gismo`s musikk-stue

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.187
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Sitter å nyter denne EP på Tidal HiFi, denne "lokale dama" falt jeg pladask for;)
    Også artig da artister bryr seg og gir tilbakemelding på innspill om deres musikk, fikk kommentar, "likes" og smilefjes på hennes fjesbokside i går:)

320x320.jpg

gismo

roeng2

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Antall liker
    6.147
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    9
    Blir spennende dette gismo. Jeg har ikke hørt REL så kan ikke utale meg om lyden i de☺
    Tror alike vel at med alle gode tester de får at de må være bedre på og gjengi musikk ende typene Jamo og SVS som tidligere nevt.

roeng2

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.395
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Jeg har respekt for X cells meninger om REL suber da det jo er tuftet på egne erfaringer.
    Likevel er jeg litt forundret når det hevdes at SVS til nesten halve prisen fungerte bedre.

Veldig mange mener at REL er noe av det bedre hvis de skal integreres i et anlegg som brukes til musikk.
    (Det er det vi driver med!;))
    Dette stemmer også med omtaler/tester hvor subwoofere fra ulike produsenter blir sammenlignet.

Det er mulig du har et spesielt rom X cell, eller at du liker det annerledes enn somme andre?
    Det siste er helt legitimt, finnes ingen fasit på dette, sjøl om man selvsagt kan mikke og måle så lenge man gidder.

Mvh
    Ja du har helt rett Blues.
    Det som skuffet meg med r205 er rett og slett at den ikke spiller høyt på noen slags måte.. ved rimelig ok volum fra pandion, som ikke er noe brutalt monster, så får jeg ikke det fundamentet jeg forventet av rel.. skrur jeg opp til et nivå der jeg føler det spiller "likt" så rumler det.. vis jeg legger mitt langt fra slanke legeme over den og tynger den ned med mye kilo så roer det seg.. men for min del virker det som om at sub'en mangler minst 20kilo for å få bort uønsket resonans.. dette var det såklart i svs også.. men strikken kunne tøyes lenger før denne unoten kom fram i lydbildet.

At REL nok spiller med en annen sound FØR det kommer unoter sier jeg ikke imot :)

Jeg har ikke helt gitt opp og driver nå med litt småjustering fram og tilbake enda.. men tror det blir noe annet her ettervært.. :)

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.732
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Høres nesten ut som R205 var for liten til ditt bruk.

Som du sikkert har fått med deg har jeg en R 528.
    Det er nok av alt og tight og fast uten rakling og risting.
    gismo synes nok jeg spiller med litt høyt nivå i bassen, men ulyder/unoter er det ikke.

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.187
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Jeg har respekt for X cells meninger om REL suber da det jo er tuftet på egne erfaringer.
    Likevel er jeg litt forundret når det hevdes at SVS til nesten halve prisen fungerte bedre.

Veldig mange mener at REL er noe av det bedre hvis de skal integreres i et anlegg som brukes til musikk.
    Dette stemmer også med omtaler/tester hvor subwoofere fra ulike produsenter blir sammenlignet.

Det er mulig du har et spesielt rom X cell, eller at du liker det annerledes enn somme andre?
    Det siste er helt legitimt, finnes ingen fasit på dette, sjøl om man selvsagt kan mikke og måle så lenge man gidder.

Mvh
    Det som skuffet meg med r205 er rett og slett at den ikke spiller høyt på noen slags måte.. ved rimelig ok volum fra pandion, som ikke er noe brutalt monster, så får jeg ikke det fundamentet jeg forventet av rel.. skrur jeg opp til et nivå der jeg føler det spiller "likt" så rumler det.. vis jeg legger mitt langt fra slanke legeme over den og tynger den ned med mye kilo så roer det seg.. men for min del virker det som om at sub'en mangler minst 20kilo for å få bort uønsket resonans.. dette var det såklart i svs også.. men strikken kunne tøyes lenger før denne unoten kom fram i lydbildet.

At REL nok spiller med en annen sound FØR det kommer unoter sier jeg ikke imot :)

Jeg har ikke helt gitt opp og driver nå med litt småjustering fram og tilbake enda.. men tror det blir noe annet her ettervært.. :)

Artig å høre dine erfaringer med REL, kan ikke bekrefte eller avkrefte dette X-Cell, for jeg tror vi snakker om to helt forskjellig bruk, nivåer og volum:cool:
    Hos meg er ikke dette et tema i det hele tatt, den spiller klokkerent og integrert som bare rakkern;) Men jeg spiller jo musikk på gubbenivå da og sub skal jo ikke høres, bare fylle inn/ut/ned;)

gismo

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.732
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Sitter å nyter denne EP på Tidal HiFi, denne "lokale dama" falt jeg pladask for;)
    Også artig da artister bryr seg og gir tilbakemelding på innspill om deres musikk, fikk kommentar, "likes" og smilefjes på hennes fjesbokside i går:)

Vis vedlegget 340652

gismo
    Tror kanskje vi skal ordne hybel for deg i Hedmarkshovedstaden.
    Du har liksom ei dragning hit...

Det kan selvsagt være at utgivelsestidspunktet nå på sensommeren spiller ørene et puss. Men det er mye som minner om høst i alt fra den lengtende stemmen, til de dvelende gitarer og pianobunnen. Lyden er ganske enkelt finstemt for tussmørke innekvelder. Ikke minst på sistesporet, som er det eneste på norsk.
    Det er å håpe hun velger morsmålet for fremtiden, da man i den aner konturene av noe langt over det jevne.

Går an å høre på dette gismo, men vi har hørt noe lignende et par ganger før.;)
    Tipper pianoet låter fint på anlegget ditt.

Sist redigert:

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.187
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20

Vis vedlegget 340652

gismo

Det kan selvsagt være at utgivelsestidspunktet nå på sensommeren spiller ørene et puss. Men det er mye som minner om høst i alt fra den lengtende stemmen, til de dvelende gitarer og pianobunnen. Lyden er ganske enkelt finstemt for tussmørke innekvelder. Ikke minst på sistesporet, som er det eneste på norsk.
    Det er å håpe hun velger morsmålet for fremtiden, da man i den aner konturene av noe langt over det jevne.

Hehe...hybel på Hamar hadde vært kult blues;)
    Om vi har hørt lignende før, å ja da, det er flere gode norske damer i den gata der, je trives gøtt i det strøket serru:cool:
    Både piano og hele lydpakka låter flott på Grado blues, på anlegget vet jeg itte, har gitt opp hele SBTouch og Tidal HiFi....:p

gismo

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.732
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Hva er det du sier?

Så alt vi får fra Botilsrud er basert på LOW FI?

Meg Baird er mye mer min smak når det skal være litt koselig
    Litt som Pentangle/Sandy Denny. Altså ikke nypløyd mark men nydelige greier.
    .

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.187
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Hva er det du sier?

Så alt vi får fra Botilsrud er basert på LOW FI?

Meg Baird er mye mer min smak når det skal være litt koselig
    Litt som Pentangle/Sandy Denny. Altså ikke nypløyd mark men nydelige greier.
    .
    HiFi på Grado blues;)
    Fint med ho dama der åsså, men det må lissom være damer fra utlandet for dej.....je prøver å hylle de gode (og noen ganger nye) norske flotte damer vi har je da...:cool:;)

gismo

Edit: for et jævla irriterende støttemedlemsskapsbanner de har lagt ut nå da...noe mas skar det væra støtt:p

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Rart du ikke har fått ut finger'n og hyllet denne dama da gismo 8). Gikk på skolen sammen. Slett ikke verst. Og, for den som digger Kari Bremnes, er det samme sound. Mister Hillestad sliter litt med kreativiten synes nå jeg. Men Synnøve kan synge.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.133
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

Vis vedlegget 340652

gismo

Om vi har hørt lignende før, å ja da, det er flere gode norske damer i den gata der, je trives gøtt i det strøket serru:cool:
    Både piano og hele lydpakka låter flott på Grado blues, på anlegget vet jeg itte, har gitt opp hele SBTouch og Tidal HiFi....:p

gismo
    Merkelig anmeldelse. På de første to linjene virker det som om vedkommende likte platen riktig så godt. På den siste linjen skriver han at platen var på det jevne, men hvis hun synger på norsk har hun potensiale til å levere bedre enn det jevne. Terningkast 3 :cool:

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.187
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Rart du ikke har fått ut finger'n og hyllet denne dama da gismo 8). Gikk på skolen sammen. Slett ikke verst. Og, for den som digger Kari Bremnes, er det samme sound. Mister Hillestad sliter litt med kreativiten synes nå jeg. Men Synnøve kan synge.

Hørt litt av henne før, skal sjekke litt mere, men ikke mye Bremnes sound spør du meg tross Hillestad, men minner mye mer om Anja Garbarek;)
    Flott stemme, men nesten ikke tekst, Kari synger om historier, dikt og fortellinger ho HC;):)

gismo

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.187
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20

Vis vedlegget 340652

gismo

gismo
    Merkelig anmeldelse. På de første to linjene virker det som om vedkommende likte platen riktig så godt. På den siste linjen skriver han at platen var på det jevne, men hvis hun synger på norsk har hun potensiale til å levere bedre enn det jevne. Terningkast 3 :cool:
    Derfor hører jeg ikke på anmeldelser eller tar de på alvor, som mange gjør:cool:;)

gismo

• Liker
    Reaksjoner: HCS

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Anja Garbarek...hehe.. da er vi uenige..Hu synger da nok på enkelte ting..Og forteller masse. Du må nok sette deg mer inn i hva hun har lagd gismo :). Hun hadde en hel cd hvor hun skrev om sin fars bortgang, dystre saker. Men hu kommer ifra folkemusikken, det merkes jo.

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.732
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Etter å ha lest anmeldelser i mange år lærer man seg hvor og av hvem de skrives som kan ha noe for seg å lytte til.
    Det er ikke snakk om å være ukritisk.
    Anmeldelser er et godt alternativ til å famle i blinde når man siler vekk en del.

Man unngår en del mas ved å være støttemedlem ja.
    Korrekt observert gismo!:cool::rolleyes:;)

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.187
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Anja Garbarek...hehe.. da er vi uenige..Hu synger da nok på enkelte ting..Og forteller masse. Du må nok sette deg mer inn i hva hun har lagd gismo :). Hun hadde en hel cd hvor hun skrev om sin fars bortgang, dystre saker. Men hu kommer ifra folkemusikken, det merkes jo.

Jepp som sagt, hørt litt, må nok høre mer...;)
    Takker:)

gismo

• Liker
    Reaksjoner: HCS

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.187
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Etter å ha lest anmeldelser i mange år lærer man seg hvor og av hvem de skrives som kan ha noe for seg å lytte til.
    Det er ikke snakk om å være ukritisk.
    Anmeldelser er et godt alternativ til å famle i blinde når man siler vekk en del.

Man unngår en del mas ved å være støttemedlem ja.
    Korrekt observert gismo!
    :cool::rolleyes:;)
    Det var da fa.n til mas:cool::cool::rolleyes:

gismo

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    42.997
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30

Ekte norsk. Født og oppvokst på Rustad Elverum.

Hadde fortjent mer oppmerksomhet.
    Litt sånn i Ida Jenshusgata.
    Bra, nå renner det på med NORSK, det kan man lige, hvorfor må vi hele tiden til "utlandet"...:rolleyes:;)

gismo
    Godt spørsmål gismo,det renner jo over av gode album fra moder Norge :)

mvh

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.187
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Sist redigert:

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.187
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Hvor lenge skal du holde oss på pinebenken gismo? se nå å få pakket opp :cool:

mvh
    Så så motoren, nå må je lage middag åt kjærringa først (obligatorisk da jeg har en fridag(eller hverdag);)), så må jeg sikkert pakke opp og montere et bord hun har kjøpt i dag, så....kanskje det er min tur:cool:

gismo

Sist redigert:

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.395
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Høres nesten ut som R205 var for liten til ditt bruk.

Som du sikkert har fått med deg har jeg en R 528.
    Det er nok av alt og tight og fast uten rakling og risting.
    gismo synes nok jeg spiller med litt høyt nivå i bassen, men ulyder/unoter er det ikke.
    528 hadde kansje gjort mer av seg :)

Mvh

Artig å høre dine erfaringer med REL, kan ikke bekrefte eller avkrefte dette X-Cell, for jeg tror vi snakker om to helt forskjellig bruk, nivåer og volum:cool:
    Hos meg er ikke dette et tema i det hele tatt, den spiller klokkerent og integrert som bare rakkern;) Men jeg spiller jo musikk på gubbenivå da og sub skal jo ikke høres, bare fylle inn/ut/ned;)

gismo
    Hehe.. er nå begrensa hva de små pandion klarer vel? :)

sundkoien

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.01.2007
    Antall liker
    5.079
    Sted
    Kirkenær
    Torget vurderinger
    2
    Uansett sub merke, type og løsning, så er en sånn sendt og på vei i posten;)
    Blir litt spennende samma søren, tross innvendinger og skepsis, så får je i alle fall testet en sånn, så får resultatet bli det det blir:cool::cool:

Vis vedlegget 340643

Fungerer vist helt perfekt og optimal i ett oppsett med sånne et sted her på østlandet:)

Vis vedlegget 340644

gismo
    Hå-hå!

Spenner du et sett slike foran Einstein'en blir jaggu tungpustet, trur je :p

MBL er noe av det tyngre jeg har vært med på å teste/lytte på... Men jøss, hvordan det kan spille.

M

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Hvordan går det med utpakkingen?

Litt artig med stemmer synes nå jeg. Og denne stemmen var imponerende på tross av ett cheesy show.

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.187
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Uansett sub merke, type og løsning, så er en sånn sendt og på vei i posten;)
    Blir litt spennende samma søren, tross innvendinger og skepsis, så får je i alle fall testet en sånn, så får resultatet bli det det blir:cool::cool:

Vis vedlegget 340643

Fungerer vist helt perfekt og optimal i ett oppsett med sånne et sted her på østlandet:)

Vis vedlegget 340644

gismo
    Hå-hå!

Spenner du et sett slike foran Einstein'en blir jaggu tungpustet, trur je :p

MBL er noe av det tyngre jeg har vært med på å teste/lytte på... Men jøss, hvordan det kan spille.

M
    Hehe...stay cool M;)
    Det er kun REL stresskofferten som kom i hus i dag, blir nok itte noe MBL her, jeg har jo småfrøkner:cool:

gismo

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.187
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Hvordan går det med utpakkingen?

Litt artig med stemmer synes nå jeg. Og denne stemmen var imponerende på tross av ett cheesy show.

Går dårlig med utpakking, fikk gjester som nettopp gikk ut døra, derfor ligger det an til å bli fredagskos med REL;)
    Stemmer er alltid spennende, et medbrakt instrument vi alle besitter, på godt og vondt:cool:

gismo

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn