gismo`s musikk-stue

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.180
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    En herlig låt fra Blackbirds albumet, sort tekst og stemning, men flott fremført av Gretchen;)
    Liker videoen....:cool:

gismo

Sist redigert:

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.180
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    På en dag som dette er det på sin plass å spille denne flotte låten av Anette Askvik:)
    Men helt uavhengig av videoen og de triste minner den speiler så er dette en knallgod låt som det bor mye innebygd i...
    Jeg bruker den mye for å jobbe med diverse parametere i justering av mine oppsett og tar den gjerne med på besøk da jeg hører andre oppsett;)

gismo

kvasi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.09.2007
    Antall liker
    1.121
    På en dag som dette er det på sin plass å spille denne flotte låten av Anette Askvik:)
    Men helt uavhengig av videoen og de triste minner den speiler så er dette en knallgod låt som det bor mye innebygd i...
    Jeg bruker den mye for å jobbe med diverse parametere i justering av mine oppsett og tar den gjerne med på besøk da jeg hører andre oppsett;)

Snip

gismo
    Denne var krem, og ikke hadde jeg hørt om dama. Takk og bukk :)

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.180
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Anette Askvik..

Snip

gismo
    Denne var krem, og ikke hadde jeg hørt om dama. Takk og bukk :)
    Bare hyggelig kvasi, den er fra dette albumet.

41ODiT3P85L._SS500_.jpg

gismo

Elo

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.04.2010
    Antall liker
    236
    Sted
    Innlandet
    Torget vurderinger
    2
    Kan legge til at jeg forstår hvorfor gismo bruker den som "justeringslåt", låter krem hjemme hos han.. ;)

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.180
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Kan legge til at jeg forstår hvorfor gismo bruker den som "justeringslåt", låter krem hjemme hos han.. ;)
    Hallo Elo.

Nå kom jeg på at jeg skulle nevne noen av de låter vi spilte da du var her, helt glemt av....kan det være alderen:rolleyes::cool:
    På jobb, nå men kommer tilbake til dette;);)

gismo

Elo

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.04.2010
    Antall liker
    236
    Sted
    Innlandet
    Torget vurderinger
    2
    Ikke noe problem, sitter dypt i diverse bøker om dagen. Så lite tid foran anlegget fremover :)

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Alderen hemmer deg lite kompis. Krem er fint, men ikke på alt. Godt musikk smak er differensiert. Kos deg gismo. Gleder meg til å høre greiene senere i høst.

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.180
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Alderen hemmer deg lite kompis. Krem er fint, men ikke på alt. Godt musikk smak er differensiert. Kos deg gismo. Gleder meg til å høre greiene senere i høst.

Åååå slapp av litt da mann, går itte sååå lenge før du er der sjæl:cool::cool::cool::rolleyes:
    Je er sååå glad i krem så det så.....;)

gismo

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.180
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Tror den nye Venere S blir en spennende taler til rett under 50K, denne er i tillegg montert i Italia, noe som burde borge for en god finish og byggkvalitet;)

Venere S

gismo

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Det var nok det han tenkte.. Da han hadde kjøpt sin første Fiat... God finish.. Osv.

kvasi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.09.2007
    Antall liker
    1.121
    Venere S er garantert bra saker, men jeg syns de ser litt snodige ut. Sikkert mest pga at jeg er vant til å se på mine 3.0 og hadde nok bytta hvis jeg fikk tilbudet.

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.180
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Venere S er garantert bra saker, men jeg syns de ser litt snodige ut. Sikkert mest pga at jeg er vant til å se på mine 3.0 og hadde nok bytta hvis jeg fikk tilbudet.
    Ja helt enig med deg der kvasi, blir liksom voldsomt mye elementer;)
    Men tror nok de presterer! Kommer vel noen tester etterhvert:rolleyes:

gismo

oyvindl85

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Antall liker
    2.249
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Go kveld. Siden jeg har hatt Sonus Faber Cremona Auditor, tenkte jeg på dine skulpturer når jeg hørte denne sangen av Willie Nelson.
    Meget fin sang og tror den klinger fint ut av dine Sonuser :) Spilte nydelig på mine Contourer og forresten. Se link under. Enjoy :)

https://www.youtube.com/watch?v=_xSMHpDuswo

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.180
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Go kveld. Siden jeg har hatt Sonus Faber Cremona Auditor, tenkte jeg på dine skulpturer når jeg hørte denne sangen av Willie Nelson.
    Meget fin sang og tror den klinger fint ut av dine Sonuser :) Spilte nydelig på mine Contourer og forresten. Se link under. Enjoy :)

https://www.youtube.com/watch?v=_xSMHpDuswo

Hei. Takk for det;)
    Har ikke Wimp HiFi men lyder ok på vanlig også.

gismo

oyvindl85

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Antall liker
    2.249
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Den er god :)
    Hørte den selv først på Spotify Premium. Kanskje den ikke skiller seg ut sånn ved første lytt. Men etter å ha hørt den noen ganger
    legger man mer og mer merke til detaljene. Så syns jeg det var en egen "sjel" over den :)
    Spesielt liker jeg godt gitarspillet midt i sangen.

Mvh Øyvind

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.180
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Amused to death...remastered 2015

Da har denne tikket inn fra HDtraks og er klar for arkivet, valgte 96/24 i flac da jeg sjelden har opplevd 192/24 som noe særlig lydmessig bedre, de filene tar bare mere lagerplass:p:cool:
    Får ta en lytteseanse på denne til noen gode øl i kveld;);)

Front.jpg

flac 96/24

Inlay.jpg

gismo

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.180
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Kontoranlegget sett fra kontorstolen i meget sterk ettermiddagssol;)

Vis vedlegget 330885

gismo

Har du prøvd med grom anlegget her inne?

roeng2
    Nei nei roeng2, det har fått plass og forblir i stua, helt et annet anlegg nå enn tidligere:cool:
    Guarneri Memento ha nå fått det rom og plass de trenger, blomstrer ut i fullpupp;)
    Luftighet, tonale nyanser, renhet og detaljeringen er nå ekstrem i forhold til sitt gamle liv, de trengte (tross sin smått moderate størrelse) dette rommet;);)
    De spiller også bass så ren, homogen og dyp som jeg ikke trodde de hadde kapasitet til, lytting har bare blitt en nytelse;)
    Føler jeg er så nær max potensialet (har et par ting igjen bare:cool:) på dette oppsettet ( dac,amp,talere) som jeg kan komme:rolleyes:;)
    Har også hatt diverse personer innom her som også bekrefter min smått entusiastiske og subjektive begeistring:cool:;)

gismo

roeng2

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Antall liker
    6.147
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    9

Vis vedlegget 330885

gismo

roeng2
    Nei nei roeng2, det har fått plass og forblir i stua, helt et annet anlegg nå enn tidligere:cool:
    Guarneri Memento ha nå fått det rom og plass de trenger, blomstrer ut i fullpupp;)
    Luftighet, tonale nyanser, renhet og detaljeringen er nå ekstrem i forhold til sitt gamle liv, de trengte (tross sin smått moderate størrelse) dette rommet;);)
    De spiller også bass så ren, homogen og dyp som jeg ikke trodde de hadde kapasitet til, lytting har bare blitt en nytelse;)
    Føler jeg er så nær max potensialet (har et par ting igjen bare:cool:) på dette oppsettet ( dac,amp,talere) som jeg kan komme:rolleyes:;)
    Har også hatt diverse personer innom her som også bekrefter min smått entusiastiske og subjektive begeistring:cool:;)

gismo

Gleder meg til og høre god sakene etter de kom ned i stuen. Godt du fant en snarevei til god lyd med og bytte rom og gi anlegger mer luft.
    Tenkte jeg mulig kunne ta med amp og dac neste gang for og se hvordan dette låter på de italienske skjønnhetene.

roeng2

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.180
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20

Vis vedlegget 330885

gismo

roeng2

gismo

Gleder meg til og høre god sakene etter de kom ned i stuen. Godt du fant en snarevei til god lyd med og bytte rom og gi anlegger mer luft.
    Tenkte jeg mulig kunne ta med amp og dac neste gang for og se hvordan dette låter på de italienske skjønnhetene.

roeng2
    Ja selvfølgelig kan du bringe med amp og dac roeng2, ville bare vært artig det;)
    Vi får finne dag/dato som kunne passe oss begge litt senere i sommer/høst, nå starter jeg ferie om en uke og da blir det vel i perioder litt annet å bedrive tiden med:)
    Blir godt med litt sol og varme en ukes tid i august, gleder meg til Cala d'Or etter den sommeren vi har hatt her så langt:cool:;)

gismo

roeng2

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Antall liker
    6.147
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    9
    Jeg har igjen 1 uke ferie også blir det tilbake på jobb 3 dager i uken frem til slutten av oktober. Har selv ordnet en ukes sommer tur 20 september, for når sommeren ikke kommer til oss får vi reise til sommeren. Ja vi finner en dato når det lir mot høst, vi skal jo også på konsert med ho Kari når det lir mot vinter;D

roeng2

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.180
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    En våt og trist søndag, men god musikk og en fransk 1664 bøter litt på elendigheta;);)

image.jpg

gismo

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.132
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Pedalene på bordet, en øl i hånden og smektende småpikestemmer kan ikke være så pissgærnt selv om det er litt fuktig utenfor. Kos deg med tanken om at du snart skal bruse med fjærene i utlendighet :)

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.180
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Pedalene på bordet, en øl i hånden og smektende småpikestemmer kan ikke være så pissgærnt selv om det er litt fuktig utenfor. Kos deg med tanken om at du snart skal bruse med fjærene i utlendighet :)
    Hehe...nei da T.... livet er greit og tanker på varmedager trigger en gammal skrott;)
    Håper alt er bra der nede i varmen med både deg, wife and children...:)

gismo

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.132
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hehe...nei da T.... livet er greit og tanker på varmedager trigger en gammal skrott;)
    Håper alt er bra der nede i varmen med både deg, wife and children...:)

gismo
    Gode dager med rundt 30 grader og en kjølende bris. I morgen drar datter, type og tre unger mellom 5 og 8 år hjemover til Bergen. Ferien kan starte igjen! Kjekt når det står på, og kjekt når de drar :D

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn