gismo`s musikk-stue

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.180
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Tror ikke noen har tenkt på å fore RBN i dag, stakkars. Best å sette inn hesten når han kommer på besok.

Lyd og lys i Hamar kulturhus er helt top notch og scena mye bedre enn på klippet før her, så da er det bare for nordlenningskvinnfolket å levere.
    Vi har disse plassene som bør tilfredstille gismos krav, sjøl om han oftest pleier å havne på fanget til de kvinnelige artistene.
    Da har vi Mr Roeng på ene fløyen forstår jeg? Han kan ta kontakt hvis koordinatene er ønsket slik at han ikke kjører seg vill i almenninga.
    Jeg foreslår at vi samles hos meg i blåskogen før konsert, for en supptallik og noen gamle LPer. (?) Det er så koschlig når det spraker i stiften:cool:.
    Vis vedlegget 342042
    Vis vedlegget 342043
    Godt vi har blues som ordner opp med litt god norsk musikk og sosiale sammenkomster;);)
    Takker:)

gismo

oyvindl85

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Antall liker
    2.249
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Et spørsmål Dag.

Hvordan deler du videoen direkte uten at det bare står en link???

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.180
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    "Fant igjen" Heidi i arkivet i går kveld, alt for lenge siden den dama er spilt, ikke hørt henne med anlegget i stua;)
    Er et godt album dette:)

Folder.jpg

gismo

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.180
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    "Fant igjen" Heidi i arkivet i går kveld, alt for lenge siden den dama er spilt, ikke hørt henne med anlegget i stua;)
    Er et godt album dette:)

Vis vedlegget 342149

gismo
    Rett og slett et fantastisk album,håper det kommer mere fra den kanten :)
    God helg og kos deg på messe gismo

mvh

En flott versjon av Found med Heidi her.
    Enig, takk og god helg til deg også motoren, gleder meg til messa på søndag ja;)

gismo

Sist redigert:

oct

Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Antall liker
    8.282
    Sted
    Oslo
    Ehrrm:rolleyes:. Har du meldt deg ut av NITO:confused:. Det er da en utmerket fagforening8).

mvh

• Liker
    Reaksjoner: HCS

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.180
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Ehrrm:rolleyes:. Har du meldt deg ut av NITO:confused:. Det er da en utmerket fagforening8).

mvh
    Jo da, det er/var det oct, men jeg sitter litt på gjerdet nå grunnet andre omstendigheter:)
    Så jeg får heller rive i et par hundrelapper på søndag:cool:

gismo

• Liker
    Reaksjoner: oct

vidarje

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Antall liker
    3.883
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Takk for tipset om denne:
    image.jpg

Jeg måtte til Island for å få kjøpt den:)

SRM

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Antall liker
    2.501
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Der satt' n !!!! Dette ble dritbra:D Det visuelle ble bedre, men også lyden, her viser seg å være små marginer:cool:
    Oppnådde ennå mer trøkk og faktisk noen hz ned i respons også, måtte ned med volumet:p, så vidt jeg bruker den....:rolleyes::cool:.
    Har nok ikke hatt sub i hele min karriere som integrer og spiller så "på lag" med talerne som denne gjør med SF Guarneri Memento ;):) Det herlige er at det "lyder ikke sub" om dere forstår, men skal vel mye til det vel.....:cool:;):p

Vis vedlegget 341916 Vis vedlegget 341917

Her fra flytting/montering, den sitter nå med 150mm treskruer gjennom alt og inn i tømmerveggen i mitt gamle hus;) Kan kjøre bil på den.......

gismo
    Hva var det du sa? Det ble bedre med suben ned mot gulvet sa du?:rolleyes:

RBN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Antall liker
    1.603
    Tror ikke noen har tenkt på å fore RBN i dag, stakkars. Best å sette inn hesten når han kommer på besok.

Lyd og lys i Hamar kulturhus er helt top notch og scena mye bedre enn på klippet før her, så da er det bare for nordlenningskvinnfolket å levere.
    Vi har disse plassene som bør tilfredstille gismos krav, sjøl om han oftest pleier å havne på fanget til de kvinnelige artistene.
    Da har vi Mr Roeng på ene fløyen forstår jeg? Han kan ta kontakt hvis koordinatene er ønsket slik at han ikke kjører seg vill i almenninga.
    Jeg foreslår at vi samles hos meg i blåskogen før konsert, for en supptallik og noen gamle LPer. (?) Det er så koschlig når det spraker i stiften:cool:.
    Vis vedlegget 342042
    Vis vedlegget 342043
    Hei, hei
    Vi har plass 45 og 46 på rad 2. Je ska sjåa i aua. I allefall det ene eller ett og ett, så hvis damen faller ut vet dere hvorfor.

Apropos biff. Serverte tåka og madammen en god biff for noen uker siden. De skrøt av hvor god og mør den var og slikket tallerkenen ren. Det morsomste for meg var å fortelle dem at de nettopp hadde spist fola fola blakken. Ubetalelige øyeblikk.

RBN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Antall liker
    1.603
    Gratulerer med sub Gismo. Har helt glemt det. Sikkert fordi det er en naturlig utvikling selv om du ikke ville ha min lille JL 1212. Fegis.

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.180
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Der satt' n !!!! Dette ble dritbra:D Det visuelle ble bedre, men også lyden, her viser seg å være små marginer:cool:
    Oppnådde ennå mer trøkk og faktisk noen hz ned i respons også, måtte ned med volumet:p, så vidt jeg bruker den....:rolleyes::cool:.
    Har nok ikke hatt sub i hele min karriere som integrer og spiller så "på lag" med talerne som denne gjør med SF Guarneri Memento ;):) Det herlige er at det "lyder ikke sub" om dere forstår, men skal vel mye til det vel.....:cool:;):p

Her fra flytting/montering, den sitter nå med 150mm treskruer gjennom alt og inn i tømmerveggen i mitt gamle hus;) Kan kjøre bil på den.......

gismo
    Det var den sidelengse forskyvningen som gjorde susen SRM, det må du da vel skjønne:rolleyes:;)
    At den ble boltet inn i tømmerveggen med 150mm skruer gjorde også sitt!
    Nå ble det en Dovrefjell-sub:cool:

gismo

oyvindl85

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Antall liker
    2.249
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Har en liten oppdatering med en låt som var fabelaktig å høre på. Den vil og bevege litt på panelovnen din på veggen :)

Heter Norwegian Mountains - Øystein Sevåg

Lån øret ditt til den :)

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.180
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Har en liten oppdatering med en låt som var fabelaktig å høre på. Den vil og bevege litt på panelovnen din på veggen :)

Skal høre den Øyvind:)
    Har en del album av Sevåg, vet ikke om jeg har den låten, men ligger kanskje på Tidal;)

gismo

oyvindl85

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Antall liker
    2.249
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17

Har en del album av Sevåg, vet ikke om jeg har den låten, men ligger kanskje på Tidal;)

gismo
    Har du flere album fra mannen så vet du hva det går i :)
    Jeg fant den på Spotify. Sikkert på Tidal og antar jeg.

Øyvind

SRM

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Antall liker
    2.501
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23

gismo
    Det var den sidelengse forskyvningen som gjorde susen SRM, det må du da vel skjønne:rolleyes:;)

gismo
    Ja, evt at signalet ikke trenger å sveve så høyt.:rolleyes:

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.180
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20

gismo

gismo
    Ja, evt at signalet ikke trenger å sveve så høyt.:rolleyes:
    Hehe...ja si det du, jeg har vel vent meg til litt "høyere" lydbilde enn tidligere etter at jeg fikk SF Guarneri Memento i hus, de er jo 124 cm på strømpelesten og lydsentrum høyt oppe. Uvant og kom faktisk litt feil ut da jeg hadde oppsettet oppe hulen med begrenset plass og avstander.
    Da jeg fikk anlegget ned i stua, med masse rom og større avstander så forstod jeg veldig fort Franco Serblin sine ide og teori om nettopp denne høyden;)
    I dag elsker jeg dette lydbilde, stort, vidt og med masse luft. Hele rommet brukes for å si det sånn:) Sliter faktisk mer og mer med de som som spiller "nede på gulvet" enn hva jeg gjorde tidligere:cool:

gismo

Sist redigert:

SRM

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Antall liker
    2.501
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Det var vel det trådløse signalet til suben din jeg egentlig snakket om, selv om det hele var en fleip. :)

Veldig høye Guarneri ja. Ser litt uvant ut. Kan jo lure på hvorfor de gulvstående ikke har diskant i samme høyde?

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.180
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Det var vel det trådløse signalet til suben din jeg egentlig snakket om, selv om det hele var en fleip. :)

Veldig høye Guarneri ja. Ser litt uvant ut. Kan jo lure på hvorfor de gulvstående ikke har diskant i samme høyde?
    På Cremona er den vel også dratt så høyt det er mulig, kommer jo ikke høyere en selv kassa:cool:

image.jpeg

gismo

Edit....tenk så flotte høytalere du hadde SRM...;)

Sist redigert:

SRM

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Antall liker
    2.501
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    På Cremona er senter av diskanten 1m over gulvet med originale spikes. Hvordan er det på dine Guarneri? Som med stativet kan man lage kabinettet så høyt man vil i grunn, så kjøper ikke helt den forklaringen. Ikke meningen å være vanskelig, bare lurer litt på hvorfor det er slik.;)

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.180
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    På Cremona er senter av diskanten 1m over gulvet med originale spikes. Hvordan er det på dine Guarneri? Som med stativet kan man lage kabinettet så høyt man vil i grunn, så kjøper ikke helt den forklaringen. Ikke meningen å være vanskelig, bare lurer litt på hvorfor det er slik.;)
    Er ikke ment som noen forklaring dette, sier bare at det også på Cremona er diskanten søkt montert så høyt som mulig innenfor den plasseringsmulighet som finnes;) På stativere er man jo friere da stativene kan lages så høye man vil/ønsker.
    På ditt spørsmål hvorfor de er søkt så høyt som fysisk mulig på de fleste av F.Serblin sine modeller kan jeg ikke si noe sikkert om, men føler/opplever at det funker flott da man har space og rom som gjør at man kan få utnyttet dette. Har også litt med ringradiatorens spredningsvinkel å gjøre tror jeg?
    Min ringradiatorens sitter ca 111cm over gulv, lydens sentrum blir da sånn ca midt mellom gulv og tak og det blir et fint lydbilde her;)
    Det trådløse signalet svever nok vegg/tak/gulv imellom her åkke som:cool:

gismo

Sist redigert:

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.180
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20

gismo

Øyvind
    Ser at jeg har dette sporet Norwegian Mountains på albumet Global House fra 1994, skal teste dette:)
    Har forøvrig 5 album av Ø.Sevåg i arkivet;)

gismo

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.131
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

gismo

Øyvind
    Ser at jeg har dette sporet Norwegian Mountains på albumet Global House fra 1994, skal teste dette:)

gismo
    Har aldri hørt om denne Sevåg. Sjekket ut ovennevnte spor, og skjønner at jeg må få lyttet meg opp på mannen :) Trodde det skulle være basstungt, men der ble jeg litt "skuffet".

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.180
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20

Øyvind

gismo
    Har aldri hørt om denne Sevåg. Sjekket ut ovennevnte spor, og skjønner at jeg må få lyttet meg opp på mannen :) Trodde det skulle være basstungt, men der ble jeg litt "skuffet".
    Hyggelig Karmana, sier det bare på nytt...det er mye spennende fra lille Norge;)
    Vi snakker kvalitetsbass....:cool::cool:

gismo

Sist redigert:

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    42.995
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30

Øyvind

gismo
    Hyggelig Karmana, sier det bare på nytt...det er mye spennende fra lille Norge;)

gismo
    Ja det er mye spennende her til lands,mye mer en folk tror :cool:

mvh

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.086

Øyvind

gismo
    Ønsker du deg mer bass fra Øystein Sevåg, så skal du hente inn Bridges i samlinga de Karmana.
    Er det ikke nok der, så må du gå til øre, nese og hals legen å få kjerneborra ørekanalene for ørevoks ;)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.131
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

Øyvind

gismo
    Ønsker du deg mer bass fra Øystein Sevåg, så skal du hente inn Bridges i samlinga de Karmana.
    Er det ikke nok der, så må du gå til øre, nese og hals legen å få kjerneborra ørekanalene for ørevoks ;)
    Hehe, for meg kan herr Sevåg spille så mye eller lite bass han bare vil :) Ble nok litt lurt av meldingen til Øyvind lenger oppe om den sikkert kom til å gi panelovnene litt å jobbe med (eller noe sånt). På den annen side så høre Bridges ut som et godt sted å starte :)

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.395
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Gratulere med side 600 i din ringe tråd, Dag!

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn