Får bare den kosen man lager selv....
Spiller greit her nå...London Grammar nå blues....
Blaffrer litt i lysa...Hehe! Når mor er borte osv.....
Vis vedlegget 347616
gismo
Sundkoien trakk sæ.....trudde je ville bli for "intim" i kveld....
gismo
Får bare den kosen man lager selv....
Spiller greit her nå...London Grammar nå blues....
Blaffrer litt i lysa...Hehe! Når mor er borte osv.....
Vis vedlegget 347616
gismo
Satans fin skive!!Noe ganske annet enn disse 18 års fleskenebb-Idol fjastantene dette... damer med livserfaring liker vi.
Darf ich empfehlen;
Vis vedlegget 347662
Sa je skulle sjekke`n jo, herregud, itte så utålmodig da mannHar du ikke den Sisters & Brothers skiva Gismo, så er du ikke noe!
Har en kopi ja, men kommer fra are sia her nedeDu fant igjen min gamle Muldaur ja.
Den er IKKE på Tidal
(Har jo heldigvis rippa CDn på BS Vault jeg da, du har kanskje en kopi fra meg?)
Enn denne?
Maria sings about love and other types of groping...
Herlig låt dette daMM kommer nok fra meg opprinnelig, men samma det.
Hører du gismo.
Uten skiver er du ingenting.
Hard kar Mr Sluk.
Denne er i hvert fall på Tidal,
Ekornet i meg har samlet sammen to stk Lp og en CD i tillegg, så det må sikkert være noe å ha???l:
"Deutschland, Deutschland uber alles!"Surfa litt på underlag for HiFi på nettet, fant flere av mine tideligere anlegg
Her er ett
Vis vedlegget 347685
gismo
Ehhhh...kremt, tørr jeg minne herrene om at Audionet ART G2 CD-sleden med EPS står hos undertegnede![]()
-det har lett for å være litt mye i retning "kald presisjon" ja.
(Nå må man vel bare gjømme seg før RoDa kommer..)
Joda.Ehhhh...kremt, tørr jeg minne herrene om at Audionet ART G2 CD-sleden med EPS står hos undertegnede![]()
Når man kobler frøken ART G2 sitt drev til en god gammel blodmodda DP DAC 8.01, så er lydgjengivelsen absolutt til å leve med.
Så det så![]()
Vi driver fremdeles IKKE med vitenskap vet du.Nasjonalitet har nok minst å si, det viktigste er synergien med resten av stæsjet....
Hvis en grunner litt så kan en spørre seg, er rør bedre og på hvilke måte ? Forvrengingen er annerledes enn enn transistor ja. Det vet vi jo. Men er det slik at rør lyder bedre fordi vi VIL det, eller fordi vi tror det ? Tja, to sider av samme sak. Tror at ved en blind lytting er det ikke alltid så lett å skille. Nye ARC feks høres ut som transer i mine ører. Mens en Accuphase kan tas for rør i rett setting..Hmm..Ikke lett dette..Vi driver fremdeles IKKE med vitenskap vet du.Nasjonalitet har nok minst å si, det viktigste er synergien med resten av stæsjet....
Klart jeg er enig HC.
Hatt flere Kina-greier som jeg har vært veldig fornøyd med også jeg.![]()
Frøken ART G2 har jo selv en meget oppegående dac broder'n, hvordan spiller det hos deg med denne, altså ikke via denne "blodslitte" gamle DP dacen? Jeg tenkte faktisk aldri ekstern dac så lenge ho var miEhhhh...kremt, tørr jeg minne herrene om at Audionet ART G2 CD-sleden med EPS står hos undertegnede![]()
Når man kobler frøken ART G2 sitt drev til en god gammel blodmodda DP DAC 8.01, så er lydgjengivelsen absolutt til å leve med.
Så det så![]()
Hehe...der var mye tysk velbygget presisjons HiFi på den tiden Sundkoien"Deutschland, Deutschland uber alles!"Surfa litt på underlag for HiFi på nettet, fant flere av mine tideligere anlegg
Her er ett
Vis vedlegget 347685
gismo
M
Om man drar essensen ut av dette, så kommer man veldig nært mine kriterier da jeg var ute etter ny amp, jeg var ikke helt i den nye "leiren" ennå, men jeg ville også gjerne forlate den "gamle" leiren på en måteRØR er jo ikke rør.
Ulike konstruksjoner låter forskjellig og rørene blir brukt med litt ulik filosofi og resultat.
Nye ARC som du nevner har ikke den bløte "gammeldagse" rørklangen.
Rørene er brukt for å få fram mer klangfarger og livaktighet fordi det er "lettere" å få til enn med transistorer.
Vil man ha "makt" og kontroll er transistor uovertruffen. Klasse D kan også være bra, men for meg er det hele tida noe som "mangler"
(sikkert manglende forvrengning)
Enig motoren, en meget flott fremførelse av Anitas låtKunne ikke la være gismo,nydelig tolkning
mvh
Si hva du vil om Audionet, men å kalle meg finnmarking!?!?!!!???!!??Joda.Ehhhh...kremt, tørr jeg minne herrene om at Audionet ART G2 CD-sleden med EPS står hos undertegnede![]()
Så det så![]()
Men er mye mer redd den blodtrimma og langt yngre Finnmarkingen derfor havna du litt i bakgrunnen denne gang power.![]()
Frøken ART G2 har jo selv en meget oppegående dac broder'n, hvordan spiller det hos deg med denne, altså ikke via denne "blodslitte" gamle DP dacen? Jeg tenkte faktisk aldri ekstern dac så lenge ho var miEhhhh...kremt, tørr jeg minne herrene om at Audionet ART G2 CD-sleden med EPS står hos undertegnede![]()
Så det så![]()
Tenkte nok heller mer og mer på de to litt for korrekte og litt livløse tyske herremenn som stod etter henne i kjeden
gismo
...og hvis man bruker rør på inngangstrinnet, transer på utgangstrinnet og adekvat størrelse på strømforsyningen(e) kan ting fort bli vanedannende.RØR er jo ikke rør.
Ulike konstruksjoner låter forskjellig og rørene blir brukt med litt ulik filosofi og resultat.
Rørene er brukt for å få fram mer klangfarger og livaktighet fordi det er "lettere" å få til enn med transistorer.
Vil man ha "makt" og kontroll er transistor uovertruffen. Klasse D kan også være bra, men for meg er det hele tida noe som "mangler"
Sånn var det ja, flott med en repetisjon kjære broderFrøken ART G2 har jo selv en meget oppegående dac broder'n, hvordan spiller det hos deg med denne, altså ikke via denne "blodslitte" gamle DP dacen? Jeg tenkte faktisk aldri ekstern dac så lenge ho var miEhhhh...kremt, tørr jeg minne herrene om at Audionet ART G2 CD-sleden med EPS står hos undertegnede![]()
Så det så![]()
Tenkte nok heller mer og mer på de to litt for korrekte og litt livløse tyske herremenn som stod etter henne i kjeden
gismo
Dersom du blar tilbake et par hundre sider i tråden din brutter`n, så vil du se at jeg har skrevet om forskjellene i frøken ART G2 sin interne DAC, kontra kobling av drevet til frøkna via min "nedslitte" DP DAC
Kort fortalt for gamle lesere låter det en tand mer organisk og varmt via den "utslitte" DP DVASKen, mens Audionet DACen er mer frempå og heller for meg et milligram over i det litt kliniske og kalde. Sistnevnte tilkjenngir klarere detaljering, mens DP-sleden gir hørbart mer slam i bunnoktavene.
Slik e det no førr mæ.
Hvilke triks?Takker RoDaGrattis med ny boks. Kan virke litt smørpåflesk siden du allerede hadde en TIDALkapabel boks stående, men uansett spennende å høre hvordan den funker sammenlignet med Squeezeboxn. Med Weiss sin måte å behandle digitalsignalet på blir det nok gull okke som. Hvordan er brukervennlighet og apper sammenlignet med Squeeze?Smør på flesk....ja gjett om det er
var bare den lille forskjellen at her smalt mitt Tidal HiFi abonnement inn på noen tastetrykk
. ...ser at det vist nok er en mulighet for å spille fra PC/NAS harddiskarkiv via nettverket her hjemme på den Bluesound' n også, så vi får se hva jeg får til. Blir litt artig å høre om det kan avdukes noen forskjeller mellom disse, trolig ikke men må jo finlyttes litt på dette da...
Når man er vant med iPeng 9, som er genial, så er det annerledes og uvant, men fått sett på dette et par timer i kveld og kan nok gå sæ tell dette også, men noe mindre muligheter merkes sånn fort å gæli
Men han guruen på Bluesound hos HiFi klubben varsler en helt ny og bedre app medio desember, så da kan det jo bli bra
Lærte meg noen triks som ligger der men som ikke er forklart i manualen, dette blir vist ennå bedre lover han...
gismo
Slenger på klasse-D på dypbassen je da, så er vi der...og hvis man bruker rør på inngangstrinnet, transer på utgangstrinnet og adekvat størrelse på strømforsyningen(e) kan ting fort bli vanedannende.RØR er jo ikke rør.
Æ sei it meir...
Ikke isolert sett tror jeg, rør i kjeden må til, men at utgangstrafoer med stor sannsynlighet bidrar vil jeg gjerne tro, etter som du spør tkr...-Skulle vel egentlig ikke blandet meg i rør-lovefesten her, men her alle like sikre på at rørlyden ikke har noe med utgangstrafoer å gjøre?
Just askin` Vis vedlegget 347940
mvh
Har denne i kjeden:Ikke isolert sett tror jeg, rør i kjeden må til, men at utgangstrafoer med stor sannsynlighet bidrar vil jeg gjerne tro, etter som du spør tkr...-Skulle vel egentlig ikke blandet meg i rør-lovefesten her, men her alle like sikre på at rørlyden ikke har noe med utgangstrafoer å gjøre?
Just askin` Vis vedlegget 347940
mvh
gismo