gismo`s musikk-stue

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.189
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Wilson albumet over er meget bra, et av årets beste. -men det må høres fra begynnelse til slutt da det er et såkalt konseptalbum,
    Det er ei historie som fortelles.
    I disse streamingtider blir nok det å høre et album fra begynnelse til slutt en utfordring for mange, men du greier det gismo.:)

Jeg er blitt enig med frua
    om EN REL i stua

R528 er litt større
    sa onkel Børrre

EN er nok
    sa Per Kokk.
    Jepp med så flotte ordtak og den bamsen der får du greie deg med EN syns jeg blues!!
    ja det albumet der og den historien skal jeg sette meg ned en dag for å absorbere langsomt, korte lyttesnutter her i kveld førte til at det trigga voldsomt;)

gismo

oyvindl85

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Antall liker
    2.249
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Blir ikke 2 subber (sub i det hele tatt) vanskeligå integrere skikkelig med SF`ene og rommet?
    Det er vel ikke overdådig stort rommet det spiller i? Antatt fra bilder du har lagt ut før.
    Jeg vet at på mine 20 kvm er det nok med bare C1. Og Dynaudioene før det. Jeg savnet
    av og til litt helt i bunn med SF Cremona Auditor. Men ikke ofte. Hadde sub med et greit
    hjemmekino oppsett for noen år tilbake. Det var sjelden og aldri sub ble brult til musikk.
    Det ble veldig fort for mye av det gode. Dette var en lukket kasse med 10" og solid klasse
    D amp på 500 watt. En B&W ASW675, mener jeg den het. Men mulig rommet ditt har en
    helt annen akustikk så klart :) Jeg fant det hvertfall ikke lett å få det til å spille bra nok.
    Ble som sagt for mye møllers tran ;) Men rommet her fremhever noe dyp bass skal sies.

Øyvind

T

TT.

Gjest
    Det er veldig viktig å ha is i magen når man skal integrere en eller to subber i et anlegg. Viktig å ikke kjøre på for mye, men å evne å posjonere ut bassen på en måte som gjør at det høres naturlig ut.

oyvindl85

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Antall liker
    2.249
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Selv med deling på rundt 45 og lav gain, så ble det fort litt for mye hos meg den gangen. Så mulig dette
    rommet er litt vanskelig å få til med sub. Men har som sagt ikke vært noe savn med Dynaudio i hus på
    bassdelen. Men jeg skjønner at folk ønsker det lille ekstra skyvet i bunn. Men dog tilnærmet sømløst :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.134
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Spennende! Gratulerer!!! Registrerer at du ikke skal bytte ut småtøsene ennå.....:rolleyes:;)

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.189
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Blir ikke 2 subber (sub i det hele tatt) vanskeligå integrere skikkelig med SF`ene og rommet?
    Det er vel ikke overdådig stort rommet det spiller i? Antatt fra bilder du har lagt ut før.
    Jeg vet at på mine 20 kvm er det nok med bare C1. Og Dynaudioene før det. Jeg savnet
    av og til litt helt i bunn med SF Cremona Auditor. Men ikke ofte. Hadde sub med et greit
    hjemmekino oppsett for noen år tilbake. Det var sjelden og aldri sub ble brult til musikk.
    Det ble veldig fort for mye av det gode. Dette var en lukket kasse med 10" og solid klasse
    D amp på 500 watt. En B&W ASW675, mener jeg den het. Men mulig rommet ditt har en
    helt annen akustikk så klart :) Jeg fant det hvertfall ikke lett å få det til å spille bra nok.
    Ble som sagt for mye møllers tran ;) Men rommet her fremhever noe dyp bass skal sies.

Øyvind
    Hei Øyvind.

Generelt er jeg helt enig i mye av det du sier, har prøvd dette ved mange anledninger oppe i hulen gjennom årene
    og med variert resultat;)
    Så jeg kjenner med lett og fort igjen i dine opplevelser.
    Du tenker sikkert på mitt tidligere krypinn da du nevner rommet og størrelsen, ja det var lite og mange forsøk gikk i vasken der:cool:
    Men selv på det lille rommet fikk jeg til en løsning i sin tid, det var med to slanke AP gulvstående og to små nette REL T-5, det funket:)
    Men mange XTZ, Velodyne og større REL fikk jeg ikke til der oppe.

Nå spiller jeg ikke i dette rommet lenger, anlegget har fått plass i stua og der er det mye mer volum og m2 og ta av/fylle.
    Ca 35m2 og normal takhøyde. Så derfor gir jeg meg ikke på tørre møkka, det må også testes her;);)
    Om de får bli eller må reise igjen vil tiden vise:)

gismo

oyvindl85

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Antall liker
    2.249
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17

Øyvind
    Hei Øyvind.

Generelt er jeg helt enig i mye av det du sier, har prøvd dette ved mange anledninger oppe i hulen gjennom årene
    og med variert resultat;)
    Så jeg kjenner med lett og fort igjen i dine opplevelser.
    Du tenker sikkert på mitt tidligere krypinn da du nevner rommet og størrelsen, ja det var lite og mange forsøk gikk i vasken der:cool:
    Men selv på det lille rommet fikk jeg til en løsning i sin tid, det var med to slanke AP gulvstående og to små nette REL T-5, det funket:)
    Men mange XTZ, Velodyne og større REL fikk jeg ikke til der oppe.

Nå spiller jeg ikke i dette rommet lenger, anlegget har fått plass i stua og der er det mye mer volum og m2 og ta av/fylle.
    Ca 35m2 og normal takhøyde. Så derfor gir jeg meg ikke på tørre møkka, det må også testes her;);)
    Om de får bli eller må reise igjen vil tiden vise:)

gismo
    Ja jeg har ikke riktig fått til suber. Men klart man kan ha enda mindre sub. Sunfire har med 6.5" element. Atmos
    heter den. 1400 watt amp til å drive den. Vil anta den er kjapp i vendingen :)
    Ikke kjellerdyp bass i en slik, men den klarer visst bragden ned til 30 hz . Per i dag savner jeg ikke bass.
    men er greit å ta med seg litt visdomsord videre om man flytter på seg en gang ;)
    35 kvm er bra det. Da har man litt å fylle opp. Kan skjønne du ønsker noe ekstra i bunn til SF på den størrelsen rom.
    Vil anta du holder tråden din oppdatert med info når du har testet litt :) Blir sikkert toppers ;)
    Grattis og lykke til med bass boosten :)

kvasi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.09.2007
    Antall liker
    1.121
    Tidsregningen her er før og etter Antimode, kan ikke skjønne at jeg har klart å leve med subbene før den kom i hus. Anbefales på det aller sterkeste..
    DSPeaker-Anti-Mode 8033

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.189
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Tidsregningen her er før og etter Antimode, kan ikke skjønne at jeg har klart å leve med subbene før den kom i hus. Anbefales på det aller sterkeste..
    DSPeaker-Anti-Mode 8033
    Hei kvasi.

Ja har lest mye bra om denne, men dessverre er disse kun basert på lavnivå (RCA/RCA) signaler og dette ønsker jeg ikke å benytte. Har testet lavnivå mellom amp og sub opp mot høynivå mellom amp og sub opp til flere ganger i flere av mine tidligere oppsett og den saken er nok dessverre avgjort for lengst, her blir det kun høynivå mellom amp og sub' er;);)
    Men sikkert meget bra i mange oppsett og ikke minst kombi kino/musikk anlegg:)

gismo

kvasi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.09.2007
    Antall liker
    1.121
    Hmm, hva og hvorfor er det bedre med høynivå? Det har jeg aldri testet, og i grunn sett på det som en middelmådig løsning for de som ikke har pre-out.
    Brukte ikke mine subber til musikk før jeg fikk antimoden pga en peak på 35hz som også kamuflerte dypbassen, og den samme peaken har jeg sett hos mange andre også.
    Derfor min anbefaling av dette fantastiske produktet :)

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.189
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Hmm, hva og hvorfor er det bedre med høynivå? Det har jeg aldri testet, og i grunn sett på det som en middelmådig løsning for de som ikke har pre-out.
    Brukte ikke mine subber til musikk før jeg fikk antimoden pga en peak på 35hz som også kamuflerte dypbassen, og den samme peaken har jeg sett hos mange andre også.
    Derfor min anbefaling av dette fantastiske produktet :)
    I min lille verden oppleves timing og korrekt hurtighet noe bedre på høynivå enn på lavnivå signalet kvasi.
    Men om dette strides sikkert også de lærde som på mye annet..;);)
    Men ser jo helt klart fordelen med de muligheter som antimode kan bidra med gjeldende korreksjoner av bassrespons iht rombidrag osv.. :)

gismo

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.189
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Fredda og morgensol er flott, kaffe og litt godlyd er ofte en grei start, før man må noen timer på jobben;)

image.jpeg

Noe av denne dama blir sjelden feil:)

gismo

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.189
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Mente du dette illustrerte HedOpp-gjengen på en troverdig og grei måte blues..:rolleyes::cool::cool:

image.jpeg

Ved ettertanke......så har du vel mye rett:p
    Go fredda...!!!!

gismo

• Liker
    Reaksjoner: TT.

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.734
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Weisst nicht.

Spâter?

Innafor?

Ann Wilson,-uten tvil tidenes rockebabe.:)

Blir rockehelg dette.
    Nå blir jazzen båret ned på "magasinet" igjen.

Sist redigert:

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Koret gjør hele greia på denne synes jeg. Når de trår til er det frysninger. Men sangen i seg selv er en stor klassiker, det skal sies. :)

hilsen "tidligere korist og solist " :)

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.189
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Koret gjør hele greia på denne synes jeg. Når de trår til er det frysninger. Men sangen i seg selv er en stor klassiker, det skal sies. :)

hilsen "tidligere korist og solist " :)
    Ja koret bidrar flott her HC, det iler ned i stortåa;)

gismo

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.734
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    STAIRWAY med Heart er vist både her og der kanaris, men den er så bra at vi kan godt se den et par ganger i uka.Takk for den.
    Jeg kan godt skryte av at det var jeg som posta den først, for det er ingenting å skamme seg over.:cool:
    Ann har lagt på seg litt sida 70tallet, men det har visst jeg også... Også Robert som griner,-rørende:)

Når det gjelder Queen kommer så godt som hele katalogen i ny remaster i disse dager.
    Håper på et under, for her kunne man ha profittert på dyktig håndtverk bak spakene.
    Noe lignende som ble gjort med Zeppelinkatalogen hadde gjort seg.

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Stemmer er jo det jeg hører etter...Synes disse damene her er brukbare.. Også kor..

[video=youtube;I1Xe15-Ayf4]https://www.youtube.com/watch?t=96&v=I1Xe15-Ayf4[/video]

Kor kan brukes til så mye...Amerikansk så det holder, men og litt forfriskende...

Vokalmessig, teknisk, er dette en meget dyktig gruppe...

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.086
    Vet den har vært oppe før, men siden det nevnes Heart, og Ann Wilson.
    Kunne ikke unngå å tenke på denne versjonen.

Å du hildrande du ;)
    Nå ble jeg ordentlig satt ut med tårer trillende nedover kinna midt i arbeidstida.
    Denne storformat tolkningen av Led Zepplins udødelig "Stairway to Heaven" kledde låten umåtelig godt.
    Innsatsen til utøverne var det jo heller ikke noe og utsette på.
    Ann Wilson har noe å fare med ennå, og Jason tar arven sin svært alvorlig.
    Stående applaus her i fra!

Sist redigert:

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.734
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1

En perfekt verden.
    Tympani og kormusikk.
    Kun mellomtone.;)

Et frekt spørsmål HC:

Hvorfor er hjerte/smerte-tekster bedre når de synges i kor?:confused::rolleyes::cool::p

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.189
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    STAIRWAY med Heart er vist både her og der kanaris, men den er så bra at vi kan godt se den et par ganger i uka.Takk for den.
    Jeg kan godt skryte av at det var jeg som posta den først, for det er ingenting å skamme seg over.:cool:
    Ann har lagt på seg litt sida 70tallet, men det har visst jeg også... Også Robert som griner,-rørende:)

Når det gjelder Queen kommer så godt som hele katalogen i ny remaster i disse dager.
    Håper på et under, for her kunne man ha profittert på dyktig håndtverk bak spakene.
    Noe lignende som ble gjort med Zeppelinkatalogen hadde gjort seg.

Det kan man jo se frem til blues, ikke alt som jeg vil kjøpe tror jeg men som du sier, håper "gode folk" kan rette/korrigere/fikse noe her;)

gismo

vidarje

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Antall liker
    3.883
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Enig med Powerpoint, dette var en skikkelig "høydare":) I min uvitenhet måtte jeg søke på nettet for å finne ut hvem den trommisen var, det var ikke direkte dårlig spilt for å si det forsiktig:) Det falt litt på plass da slektskapet ble klart:)

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.189
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Det var ærlig talt kun siste video som fenget her oppi skogen HC (ærlig skal man vel være??), men de var gode;)
    De gjør andre småtøffe ting også:) (subtrøkk låt:cool:)

gismo

• Liker
    Reaksjoner: HCS

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Blues: hjerte/smerte gjør seg best med en vokal.... Men i Stairway to heaven , som var nevnt lenger opp, gjør koret den lille forskjellen..

Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn