og itte 3 mil unna������

gismo

Pst: men jeg er Glad i Helene åsså;) å je klarer itte å lage blomstene sjøl...:p

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.164
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Du har oppfattet poenget helt rett RoDa, derfor kjøper jeg blomster i veldedighet for vårt lille lokalsamfunn og vår lille bygd, vi vill ha egen blomster butikk her, og itte 3 mil unna������

gismo
    Tror du har et godt øye til frøkna i blomsterbutikken, jeg. ;)

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.200
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Gøtt øl og musikk, hva slår det...

Kanskje blomster som aldri kom på bordet, hva vet jeg....:confused:
    Men ja takk begge deler her i huset;)

image.jpg

image.jpg

gismo

roeng2

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Antall liker
    6.147
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    9

gismo
    Tror du har et godt øye til frøkna i blomsterbutikken, jeg. ;)
    Gismo har jo 2 strøkne italienske frøkner som stiller parat til og behage han på rekreasjonsrommet så hvordan kan du insinuere noe slikt:cool:

roeng2

roeng2

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Antall liker
    6.147
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    9
    Skulle tro spor 2 på denne skiva var dedikert samlingen hos TOMZ i sommer, om den ikke var for at den var produsert i 96:rolleyes:
    Folder.jpg

roeng2

roeng2

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Antall liker
    6.147
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    9
    Skulle tro spor 2 på denne skiva var dedikert samlingen hos TOMZ i sommer, om den ikke var for at den var produsert i 96:rolleyes:
    Vis vedlegget 305469

roeng2
    Knall album, fått av RoDa;)
    MYE spilt!! Sier bare norsk lyd, hvem slår oss på hjemmebane? Ingen eller få:confused:

gismo
    Meget god lyd, norske musikk studio kan sammenlignes med de norske ski og håndballjentene + Brekhus,

roeng2

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn