gismo`s musikk-stue

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.108
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hvis du blir enig med deg sjøl kan du jo ønske deg sjøl god helg, og samtidig hilse det samme fra meg;)

Je ska bort i kvell å høre dænna på et vældi finnt annlegg.:)

Trenger ikke godt anlegg for å like den platen, men det hjelper :) Kos deg!

God helg til begge, eller alle tre blir det vel siden gismoen har berikende diskusjoner med seg selv for tiden :)

Elo

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.04.2010
    Antall liker
    236
    Sted
    Innlandet
    Torget vurderinger
    2
    Pssst.. Hvordan føler herr gismo det i Dag?
    Tog du hann? ;)

Sist redigert:

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.690
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Hvis du blir enig med deg sjøl kan du jo ønske deg sjøl god helg, og samtidig hilse det samme fra meg;)

Je ska bort i kvell å høre dænna på et vældi finnt annlegg.:)

Hei;) ja som je skreiv ble je enig med mæ sjæl, så da hilser je mæ sjæl god helg fra meg og deg;)
    Ser du skal på en hyrdestund i kveld, blir sekkert helt enestående flott mistenker jeg, kos deg og hils eier og event andre tilskuere fra skogsnissen!!
    Om Helene hadde planlagt litt annerledes for han gismo skulle jaggu han klart å bli enig med sæ sjæl og bedt sæ sjæl også:cool::cool:
    Blir toppes trur je:)

gismo

Heeer blir det ingen HYRDESTUND, for kjerringa er bortreist!

Kanskje du skal kikke litt i ordboka gismo...;)

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.161
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    En lydmessig nedtur vil jeg si, lyttet litt på Tidal HiFi i kveld og ble ikke noe betatt eller imponert:rolleyes:
    Tross Waters fan hele livet...;)

image.jpg

gismo

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.108
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Samme her. Lyttet en stund i går kveld, men fant etter hvert ut at dette var skuffende og ingen vits å bruke tid på. Leste forresten et interju med mannen tidligere i uken hvor det kom frem at han planlegger et nytt album. Han sa dessverre ingenting om når. Han er vel en av de artistene som kommer med flere utgivelser død enn levende :)

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.161
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Forberedelser til morgendagens smultring bakst ble gjort tidligere i dag, nå står deigen til kjøling;)
    Smultringer er gismo sitt domene her i heimen..:p

image.jpg

Ellers grei og god stemning i huset i kveld;)

image.jpg

gismo

T

TT.

Gjest
    Nei.
    -hvorfor være støttemedlem når man er æresmedlem?!

Auuu...

Auu ja...itte lett detta her...:cool:
    Når man er Æresmedlem er jo det bare en bekreftelse på at man har rota bort ALT for mye fritid her inne og i tillegg ofret alt for HFS...:rolleyes::cool:
    Så er det nå da åpnet for alle å kjøpe seg en "medalje", det kan også folk med 5 innlegg gjøre og sole seg i denne ærefulle glansen som dette tydeligvis gir...:confused:
    Hvorfor skal jeg betale for å oppnå ennå mer kudos og status, æresmedlem er vel en bekreftelse og bra nok det...eller?
    Vi snur litt på flisa........skal jeg betale å være glad for at jeg får lov å være her (etter 15K++ innlegg).....eller burde HFS være litt glade for at de har oss "gamle travere" :rolleyes::confused: Vi bidrar vel itte med bare skitt....

gismo
    dette blir vel å vri og vrenge på ting eller? Det er faktisk noen som står på for at vi skal ha det hyggelig her inne og som kanskje fotjener en slant? Ingenting er gratis i dag, men som sagt tidligere, det er frivillig å bidra.

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Du har slike krukker du og. Dragen har et par slike. Tidstypisk bling kaller jeg det. Men da blir det bråk.. Hehe

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Enda en som er under en kvinnes svøpe.. Hehe. Da er vi tre i klubben. Og sikkert derfor vi tidvis er så lykkelige også ;)

RBN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Antall liker
    1.603
    Enda en som er under en kvinnes svøpe.. Hehe. Da er vi tre i klubben. Og sikkert derfor vi tidvis er så lykkelige også ;)
    Dette ble for suppete. Nygift du.
    Har akkurat fått ei kjeftskur for at jeg er så sløv. Dette var visst innkjøpt fot 2 mnd siden og jeg har ikke sett det før nå.

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Her kommer man hjem og skal kikke innom HFS. Hva får man, et jævla interiørmagasin med innblandet ekteskapssludring. Makan :mad::cool:;)
    Ja du er rette mann til å kommentere,snakk om å kaste sten i glasshus
    ;)
    Ja, han var barsk nå. Han som har flere nakne folk på veggene hjemme enn det finnes nakne i Vigelands parken :cool::cool:

SRM

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Antall liker
    2.501
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Nei.

Auuu...

Så¨klart..Da har en gjort seg fortjent til stjernene.. Istedet for å betale for de... :p
    Nei.

Auuu...

Auu ja...itte lett detta her...:cool:
    Når man er Æresmedlem er jo det bare en bekreftelse på at man har rota bort ALT for mye fritid her inne og i tillegg ofret alt for HFS...:rolleyes::cool:
    Så er det nå da åpnet for alle å kjøpe seg en "medalje", det kan også folk med 5 innlegg gjøre og sole seg i denne ærefulle glansen som dette tydeligvis gir...:confused:
    Hvorfor skal jeg betale for å oppnå ennå mer kudos og status, æresmedlem er vel en bekreftelse og bra nok det...eller?
    Vi snur litt på flisa........skal jeg betale å være glad for at jeg får lov å være her (etter 15K++ innlegg).....eller burde HFS være litt glade for at de har oss "gamle travere" :rolleyes::confused: Vi bidrar vel itte med bare skitt....

gismo
    Kudos og status? Er det det dere tenker om stjerner og støttemedlemskap?

No offence, men de med mest innlegg som er uten støttemedelmskap er de største snylterne her etter min mening (gitt at de ikke har støtett utenom medlemskapet). Når det er sagt hadde jeg gjærne vært foruten stjerna som støttemedlemskap gir, og jeg forstår heller ikke poenget med en teller på innleggene. Diyaudio feks har ikke dette.

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Tenker hverken kudos eller status. Og kommer til å fortsette å " snylte" med de forannevnte grunner som jeg har fortalt om. Ellers bør vel ikke dette tas i tråden til gismo? Det burde en ha respekt nok til å ikke å gjøre, rett ut sagt på grensen til uhøflig å komme med åpent spm i tråden til gismo, mener nå jeg. Spm kan tas på pm ,eller lages en egn tråd for de fæle "snylterne".. :)

SRM

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Antall liker
    2.501
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    At vi er uenige tåler jeg. Det var ikke ille ment, og siden det ble brakt på banen i denne tråden svarte jeg her. Synes ikke selv at jeg var uhøflig selv om jeg sa hva jeg mente, men hvis andre ikke er enig tar jeg det til etteretning. :) De fæle snylterne var dine ord.;)

• Liker
    Reaksjoner: HCS

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    At vi er uenige tåler jeg. Det var ikke ille ment, og siden det ble brakt på banen i denne tråden svarte jeg her. Synes ikke selv at jeg var uhøflig selv om jeg sa hva jeg mente, men hvis andre ikke er enig tar jeg det til etteretning. :) De fæle snylterne var dine ord.;)
    Vet at det ikke er ille ment fra deg, bare sånn generelt kunne det ha vært tatt opp et annet sted :). Og føler jeg har redegjort nok for egen del hva jeg mener inntil videre. Og "fæle " var ironi. Tror nok takhøyden er stor her i tråden hans gamlefar gismo ;)

• Liker
    Reaksjoner: SRM
    T

TT.

Gjest
    Vet at det ikke er ille ment fra deg, bare sånn generelt kunne det ha vært tatt opp et annet sted :). Og føler jeg har redegjort nok for egen del hva jeg mener inntil videre. Og "fæle " var ironi. Tror nok takhøyden er stor her i tråden hans gamlefar gismo ;)
    Jeg beklager å ha besvart et innlegg i denne tråden, med det var bare av uvitenhet. Sorry, skal ikke gjenta seg.

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.161
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Hallo godtfolk! Har det itte vøri stille å gøtt noen dager...:cool:;)
    Må først bare få si til SRM og TT, ikke noe ble oppfattet som ondt eller ille ment, skal man itte tåle det å få svar på egne utsagn i egen tråd, sliter man litt;) selvfølgelig er det helt legalt, utveksling av meninger og synspunkt er helt nødvendig og helsefremmende:) Det tåles i denne tråden! At vi så har litt forskjellig ståsted og tilnærming av "problemet" får vi også tåle å leve videre med, tenk på så mange andre som har mye alvorligere ting å slite med da...

Nei, kunstpausen fra han gamlefar skyldes helt andre ting gutter, ble en travel helg på andre plan, litt juleforberedelser (les baking:cool:), litt bistand med barnebarn osv osv...
    Alderen tar ut sitt også, holder itte samme takt og tempo som dere unggutta lenger vettu:cool::cool:
    Men kan være en jævel i kortere perioder da...:p

gismo

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.161
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Å har du vært borte?

Jeg tror ikke du skal prate ned Betty Davis dit vi skal, hvis du vil ha påfyll på kaffen i morgen...
    Hehe...prater itte ho ned je blues, bare setter ho et lite knepp bakafør ho nye dama, egentlig er det musikerne på de forskjellige sporene som er forskjellen;)
    Om je itte får påfyll så får nå det vara..:cool:

gismo

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Nå får dere gamliser slutte å krangle, ellers tar jeg ut gebiss på dere begge når vi skal på tur 8). Her har jeg fått avtalt med vinyl-mannen om et koselig lag, og så kjatters om noe så uvesentlig som ulike damestemmer ;)

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.161
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Nå får dere gamliser slutte å krangle, ellers tar jeg ut gebiss på dere begge når vi skal på tur 8). Her har jeg fått avtalt med vinyl-mannen om et koselig lag, og så kjatters om noe så uvesentlig som ulike damestemmer ;)
    Hehe....var blues som strei om damer og stemmer denne gangen, jeg bemerket instrumentenes herrer:cool::cool:
    De var hakket bedre på denne nye syns jeg;)
    Uansett, blir fint å være på veien igjen, gleder meg til å treffe vinyl-mannen og hans spennende oppsett, og selvfølgelig kos med dere gutta på tur også da:D

gismo

Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.161
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Mine oppgradering i 2015 består ikke av mange å velge mellom, men det ble da 2 stk;)

Først ble det innføring av sub i anlegget igjen, for så å bytte den ut med annen type sub-løsning.
    Dette ble meget vellykket og et løft for det totale lydbildet, trivselen er følbar i sweetspot;)
    Endte opp med en REL Habitat 1 sub.

Vis vedlegget 350502

Så ble det bytte av digital kilde, SBTouch forsvant ut og en Bluesound Node2 fikk plass i hylla.
    Grei og stilren boks, stabil og lydmessig god. Tidal HiFi ble også innført noe som åpnet et voldsomt musikkarkiv;)

Vis vedlegget 350505

Men vil nok ikke utpeke noen av disse som den aller beste oppgraderingen i 2015.
    Det vil jeg nok helt klart tilskrive ny plass og nytt rom for hele sulamitten;)
    I sommer fikk hovedanlegget plass i stua, etter 10-12 år oppe i "hulen" med de begrensninger dette innebar fikk anlegget nærmest et "nytt" liv ;);)

gismo

Sist redigert:

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.690
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Det var da fryktelig tidlig å oppsummere gismo?!

Husk at det er 12 måneder i året, Dette gjelder 2015 også! :cool:

T

TT.

Gjest
    Det var da fryktelig tidlig å oppsummere gismo?!

Husk at det er 12 måneder i året, Dette gjelder 2015 også! :cool:
    Tror gismo er inspirert av min oppsummering som jeg hadde for over en uke siden. Desember er som kjent travel og andre ting står i sentrum.... I allefall her i gården

T

TT.

Gjest
    Mye negative vibber i denne tråden i kveld, ikke bra. Jeg forhaler til det bedrer seg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn